XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

Dat heet kannibalisme. Hoeveel kcal is één Chinees?

Is er nog van die cake over?
Ziet er heerlijk uit.

Alsook die weekendpot!
Klinkt zeer herkenbaar.
maar op één of andere manier haal ik er altijd meer uit dan erin gestopt wordt tijdens de week!
Magisch potje.

ik hou altijd wel 1200 kcal vrij voor als ik Chinees ga eten dan hij ik het wel simpel en eet ik alleen babi pangang en rijst.

een recept van die brownies is welkom

Yes! En dat budget gaat in de "weekendpot" :).
Terwijl mijn gezelschap lekker aan de pannenkoeken, kaastaart en witte chocoladetaart zat heb ik het bij een kopje thee (en de twee bijhorende koekjes) gehouden.

Nou, ik zei "binnenkort" én "misschien" de kcal omhoog gooien :p.
Ik heb alleen schrik dat ik dan door eens te cheaten in het weekend te snel teveel ga aankomen...
Vandaar dat ik op weekdagen probeer om iets lager in kcal te zitten.
Volgende week wordt dat sowieso een faal.
6 November jubileum vieren en 8 november op stap met mijn mama en waarschijnlijk Chinees eten 's avonds :rolleyes: .

Anyhow, omdat ik vandaag wél heb weerstaan kom ik voor deze dinsdag uit op:
  • 1454kcal, EKV 111/143/45
Verbruikte kcal zal rond de 2500 liggen door het trainen, cardio + extra fietsen.
Not bad, not bad at all :D.

Omdat ik vorige week op traindagen moeilijk aan mijn vetten kwam, vanavond deze gemaakt:

1572380451558.png

KH-arme peanutbutter swirl brownies.
Per portie: 175kcal, EKV 7/3/15
Ideaal om de vetten aan te vullen en superlekker!
pak jij dr maar 2 :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.750
ik doe er mischien wat langer over. maar dan heb ik wel de kans dr legendarische bubs te ontmoeten

"Legendarisch" :roflol: .

Niemand gezien hoor gisteravond/vannacht :dunno:.

De meeste Chinezen zijn gewoon lean.

Die eten volgens mij ook een stuk minder dan ik doorgaans doe als we gaan afhalen :p.

Dat heet kannibalisme. Hoeveel kcal is één Chinees?

Als ze lean zijn zal het wel meevallen. Ik gok op kip/mager varkensvlees, dus een 100-110kcal/100gr.

Foei foei!

Je zei lowcarb, serveer je er dan ter compensatie een zeker bier bij?

Uiteraard, een donkere "Gulden draak" past perfect bij chocolade!
@Sanca Magni zal dit wel beamen.

Is er nog van die cake over?
Ziet er heerlijk uit.

Alsook die weekendpot!
Klinkt zeer herkenbaar.
maar op één of andere manier haal ik er altijd meer uit dan erin gestopt wordt tijdens de week!
Magisch potje.

Ja hoor, had 8 porties en daarvan zijn er nog 6 over :).
Na deze namiddag nog 5 :p.

Dat probleem met het weekendpotje lijk ik ook vaak te hebben. Volgens mij zit er ergens een gat in waardoor de kcal verloren gaan :thinking:.

ik hou altijd wel 1200 kcal vrij voor als ik Chinees ga eten dan hij ik het wel simpel en eet ik alleen babi pangang en rijst.

een recept van die brownies is welkom

Als ik er 1200 moet vrijhouden mag ik er maar 250 eten over de rest van de dag :p.
That ain't gonna happen!
Ik werk het de week erna wel weer af (of niet).

Ingrediënten
  • 100 gr extra pure chocolade (85-90% cacao)
  • 3 middelgrote eieren
  • 50 gr boter of olie
  • 25 gr amandelmeel
  • 1 el kokosmeel
  • 25 gr pure pindakaas
  • Sukrin of stevia naar smaak
Bereidingswijze
  1. Oven voorverwarmen: 190graden.
  2. Chocolade smelten met de boter (en een pannetje of au bain marie).
  3. Mengsel even laten afkoelen, dan eitjes een voor een erdoor mengen.
  4. Amandel- en kokosmeel toevoegen, goed mengen.
  5. Eventueel wat zoetstof erbij doen à la Stevia ofzo, maar dat vind ik persoonlijk niet nodig.
  6. Pindakaas erop en de oven in voor 20 minuutjes.
  7. ETEN :D!
We gaan gewoon zondag allemaal lekker op de koffie bij @Bubs !

Voor mij goed hoor, het wordt toch rotweer.
Dan doe ik niets liever dan bakken en anderen het laten opeten :D.

Verdeeld over twee dagen: prima!

Leuk recept :thumbs:

• Like
Waarderingen: Bubs
Degene die je hier haalt is verre van Indonesisch.... :(
en niet alleen geografisch gezien. :rolleyes:
Klopt.
Sowieso hebben Nederlanders het al gauw over Chinezen als ze eigenlijk Indonesisch (Indisch) bedoelen. De meest (afhaal)restaurants hier zijn Chinees-Indisch, waarbij de kaart grotendeels Indisch is, maar dan wel vernederlandst.
In andere landen is de Chinees vaak wel de Chinees en niet Indonesisch (bij ons heeft het natuurlijk met het koloniale verleden te maken en hoeveelheid mensen hier met Indische achtergrond).

Dat geldt trouwens voor veel keukens en al helemaal met sauzen en producten uit de supermarkt, dat het hier niet zo is als in het land zelf.

Klopt.
Sowieso hebben Nederlanders het al gauw over Chinezen als ze eigenlijk Indonesisch (Indisch) bedoelen. De meest (afhaal)restaurants hier zijn Chinees-Indisch, waarbij de kaart grotendeels Indisch is, maar dan wel vernederlandst.
In andere landen is de Chinees vaak wel de Chinees en niet Indonesisch (bij ons heeft het natuurlijk met het koloniale verleden te maken en hoeveelheid mensen hier met Indische achtergrond).

Dat geldt trouwens voor veel keukens en al helemaal met sauzen en producten uit de supermarkt, dat het hier niet zo is als in het land zelf.
De benaming is wel Indonesisch, maar de oorsprong niet. Op de Indonesische of Indische restaurants zie je dat soort gerechten ook niet op de menu kaart. Zoet-zure sausjes met ladingen suiker ook niet, maar dat komt vooral omdat chinezen heel goed weten wat de meeste Nederlanders lekker vinden:D Ik eet bij voorkeur liever de authentiek Indonesische keuken. Alhoewel de nasi rames met daging blado en sjoer lodeh van de Semarang in Groningen echt goddelijk is!D Maar goed, dat is dan weer een Indische afhaal toko.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.757
Klopt.

Logisch toch, echte frietjes zijn ook niet even lekker en authentiek in Nederland als in België :p.

Training gisteren was teleurstellend :(.
Kracht was stukken minder dan vorige week, vooral mijn linkerarm wilde écht niet mee.
Denk dat het nog aan mijn griepvaccinatie van vorige vrijdag ligt, het is sinds dan dat ik best wat krachtverlies merk links.
Anyhow, ik ga er verder niet bij stilstaan of er me druk in maken. Volgende week beter!

Training woensdag 30 oktober 2019 - Chest/shoulders
Side laterals
1x12x4
3x12x6

Bench press
1x10x25
1x8x30
4x5x37,5
2x10x32,5

OHP
2x3x24,5
2x6x22
Ging echt niet vlot:sad:.

Incline DB Press
2x8x12
2x12x10

Rear laterals
1x15x4
2x10x6

Assisted dips SS Kneeling torso rotation
1x12x12,5 // 1x12x47,5
2x8x10 // 2x12x47,5
1x10x12,5 // 1x12x47,5

Unilateral chest press machine
2x12x35 Dan een pijntje in mijn rechterbovenarm, dus gewicht wat gedropt.
1x10x32,5 Pijntje blijft... Nog wat minder.
1x10x30 Pijntje is er nog steeds :yell::scold:.

Cardio: 315kcal
  • 30'Stepper
En toen was ik zooooooooo pompaf en begon al sterretjes te zien tijdens de cardio.
Ik had amper nog de moed om op mijn fietsje te stappen richting huis.
Wilde liefst gewoon mijn bed induiken, maar heb toch netjes nog wat gegeten en mijn prep voor vandaag gemaakt...
Food donderdag ongeveer 1450kcal (MFP werkt niet, dus kan het niet exact checken :)).

Deze ochtend weer een uur eerder wakker dan dat de wekker stond, wel lekker blijven liggen tot 6u.
Opgestaan, rondje gelopen. @Mentat Écht een kort rondje deze keer :D.

Looptraining donderdag 31 oktober 2019
Cijfertjes: 39'; 7km; 10,6km/h; 400kcal

wp_ss_20191031_0002.jpgwp_ss_20191031_0001.jpg

Vandaag misschien toch maar iets meer eten.
Het vele cardio doen en al paar keer -1000kcal/dag zitten maakt een beetje een schotelvod van me :o.

Oja, ik zou nog een foto van mijn nieuwe Harley Trapson die ik voor mijn verjaardag kocht posten.
Bij deze:

WP_20191029_13_55_17_Pro.jpg

Rijdt zalig :D!!

Mooie fiets:D

• Like
Nog nooit van gehoord dat je bij een griep"kucht" "aas" prik zwakker word :P
Hele mooie fiets mag allemaal wat kosten :bmwm:

• Haha
Logisch toch, echte frietjes zijn ook niet even lekker en authentiek in Nederland als in België :p.

Training gisteren was teleurstellend :(.
Kracht was stukken minder dan vorige week, vooral mijn linkerarm wilde écht niet mee.
Denk dat het nog aan mijn griepvaccinatie van vorige vrijdag ligt, het is sinds dan dat ik best wat krachtverlies merk links.
Anyhow, ik ga er verder niet bij stilstaan of er me druk in maken. Volgende week beter!

Training woensdag 30 oktober 2019 - Chest/shoulders
Side laterals
1x12x4
3x12x6

Bench press
1x10x25
1x8x30
4x5x37,5
2x10x32,5

OHP
2x3x24,5
2x6x22
Ging echt niet vlot:sad:.

Incline DB Press
2x8x12
2x12x10

Rear laterals
1x15x4
2x10x6

Assisted dips SS Kneeling torso rotation
1x12x12,5 // 1x12x47,5
2x8x10 // 2x12x47,5
1x10x12,5 // 1x12x47,5

Unilateral chest press machine
2x12x35 Dan een pijntje in mijn rechterbovenarm, dus gewicht wat gedropt.
1x10x32,5 Pijntje blijft... Nog wat minder.
1x10x30 Pijntje is er nog steeds :yell::scold:.

Cardio: 315kcal
  • 30'Stepper
En toen was ik zooooooooo pompaf en begon al sterretjes te zien tijdens de cardio.
Ik had amper nog de moed om op mijn fietsje te stappen richting huis.
Wilde liefst gewoon mijn bed induiken, maar heb toch netjes nog wat gegeten en mijn prep voor vandaag gemaakt...
Food donderdag ongeveer 1450kcal (MFP werkt niet, dus kan het niet exact checken :)).

Deze ochtend weer een uur eerder wakker dan dat de wekker stond, wel lekker blijven liggen tot 6u.
Opgestaan, rondje gelopen. @Mentat Écht een kort rondje deze keer :D.

Looptraining donderdag 31 oktober 2019
Cijfertjes: 39'; 7km; 10,6km/h; 400kcal

wp_ss_20191031_0002.jpgwp_ss_20191031_0001.jpg

Vandaag misschien toch maar iets meer eten.
Het vele cardio doen en al paar keer -1000kcal/dag zitten maakt een beetje een schotelvod van me :o.

Oja, ik zou nog een foto van mijn nieuwe Harley Trapson die ik voor mijn verjaardag kocht posten.
Bij deze:

WP_20191029_13_55_17_Pro.jpg

Rijdt zalig :D!!
Oooeeeeh nice!!

• Like
Terug
Naar boven