MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Fijn om verschillende meningen hierover te lezen :).
Uiteindelijk zal het bij mij een combinatie blijven tussen rustige cardio in de gym (stepper, wave,...) en regelmatig hardlopen op gevoel qua snelheid.
Het moet ook gewoon leuk blijven om te doen natuurlijk!

Misschien eens wat interval doen? Hartslag boven omslagpunt brengen, lNgzamer, dan weer snel en paar keer herhalen. Je gaat kapot, maar voor conditie heel effectief.

daarnaast ben ik ook van het wandelen en fietsen. Die basis geeft je ook echt veel extra vermogen op duur.

Interval heb ik al aan gedacht, maar qua lopen ligt dat voor mij moeilijk omdat ik blessure-gevoelig ben.
Ik heb dan wat schrik om mijn liezen/knie te gaan forceren op d'n duur...
Wel ben ik van plan om weer 1x/2weken te gaan spinnen, wat dan een beetje op interval trainen lijkt.

Dit weekend niet stilgezeten, dus hier komt een overzicht van de uitgevoerde activiteiten :D.

Looptraining zondag 10 november 2019
Cijfertjes: 58'; 10,2km; 10,4km/h; 580kcal
Ok, het was geen kort rondje zoals gepland, maar had wel het gevoel dat ik het super rustig heb gehouden.
Gemiddelde hartslag volgens Garmin horloge 167bpm.
wp_ss_20191110_0001.jpg wp_ss_20191110_0002.jpg

Eventjes iets gegeten na het lopen en dan richting gym geweest voor biceps/triceps.

Training zondag 10 november 2019 - biceps/triceps
Hammer curl
1x12x6
3x10x10

DB tricep overhead extension
2x12x14
2x10x16

Cable bicep curl
1x12x20
3x10x22,5

V-bar tricep pushdown
2x12x37,5
2x10x40

OH cable bicep curl
1x20x5
1x15x10
2x12x15
Nieuw dus nog even zoeken naar het gewicht...

Tricep rope overhead extension
2x12x20
2x10x22,5

Incline DB curl
4x15x6
8kg dumbells waren niet vrij :grumble: .

DB tricep kickback
1x12x6
3x12x8

DB preacher curl
1x12x8
2x8x10
1x12x8

Bench dips
3x20xBW

In de namiddag nog een 11-tal km gaan wandelen in de Vlaamse Ardennen.
Daarna had ik het wel gehad :p.

Gisteren dan met mijn ouders gaan wandelen.
Slecht plan, van begin tot eind regen gehad. Ik zag eruit als een verzopen kat na die 12km :roflol:.
Douche achteraf was wel heerlijk!

Vandaag staat er weer quads/calves op de planning :).
 
Voor de vrouwelijke leden onder ons (HillR , Natty87 , SP1988 , mitsymo , LM ,...): hebben jullie ooit issues met jullie cyclus ervaren door KT/voedingsaanpassingen?
Sinds vorige woendsag zit ik in mijn stopweek van mijn anticonceptiepil, maar tot op vandaag nog geen druppel bloed verloren...
Wel de gewoonlijke krampen, maar daar blijft het ook bij.

Vanochtend voor de zekerheid bloed laten prikken.
De huisarts wist me toen te zeggen dat intensief sporten mogelijks de oorzaak kan zijn?
 
Voor de vrouwelijke leden onder ons (HillR , Natty87 , SP1988 , mitsymo , LM ,...): hebben jullie ooit issues met jullie cyclus ervaren door KT/voedingsaanpassingen?
Sinds vorige woendsag zit ik in mijn stopweek van mijn anticonceptiepil, maar tot op vandaag nog geen druppel bloed verloren...
Wel de gewoonlijke krampen, maar daar blijft het ook bij.

Vanochtend voor de zekerheid bloed laten prikken.
De huisarts wist me toen te zeggen dat intensief sporten mogelijks de oorzaak kan zijn?

Het is vaker een lager (te laag) vetpercentage voor de vrouw dat de cyclus doet stagneren. Meestal ligt dit zo rond de 11-13% (verschilt per vrouw).
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Het is vaker een lager (te laag) vetpercentage voor de vrouw dat de cyclus doet stagneren. Meestal ligt dit zo rond de 11-13% (verschilt per vrouw).

Dat zal het probleem alleszins niet zijn, ik zit nog ruim boven de 20% :rolleyes: .
Toen ik vorig jaar cutte had ik het ook al eens voor, maar dan was er nog iéts.
Zat toen relatief laag qua kcal en vetinname, maar volgens mij hou ik dat nu beter in de gaten...
 
Nee zou ik niet kunnen zeggen, althans niet dat ik een verband ertussen zie. Heb wel eens dat als ik me niet goed voel, of mijn lichaam is ontregeld door vakantie/vliegen dat het dan een dag later is.
 
Dat zal het probleem alleszins niet zijn, ik zit nog ruim boven de 20% :rolleyes: .
Toen ik vorig jaar cutte had ik het ook al eens voor, maar dan was er nog iéts.
Zat toen relatief laag qua kcal en vetinname, maar volgens mij hou ik dat nu beter in de gaten...

Hoe zie jouw voeding er nu uit? De cyclus is iets wat het lichaam pas stop zet als het denkt daar nu geen capaciteit voor te hebben, omdat het te druk is met andere processen in het lichaam. Er even van uitgaande dat het iets voor de hand liggend zal zijn. In die zin kan de arts wel in de juiste richting hebben gewezen, maar was zijn conclusie voor een mogelijke oorzaak alles behalve volledig. Het zijn vaak meerdere variabelen die ertoe bijdragen dat iets zich voordoet. Of in jouw geval, niet meer voordoet.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Voor de vrouwelijke leden onder ons (HillR , Natty87 , SP1988 , mitsymo , LM ,...): hebben jullie ooit issues met jullie cyclus ervaren door KT/voedingsaanpassingen?
Sinds vorige woendsag zit ik in mijn stopweek van mijn anticonceptiepil, maar tot op vandaag nog geen druppel bloed verloren...
Wel de gewoonlijke krampen, maar daar blijft het ook bij.

Vanochtend voor de zekerheid bloed laten prikken.
De huisarts wist me toen te zeggen dat intensief sporten mogelijks de oorzaak kan zijn?

Zoals Vonk al terecht noemt kan het liggen aan een te laag vetpercentage.

Ongesteldheid is een proces wat behoorlijk wat energie van je lichaam vraagt. Als er om wat voor reden niet genoeg energie voorradig is (stress, te weinig energie vanwege te laag vetpercentage, te weinig eten, teveel beweging of een combinatie van dat allen ;)) zal je lichaam dat proces niet in gang zetten, gewoonweg omdat het dat niet kan.

Ik denk dat het in jouw geval goed zo kan zijn dat je gewoon al te lang teveel van jezelf vraagt. Je bent heel streng voor jezelf. Qua prestaties (in de gym, je trainingen altijd moeten doen, je cardio op peil willen houden, grotendeels van de tijd ben je aan het cutten), maar ook buiten de gym en daarnaast heb je volgens mij ook nog behoorlijk wat stress van andere perikelen.
 
Fijn om verschillende meningen hierover te lezen :).
Uiteindelijk zal het bij mij een combinatie blijven tussen rustige cardio in de gym (stepper, wave,...) en regelmatig hardlopen op gevoel qua snelheid.
Het moet ook gewoon leuk blijven om te doen natuurlijk!



Interval heb ik al aan gedacht, maar qua lopen ligt dat voor mij moeilijk omdat ik blessure-gevoelig ben.
Ik heb dan wat schrik om mijn liezen/knie te gaan forceren op d'n duur...
Wel ben ik van plan om weer 1x/2weken te gaan spinnen, wat dan een beetje op interval trainen lijkt.

Dit weekend niet stilgezeten, dus hier komt een overzicht van de uitgevoerde activiteiten :D.

Looptraining zondag 10 november 2019
Cijfertjes: 58'; 10,2km; 10,4km/h; 580kcal
Ok, het was geen kort rondje zoals gepland, maar had wel het gevoel dat ik het super rustig heb gehouden.
Gemiddelde hartslag volgens Garmin horloge 167bpm.
Bekijk bijlage 470901 Bekijk bijlage 470902

Eventjes iets gegeten na het lopen en dan richting gym geweest voor biceps/triceps.

Training zondag 10 november 2019 - biceps/triceps
Hammer curl
1x12x6
3x10x10

DB tricep overhead extension
2x12x14
2x10x16

Cable bicep curl
1x12x20
3x10x22,5

V-bar tricep pushdown
2x12x37,5
2x10x40

OH cable bicep curl
1x20x5
1x15x10
2x12x15
Nieuw dus nog even zoeken naar het gewicht...

Tricep rope overhead extension
2x12x20
2x10x22,5

Incline DB curl
4x15x6
8kg dumbells waren niet vrij :grumble: .

DB tricep kickback
1x12x6
3x12x8

DB preacher curl
1x12x8
2x8x10
1x12x8

Bench dips
3x20xBW

In de namiddag nog een 11-tal km gaan wandelen in de Vlaamse Ardennen.
Daarna had ik het wel gehad :p.

Gisteren dan met mijn ouders gaan wandelen.
Slecht plan, van begin tot eind regen gehad. Ik zag eruit als een verzopen kat na die 12km :roflol:.
Douche achteraf was wel heerlijk!

Vandaag staat er weer quads/calves op de planning :).

Flinke arm training weer, zijn ook erg nette gewichten die je weet te hanteren, complimenten hoor :thumbs:

En over je cyclus... daar weet ik gelukkig niks van :p
 
  • Love
Waarderingen: Bubs
je kan ook wat onder de leden hebben, hoef je het nog geeneens uit te dragen
Is je systeem ook al van slag
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Nee zou ik niet kunnen zeggen, althans niet dat ik een verband ertussen zie. Heb wel eens dat als ik me niet goed voel, of mijn lichaam is ontregeld door vakantie/vliegen dat het dan een dag later is.

Een of twee dagen later overkomt me ook wel vaker als ik ziek ben (geweest) ofzo, maar het is nog nooit eerder volledig uitgebleven...

Hoe zie jouw voeding er nu uit? De cyclus is iets wat het lichaam pas stop zet als het denkt daar nu geen capaciteit voor te hebben, omdat het te druk is met andere processen in het lichaam. Er even van uitgaande dat het iets voor de hand liggend zal zijn. In die zin kan de arts wel in de juiste richting hebben gewezen, maar was zijn conclusie voor een mogelijke oorzaak alles behalve volledig. Het zijn vaak meerdere variabelen die ertoe bijdragen dat iets zich voordoet. Of in jouw geval, niet meer voordoet.

De laatste maanden (of zelfs bijna twee jaar eigenlijk) voornamelijk in een deficit geleefd à la 1200-1500kcal.
Hier en daar een paar dagen/weken wat meer gegeten, maar dan val ik weer terug op hetzelfde van hierboven.
In het weekend vaak wat erboven, maar dan doe ik ook meer cardio.

Zoals Vonk al terecht noemt kan het liggen aan een te laag vetpercentage.

Ongesteldheid is een proces wat behoorlijk wat energie van je lichaam vraagt. Als er om wat voor reden niet genoeg energie voorradig is (stress, te weinig energie vanwege te laag vetpercentage, te weinig eten, teveel beweging of een combinatie van dat allen ;)) zal je lichaam dat proces niet in gang zetten, gewoonweg omdat het dat niet kan.

Ik denk dat het in jouw geval goed zo kan zijn dat je gewoon al te lang teveel van jezelf vraagt. Je bent heel streng voor jezelf. Qua prestaties (in de gym, je trainingen altijd moeten doen, je cardio op peil willen houden, grotendeels van de tijd ben je aan het cutten), maar ook buiten de gym en daarnaast heb je volgens mij ook nog behoorlijk wat stress van andere perikelen.

Hm, zoals heel vaak heb je een goed punt en waarschijnlijk gelijk.
Ik heb inderdaad moeite met dingen loslaten en wil persé altijd alle trainingen doen, inclusief cardio.
Volgens mij heb ik, op 1 week in mei na, geen enkele week gehad met minder dan drie trainingen het laatste anderhalf jaar...
Laatste deload week was begin september toen ik naar Zwitserland ging voor het werk, sindsdien train ik 4-5 keer per week (zonder het hardlopen).
Misschien moet ik het een en ander herzien, want - aangenomen dat ik niet zwanger ben - echt goed voor mijn gezondheid kan dit niet zijn.

Flinke arm training weer, zijn ook erg nette gewichten die je weet te hanteren, complimenten hoor :thumbs:

En over je cyclus... daar weet ik gelukkig niks van :p

Dank je Vissertje!
Lucky you, hoef je je er ook geen zorgen over te maken :roflol: .

je kan ook wat onder de leden hebben, hoef je het nog geeneens uit te dragen
Is je systeem ook al van slag

Van een simpele verkoudheid ofzo heb ik dit nog nooit gehad...
Denk eerder dat HillR het bij het juiste eind zal hebben.
 
Voor de vrouwelijke leden onder ons (HillR , Natty87 , SP1988 , mitsymo , LM ,...): hebben jullie ooit issues met jullie cyclus ervaren door KT/voedingsaanpassingen?
Sinds vorige woendsag zit ik in mijn stopweek van mijn anticonceptiepil, maar tot op vandaag nog geen druppel bloed verloren...
Wel de gewoonlijke krampen, maar daar blijft het ook bij.

Vanochtend voor de zekerheid bloed laten prikken.
De huisarts wist me toen te zeggen dat intensief sporten mogelijks de oorzaak kan zijn?
Hoi, ik heb ervaring met de combi KT / mirena/ Zoely en momenteel al bijna een jaar zonder anticonceptie.

Mijn cyclus is altijd mega stabiel. Exact 28 dagen. Alleen de overgang van pil naar geen pil gaf tijdelijk een kortere cyclus.

Het enige wat invloed heeft gehad is toen ik erg laag in mijn vet zat (zo'n 4 jaar geleden), maar krachttraining op zichzelf niet.

Wellicht dat je wat teveel van jezelf hebt gevraagd, maar dat is lastig te zeggen omdat ik niet alle variabelen weet! Wie weet kan de HA een test doen met alle hormoonwaarden en misschien als aanvulling viramines/mineralen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Bubs
ik noem ook geen simpele verkoudheid

Met "iets onder de leden hebben" denk ik onmiddellijk aan de "simpele" infecties zoals een verkoudheid :).
Zoals ThaWasteland zegt lig ik verre van doodziek op bed.

Je bent zwanger

Binnen twee uur kan ik dat staalhard ontkennen (hoop ik)!
Kans is klein, altijd netjes mijn pil genomen.

Hoi, ik heb ervaring met de combi KT / mirena/ Zoely en momenteel al bijna een jaar zonder anticonceptie.

Mijn cyclus is altijd mega stabiel. Exact 28 dagen. Alleen de overgang van pil naar geen pil gaf tijdelijk een kortere cyclus.

Het enige wat invloed heeft gehad is toen ik erg laag in mijn vet zat (zo'n 4 jaar geleden), maar krachttraining op zichzelf niet.

Wellicht dat je wat teveel van jezelf hebt gevraagd, maar dat is lastig te zeggen omdat ik niet alle variabelen weet! Wie weet kan de HA een test doen met alle hormoonwaarden en misschien als aanvulling viramines/mineralen.

Bedankt voor je input SP1988 !
Als ik straks bel voor het resultaat van de hcg ga ik inderdaad eens vragen of ze de hormoonwaardes kan laten bijbepalen...
Wie weet komt daar nog iets nuttigs uit.
Nu was het wel handig geweest om nog in een klinisch labo werkzaam te zijn :grinny:.
 
Het is wat HillR ook al zei mogelijk dat je gewoon even teveel van jezelf vergt.
Heb je wel eens bloedarmoede gehad of dat je ertegenaan neigt.. Dat kan ook zeg maar "meehelpen" als je ook al veel stress hebt en teveel van jezelf eist.
Misschien gewoon even wat meer rust nemen en aan jezelf denken. Misschien toch eens bloed laten prikken voor de zekerheid.

Er zijn sites die ook aangeven dat (te)veel sporten (ondanks normaal gewicht) ook uitblijven van menstruatie kan geven.
Maar dan gaan ze al uit van meerdere keren dat het niet meer komt.

Dit zie je ook veel:
1. Stress
Langdurige stress heeft een grote invloed op je lichaam. Je lichaam verkeert dan continu in staat van paraatheid, waardoor andere lichaamsprocessen worden stilgelegd of afgezwakt. De menstruatiecyclus is er hier eentje van. Vanuit de hersenen worden minder hormonen geproduceerd die de eierstokken stimuleren. Deze maken vervolgens minder oestrogenen waardoor de eisprong vertraagd of helemaal niet plaats vindt.

Maar iig kan een test bij de Huisarts nooit kwaad. Succes.
 
Wellicht dat je wat teveel van jezelf hebt gevraagd, maar dat is lastig te zeggen omdat ik niet alle variabelen weet! Wie weet kan de HA een test doen met alle hormoonwaarden en misschien als aanvulling viramines/mineralen.
ik denk ook dit ...misschien is dit wel een betere omschrijving van SP1988 ...en marina1975 een beetje gas los zal je vast wel goed doen :)
marina1975 was me net voor zie ik
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Voor de vrouwelijke leden onder ons (HillR , Natty87 , SP1988 , mitsymo , LM ,...): hebben jullie ooit issues met jullie cyclus ervaren door KT/voedingsaanpassingen?
Sinds vorige woendsag zit ik in mijn stopweek van mijn anticonceptiepil, maar tot op vandaag nog geen druppel bloed verloren...
Wel de gewoonlijke krampen, maar daar blijft het ook bij.

Vanochtend voor de zekerheid bloed laten prikken.
De huisarts wist me toen te zeggen dat intensief sporten mogelijks de oorzaak kan zijn?

Niet door kt of voeding/ supplementen. Wel door omstandigheden dat het wat vroeger of later begint. Vaak dan stress gerelateerd bijv.

Gebruik overigens geen anticonceptie.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Met "iets onder de leden hebben" denk ik onmiddellijk aan de "simpele" infecties zoals een verkoudheid :).
Zoals ThaWasteland zegt lig ik verre van doodziek op bed.



Binnen twee uur kan ik dat staalhard ontkennen (hoop ik)!
Kans is klein, altijd netjes mijn pil genomen.



Bedankt voor je input SP1988 !
Als ik straks bel voor het resultaat van de hcg ga ik inderdaad eens vragen of ze de hormoonwaardes kan laten bijbepalen...
Wie weet komt daar nog iets nuttigs uit.
Nu was het wel handig geweest om nog in een klinisch labo werkzaam te zijn :grinny:.
En kunnen wij jou feliciteren?
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Meest voorkomende reden is inderdaad vaak stress. Dat hoeft niet altijd negatieve stress te zijn. Langdurig veel van je lijf vragen kan invloed hebben, maar op zich je geeft zelf aan de je nog op z'n 20 % staat.. dus dat lijkt me nu niet van toepassing.
Simpel voorbeeld is wel vrouwen die denken zwanger te zijn, maar door de focus en de stress juist niet ongesteld worden.

Kan je niet vertellen of het bij mij invloed heeft. Gebruik een belachelijk dosering van de pil omdat er dankzij mn pcos ik nergens van op aan kan en nu het liefste maar 2x per jaar een stopweek heb.

Voor iedereen in de stress schiet.. dat heeft geen invloed op je vruchtbaarheid e.d. uitgebreid bij fertiliteitsartsen geweest en die geven toch echt aan dat het totaal geen invloed heeft.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Back
Naar boven