MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Maar vorig jaar had ik best nog veel vet, en nu ook... Bij jou ligt dat anders omdat je gewoon een brok spiermassa bent :p
Ik heb nog steeds "flappertjes" aan de binnenkant van mijn dijen en onderarmen, en een dikke vetribbel op mijn buik als ik zit.
Zolang ik niet superstrak ben, kan ik volgens mij wel steeds terugkeren of niet?

Meting van de volledige lichaamssamenstelling (spier, vet, water, bot,...).
Ik wil een accurate vet% meting die ik dan jaarlijks kan gaan vergelijken na de cut :)

Ik heb ook nog veel vet hoor :roflol: verkijk je daar niet op. Ik heb het voordeel dat mijn abs redelijk vooraan staan of hoe je dat ook maar noemt. Ik kan ook op mijn benen en op mijn heupen nog een behoorlijke kwab vastpakken.. Als ik een goede gok zou moeten doen sta ik nu rond de 20% ofzo..

Ik weet niet of het realistisch is om steeds weer terug te keren naar hetzelfde gewicht.. (wel als je fysiek in de spiegel er dan anders uit ziet natuurlijk!) maar ik zou toch niet zo de focus leggen op een bepaald gewicht, maar eerder op basis van de spiegel, waarbij de weegschaal natuurlijk een leidraad kan zijn of je op de goede weg bent..

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.802
Das wel fijn als je dat geregeld kan krijgen...via je werk?

I wish :eek: Zelf te bekostigen, maar voor 50 Euro heb je al zo'n scan dus valt best mee :)

Ik heb ook nog veel vet hoor :roflol: verkijk je daar niet op. Ik heb het voordeel dat mijn abs redelijk vooraan staan of hoe je dat ook maar noemt. Ik kan ook op mijn benen en op mijn heupen nog een behoorlijke kwab vastpakken.. Als ik een goede gok zou moeten doen sta ik nu rond de 20% ofzo..

Ik weet niet of het realistisch is om steeds weer terug te keren naar hetzelfde gewicht.. (wel als je fysiek in de spiegel er dan anders uit ziet natuurlijk!) maar ik zou toch niet zo de focus leggen op een bepaald gewicht, maar eerder op basis van de spiegel, waarbij de weegschaal natuurlijk een leidraad kan zijn of je op de goede weg bent..

Je bent te bescheiden Hilly ;)
Uiteraard heb je, zoals altijd, een punt.
De spiegel is naar mijn gevoel nog niet zo lief voor me, en laat me ook weten dat er nog wat (veel) af moet/kan.
Ik zie wel hoever ik het drijf, uiteindelijk wil ik ook graag weer wat massa bijpakken dit jaar, dus ik moet ooit weer meer gaan eten natuurlijk :)

Training dinsdag 20 mei 2019 - LB1
Squat
1x10x25
1x10x35
1x8x40
5x6x47,5

Dit ging echt niet goed, ik kreeg precies niet de juiste startpositie te pakken.
Wat ik nog nooit heb vermeld (denk ik) is dat er in mijn standaard gym geen echt squatrek is, dus ik moet dit in de Smith machine doen...
Elke keer heb ik moeite om te weten waar ik me precies moet positioneren in dat ding enzoverder.
Laatste twee setjes gingen dan precies wel goed, dus ik heb maar even "gemeten" waar ik stond en dat genoteerd :eyes:

Standing calve raises (in smith)
5x12x67,5

RDL SS Ab rope pushdown
1x10x24,5
1x10x34,5
5x6x44,5 // 5x12x40

Frog pump SS Cross body crunch
2x20x6 // 2x12 per kant
3x20x8 //3x12 per kant
Leg extension
2x10x37,5
2x8x40

Abductor machine - butt elevated
4x12x72,5

Ball leg curl SS Ball crunches
4x20 // 4x20

Dit is zo'n oefening die veel lastiger is dan ze op het eerste zicht lijkt. Hamstrings en booty burrrrrrrning! :fire:

Cardio (200kcal)
  • 20' Stepper prfl 1, lvl 14
LeFood:
  • 1253kcal
  • EKV verhouding 33/35/32
  • EKV gram 104/110/45
Deze nacht rampzalig en veel te weinig geslapen.(nog geen 5u denk ik).
Gisteravond nog een vreemd misverstand thuis, niets frustrerender dan iemand die dingen ziet die er niet zijn en niet kan geloven wat je zegt...
Dat wordt nog een ganse dag piekeren vermoed ik..
Bovendien ben ik zo'n type dat alles dan erger gaat zien dan het waarschijnlijk is, en al alle mogelijke rampscenario's afgaat.

Geen idee of ik ga trainen vanavond, op dit moment niet zoveel zin in tbh...
Misschien lopen i.p.v. morgen want dan kan mijn vriend niet mee (als hij er zin in heeft).

Hihi, ik snap het hoor..

Ik kan het ook altijd megagoed aan anderen vertellen :roflol: zelf doe ik daar ook helemaal niks mee :roflol:

Wat balen van het misverstand thuis :sad: dat zijn altijd vervelende dingen :( hopelijk valt het mee met het gepieker! Sterkte!

• Like
Waarderingen: Bubs
Oh my word... Geen squat rack? Dat is dus wel mooi klote. :o
Zitten er geen andere sportscholen in de buurt die een beetje beter zijn ingericht voor krachtsporters?

Wel balen van het misverstand... Hopelijk kunnen jullie het vanavond nog eens rustig bespreken.

• Like
  • #1.805
Hihi, ik snap het hoor..

Ik kan het ook altijd megagoed aan anderen vertellen :roflol: zelf doe ik daar ook helemaal niks mee :roflol:

Wat balen van het misverstand thuis :sad: dat zijn altijd vervelende dingen :( hopelijk valt het mee met het gepieker! Sterkte!

Ja, dat kan je inderdaad goed haha :p
Zijn we niet allemaal een beetje zo? Vanbinnen we weten we wel hoe het zou moeten, maar eigenlijk zijn we te eigenwijs om het effectief te doen...

Nja, we zien wel... Thanks :)

Oh my word... Geen squat rack? Dat is dus wel mooi klote. :o
Zitten er geen andere sportscholen in de buurt die een beetje beter zijn ingericht voor krachtsporters?

Wel balen van het misverstand... Hopelijk kunnen jullie het vanavond nog eens rustig bespreken.

De dichtstbijzijnde andere gym is 20 minuten rijden, qua time-management en logistiek lukt dat echt niet op weekdagen.
En ik ben ook een beetje autistisch, squatten moet op dinsdag :o
Enkel op zondag/feestdagen/... ga ik daarheen omdat mijn gewone gym dan gesloten is.

Klote inderdaad... Ik ga maar afwachten hoe het vanavond is, erover doorbomen maakt alles meestal erger :rolleyes:

SQ rek is wel een must idd....het is tenslotte een fulbody treen
Al heb je maar een paar steunen bij de hand...is al een optie...maar het is wel behelpen
Timing om met elkaar te praten is ook wel een must...in een rustige atmosfeer...misschien dit weekend?

Ik heb vannacht ook nagenoeg niet geslapen....vanmorgen op karakter gaan crossen gisteren BBB gedaan ...wel een rustdag nu
Als het spookt in je hoofd....ga dan praten Bubsie :(

Ik ben ook zo 1:p Als je alle ramp scenario's hebt gehad dan kan het alleen maar meevallen toch :eyes:

Ik doe overigens wel mijn best om de optimist te zijn, stiekem weet ik wel dat piekeren nergens goed voor is behalve voor je cortisol!!

• #1.808
Jullie bezorgdheid is echt superlief!
Intussen is het uitgeklaard, gelukkig... Vanavond gaan we samen lopen. Rustig wel, want na die 10km maandag en legday gisteren verwacht ik geen recordafstand of -snelheid :)

Intussen is het uitgeklaard, gelukkig... Vanavond gaan we samen lopen. Rustig wel, want na die 10km maandag en legday gisteren verwacht ik geen recordafstand of -snelheid :)
Zie je wel, in the end komt alles uiteindelijk wel goed. Fijn dat alle zorgen verdwenen zijn! :)

• #1.810
SQ rek is wel een must idd....het is tenslotte een fulbody treen
Al heb je maar een paar steunen bij de hand...is al een optie...maar het is wel behelpen
Timing om met elkaar te praten is ook wel een must...in een rustige atmosfeer...misschien dit weekend?

Ik heb vannacht ook nagenoeg niet geslapen....vanmorgen op karakter gaan crossen gisteren BBB gedaan ...wel een rustdag nu
Als het spookt in je hoofd....ga dan praten Bubsie :(

Roeien met de riemen die je hebt zeker... Beter in de smith dan geen squat, denk ik dan.
Hier al bij al toch verbazend lekker gelopen, zie verder ;)

Zie je wel, in the end komt alles uiteindelijk wel goed. Fijn dat alle zorgen verdwenen zijn! :)

Alle zorgen is veel gezegd, maar deze nu wel ;)
De rest volgt hopelijk snel...

Sooooo, in de auto op weg naar huis een boterhammetje gegeten om wat extra energie te hebben voor het loopje.
Ik mocht weer op kop lopen voor "zijn zicht wat beter te maken", en dat heeft hij geweten :o
Helaas gaf de gps van mijn telefoon er halverwege het rondje de brui aan :army:,
Ik ken de afstand van mijn verschillende rondjes wel ongeveer en door de gemiddelde snelheid van de getrackte kilometers denk ik dat het resultaat ongeveer gelijk zal zijn aan maandag :)
Cijfertjes (schatting): 56'; 10km; 10,3km/h; 580kcal

upload_2019-5-22_19-54-16.png

Morgen dagje thuiswerken, dus iets langer slapen én tijd om de UB van vandaag in te halen :)
LeFood
  • 1257kcal
  • EKV verhouding: 31/37/32
  • EKV gram: 100/120/45
Als ik morgen weer zo rammel als maandag, omdat ik vandaag extra kcal verbrand heb doe ik er wel een 100-150 kcal bij denk ik (ondanks het etentje vrijdag).
Geen zin om weer een ganse dag met een knorrende maag te zitten :barf:

• Like
Fijn dat dit in ieder geval weer achter de rug is voor jullie! :D

• Like
Goed om te horen, Bubsie! :D

En ook nog een net loopje gedaan, zie ik hieronder. Samen uitpraten en dan samen sporten. Dat moet denk ik wel de beste oplossing zijn voor elke ruzie. :rolleyes:

• #1.815

Yessssss, gewicht vanochtend 51,4Kg (-1,4kg t.o.v. vorige week donderdag) :cheer:
Ik ben wel realistisch, volgende week volgt er waarschijnlijk een plateau of toename :rolleyes:
Maar goed, de vakantievetjes zijn z.g.a. weg, dat was nu het belangrijkste :D

Fijn dat dit in ieder geval weer achter de rug is voor jullie! :D

Jopjop :)
Gelukkig kunnen we nooit lang boos zijn op elkaar :heart:

Goed om te horen, Bubsie! :D

En ook nog een net loopje gedaan, zie ik hieronder. Samen uitpraten en dan samen sporten. Dat moet denk ik wel de beste oplossing zijn voor elke ruzie. :rolleyes:

Nou, ik weet nog wel een betere hoor :eyebrow:
Maar het lopen was ook wel leuk (voor mij, afzien voor hem :p).

Ik ben ook zo 1:p Als je alle ramp scenario's hebt gehad dan kan het alleen maar meevallen toch :eyes:

Ik doe overigens wel mijn best om de optimist te zijn, stiekem weet ik wel dat piekeren nergens goed voor is behalve voor je cortisol!!

Ja toch! Het gaat hier ook over en weer hoor dan qua gedachtengang...
Ahja, dan denk ik ook "als ik me er niet (zo) druk in zou maken zit er iets scheef..." :)

Deze nacht echt heerlijk geslapen, dan voor ik begon werken met de fiets wat vroege boodschappen gedaan en zo toch al een 5-tal km gefietst vandaag.
Lastig zeg na al dat afzien dat mijn benen al deden deze week :eek:
Vanavond weer met de fiets naar de gym, qua cardio daar zie ik dan wel hoeveel zin ik erin heb :p

Lekker stuiteren met de -kg's ...problems are solved.....beter slapen!!....jij zit weer lekker in je velletje Bubsie :D (klaar voor een volgende uitdaging?)

• #1.818
Lekker stuiteren met de -kg's ...problems are solved.....beter slapen!!....jij zit weer lekker in je velletje Bubsie :D (klaar voor een volgende uitdaging?)

De weegschaal stuiterde vanochtend tegen, plots weer 52,3Kg.
En dat terwijl ik gisteren ook maar 1275kcal at :dunno:
Ik dronk wel 1,5-2L water minder dan normaal (thuiswerk vs op kantoor), misschien hou ik daardoor wat meer vocht vast?

Wow, dat is wel een significante afname!:bow:

Zie hierboven :eyes:
Gemiddeld gewicht daalt wel nog altijd netjes gelukkig :)
upload_2019-5-24_8-35-30.png

Anyhow, ik laat het me niet tegenhouden om van het etentje te genieten vanavond :D
Gisteren nog UB training ingehaald, iets teveel gekletst dus geen tijd meer gehad voor extra cardio :o

Training donderdag 23mei 2019 - UB1
DB Side raises - High
4x12x4

Bench press
1x10x20
1x10x25
1x8x30
1x6x35
3x5x35
Moest eigenlijk 4x6x35 zijn, maar ik haalde het écht niet.
Omdat ik eerst vlot 35 wil duwen, en mijn pec niet weer wil toucheren ga ik daarom eerst nog eens het schema op 32,5/35 volgen alvorens verder te gaan met 37,5 :)

DB Overhead tricep extension SS Cross body crunch
1x12x12 // 1x12 per kant
3x12x14 // 3x12 per kant

Overhead press
4x10xkleine barbell (12Kg)
Ging al iets vlotter, maar ik voel me nog steeds een p*ssy :p

Reverse tricep pulldown
2x12x15
2x12x17,5

Arnold press
1x12x4
3x10x6 (laatste twee reps kwamen wel uit mijn tenen!)

Concentration curl
2x12x6
2x8x8

Assisted dips
1x12x20
2x12x17,5
1x10x15
En toen waren mijn armen best wel moe :p

Torso rotation
4x12x42,5 per kant

LeFood
  • 1275kcal
  • EKV verhouding 32/36/32
  • EKV gram 101/111/44
Planning voeding vandaag (zonder etentje):
  • 685kcal
  • EKV verhouding 47/34/19
  • EKV gram 79/58/15
  • + uit eten
upload_2019-5-24_8-51-53.png
Kan zijn dat ik de rijstwafel, confituur en cracker nog skip...
Scheelt dan ook weer 130 kcal en een hoop carbs :)

Toedeloe :loony:

Gewichtsverlies gaat nooit lineair. Focus je niet op het gewicht dat je een specifieke ochtend hebt, maar neem het gemiddelde van een hele week en vergelijk wekelijks het gemiddelde.

• #1.820
Gewichtsverlies gaat nooit lineair. Focus je niet op het gewicht dat je een specifieke ochtend hebt, maar neem het gemiddelde van een hele week en vergelijk wekelijks het gemiddelde.

Doe ik ook (zie mini afbeelding ergens in mijn vorige post), maar ik ben ook een vrouw en maak graag wat drama :grinny:
Ik vond me er vanochtend best ok uit zien eigenlijk, tot ik op dat onding ging staan :roflol:
Zoals ik zei: het zal me niet tegenhouden om te genieten van het etentje vanavond :)

Terug
Naar boven