AndroidHealthClinic

Bulken werkt niet!

Peiling Peiling Bulken werkt niet!

• Totaal stemmers
    342
Ik geloof alleen dat je voldoende moet eten. Bij twijfel is extra voeding wel noodzakelijk, maar het echte bulken, waarbij iemand 30% tot 40% meer eet dan noodzakelijk lijkt mij overdreven. Levert alleen extra vet op wat weer een gekloot is om er af te krijgen.

aan de enquete resultaten te zien is dit een zwaar verdeeld onderwerp qua meningen

mogelijk te verklaren dat voor het een het een beter werkt en voor een ander het ander

Heren en dame(s): er wordt wel even vergeten dat als jullie roepen : onderhoud dat die niet statisch is. Vooral bij ecto's kan het onderhoud naar boven toe veranderen als ze meer eten. Meer eten = meer kracht = meer energiegebruik . Dat kan je ook bij het cutten gebruiken.. heet met een mooi woord G-flux (Berardi's verzinsel) . Ook Venuto schrijft er over.
Dus, je *denkt* misschien dat je xxx kcal boven onderhoud eet, maar dat onderhoud kan dan makkelijk verhoogd zijn.

Ook: als je bijv een tijdje niet getraind hebt of niet zo hard hebt kunnen trainen omdat je hebt gecut, verlies je spiermassa. Je wil niet weten hoe snel die verloren spiermassa er weer bij komt. Maar en dan ben ik vast niet de enige ook dat je eetlust dan bijna niet te temmen is. Vervolgens remt de spiertoename flink af, maar jij eet nog steeds alsof je snel spieren wint. Dus niet... je wint vanaf dat moment een flinke bult vet.

Wees je daarvan bewust. Er zijn ook strategieën verzonnen om hiermee rekening te houden. Zoals het ABCDE programma waar 2 weken lang resp heel veel gegeten wordt en dan weer 2 weken flink gecut. Werkte helaas niet voor iedereen goed. Uiteindelijk worden we toch weer met onze P-ratio geconfronteerd, dwz. hoeveel spier win je in de bulk en hoeveel spier verlies je in de cut. En... bij mij: it ain't pretty! (cortisol!!!!!!)

Tja het word er eigenlijk allemaal niet veel duidelijker op als ik het eerlijk moet zeggen!

Degluiperd zei:
Tja het word er eigenlijk allemaal niet veel duidelijker op als ik het eerlijk moet zeggen!

de les die je hieruit had moeten leren is de volgende:

kijk wat voor jou het beste werkt, er is geen magische formule die voor iedereen geldt.. niet elk lichaam reageert hetzelfde op voeding..

Voor mezelf werkt het beter als ik niet teveel eet.

Heb een hekel aan cutten en ik vind een hoog BF gewoon not done.

mass_builder zei:
beter langzaam aankomen en niet veel vetmassa aanzetten waardoor je niet als zoveel hoeft te cutten en dan wieweet de gewonnen VVM ( deels weer kwijt te raken )

ik heb dit aan den lijve ondervonden. Bulken ga ik heus wel weer doen, maar zeker zo clean mogelijk met hoge proteinewaardes en niet overdrijven met de koolhydraten.

Je had gewoon eerder moeten stoppen met bulken en "even" terugcutten. Als je tussen de 10 en 15 % blijft zitten (8 - 12 voor mijn part) dan had je nu niet je huidige "probleem" gehad.

Wel vreemd overigens dat iemand die groot geworden is met een ouderwetse bulk als mening heeft dat je het niet moet doen terwjl hij nog helemaal geen ervarng heeft met een trage bulk.

wazzup zei:
Je had gewoon eerder moeten stoppen met bulken en "even" terugcutten. Als je tussen de 10 en 15 % blijft zitten (8 - 12 voor mijn part) dan had je nu niet je huidige "probleem" gehad.

Wel vreemd overigens dat iemand die groot geworden is met een ouderwetse bulk als mening heeft dat je het niet moet doen terwjl hij nog helemaal geen ervarng heeft met een trage bulk.

wel vreemd dat iemand van 41 jaar met armen die niet boven de 40 cm uit willen komen iemand van 17 jaar met armen van 48 cm de les wil laten lezen :thumbs:

Smoothmold zei:
wel vreemd dat iemand van 41 jaar met armen die niet boven de 40 cm uit willen komen iemand van 17 jaar met armen van 48 cm de les wil laten lezen :thumbs:

oei :eek:

waar gaat het heen met dit topic

smoothmold trekt het cutten niet meer :D

Smoothmold zei:

Wat een k*topmerking. Ze hebben toch allebei dezelfde mening. Hoe kan de één dan de ander de les spellen. Ga wat rukken ofzo om minder gefrustreerd te raken.

Karl029 zei:
Ik geloof alleen dat je voldoende moet eten. Bij twijfel is extra voeding wel noodzakelijk, maar het echte bulken, waarbij iemand 30% tot 40% meer eet dan noodzakelijk lijkt mij overdreven. Levert alleen extra vet op wat weer een gekloot is om er af te krijgen.
Het "echte" bulken is bij mij gewoon 500 kcal. of meer boven je onderhoud hoor???

ik vreet gewoon alles wat ik tegenkom en cardio mee, zodat ik mijn vetpercentage goed kan houden

• Topic Starter Topic Starter
teron zei:
ik vreet gewoon alles wat ik tegenkom en cardio mee, zodat ik mijn vetpercentage goed kan houden
Dat is natuurlijk ook een manier om het te doen, als je er de tijd voor hebt om heel het jaar door extra cardio te doen.

Terug
Naar boven