AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

Prachtige prestatie!
Dat is nu eens keihard werken, je hebt je door enkele blessures geslagen en nog steeds de overwinning gehaald.
Hier mag je gerust trots op zijn!

• Love
Waarderingen: Bubs
Nog twijfel of ik stabiel ga blijven op een aantal kcal of ga recompen om deze shape te behouden.
Over dat laatste ga ik me eerst wat inlezen :). Als iemand hier goede lectuur omtrent heeft, dan mag je mij die altijd bezorgen!
Dit DBB artikel is wel van 2012. Ik weet niet of de inzichten inmiddels zijn gewijzigd:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/how-to-recomp.303862/

Besef wel dat 15% zeer laag is voor een vrouw:
Screenshot_2020-05-26 Body fat percentage - Wikipedia.png

Een lichte bulk met een langzaam oplopend vet% kun je je dus echt wel permitteren!

Laatst bewerkt:
Dit DBB artikel is wel van 2012. Ik weet niet of de inzichten inmiddels zijn gewijzigd:

En lichte bulk met een langzaam oplopend vet% kun je je dus echt wel permitteren!
Ik vroeg me ook af of je niet beter af bent met een lichte stijging voor:
1. spier- en krachtbehoud;
2. energie;
3. mentaal welbevinden?

Voor mannen schijnt de kracht laag in de 10 achteruit te gaan en Bell coaching suggereert voor massa niet lager te gaan dan 9% voor mannen, als ik het in de vluchtigheid zo begrijp.

Misschien zijn er wat ervaringsdeskundigen die daar eens hun licht over kunnen laten schijnen?

Als je op dit vp blijft hangen, wat brengt dat je nog?

Als je optimaal massa wilt bouwen (naturel) dan ontkom je er bijna niet aan dat een gedeelte ook vet zal zijn. Je shape behouden kan ook natuurlijk, maar dat is dan weer sub-optimaal voor spiergroei. Het is maar net wat je liever wil natuurlijk:)

Ik snap wel dat je hier wat langer van wilt genieten haha. Persoonlijk zou ik zodra de gym open gaat deftig bulken :cool:

Laatst bewerkt:
Bubs, ik vind je een kanjer! Wat een resultaat! :cheer:

• Love
Heel mooi gedaan Bubs. Geen VVM ingeleverd ook :heart:
Die frietjes en BBQ zijn ruim verdiend, want het werd ook mentaal zwaar merkte ik wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.988
Prachtige prestatie!
Dat is nu eens keihard werken, je hebt je door enkele blessures geslagen en nog steeds de overwinning gehaald.
Hier mag je gerust trots op zijn!

Dank je wel @IRONic Pumper , dat zijn hele lieve woorden :heart:!
Ik ben er ook best trots op, al is er altijd die drang naar meer en beter.
Iets voor volgend jaar ;).

En lichte bulk met een langzaam oplopend vet% kun je je dus echt wel permitteren!

De dame van EnergyLab zelf zei me ook dat ik best niet meer lager ga omwille van gezondheidsredenen.
Hormonaal, immuniteit,... Het is niet ideaal om (veel) lager te gaan.
Dat was ik sowieso ook niet meer van plan nu tbh, ik vind het voor dit jaar wel goed geweest :).
Bulken staat zeker en vast op de planning, maar dan wil ik ook weer naar de gym kunnen en deftiger trainen.

Ik vroeg me ook af of je niet beter af bent met een lichte stijging voor:
1. spier- en krachtbehoud;
2. energie;
3. mentaal welbevinden?

Voor mannen schijnt de kracht laag in de 10 achteruit te gaan en Bell coaching suggereert voor massa niet lager te gaan dan 9% voor mannen, als ik het in de vluchtigheid zo begrijp.

Misschien zijn er wat ervaringsdeskundigen die daar eens hun licht over kunnen laten schijnen?

Als je op dit vp blijft hangen, wat brengt dat je nog?

Ik weet niet welke gevolgen er zijn/zouden zijn van lang op 15% te blijven tbh, behalve dan dat het er goed uit ziet :roflol:.
Ondanks dat ik er qua massa ok uit zie merk ik inderdaad wel krachtverlies, dus daar moet zeker iets aan gedaan worden!
Mentaal welbevinden is een moeilijke. Ik heb niet het gevoel dat de cut hier een invloed op heeft gehad dit jaar.
Aan de andere kant zijn er zoveel negatieve zaken gebeurd de laatste maanden dat het misschien gewoon niet opvalt in die zwarte massa...

Om dit te handhaven is wel lastig idd, vergt veel van je lichaam

Voor mij is 12% al moeilijk om vast te houden

Maar ik ben jij niet hé :P. J/k, ik weet wel dat behouden ook niet makkelijk is!

Als je optimaal massa wilt bouwen (naturel) dan ontkom je er bijna niet aan dat een gedeelte ook vet zal zijn. Je shape behouden kan ook natuurlijk, maar dat is dan weer sub-optimaal voor spiergroei. Het is maar net wat je liever wil natuurlijk:)

Ik snap wel dat je hier wat langer van wilt genieten haha. Persoonlijk zou ik zodra de gym open gaat deftig bulken :cool:

Ik heb er ook geen probleem mee om wat vet aan te zetten in de bulk hoor, het hoort er nu eenmaal gewoon bij.
Dan moet je gewoon het grotere doel voor ogen houden :).
In mijn hoofd start de bulk in september, en de kleine autist in mij zal daar moeilijk van kunnen afwijken :roflol:.
Natuurlijk is er ook nog vakantie enzo, dan wordt er sowieso ook wat meer gegeten en gedronken. Als ik dan al terug zwaar(der) kan trainen kan ik misschien al wat massa pakken.

Bubs, ik vind je een kanjer! Wat een resultaat! :cheer:

:heart: :heart: Dank je wel lieve peul!

Heel mooi gedaan Bubs. Geen VVM ingeleverd ook :heart:
Die frietjes en BBQ zijn ruim verdiend, want het werd ook mentaal zwaar merkte ik wel.

Op zich had ik - naar mijn gevoel - mentaal niet veel last van de cut. Ik vind ook dat ik niet extreem diep ben moeten gaan :o.
Mijn aantal kcal was aanvaardbaar door toevoegen van cardio (wandelen nu ik niet kan lopen heeft ook echt wel effect) waardoor ik nooit echt "hangry" ben geweest.
De mentale dips komen meer door wat er de laatste maanden allemaal gebeurd is hier... Ik denk niet dat iemand nood heeft aan het hele relaas, maar het is écht niet makkelijk geweest.
Het is nog altijd niet makkelijk, en er komt bovendien nog een veel moeilijkere periode aan helaas.
Mijn kcals ophogen zal misschien wel helpen om minder emotioneel te zijn en alles wat beter te kunnen plaatsen en verwerken.
De friet gisteren heeft alvast goed gedaan, want ik had vanochtend onwijs veel zin om te trainen!

September is ook wel een mooi punt voor een bulk. Kan je mooi nog even in de zomer genieten van je huidige shape:)

• #3.990
September is ook wel een mooi punt voor een bulk. Kan je mooi nog even in de zomer genieten van je huidige shape:)

Ja, vind ik ook :D! We zien wel hoe goed het vasthouden lukt...

Gisteren nog naar mijn ouders gewandeld om te eten (5km à 6,1km/h), en uiteraard terug naar huis (3km à 5,9km/h).
Dat brengt het dagtotaal voor dinsdag op 16km wandelen.

De portie friet heeft me zichtbaar goed gedaan, want deze ochtend had ik onwijs veel zin om te trainen.
Niet extreem veel geslapen (uurtje of 6-7), maar wel kwaliteitsvol dus dat zal ook geholpen hebben.
Om 5u50 was ik uit bed, en om 6u15 stond ik al in de tuin :D!

Training woensdag 27 mei 2020 - UB@Home
One arm DB row SS Standing bicycle crunch
4x12x9 // 4x15 per kant

Arnold press
2x10x9
1x8x9
1x10x9

Incline DB press
4x12x9

One arm DB Upright row SS Sit-ups
4x12x9 // 4x20

Lat pullover SS Palm down wrist curl
4x15x9 // 4x12x2

Push ups with stands SS Dead bug 2" hold
4x12xBW // 4x20

DB Shoulder press SS Reverse crunches
4x12x8 // 4x15

Bench dips SS Bicep curl
4x15xBW // 4x10x9

1590570320734.png

Ging lekkerder dan vorige week, ondanks dat het fasted was!
Blij dat ik er direct ben ingevlogen, het voelde super :).
Deze middag dan een korte, rustige wandeling doen.
Ik voel dat het maken van de vele (snelle) km's toch weer wat invloed heeft op mijn lies. En ik wil het herstel nu niet opnieuw verkl*ten.
Dus geen 15+km meer de komende dagen :o.

Flinke training ook nog zo vroeg:p

• Love
leuke speeltjes in de tuin voor de kinderen :windup: :D ben wel jaloers, ik heb maar een balkonnetje

• Haha
  • #3.995
Flinke training ook nog zo vroeg:p

Thanks?

leuke speeltjes in de tuin voor de kinderen :windup: :D ben wel jaloers, ik heb maar een balkonnetje

Buren hebben twee kids, dat houdt ze stil :).

Mijn oog valt dan weer op de Weber :D
En het fitte poppetje natuurlijk :heart:

Oooh :heart:.

en die dikke bicaps is ook oog verblindend :heart: 💪

Training woensdag 27 mei 2020 - Cardio
Wandelen
  • 6,65km à 6,2km/h

Training donderdag 28 mei 2020 - Cardio
Wandelen
  • 7,3km à 6,1km/h
  • 2,7km à 6,4km/h
Ochtendwandeling met een ommetje naar de fysio, en dan klein rondje extra naar huis om toch de 10km te halen :o.
Denk niet dat trainen er vandaag nog zal inzitten, morgen misschien weer.

Training woensdag 27 mei 2020 - Cardio
Wandelen
  • 6,65km à 6,2km/h

Training donderdag 28 mei 2020 - Cardio
Wandelen
  • 7,3km à 6,1km/h
  • 2,7km à 6,4km/h
Ochtendwandeling met een ommetje naar de fysio, en dan klein rondje extra naar huis om toch de 10km te halen :o.
Denk niet dat trainen er vandaag nog zal inzitten, morgen misschien weer.
Lekker aan de cardio weer!:thumbs:

• Like
  • #3.997

Gelukkig ook weer een beetje aan de KT :)!!
Om 6u45 was ik alweer een bezig bijtje op ons terras. Ik was al eerder wakker, maar had eerst nog geholpen met de vaat :p.

Training vrijdag 29 mei 2020 - LB@Home
2DB Bulgarian split squat SS Crunches
4x10x9 // 4x20

Banded glute bridge + 3 adduction SS Plank
4x15xS+9Kg // 3x45" - 1x60"

Banded plié squat
4x15xS+9Kg

2DB One leg SLDL SS Dead bug 2sec hold
4x12x9 // 4x20

Banded hip thrust - 2sec hold
4x15xS+9Kg

2DB Calve raises SS X-man crunch
4x12x9 // 4x12

Geen idee of ik nog ga wandelen vandaag, zie ik vanavond wel weer.

• #3.998
Druk druk in het weekend, en wat een spierpijn van die LB training :haar:.
Glutes, quads, hams, alles deed pijn :roflol:.

Geen trainingen gedaan, wel veel gewandeld in dit zalige weer :).
En uiteraard twee dagen BBQ gegeten, omnomnom!

Training zaterdag 30 mei 2020 - Cardio
Wandelen: 20km
  • 15km à 6,1km/h
  • 5km à 5,7km/h

Training zondag 31 mei 2020 - Cardio
Wandelen: 10km
  • 10km à 5,8km/h

Training maandag 1 juni 2020 - Cardio
Wandelen: 16km
  • 5,5km à 6km/h
  • 11,5km à 5,7km/h
Vandaag al een ochtendwandeling gedaan van een grote 4km (~6km/h).
Als ik tijd heb ga ik (kort) trainen in mijn middagpauze, vanavond moet ik nog even langs mijn ouders dus dan zal het er niet in zitten...
Ik moet ook weer een beetje "beter iets dan niets" proberen te denken op dat gebied.
Beter een 4-5 oefeningen doen dan denken "geen tijd om er 10 te doen, dus dan maar niets".

Ochtendgewicht vandaag was 47,4Kg, -0,1 in vergelijking met vorige week dinsdag.
Komende twee weken 1600kcal aanhouden en kijken wat het geeft...

• #3.999
Het was waaaaarm, maar ik heb toch een training in het zonnetje gedaan!

Training dinsdag 2 juni 2020 - UB@Home
Reverse DB row
4x12x9

Incline DB press SS Mountain climbers
4x12x9 // 4x10 per kant

One arm shoulder press SS Crunches
4x12x9 // 4x20

DB Upright row SS Standing bicycle crunch
4x10x9 // 4x15 per kant

Palm down wrist curl SS Push up with stands SS Dead bug 2sec hold
4x12x2 // 4x12xBW // 4x20

Bench dips SS Bicep curl