XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.381
Veel succes aan je verstand! xD

Door @Mentat zijn reactie ben ik al in bed gekropen met het idee dat ik sowieso zou rennen (bij ok weer) :roflol: .

Ze blijven nog steeds komen, net als de plusjes op de weegschaal :p.

Een half uurtje op 9 km/u past wel binnen een rustdag .... toch? :D

I like the way you think :D!

Ooh, daarna is die gene naar mijn gym gekomen:roflol:
Stond ook nog een beetje te schaduwboksen met stoot geluiden..oets, oets..:hamer:

Haha, lekker dan! Echt frustrerend zo'n mensen... Als je ongegeneerd wil rondgooien met dingen, leg dan een home gym aan :rolleyes:.

Wat @neet61 al zei: een herstelloopje (kort en traag) is een beetje hetzelfde als rusten hé.
Gewoon de spieren wat losgooien zodat ze morgen soepel en fris zijn voor training nummer drie van de week.

Training donderdag 20 augustus 2020 - Cardio
  • Hardlopen - herstel: 33'; 5,25km; 9,5km/h (verdienstelijke poging, toch @Mentat ?); ~300kcal; AVG HR 149bpm
1597916988014.png 1597917013387.png

Voor de rest is het een werkdag, dus rust zat :).
Ochtendgewicht 51,5Kg, gaat nog steeds vlotjes omhoog dus :o.
Kunnen jullie nog mee @Mentat @neet61 @Vissertje1980 :P ??

Oei.... 51,5kg.... Bubs Ohp gaat wel pittig worden... Maar ik ben nog steeds in, gaat me lukken :D

Je bent echt super goed bezig bubs.

• Heart
Waarderingen: Bubs
52.5 is mijn PR @Bubs , meer moet het dus niet worden, dan ga je maar weer hardlopen :D

• Haha
  • #4.384
Oei.... 51,5kg.... Bubs Ohp gaat wel pittig worden... Maar ik ben nog steeds in, gaat me lukken :D

Je bent echt super goed bezig bubs.

Ik blijf gewoon doorvreten hoor op dit moment, echt eens leren doorzetten nu (hoewel ik al zin heb om terug te cutten :o).
Dank je @Vissertje1980 , zo'n woorden helpen om niet in oude gewoontes (à la 1500kcal) te hervallen :heart: .

52.5 is mijn PR @Bubs , meer moet het dus niet worden, dan ga je maar weer hardlopen :D

Boh, nog een kilo speling! Mijn cot sans l'os van zondag is nog niet helemaal verteerd en tante marie is op komst.
Dus het zou best kunnen dat die 52,5 nog een paar weekjes op zich laat wachten :p.

Hardlopen - herstel: 33'; 5,25km; 9,5km/h (verdienstelijke poging, toch @Mentat ?);
Zeker, al stukken beter dan hetgeen je voorheen als herstelloopje aan jezelf en de wereld trachtte te verkopen! Langzaam lopen is niet makkelijk, maar jij kan dat, uiteindelijk.
Belangrijker dan wat ik denk is wat je er zelf uiteindelijk aan hebt, bevordert dit je herstel of kan je beter een goede wandeling maken, stilt het tijdelijk de honger van het Snel en Veel Meters Maken Monster?
Ochtendgewicht 51,5Kg, gaat nog steeds vlotjes omhoog dus :o.
Kunnen jullie nog mee @Mentat
Dit is nog onder mijn (estimated) 1RM (en dat telt dus niet), maar laat dat je niet beïnvloeden.

• Like
  • #4.386
Zeker, al stukken beter dan hetgeen je voorheen als herstelloopje aan jezelf en de wereld trachtte te verkopen! Langzaam lopen is niet makkelijk, maar jij kan dat, uiteindelijk.
Belangrijker dan wat ik denk is wat je er zelf uiteindelijk aan hebt, bevordert dit je herstel of kan je beter een goede wandeling maken, stilt het tijdelijk de honger van het Snel en Veel Meters Maken Monster?

Uiteindelijk wel ja. Ik moet zeggen dat het nu wel makkelijker lukt omdat ik me veel meer geef (lees: kan geven) tijdens mijn krachttrainingen.
Het is wel fijner dan een wandeling maken, niet zo saai en minder tijdrovend. Ik verkies zeker en vast 30' hardlopen à 9km/h boven een uur wandelen!
En ja, het hardloopmonster is er ook mee gesust ;).

Dit is nog onder mijn (estimated) 1RM (en dat telt dus niet), maar laat dat je niet beïnvloeden.

1597951232257.png

• #4.387
Ik had gisteren écht een mentale off day.
Ondanks dat ik mijn best doe het cijfer op de weegschaal wat te negeren en te plaatsen, kon ik het gisteren echt niet opbrengen.
In vergelijking met het einde van mijn cut weeg ik vandaag maar liefst 5kg meer (gisteren 4,5).
En ja, er zal vast wat vocht bij zitten want het was klam weer, mijn menstruatie is er, ik slaap te weinig, werkroutine is weer begonnen dus meer stress,...
Maar toch... Ik had zin om de handdoek in de ring te gooien en terug te vallen op mijn vertrouwde 1600-1700kcals of minder.
En toen kwam een engeltje uit de hemel waarmee ik even mocht bellen, die me moed inpraatte en me gerust kon stellen.
Nog even doorgaan op dit elan, tot alle externe factoren genormaliseerd zijn en daarna kijken we verder. Eventueel toch met 100kcal per dag verlagen als mijn gewicht niet rustiger stijgt.

Training vrijdag 21 augustus 2020 - FB Week 9 Dag 3
Warm-up circuit met small band
  • Side walks x10 per kant
  • Push ups x15
  • Glute bridge x20
--> 3x herhaald

RDL
1x10x42
1x8x52
5x5x57

Pull-ups
2x5xBW
1x4xBW
1x5xBW
Ik heb veeeeel meer moeite om deze in een avondtraining te doen (en als ik dik ben).
Telt wel als progressive overload naar het schijnt :dunno:.

2DB Reverse lunges
4x12x14 per kant

Crunches
4x20

Straight arm pushdown
3x12x32,5
1x8x35
Oeh, héél zwaar die laatste.

Cable Glute kickback
1x12x25
2x10x27,5

Cable crunches
3x15x45

DB Shoulder press
1x12x12
2x10x12

Palm down wrist curl (fysio)
3x12x3

Bicycle crunches
3x12 per kant

Abductor machine
3x12x60

Cardio ~4km wandelen

Vanochtend enorm humeurig opgestaan :o.
Nog steeds het dikke pad gevoel, geen zin om iets te doen, mezelf toch naar de gym gesleept.
Heerlijke training neer gezet, en met een super goed humeur thuis gekomen :D!

Training zaterdag 22 augustus 2020 - FB Week 9 Dag 4
Warm-up with small band
  • Side raises 10x6kg
  • Plié squat 15x12kg
  • Abductor machine 20x40kg
--> 3x herhaald

Horizontal leg press
1x15x40
1x12x70
2x12x100
3x10x110
Vlotjes.

Bench press - Heavy
1x15x20
1x12x30
1x8x35
2x5x42,5 VPR!! Heerlijk dit, voor het eerst 5 reps met dit gewicht. Wel maar net gehaald, dus verlaagd naar 40 na twee sets.
2x6x40 Ook dit is een VPR :D!

BB Hip thrust
4x12x64,5

Rear delt raises
3x10x8

Seated leg curl
1x12x32,5
2x12x35

Lat pulldown
2x12x35
1x10x35

Adductor machine
1x20x20
3x10x40

Single arm chest press
1x15x6,25
2x10x8,75

Cardio: ~5km wandelen

Om makkelijker aan mijn kcals te komen, beslist om vandaag dan maar een taart te bakken :p.

1598114966431.png

lijkt me meer een mentaal dan fysiek issue nu Bubsie....hang in there plzz!! :)

Ik had gisteren écht een mentale off day.
Ondanks dat ik mijn best doe het cijfer op de weegschaal wat te negeren en te plaatsen, kon ik het gisteren echt niet opbrengen.
In vergelijking met het einde van mijn cut weeg ik vandaag maar liefst 5kg meer (gisteren 4,5).
En ja, er zal vast wat vocht bij zitten want het was klam weer, mijn menstruatie is er, ik slaap te weinig, werkroutine is weer begonnen dus meer stress,...
Maar toch... Ik had zin om de handdoek in de ring te gooien en terug te vallen op mijn vertrouwde 1600-1700kcals of minder.
En toen kwam een engeltje uit de hemel waarmee ik even mocht bellen, die me moed inpraatte en me gerust kon stellen.
Nog even doorgaan op dit elan, tot alle externe factoren genormaliseerd zijn en daarna kijken we verder. Eventueel toch met 100kcal per dag verlagen als mijn gewicht niet rustiger stijgt.

Training vrijdag 21 augustus 2020 - FB Week 9 Dag 3
Warm-up circuit met small band
  • Side walks x10 per kant
  • Push ups x15
  • Glute bridge x20
--> 3x herhaald

RDL
1x10x42
1x8x52
5x5x57

Pull-ups
2x5xBW
1x4xBW
1x5xBW
Ik heb veeeeel meer moeite om deze in een avondtraining te doen (en als ik dik ben).
Telt wel als progressive overload naar het schijnt :dunno:.

2DB Reverse lunges
4x12x14 per kant

Crunches
4x20

Straight arm pushdown
3x12x32,5
1x8x35
Oeh, héél zwaar die laatste.

Cable Glute kickback
1x12x25
2x10x27,5

Cable crunches
3x15x45

DB Shoulder press
1x12x12
2x10x12

Palm down wrist curl (fysio)
3x12x3

Bicycle crunches
3x12 per kant

Abductor machine
3x12x60

Cardio ~4km wandelen

Vanochtend enorm humeurig opgestaan :o.
Nog steeds het dikke pad gevoel, geen zin om iets te doen, mezelf toch naar de gym gesleept.
Heerlijke training neer gezet, en met een super goed humeur thuis gekomen :D!

Training zaterdag 22 augustus 2020 - FB Week 9 Dag 4
Warm-up with small band
  • Side raises 10x6kg
  • Plié squat 15x12kg
  • Abductor machine 20x40kg
--> 3x herhaald

Horizontal leg press
1x15x40
1x12x70
2x12x100
3x10x110
Vlotjes.

Bench press - Heavy
1x15x20
1x12x30
1x8x35
2x5x42,5 VPR!! Heerlijk dit, voor het eerst 5 reps met dit gewicht. Wel maar net gehaald, dus verlaagd naar 40 na twee sets.
2x6x40 Ook dit is een VPR :D!

BB Hip thrust
4x12x64,5

Rear delt raises
3x10x8

Seated leg curl
1x12x32,5
2x12x35

Lat pulldown
2x12x35
1x10x35

Adductor machine
1x20x20
3x10x40

Single arm chest press
1x15x6,25
2x10x8,75

Cardio: ~5km wandelen

Om makkelijker aan mijn kcals te komen, beslist om vandaag dan maar een taart te bakken :p.

1598114966431.png
Alleen maar veel respect. Moedig en sterk Bubs...die engel is goud waard
Mooie trainingen weer!!💪

Ik heb jou bicepader gezien!!!! Echt niet dik dus:p

Snap wel dat het mentaal niet lekker voelt als het zo rap gaat. Gelukkig is het maar een getal en aan jou shape en prs te zien wordt er zeker spiermassa gekweekt!!:D

Je bent niet dik!

Al voelt 't misschien wel zo.

Hoogstens ga je iets meer lijken op het etiket van een Amsterdams IPA biertje...
Dik 😂 Bubs is gek haha
We zijn net zo lang en ik weeg nu 60! (En ook niet dik) :flexbiceps:. Zo voel ik me soms wel door het bulken, dat zal bij jou niet anders zijn. Het is mentaal echt een dingetje

Als er iemand is die zich niet druk zou hoeven maken om gewicht en vet, ben jij het wel, want je bent echt droog en ziet het misschien zelf niet (zo gaat het vaak, de verkeerde mensen maken zich druk om gewicht:p). Ik snap exact je punt (heb hier ook vaak genoeg mee geworsteld) als je kijkt naar je gewicht in de cut, maar het is niet reeel om dit vast te houden en ook gezonder voor je lichaam en krachtgains om iets hoger te zitten, niet mis mee. 4,5 kg is niet veel aangezien enkel vocht en glycogeen zo al een paar kg verschil uitmaakt.

Hoe lastig het ook is, probeer het van je af te zetten. Uiteindelijk hebben stress en cortisol een veel grotere negatieve impact dan die paar kcal meer of minder of dat kleine beetje vet (heeft je lichaam ook nodig).

Ik denk dat er behalve gewicht ook een "controle" dingetje meespeelt... Perfectionisme en touwtjes in handen willen houden...
Kan t ook mis hebben :o

Dik 😂 Bubs is gek haha
We zijn net zo lang en ik weeg nu 60! (En ook niet dik) :flexbiceps:. Zo voel ik me soms wel door het bulken, dat zal bij jou niet anders zijn. Het is mentaal echt een dingetje
Dit, sluit me hier bij aan. Dat mentale gedeelte..

• Like
Waarderingen: Saus
  • #4.396
lijkt me meer een mentaal dan fysiek issue nu Bubsie....hang in there plzz!! :)

Nja, I know. Doe mijn best :)!

Alleen maar veel respect. Moedig en sterk Bubs...die engel is goud waard
Mooie trainingen weer!!💪

Dat is ze inderdaad, en ik hoop dat ze het beseft ook :heart: !
Dank je wel :)!

Je bent niet dik!

Al voelt 't misschien wel zo.

Hoogstens ga je iets meer lijken op het etiket van een Amsterdams IPA biertje...

Nou, ik voel(de) me wel zo alleszins. Vandaag is het iets beter, gisteren nochtans ook netjes tegen de 2400kcal gegeten...
Als je de IPA bedoelt die ik denk dat je bedoelt, dan heb ik die gedronken in "De Pieper" in Amsterdam :D.
Viel goed in de smaak (zowel het bier als het etiket :P)!

Ik heb jou bicepader gezien!!!! Echt niet dik dus:p

Snap wel dat het mentaal niet lekker voelt als het zo rap gaat. Gelukkig is het maar een getal en aan jou shape en prs te zien wordt er zeker spiermassa gekweekt!!:D

Die bicepader komt gewoon makkelijk naar boven :p.
Ja, het lijkt gewoon veel en (te) snel. Dit is ook helemaal nieuw voor me.
Ik ben altijd alleen maar bezig geweest met afvallen of op gewicht blijven, maar nooit eerder met aankomen...

Nou, ik mag maar hopen dat er wat spiermassa bij komt!

Dik 😂 Bubs is gek haha

Dat ik gek ben is geen nieuws, hoor :roflol: !
Dan ben jij ook alweer een bewijs dat de weegschaal niet alles zegt :). Altijd fijn om zo'n dingen nog eens ingeprent te krijgen!
Het voor mij op dit moment ook gewoon nodig, ik moet er nu écht eens voor gaan.

Als er iemand is die zich niet druk zou hoeven maken om gewicht en vet, ben jij het wel, want je bent echt droog en ziet het misschien zelf niet (zo gaat het vaak, de verkeerde mensen maken zich druk om gewicht:p). Ik snap exact je punt (heb hier ook vaak genoeg mee geworsteld) als je kijkt naar je gewicht in de cut, maar het is niet reeel om dit vast te houden en ook gezonder voor je lichaam en krachtgains om iets hoger te zitten, niet mis mee. 4,5 kg is niet veel aangezien enkel vocht en glycogeen zo al een paar kg verschil uitmaakt.

Hoe lastig het ook is, probeer het van je af te zetten. Uiteindelijk hebben stress en cortisol een veel grotere negatieve impact dan die paar kcal meer of minder of dat kleine beetje vet (heeft je lichaam ook nodig).

Ik wás echt droog, het scherpste is er nu toch wel vanaf hoor :). Ik moet toegeven, als ik nu naar foto's van eind mei kijk vind ik mezelf ook behoorlijk (misschien zelfs te) mager.
Maar, ondanks dat velen me dat zegden, vond ik dat toen helemaal niet.Er mocht voor mezelf best nog wat af... Gelukkig ben ik toch gestopt met cutten, want nog dieper gaan was waarschijnlijk niet meer gezond geweest.

Stress is wel een dingetje hier de laatste maanden, zal er in de nabije toekomst helaas ook niet beter op worden.
Me dan ook nog eens druk maken in gewicht kan ik inderdaad beter niet doen, maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk :p.
Bedankt voor je reactie, heb ik echt veel aan!

Ik denk dat er behalve gewicht ook een "controle" dingetje meespeelt... Perfectionisme en touwtjes in handen willen houden...
Kan t ook mis hebben :o

Hoh, ik heb niet het gevoel op dit moment geen controle te hebben.
Ik track nu weer netjes mijn voeding, en dat is controle genoeg in dat opzicht :).
En ik sta mezelf nu ook toe om 1 keer per week niet te tracken, kwestie van ook daarin wat meer mentale rust te vinden.

Dit, sluit me hier bij aan. Dat mentale gedeelte..

Yup, het is en blijft een dingetje. Hopen dat het makkelijker wordt doorheen de weg.
Want ik wil nog altijd een beest worden tegen eind februari :p !
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vanochtend twijfelgevalletje i.v.m. rennen of niet, dus dan maar weer een klein rondje gedaan.
Het was niet de bedoeling boven de 10km/h te gaan, maar rond de 4de km begon het keihard te regenen dus toen ben ik toch maar een vitesse hoger geschakeld :p.
Voelde wel dat mijn liezen niet super happy waren, vermoedelijk dinsdag maar eens skippen :).

Training zondag 23 augustus 2020 - Cardio
  • Hardlopen: 31'; 5km; 9,7km/h; ~300kcal; AVG HR 147bpm
  • Wandelen: ~7km
1598193435526.png 1598193441896.png

Hoh, ik heb niet het gevoel op dit moment geen controle te hebben.
Ik track nu weer netjes mijn voeding, en dat is controle genoeg in dat opzicht :).
En ik sta mezelf nu ook toe om 1 keer per week niet te tracken, kwestie van ook daarin wat meer mentale rust te vinden.
Ik bedoelde niet specifiek met eten... maar bijvoorbeeld ook met werk, trainen, hardlopen en andere dingen. Dat je alles wel zelf wil regelen en onder controle wil houden omdat het dan goed gebeurt... Beetje perfectionime. Net als met trainen... je moet heel veel van jezelf en legt een aanzienlijk hoge lat. Misschien snap je me een beetje... Maar wat ik al zei. Misschien heb ik het ook totaal mis :o

niks moet alles MAG :P

• Like
@Bubs ga je eigenlijk ook weer een dexa scan laten doen?:)

Terug
Naar boven