MuscleMeat

Bulken werkt niet!

Peiling Peiling Bulken werkt niet!

• Totaal stemmers
    342
T bedoeld denk ik het verschil tussen Jay cutler en Ronnie Coleman,

De een heeft een redelijk net dieet, en wordt minder vet, en gaint ook minder.
De anderen wordt vetter maar zet meer massa aan en op de tijden dat ze scherp moeten zijn, zijn ze het allebij alleen heeft de ander net iets meer gewonen.

jordy zei:
De een heeft een redelijk net dieet, en wordt minder vet, en gaint ook minder.
De anderen wordt vetter maar zet meer massa aan en op de tijden dat ze scherp moeten zijn, zijn ze het allebij alleen heeft de ander net iets meer gewonen.
Hieruit concludeer jij dat bulken effectief is?

Ik hou persoonlijk meer van een clean bulk, ik heb dus de eerste gekozen.
Ik zie zelf naast de kracht en totaal gewicht gain niet in waarom je ver boven je onderhoud zou gaan zitten, net iets erboven lijkt mij goed genoeg [max 500 erboven bedoel ik dan]. Voor sommige werkt het natuurlijk motiverend, voor sommige juist niet [lovehandles maal 10 :p]

Ik dacht te lezen dat je het surplus aan massa van RC toeschreef aan het excessiever bulken.

Als bulken niet werkt, waarom beginnen sommigen dan een frituur? ???

Als Ronnie het doet.... ;)

Zal ook wel weer iets zijn waar je geen vaste lijn in kan trekken denk ik . Voor de ene zal het goed werken bij de andere niet .

Net zoals BB in het algemeen en kuren ook heel persoonsgebonden en genetisch bepaald is .

Ik denk dat het vooral verschil maakt hoe schoon de shit is wat je bulkt. Als je 3 ijsjes douwt een fles cola en een zak chips zit je al aan 3000 calorien voor je het door hebt (buiten je normale maaltijden).

Als je echt veel eet van dingen zoals tonijn en kalkoenfilet etc kom je toch veel minder snel aan zoon hoge calorie telling+ je krijgt meer eiwit binnen.

Het werkt zeker als het maar schoon is.
En verschil tussen onderhoud en bulk niet meer dan 1500 is imo

Verder natuurlijk ook enorm belangrijk is hoe gevoelig je bent voor koolhydraten

Ik zit ook net iets boven onderhoud en doe geen cardio tijdens de bulk. Voor mij gaat het dan hard genoeg. Dit is gewoon een moeilijke stelling omdat de een eerder vet aanzet dan de ander. Voor een ecto zal flink boven onderhoud zitten gunstiger uitpakken dan voor een endo.
Clean bulken is het motto.

Exige zei:
Ik zit ook net iets boven onderhoud en doe geen cardio tijdens de bulk. Voor mij gaat het dan hard genoeg. Dit is gewoon een moeilijke stelling omdat de een eerder vet aanzet dan de ander. Voor een ecto zal flink boven onderhoud zitten gunstiger uitpakken dan voor een endo.
Clean bulken is het motto.

Precies. Het ligt ook aan je doelstelling. Als je nog veel wilt groeien, is het anders dan wanneer je voor behoud traint. Waarom zou je dan nog bulken? Moeilijke stelling hoor. Deze enquete is echt een hersenkraker.

Ik ga voorlopig es zo'n 300 boven onderhoud zitten....uiteraard clean.

Ik merk aan mijzelf dat als ik een flinke hoeveelheid kcals boven mijn onderhoudsniveau ga eten dat ik ongeveer dubbel zoveel vet aanzet als spier met als gevolg dat ik dus na 3maanden 10kg zwaarder ben waarvan dus ongeveer 3kg 'echte' spiermassa.

Daar tegenover merk ik als ik dus onder mijn onderhoud ga zitten maar toch hoog in de eiwitten blijf met als doel dus te cutten precies het tegenovergestelde ervaar. Ik verlies ongeveer 2x zoveel vetmassa als spiermassa. Dat betekend dus dat ik na 3 maanden flink in de cut ongeveer 10kg lichter ben. 7kg vet weg en 3kg spier.

Als ik voor mijzelf even op een rijtje zet en uitga van een startgewicht van 100kg zou ik theoretisch gesproken na 6 maanden (3mnd bulk en 3 maanden cut 103kg wegen waarvan die 3kg dus echt gewonnen spiermassa zijn.

Ik heb ervaren dat ik bij een minimale kalcs inname boven onderhoud maar wel een flinke dosis eiwitten (minimaal 2,5gr/kg lw) ik in 6 maanden ook die 3kg 'echte' spiermassa kan halen

Ik kom voor mijzelf dus tot de conclusie dat bulken en cutten eigenlijk nutteloos zijn omdat ik na 6 maanden netto gezien op het zelfde resultaat sta. Het voordeel is nog dat ik alle ongemakken er niet bij heb die het flinke bulken en flinke cutten met zich mee brengt..

Bulken werkt dus wel, maar het is niet mijn manier!

Voor mij persoonlijk is extreem bulken overdreven. Ik boek betere resultaten op iets boven onderhoud zitten bijv 20% en dan voornamelijk clean eten. Bovendien blijf ik dan het hele jaar rond veel droger en hoef ik vaak met cutten niet eens zoveel meer te sleutelen

Terug
Naar boven