XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

Ik weet niet hoe ver ik zou moeten gaan voor een shredded sixpack, maar nog een stuk verder dan nu alleszins.
Liever pak ik eerst nog wat massa dit (na)jaar en begin volgend jaar, en wie weet komen er in de zomer van 2021 wat meer abs piepen.
En als dat niet zo is, tja, Pech :p. Ik ga er geen slaap om laten.
Dan sta je volgend jaar met meer gewicht droger dan nu.

Van jou niet alleen :rolleyes: .
Meneer Bubs wil ook liever dat er weer wat bij komt...
Ik kook en eet ook graag, en bovendien zou ik hier ruzie krijgen als ik nog (veel) lager dan 48kg ga :o.
Liefst ook genieten van het leven, gezond blijven en gelukkig zijn met diegene die ik graag zie :)
Meneer Bubs lijkt smaak te hebben, verstandig te zijn en redelijk goed bij je te passen.

EDIT: of hij is vooral bang dat het lekkere koken stopt als je verder gaat, dat kan natuurlijk ook.

Klinkt als een goed plan @Bubs !:D

Om de abs zichtbaar te krijgen helpt het ook om zwaar te trainen (chinups, zware deadlifts etc). Ik heb nooit veel ab getraind, maar ze zijn wel veel dikker geworden in de loop vd jaren (Met als hoogtepunt toen ik nog aan powerlifting deed). Sowieso heb ik zelden meer dan 10 reps gedaan voor de abs (enkel hanging knee raises en weel rollouts)

• Like
Waarderingen: Bubs
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.786
Dan sta je volgend jaar met meer gewicht droger dan nu.

Meneer Bubs lijkt smaak te hebben, verstandig te zijn en redelijk goed bij je te passen.
EDIT: of hij is vooral bang dat het lekkere koken stopt als je verder gaat, dat kan natuurlijk ook.

Dat eerste is zeker de bedoeling!
Ondanks de soms mindere dagen - die er overal wel zijn vermoed ik - is meneer Bubs perfect voor mij.
Hij is de rede en het gezond verstand waar ik vaak gebrek aan lijk te hebben.
Gelukkig kan hij ook genieten van de meeste minder calorierijke zaken die ik kook, hij is bijvoorbeeld helemaal gek op het bananen-mango brood dat ik dit weekend maakte :D!

Beweer je nou dat ik vette benen heb :treuren:

Dat was ook mijn eerste gedacht :roflol:.
Maar ik ken @Mentat al wat intussen, die zou zoiets nooooit insinueren.

Klinkt als een goed plan @Bubs !:D

Om de abs zichtbaar te krijgen helpt het ook om zwaar te trainen (chinups, zware deadlifts etc). Ik heb nooit veel ab getraind, maar ze zijn wel veel dikker geworden in de loop vd jaren (Met als hoogtepunt toen ik nog aan powerlifting deed). Sowieso heb ik zelden meer dan 10 reps gedaan voor de abs (enkel hanging knee raises en weel rollouts)

Ja hé, vind ik ook :P !
Zwaar trainen zit er nu niet in, maar dat wordt wel weer de bedoeling zodra we weer nar de gym mogen.
Ik moet zeggen dat 5x per week 15' abs trainen nu ook wel heeft bijgedragen tot de zichtbaarheid.
Ze voelen ook opvallend "groter" aan tijdens/na het trainen.

Wow @Bubs ... vraag me wel af op welk gewicht je moet landen om die afgetekende sixpack te hebben.

• #3.788
Wow @Bubs ... vraag me wel af op welk gewicht je moet landen om die afgetekende sixpack te hebben.

Ik ook :roflol: , maar ik ga het niet zo ver drijven.
Straks weeg ik maar 45kg meer of minder, dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten.
Ik heb geen zin om er in mijn gezicht als een levend skelet uit te zien, en ook niet om mezelf maanden uit te hongeren.

Wandeling dinsdag 20 april 2020
Cijfertjes: 1h11'; 7km; 5,9km/h; ~300kcal

wp_ss_20200421_0001.jpg wp_ss_20200421_0002.jpg wp_ss_20200421_0003.jpg

Training dinsdag 20 april 2020 - FB@Home
2DB Bulgarian split squats
4x10x9

One arm DB row
4x12x9

Banded SLDL
4x12x35Kg band

Incline DB press
4x15x9

Unilateral hip thrust
4x15xBW

Arnold press
4x8x9

Banded kickbacks
4x12x35 per kant

DB Lat pull over
4x12x9

15' Abs

Deze ochtend al een kleine 3km gewandeld, over de middag doe ik er nog een 5-tal bij normaal.
Voor de rest wat rustig aandoen wat betreft LB, want mijn lies deed vanochtend meer pijn dan maandag.
De 30' jumping jacks/touwtje springen was niet zo een strak plan vrees ik :o.
Vanavond misschien nog een bicep/tricep training eruit persen, en anders is dat voor morgen ;).

• Haha
Wat jij met je sixpack hebt dat heb ik met het hardnekkige lage rug, ham en zadel vet. Moet vrij laag in het gaan om er een beetje gestroomlijnd uit te zien vanaf achteren gezien. Dan zit je indd al met een ingevallen kop helaas (in mijn geval dan). Maar ja, om nou het hele jaar onder de 15% te zitten :spaz:Daarvoor hou ik veel teveel van lekker eten:D

• #3.791
Zou ik ook niet doen. Dan kan je het dak van je 2000 niet meer eraf doen, of je waait eruit :p

Dit jaar wordt ze vast toch niet meer ingeschreven, stomme Corona :sad: .

Wat jij met je sixpack hebt dat heb ik met het hardnekkige lage rug, ham en zadel vet. Moet vrij laag in het gaan om er een beetje gestroomlijnd uit te zien vanaf achteren gezien. Dan zit je indd al met een ingevallen kop helaas (in mijn geval dan). Maar ja, om nou het hele jaar onder de 15% te zitten :spaz:Daarvoor hou ik veel teveel van lekker eten:D

Volgens mij zit ik nog ver boven de 20% vet :roflol: . Toch blijf ik erbij dat nog (veel) lager gaan geen strak plan is op dit moment.
Als ik tegen volgend voorjaar wat meer massa kan bouwen, dan komt de aflijning sowieso sneller (denk ik/hoop ik).

Maandag stond de Dexa-scan gepland, maar ja. Dat gaat nu natuurlijk ook niet door...
Dus ik zal nooit weten hoe goed ik mijn best heb gedaan dit jaar :treuren:.

Dit jaar wordt ze vast toch niet meer ingeschreven, stomme Corona :sad: .

Volgens mij zit ik nog ver boven de 20% vet :roflol: . Toch blijf ik erbij dat nog (veel) lager gaan geen strak plan is op dit moment.
Als ik tegen volgend voorjaar wat meer massa kan bouwen, dan komt de aflijning sowieso sneller (denk ik/hoop ik).

Maandag stond de Dexa-scan gepland, maar ja. Dat gaat nu natuurlijk ook niet door...
Dus ik zal nooit weten hoe goed ik mijn best heb gedaan dit jaar :treuren:.
Ik ben wel benieuwd naar je dexa (zodra het kan). Veel lager is indd niet handig, misschien in de toekomst.. maar eerst wat massa bouwen 💪

• Love
  • #3.796
Ik ben wel benieuwd naar je dexa (zodra het kan). Veel lager is indd niet handig, misschien in de toekomst.. maar eerst wat massa bouwen 💪

Ik weet niet of ik hem nog ga laten doen tbh, zal ervan afhangen vanaf wanneer het weer kan.
Als het pas oktober ofzo kan, en ik ben al aan het bouwen dan denk ik niet dat ik er nog naartoe ga.

Luister maar naar de reakties van je DBB vriendjes en vriendinnetjes die scannen je ook wel :D
nice Avatar!!

Dank je Boss!

Ik denk dat de abs gewoon nog wat meer ontwikkeld moeten worden :dunno:
Maar dat gaat al de goede kant op lees ik juist :D

Denk ik ook, ik merk alvast veel verschil sinds ik ze vaker train.
Zal een combinatie van beide zijn :).

Zoveel groei potentieel hebben abs niet. Vooral niet bij vrouwen.

tenzij gear natuurlijk

Tja, dan heb ik pech... Dit is al meer dan ik verwachtte, dus gear zal er zeker niet aan te pas komen ;).

Wandelingen woensdag 22 april 2020
Cijfertjes 1: 29'; 2,9km; 5,9km/h; ~120kcal.

wp_ss_20200423_0004.jpgwp_ss_20200423_0005.jpgwp_ss_20200423_0006.jpg

Cijfertjes 2: 1h06'; 6,1km; 5,8km/h; ~250kcal

wp_ss_20200422_0001.jpgwp_ss_20200422_0002.jpgwp_ss_20200422_0003.jpg

's Avonds niet meer getraind, leek me beter om een dagje rust in te lassen.
Straks normaal een stukje fietsen, als ik mezelf ertoe kan aanzetten :p.

• #3.797
Wat een weer, het zou zonde geweest zijn om niet op de fiets te hoppen!
Zonnetje, lekker warm en amper wind. Ideaal voor een "goed weer fietser" zoals ik :D.

Rondje fietsen donderdag 23 april 2020
Cijfertjes: 1h07'; 26,1km; 23,4km/h; ~480kcal; AVG HR 135bpm
1587651729425.png1587651735348.png

Vanavond normaal nog rondje abs en misschien wat UB werk.
Eigenlijk zou ik ook nog aan mijn 10k stappen willen komen, maar daar zal de dag te kort voor zijn vrees ik :o.

• #3.798
Gisteren niet meer aan de 10k stappen gekomen, in plaats daarvan beslist om toch een redelijk uitgebreide FB workout te doen.
Woensdag kwam een setje bands van Fast fit binnen: een Light, Medium en Heavy.
Zeer tevreden van en zeker een meerwaarde voor de thuis trainingen!
Best tevreden met de training van gisteren, ik voelde me echt kapot achteraf :D.

Training donderdag 23 april 2020 - FB@Home
Banded hip abduction
4x30xM band

Reverse DB row
4x12x9

Banded squat
4x15xM band + DB 9Kg

One arm DB upright row
4x10x9

Banded unilateral hip thrust
4x12xH band

Shoulder press
4x15x9

Triset:
Banded one leg hip adduction SS One arm tricep overhead extension SS DB Bicep curl

4x15xM band // 4x15x6 // 4x10x9

Triset:
Banded kickback SS Bench dips SS DB Preacher curl

4x10xH per kant // 4x15xBW // 4x8x9

15' Abs

Vandaag wat cardio o.v.v. wandelen, voor de rest rust nemen denk ik.
Zodat ik niet vanalles anders nog forceer en helemaal kreupel wordt :roflol:.

Nog een shape update!

IMG_20200424_093759.jpg

IMG_20200424_093511.jpg

1587722521121.png

• #3.799
In mijn log was het een rustig weekend, irl alles behalve.

Training zaterdag 25 april 2020 - FB@Home
90 graden banded hip abduction
4x40xM

Table inverted rows
4x10xBW
Dit is toch lastiger dan het eruit ziet!

Banded one leg SLDL
4x12xM+9Kg

One arm shoulder press
4x15x9

Banded hip thrust
4x15xM+30L potgrond

Push ups with stands
4x12xBW

Lying side leg raises
4x15xM

Lat pullover
4x12x9

Bench dips SS Resistence band bicep curl
4x12xBW // 4x10x35Kg band

15' Abs

Cardio:
8km wandelen à 5,6km/h

Zondag 26 april 2020 - Cardio (fietsen + wandelen)
Fietsen: 1h51'; 41,5km; 22,4km/h; ~700kcal; AVG HR 130bpm
Wandelen: 3km à 5,6km/h

Maandag 26 april 2020 - Cardio (wandelen)
Cijfertjes: 49'; 4,5km; 5,5km/h; ~200kcal; AVG HR 100bpm

Mijn lies verbetert de laatste week niet meer merkbaar.
Gewoon stappen/wandelen, de trap nemen, iets zwaars dragen,... het doet allemaal pijn.
Ik moet het dus nóg rustiger aan doen. Daarom komende week geen wandelingen langer dan 5km + alles rustig aan.
KT blijf ik alles doen zolang het geen pijn doen. Single leg deadlift bvb zet best wat druk, net als bulgarians. Dus die ga ik even schrappen.
Voor de rest is het nog steeds druk druk druk, vandaar ook de korte logs...

Doei!

Lastig met je lies :)
Weet je ook wat het is?

Klinkt misschien "zweverig" maar yoga oefeningen voor de liezen werken over het algemeen erg goed. Het heeft mij in ieder geval wel geholpen. Misschien kan je er wat mee.

• Like
Terug
Naar boven