MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.081
Serieus vraagje. Doe je een semi vacuüm wanneer je poseert? Of is het genetisch dat je onderste ribben zo uitsteken?

Ik span wel aan, maar vacuüm niet.
Zal morgen eens een foto posten van vacuüm, dan zie je het verschil wel :p.
Mijn ribben steken relatief snel uit, dus zal vast genetisch zijn.

Anders onder bij de buik is wel sexy waarom ik dat vind weet ik ook niet,. Maar ziet er goed uit Bubsie

Dank je @DeeJay1 :). Ik vind het een beetje raar en vies, maja :p.
Long time no see, hoe is het nog met je?

Dank je @DeeJay1 :). Ik vind het een beetje raar en vies, maja :p.
Long time no see, hoe is het nog met je?
Ja het gaat goed en bij jou?

• Like
Waarderingen: Bubs
Bij wedstrijden zie je het eigenlijk nooit bij atletes, en ik denk dat je met een andere posing je abs nog beter uit kunt laten komen zonder je ribben zichtbaar. Maar dat vergt misschien een posing clinic.

Anyway..

Mirin your lower ab veins. :heart:

• Love
Oeeww die pics :heart: Ik mis dan echt mijn droge shape haha. Alweer veel te lang geleden.

Komt vast omdat ik niet mag cutten, maar nu al zin om weer eens bodybuilder droog te gaan in 2021:roflol:

• #4.087
Ja het gaat goed en bij jou?

Beter dan een tijd geleden, gelukkig :).

Bij wedstrijden zie je het eigenlijk nooit bij atletes, en ik denk dat je met een andere posing je abs nog beter uit kunt laten komen zonder je ribben zichtbaar. Maar dat vergt misschien een posing clinic.

Anyway..

Mirin your lower ab veins. :heart:

Waarschijnlijk wel, ik heb 0,0 ervaring met poseren.
Ik zoek gewoon goed licht, span wat aan, neem 1 miljoen foto's en kies er de in mijn ogen beste uit om te posten :roflol: .

Oeeww die pics :heart: Ik mis dan echt mijn droge shape haha. Alweer veel te lang geleden.

Komt vast omdat ik niet mag cutten, maar nu al zin om weer eens bodybuilder droog te gaan in 2021:roflol:

Eerst een gezonde mini- @SP1988 op de wereld zetten, droog worden komt daarna wel weer!

Beter dan een tijd geleden, gelukkig :).

Waarschijnlijk wel, ik heb 0,0 ervaring met poseren.
Ik zoek gewoon goed licht, span wat aan, neem 1 miljoen foto's en kies er de in mijn ogen beste uit om te posten :roflol: .

Eerst een gezonde mini- @SP1988 op de wereld zetten, droog worden komt daarna wel weer!
Ik zou eventueel wel foto's kunnen nemen. 😌

• #4.089
Nieuwe week, nieuwe plannen!
In overleg met de meest sexy en liefste dames die ik ken, beginnen bouwen aan de road to beast mode!
Het wordt tijd om me over mijn angst voor (meer) eten te zetten, en ook voor een nieuw plan van aanpak op gebied van training.
De drie pijlers:
  • Meer eten.
  • Meer compounds en LB (want daar wil ik vnl aan werken nu).
  • Meer rust (en dus minder cardio, in kader van herstel en groei).
Vooral dat eerste en laatste zullen een uitdaging worden, maar ik word genoeg achter de veren gezeten dus uiteindelijk kom het helemaal goed :D!
In plaats van UB/LB wordt het nu een vierdaags FB schema, en een poging om ten minste 1 dag échte rust te nemen (dus niet "Bubs rust" = 3-10km wandelen of 40km fietsen :p).
Aan het schema wordt nu gesleuteld, maar hier is alvast de training van vandaag!

Training maandag 22 juni 2020 - FB Week 1 Dag 1
Warm-up with small band
  • Glute bridge x20
  • 90degree Hip abduction x20
  • Monster walks x0
--> 3x herhaald

Horizontal leg press - Normal stance
1592855351839.png
1x15x30
1x15x50
2x15x70
2x15x80
1x15x90

Bench press
1x10x @BB_
1x10x25
1x8x30
4x6x35 @RPE9 - Post Corona VPR yeah baby!
1592855496633.png

Barbell hip thrust
5x10x52

Rear delt raises
3x12x4

Seated leg curl
2x12x27,5
1x10x30

One arm chest press (fysio)
2x12x3,75
1x10x6,25

Ik wilde er graag nog "Seated row" en "Abductor machine" bij nemen, maar had nog een afspraak en moest weg.
Al twijfel ik of het wel nodig is om die extra oefeningen er nog in te stoppen, misschien kan ik beter vier sets doen op de huidige oefeningen i.p.v. drie, of het zelfs gewoon hierbij laten.
Any thoughts?

Cardio: 9km wandelen
  • 3,5km naar mijn ouders
  • 1,5km naar gym
  • 1,5km naar huis
  • 2,5km relax met mijn vriend terwijl de Integra onderhoud kreeg :p.
Dinsdag wordt de/een rustdag!
En nu is het tijd om de :peachy: te voeden met aardbeiencrumble :D!

Wbt je vraag. Het ligt er even aan wat je weekvolume is:) Als je 5 dagen rug mee pakt (3 sets) dan zit je ongeveer op het minimale aan volume om progressie te maken.

Wbt je vraag. Het ligt er even aan wat je weekvolume is:) Als je 5 dagen rug mee pakt (3 sets) dan zit je ongeveer op het minimale aan volume om progressie te maken.
Zeg je nou dat je de rug minimaal 5 dagen per week moet trainen anders maak je geen progressie ???

Zeg je nou dat je de rug minimaal 5 dagen per week moet trainen anders maak je geen progressie ???
Ik denk dat ze bedoeld dat een weekvolume van 15 sets minimaal is voor spiergroei. Daar ben ik het overigens niet helemaal mee eens..
In onderzoek wordt bij veel lagere volumes (ook in getrainde atleten!) al spiergroei gezien. Meeste coaches adviseren 10 tot 30 sets per spiergroep per week.

In overleg met de meest sexy en liefste dames die ik ken, beginnen bouwen aan de road to beast mode!
Het wordt tijd om me over mijn angst voor (meer) eten te zetten, en ook voor een nieuw plan van aanpak op gebied van training.
De drie pijlers:
  • Meer eten.
Vooral dat eerste en laatste zullen een uitdaging worden, maar ik word genoeg achter de veren gezeten dus uiteindelijk kom het helemaal goed :D!
Eindelijk! Goed dat je beseft dat het roer om moet. Ik hoop dat je met deze dames nu ook een goede stok achter de deur hebt om dit door te zetten. Ik maakte me eerlijk gezegd al een tijdje zorgen, maar heb me ingehouden die hier te benoemen, omdat dit soort zaken nogal gevoelig kunnen liggen bij sommige dames.

Succes! :flexbiceps:

Laatst bewerkt:
Eindelijk! Goed dat je beseft dat het roer om moet. Ik hoop dat je met deze dames nu ook een goede stok achter de deur hebt om dit door te zetten. Ik maakte me eerlijk gezegd al een tijdje zorgen, maar heb me ingehouden die hier te benoemen, omdat dit soort zaken nogal gevoelig kunnen liggen bij sommige dames.

Ken nochtans ook zo'n man hier, maar goed.

Ik denk dat ze bedoeld dat een weekvolume van 15 sets minimaal is voor spiergroei. Daar ben ik het overigens niet helemaal mee eens..
In onderzoek wordt bij veel lagere volumes (ook in getrainde atleten!) al spiergroei gezien. Meeste coaches adviseren 10 tot 30 sets per spiergroep per week.
Ja zo ongeveer. 10 sets is wel echt minimaal om progressie te maken (uitzonderingen daar gelaten), maar gemiddeld genomen is dat onvoldoende om optimale progressie te maken (wbt spiergroei). Ik zat zelf eerder aan de 16-24 sets per week (voor rug), maar wat je kan handelen (waar je nog van kan herstellen) ligt wel aan heel veel factoren (type oefening, rpe, voeding, rust, beginner/gevorderde, wel of geen aas, lichaamsbouw, man/vrouw etc.). Een beginner (of iemand die een comeback maakt) zal veel minder volume nodig hebben.

Voor spierbehoud uiteraard nog minder.

Laatst bewerkt:
  • #4.099
Voor jou zal ik hemel en aarde bewegen :p

1592906731195.png

Hm, ok. Dat moet ik (laten) nakijken dan. Want zelf heb ik nog steeds te weinig kennis op dat gebied...
Komt wel goed!

Nee dus :p.

Ja zo ongeveer. 10 sets is wel echt minimaal om progressie te maken (uitzonderingen daar gelaten), maar gemiddeld genomen is dat onvoldoende om optimale progressie te maken (wbt spiergroei). Ik zat zelf eerder aan de 16-24 sets per week (voor rug), maar wat je kan handelen (waar je nog van kan herstellen) ligt wel aan heel veel factoren (type oefening, rpe, voeding, rust, beginner/gevorderde, wel of geen aas, lichaamsbouw, man/vrouw etc.). Een beginner (of iemand die een comeback maakt) zal veel minder volume nodig hebben.

Voor spierbehoud uiteraard nog minder.

Een beetje uitzoeken dus, zoals met alles zeker :p.

Mag ik vragen waarom je je al een tijdje zorgen maakte? Oprechte vraag trouwens, ik voel me niet aangevallen of zo.
Ik heb, in mijn ogen, een gewone cut achter de rug.
Mijn vetpercentage is niet extreem laag, evenals mijn gewicht + mijn intake is al een maand 200+ hoger per dag dan aan het einde van mijn cut.
Het klinkt weinig, maar ik ben dan ook maar 1m57 groot ;).
Inderdaad, de schrik om instant terug een :piggy: te worden was nog groot, maar intussen besef ik dat dat niet van de ene dag op de andere dag zal gebeuren.

Uithongeren doe ik zeker niet, cardio doe ik ook grotendeels omdat het rust brengt in mijn hoofd en ik gewoon geniet van wandelen als het mooi weer is.

Ken nochtans ook zo'n man hier, maar goed.

:roflol:

Voor de rest niet veel te melden, want het is rustdag :P.
Oja, mijn intake heb ik intussen verhoogd naar 1750/dag, straight.
Dus geen verschil meer tussen training- en rustdagen :).

De drie pijlers:
  • Meer eten.
In plaats van UB/LB wordt het nu een vierdaags FB schema, en een poging om ten minste 1 dag échte rust te nemen (dus niet "Bubs rust" = 3-10km wandelen of 40km fietsen :p).
Aan het schema wordt nu gesleuteld, maar hier is alvast de training van vandaag!

Training maandag 22 juni 2020 - FB Week 1 Dag 1
Warm-up with small band
  • Glute bridge x20
  • 90degree Hip abduction x20
  • Monster walks x0
--> 3x herhaald

Horizontal leg press - Normal stance
1592855351839.png
1x15x30
1x15x50
2x15x70
2x15x80
1x15x90

Bench press
1x10x @BB_
1x10x25
1x8x30
4x6x35 @RPE9 - Post Corona VPR yeah baby!
1592855496633.png

Barbell hip thrust
5x10x52

Rear delt raises
3x12x4

Seated leg curl
2x12x27,5
1x10x30

One arm chest press (fysio)
2x12x3,75
1x10x6,25

Ik wilde er graag nog "Seated row" en "Abductor machine" bij nemen, maar had nog een afspraak en moest weg.
Al twijfel ik of het wel nodig is om die extra oefeningen er nog in te stoppen, misschien kan ik beter vier sets doen op de huidige oefeningen i.p.v. drie, of het zelfs gewoon hierbij laten.
Any thoughts?

Cardio: 9km wandelen
  • 3,5km naar mijn ouders
  • 1,5km naar gym
  • 1,5km naar huis
  • 2,5km relax met mijn vriend terwijl de Integra onderhoud kreeg :p.
Dinsdag wordt de/een rustdag!
En nu is het tijd om de :peachy: te voeden met aardbeiencrumble :D!
Toch lekkere workout Bubs! Goed doorgeknald volgens mij..

ook lekker aan de functionele cardio, love it!:heart:

• Like
Terug
Naar boven