XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Wat een beest ben jij zeg! Respect hoor, en dan nog lekker uitgebreid koken daarna :heart:

Bedankt voor het compliment, neet61 ! Alleen jammer dat mijn fysiek het niet uitstraalt :roflol:.
Lasagne maken vind ik niet zo uitgebreid koken, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik graag kook :).
Als het buiten slecht weer is een namiddagje de keuken induiken, zalig!

Vanochtend uit bed geraakt, maar 't was niet van harte.
Man wat doen mijn glutes en quads pijn :eek:. Kunnen ze maar beter een beetje groeien ook!
Beentjes beetje rust gunnen vandaag, dus ik hou het bij 2x200 trappen naar kantoor (+ de ettelijke keren dat ik tussen onze verdiepingen navigeer).
Dan kan er (over)morgen weer geknald worden in de gym!
 
Gisteravond eerste training van de week gehad!
Ging goed, maar kon beter vind ik zelf :o.

Training dinsdag 14 januari 2020 - LB2
Warm-up: 10' Crosstrainer, lage weerstand ~70kcal
Leg press wide stance SS Calve raises LP
1x12x60
1x12x10
2x8x140 // 2x12x110
2x8x150 // 2x12x110

BB Hip thrust
1x8x52
1x8x75
5x5x87
2x6x77

Seated leg curl
1x12x40
1x8x47,5
3x8x50 (laatste twee reps niet netjes)

Glute cable kickback SS Cable hip adduction SS Ab rope pushdown
1x8x35 // 1x8x22,5 // 1x15x47,5
3x8x37,5 // 3x8x25 // 3x15x47,5

Ball leg curl SS Ball crunches
4x20 // 4x20

Back extension SS Incline crunches
4x12x12 // 4x15

Cardio ~?kcal
  • 4x200 trappen, vlot omhoog
  • 2,5 km wandelen in lunchpauze
  • 1,5 km wandelen naar huis (rotweer, zag het niet zitten om te fietsen :p. Mijn vriend heeft me gebracht maar had toen nog de wagen nodig, dus te voet naar huis).
Ik twijfel nog wat ik vanavond ga doen: rondje rennen of korte UB training met dumbell's thuis.
Nooit eerder gaan hardlopen na mijn avondeten, dus ik heb geen idee hoe dat zou bevallen.
Normaal eten we rond 18u30 op woensdag, en ik zou pas gaan rennen als mijn vriend ook vertrekt naar zijn werk (20u30).
Hebben de hardlopers onder ons hier ervaring mee? Mentat BB_ neet61 Raphie
 
Tussen een echte avondmaaltijd en hardlooptraining wilde ik eigenlijk wel 1,5 - 2 uur hebben zitten. Dit is wel echt heel persoonsafhankelijk en afhankelijk van de intensiteit van je training en de hoeveelheid en hetgeen je eet. Mijn voorkeur had het om wat lichtverteersbaars te eten, niet te veel, voor m'n training (bijv. banaan en bammetje en evt. shake) en pas na mijn training een grote maaltijd. Duurlopen op rustig tempo kon ik prima fasted lopen. Vezelrijke voeding voor het sporten kan klachten geven. Veel hardlopers vervangen bijvoorbeeld naar aanloop van een wedstrijd volkoren en bruin brood door wit brood. Pasta en pannenkoeken doen het ook altijd goed.
 
Nooit eerder gaan hardlopen na mijn avondeten, dus ik heb geen idee hoe dat zou bevallen.

Ik ben eens gaan hardlopen +-30min na mijn pre work out supp... Nou, die is niet binnen gebleven tot ik weer thuis was hoor.
 
Tussen een echte avondmaaltijd en hardlooptraining wilde ik eigenlijk wel 1,5 - 2 uur hebben zitten. Dit is wel echt heel persoonsafhankelijk en afhankelijk van de intensiteit van je training en de hoeveelheid en hetgeen je eet. Mijn voorkeur had het om wat lichtverteersbaars te eten, niet te veel, voor m'n training (bijv. banaan en bammetje en evt. shake) en pas na mijn training een grote maaltijd. Duurlopen op rustig tempo kon ik prima fasted lopen. Vezelrijke voeding voor het sporten kan klachten geven. Veel hardlopers vervangen bijvoorbeeld naar aanloop van een wedstrijd volkoren en bruin brood door wit brood. Pasta en pannenkoeken doen het ook altijd goed.

99% van de tijd loop ik 's morgensvroeg op nuchtere maag, totaal geen problemen mee.
Een zeldzame keer, zoals vandaag, kan het wel eens 's avonds zijn vandaar de vraag.
Om 22u nog mijn hoofdmaaltijd volledig moeten binnen werken lijkt me ook niets tbh, want dat is vlak voor bedtijd en dan slaap ik slecht...
Misschien toch maar uitstellen tot morgenochtend en er vrede mee nemen dat het mogelijks slechts 1 loopje wordt deze week ipv de gewoonlijke 2 :grumble: .

Ik ben eens gaan hardlopen +-30min na mijn pre work out supp... Nou, die is niet binnen gebleven tot ik weer thuis was hoor.
Dat... is niet zo goed :p.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik kan na een maaltijd eerder een KT doen dan een loop, omdat de intensiteit van hardlopen veel hoger ligt. Daarnaast: in het donker trap je zo op een losse tegel of in een gat :haar:
Lekker een beetje thuis trainen vanavond. :cool:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
In de cut is dat wel handig natuurlijk. :roflol:

Meh, ik heb emetofobie dus voor mij is dat altijd een hel :o.

Goed dat je kritisch blijft, maar maak je zelf ook niet gek hè ;)

Nee hoor! Training was op zich best ok, maar kon gewoon beter.
Ik voelde mijn spieren, ondanks de genomen gewichten, gewoon niet echt werken...
Vandaar dat gevoel :p.

Ik kan na een maaltijd eerder een KT doen dan een loop, omdat de intensiteit van hardlopen veel hoger ligt. Daarnaast: in het donker trap je zo op een losse tegel of in een gat :haar:
Lekker een beetje thuis trainen vanavond. :cool:

's Morgens om 6u is het ook nog donker hoor, dus dat is geen excuus :p.
Gelukkig heb ik nog een uur of 8 om te twijfelen :rolleyes:.
 
Gisteravond eerste training van de week gehad!
Ging goed, maar kon beter vind ik zelf :o.

Training dinsdag 14 januari 2020 - LB2
Warm-up: 10' Crosstrainer, lage weerstand ~70kcal
Leg press wide stance SS Calve raises LP
1x12x60
1x12x10
2x8x140 // 2x12x110
2x8x150 // 2x12x110

BB Hip thrust
1x8x52
1x8x75
5x5x87
2x6x77

Seated leg curl
1x12x40
1x8x47,5
3x8x50 (laatste twee reps niet netjes)

Glute cable kickback SS Cable hip adduction SS Ab rope pushdown
1x8x35 // 1x8x22,5 // 1x15x47,5
3x8x37,5 // 3x8x25 // 3x15x47,5

Ball leg curl SS Ball crunches
4x20 // 4x20

Back extension SS Incline crunches
4x12x12 // 4x15

Cardio ~?kcal
  • 4x200 trappen, vlot omhoog
  • 2,5 km wandelen in lunchpauze
  • 1,5 km wandelen naar huis (rotweer, zag het niet zitten om te fietsen :p. Mijn vriend heeft me gebracht maar had toen nog de wagen nodig, dus te voet naar huis).
Ik twijfel nog wat ik vanavond ga doen: rondje rennen of korte UB training met dumbell's thuis.
Nooit eerder gaan hardlopen na mijn avondeten, dus ik heb geen idee hoe dat zou bevallen.
Normaal eten we rond 18u30 op woensdag, en ik zou pas gaan rennen als mijn vriend ook vertrekt naar zijn werk (20u30).
Hebben de hardlopers onder ons hier ervaring mee? Mentat BB_ neet61 Raphie
Jarenlang alleen maar 's avonds gelopen, anderhalf uur na maaltijd was voor mij prima te doen.

's Ochtends een uur voor het lopen (gebakken) eieren is ook geen probleem, een whey-oats-melkshake daarintegen, dan probeert er iets omhoog te komen.

Hangt er wellicht ook vanaf wat je zelf kan verdragen, dus dan horen we het wel of zien we de foto's van je diner op straat (hopelijk in de spoiler).

Intensiteit en duur kan ook een rol spelen.

Succes!
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Nee hoor! Training was op zich best ok, maar kon gewoon beter.
Ik voelde mijn spieren, ondanks de genomen gewichten, gewoon niet echt werken...
Vandaar dat gevoel :p.
Ik snap je gevoel nu volledig. Dat heb ik inderdaad ook weleens..:(
 
Jarenlang alleen maar 's avonds gelopen, anderhalf uur na maaltijd was voor mij prima te doen.

's Ochtends een uur voor het lopen (gebakken) eieren is ook geen probleem, een whey-oats-melkshake daarintegen, dan probeert er iets omhoog te komen.

Hangt er wellicht ook vanaf wat je zelf kan verdragen, dus dan horen we het wel of zien we de foto's van je diner op straat (hopelijk in de spoiler).

Intensiteit en duur kan ook een rol spelen.

Succes!

Het idee is een korte herstelloop vanwege de LB training gisteren, maar we weten allebei hoe dat meestal uitdraait :roflol:.
Als het weer echter blijft zoals het nu is, blijf ik lekker binnen.
Geen zin om volgende week weer ziek te zijn :rolleyes: .

Ik snap je gevoel nu volledig. Dat heb ik inderdaad ook weleens..:(

1579097849395.png
 
Ik mis hier een foto... Die hoort toch zeker ook in je voortgangslog!!!

HINT:

:peachy:

Hint goed ontvangen :p.
Booty is wel duidelijk anders dan een tweetal jaar geleden.
Eerst ben ik van een toch wel "fat ass" naar een brede, platte pannenkoek gegaan en nu komt daar eindelijk weer wat vorm in :D!
WP_20200114_21_08_35_Pro.jpg
 
Back
Naar boven