- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit zou een theorie kunnen zijn dacht ik zo
wazzup zei:
. Bovendien lijkt hard vet ook op spier. Totdat ik echt ging cutten en het harde vet ineens zacht vet werd en dus wel vet was ipv spier.
omdat je net iets boven onderhoud eet, kom je langzaam aan en wordt je langzaam sterker. Daarbij wordt je spierkwaliteit met de jaren beter.erwinvdberg zei:Wat ik vreemd vind is dat ik totaal niet bulk maar ook niet vermager.
Qua kilo lichaamsgewicht gaat het langzaam omhoog maar vetpercentage blijft rond de 8-10% liggen. Mijn spieren komen ook steeds beter in vorm.
Ik kan ook steeds zwaarder trainen en wordt steeds sterker.
Alles natural en eet gewoon 's ochtends ontbijt met boterhammen met vleeswaren etc. Dan om de 2 uur weer paar boterhammen of wat fruit.
's avonds gewoon een warme maaltijd wat varieerd van hollandse pot tot roerbak. En in de avond ook weer fruit of boterhammen.
Enige wat ik na de training doe is een shake voor de directe eiwitopname en een koolhydraatrijk drankje of reep voor de energie.
Waarom boek ik vooruitgang?
Smoothmold zei:ik heb gemerkt dat extreem bulken voor mij niet echt werkt. Ik werd vet zonder dat ik het in de gaten had. Toen ik me realiseerde was het te laat. Bovendien lijkt hard vet ook op spier. Totdat ik echt ging cutten en het harde vet ineens zacht vet werd en dus wel vet was ipv spier.
Dus voor mij clean bulken volgende bulk. Ik kijk er weer na uit![]()
M@rsel zei:Vorig jaar teveel gegeten in de zogenaamde 'bulkperiode' , maar als het zomer wordt zit je met de gebakken peren. Groeien deed ik wel, kwam ongeveer 16kg aan in 7 maanden, waarvan 7,5kg spiermassa.
Best leuk, maar zie die resterende 8,5kg en het restje wat er al zat maar eens af te trainen in korte tijd.
Voor mij dus geen bulken meer, wel clean bulken. Dan maar iets langzamer aankomen, maar wel met de zekerheid dat het 90% spiermassa is. Ik kan die vetwinst gewoon niet hebben, wil nooit meer boven 12% uitkomen!

Eens. Ik zet bij een te groot overschot te makkelijk vet aan, dus momenteel zit ik zo'n 300-500 kcals boven onderhoud en groei ik zo'n 2 kg per maand. Laatste 3 maanden 1% in BF gestegen wat ik acceptabel vind. In januari ga ik voor het eerst voorzichtig cutten om dan daarna nooit meer boven de 12% uit te komen! (nu 17%mass_builder zei:beter langzaam aankomen en niet veel vetmassa aanzetten waardoor je niet als zoveel hoeft te cutten en dan wieweet de gewonnen VVM ( deels weer kwijt te raken )
ik heb dit aan den lijve ondervonden. Bulken ga ik heus wel weer doen, maar zeker zo clean mogelijk met hoge proteinewaardes en niet overdrijven met de koolhydraten.
)TheNose zei:Eens. Ik zet bij een te groot overschot te makkelijk vet aan, dus momenteel zit ik zo'n 300-500 kcals boven onderhoud en groei ik zo'n 2 kg per maand. Laatste 3 maanden 1% in BF gestegen wat ik acceptabel vind. In januari ga ik voor het eerst voorzichtig cutten om dan daarna nooit meer boven de 12% uit te komen! (nu 17%)