AndroidHealthClinic

Bulken werkt niet!

Peiling Peiling Bulken werkt niet!

• Totaal stemmers
    342
Mee eens, net als bij cutten komt het erop aan net ietsje meer te eten dan je verbruikt, dat is voldoende om te groeien en weinig vet aan te zetten

volgens mij is de mate waarin je moet bulken ontzettend afhankelijk van je stofwisseling.. daar waar ik goed groei op 3500 a 4000 kcal (schoon), groeit een ecto van mijn gewicht lengte etc misschien pas goed op 5000+ kcal

stofwisseling speelt dus een hele grote rol hierbij

ikzelf hoef niet achterlijk boven onderhoud te zitten om te groeien..

Op 1 of andere manier maak je toch meer massa door meer dan onderhoud te eten..
Miss heeft het te maken dat trainingsintensiteit veel te doen heeft met de kcal die je verbrandt tijdens een training! Hoe hoger de intensiteit, hoe meer je verbrand.
En als je meer eet heb je meer energie om die intensiteit maximaal te maken waardoor je meer kcal nodig hebt;) Dit zou een theorie kunnen zijn dacht ik zo:)

Het zou ook te maken kunnen hebben met het laden van koolhydraten wat je dan doet.. maar dat zou ik niet kunnen onderbouwen.

trouwens mensen, wat vast staat is: hoe meer je eet, hoe meer massa je wint

het soort massa laten we even voor wat het is, maar meer eten = meer massa

overigens als jij van 20% moet cutten naar 5% of van 14 naar 5, dat maakt wel een groot verschil.. en als je voor allebei evenveel tijd uittrekt, dan lijkt het me duidelijk dat je van 20 naar 5 spiermassa in gaat leveren.. het is maar wat je wilt..

ik ben liever het hele jaar door scherper om vervolgens net te cutten zonder massa te verliezen, dan dat ik het hele jaar een dikke bulkbuik heb en dat ik ook nog een spiermassa inlever tijdens het cutten..

Mijn kracht gaat behoorlijk omhoog als ik zwaarder wordt, dus kan ik meer tillen voor meer groei! Werkt iig wel bij mij.

ONEENS. Ik groei veel harder en word heel snel sterker bij een flink overschot.

Ik heb ook de gewoonte om altijd maar te bulken en te stompen om alles binnen te krijgen, maar heb het een tijd anders geprobeert, en dat werkt gewoon niet. Ik kan beter altijd wat extra eten, en mijn vetpercentage onder controle houden met cardio, dan blijf ik tenmiste groeien. Maar denk dat dat nou weer iets is dat meer van persoon tot persoon varieert.

Ik gain makkelijk spier en geraak qua BF niet boven 7%, voor mij is het dus constant bulken. Ik zie gewoon dat ik geen junk-food binnen krijg en altijd de verhouding KH/PROTEÏNE/VET respecteer zodat het op het einde van de dag ongeveer uitkomt. Ik merk dat ik het makkelijkst gain wanneer mn eetlust het grootst is en ik dus meer Kcals binnen krijg. Echt logisch klinkt het niet maar zo ervaar ik het toch. Overigens is er niemand in mn buurt die me ongelijk geeft aangezien mn gains in mn eerste jaar.

Ik zie wel grote gasten bij ons in de gym, die ik hoger als mij inschat, tot op het moment dat ze gaan cutten tot een percent of 6/7 en er imo verassend weinig van overblijft. Ik heb veel geluk met mn genen, ik zou dat cutten echt niet zien zitten; ik geloof gewoon niet dat het fysisch of psychisch gezond kan zijn om jezelf uit te hongeren of geregeld te schommelen in gewicht. Komt mss omdat ikzelf onmiddelijk spier verlies wanneer ik onder onderhoud ga eten.

Nog een argument: Lee Priest :)

Wat ik vreemd vind is dat ik totaal niet bulk maar ook niet vermager.
Qua kilo lichaamsgewicht gaat het langzaam omhoog maar vetpercentage blijft rond de 8-10% liggen. Mijn spieren komen ook steeds beter in vorm.
Ik kan ook steeds zwaarder trainen en wordt steeds sterker.
Alles natural en eet gewoon 's ochtends ontbijt met boterhammen met vleeswaren etc. Dan om de 2 uur weer paar boterhammen of wat fruit.
's avonds gewoon een warme maaltijd wat varieerd van hollandse pot tot roerbak. En in de avond ook weer fruit of boterhammen.
Enige wat ik na de training doe is een shake voor de directe eiwitopname en een koolhydraatrijk drankje of reep voor de energie.

Waarom boek ik vooruitgang?

ik heb gemerkt dat extreem bulken voor mij niet echt werkt. Ik werd vet zonder dat ik het in de gaten had. Toen ik me realiseerde was het te laat :(. Bovendien lijkt hard vet ook op spier. Totdat ik echt ging cutten en het harde vet ineens zacht vet werd en dus wel vet was ipv spier.

Dus voor mij clean bulken volgende bulk. Ik kijk er weer na uit :D

erwinvdberg zei:
Wat ik vreemd vind is dat ik totaal niet bulk maar ook niet vermager.
Qua kilo lichaamsgewicht gaat het langzaam omhoog maar vetpercentage blijft rond de 8-10% liggen. Mijn spieren komen ook steeds beter in vorm.
Ik kan ook steeds zwaarder trainen en wordt steeds sterker.
Alles natural en eet gewoon 's ochtends ontbijt met boterhammen met vleeswaren etc. Dan om de 2 uur weer paar boterhammen of wat fruit.
's avonds gewoon een warme maaltijd wat varieerd van hollandse pot tot roerbak. En in de avond ook weer fruit of boterhammen.
Enige wat ik na de training doe is een shake voor de directe eiwitopname en een koolhydraatrijk drankje of reep voor de energie.

Waarom boek ik vooruitgang?
omdat je net iets boven onderhoud eet, kom je langzaam aan en wordt je langzaam sterker. Daarbij wordt je spierkwaliteit met de jaren beter.

Smoothmold zei:
ik heb gemerkt dat extreem bulken voor mij niet echt werkt. Ik werd vet zonder dat ik het in de gaten had. Toen ik me realiseerde was het te laat :(. Bovendien lijkt hard vet ook op spier. Totdat ik echt ging cutten en het harde vet ineens zacht vet werd en dus wel vet was ipv spier.

Dus voor mij clean bulken volgende bulk. Ik kijk er weer na uit :D

Heb je al eerder clean gebulkt? want het argument dat zwaar bulken voor endo's verkeerd is, kan dan ook de prullenbak in.

Aangezien dat voormij alleen maar werkt en voor jou juist niet werkt.

Op naar de 17 % bf
Yihaaaa:rocker:

M@rsel zei:
Vorig jaar teveel gegeten in de zogenaamde 'bulkperiode' , maar als het zomer wordt zit je met de gebakken peren. Groeien deed ik wel, kwam ongeveer 16kg aan in 7 maanden, waarvan 7,5kg spiermassa.

Best leuk, maar zie die resterende 8,5kg en het restje wat er al zat maar eens af te trainen in korte tijd.

Voor mij dus geen bulken meer, wel clean bulken. Dan maar iets langzamer aankomen, maar wel met de zekerheid dat het 90% spiermassa is. Ik kan die vetwinst gewoon niet hebben, wil nooit meer boven 12% uitkomen!

;)

beter langzaam aankomen en niet veel vetmassa aanzetten waardoor je niet als zoveel hoeft te cutten en dan wieweet de gewonnen VVM ( deels weer kwijt te raken )

ik heb dit aan den lijve ondervonden. Bulken ga ik heus wel weer doen, maar zeker zo clean mogelijk met hoge proteinewaardes en niet overdrijven met de koolhydraten.

mass_builder zei:
beter langzaam aankomen en niet veel vetmassa aanzetten waardoor je niet als zoveel hoeft te cutten en dan wieweet de gewonnen VVM ( deels weer kwijt te raken )

ik heb dit aan den lijve ondervonden. Bulken ga ik heus wel weer doen, maar zeker zo clean mogelijk met hoge proteinewaardes en niet overdrijven met de koolhydraten.
Eens. Ik zet bij een te groot overschot te makkelijk vet aan, dus momenteel zit ik zo'n 300-500 kcals boven onderhoud en groei ik zo'n 2 kg per maand. Laatste 3 maanden 1% in BF gestegen wat ik acceptabel vind. In januari ga ik voor het eerst voorzichtig cutten om dan daarna nooit meer boven de 12% uit te komen! (nu 17% :o )

TheNose zei:
Eens. Ik zet bij een te groot overschot te makkelijk vet aan, dus momenteel zit ik zo'n 300-500 kcals boven onderhoud en groei ik zo'n 2 kg per maand. Laatste 3 maanden 1% in BF gestegen wat ik acceptabel vind. In januari ga ik voor het eerst voorzichtig cutten om dan daarna nooit meer boven de 12% uit te komen! (nu 17% :o )

dan hebben we het zelfde plannetje hihi

Terug
Naar boven