XXL Nutrition

De progressielog van EatAndSquat!

• Topic Starter Topic Starter
Training van 12/9
Squat
1x5x20kg
1x5x30kg
1x5x40kg
1x5x50kg
3x5x60kg

Bent Over Row
3x5x47.5kg

Military Press
1x6x20kg
1x5x27.5kg
3x5x32.5kg **** yeah!:D

Mooie progressie. Verhouding squat begint al bij te trekken.

Hoe gaat het met de techniek? veel aandacht aan geven, is belangrijk.

Wordt er trouwens nog getraind?

training van 16/9

Squat
Techniek-> heb mijn oma filmpjes laten maken van opzij en daaruit bleek dat de techniek niet zo goed zat. Dus nu ga ik ff op techniek werken en daarna verder opbouwen.

Bench Press
1x10x20kg
1x5x30kg
1x5x42.5kg, dit zou mijn werkset moeten zijn maar de tweede set faalde ik de 4e rep. Daarna nog 1x5x40kg gedaan.

Deadlift
1x5x70kg, De vorige keer had ik last van mijn grip met 70kg en heb daarom niet verhoogd. Grip was nu ok

Commentaar: Lamme training gehad. Was er niet echt tevreden van. Had niet veel energie... ( Op dinsdag 14/9 heb ik niet getraind, omdat ik tijdtekort had die dag.)

Training van 21/9

Squat
Techniek ( was nog altijd niet perfect)

BOR
Techniek

Military Press
Techniek

Chin-ups
Tot failure

Commentaar: Rare training gehad. Begin te gaan beseffen dat de laatste tijd ik meer op de gewichten gefocust was, dan op de juiste uitvoering. Daarom dat ik alles nog eens herzie en terug wil beginnen met een frisse start die ik rustiger ga opbouwen.
Mijn doel was om sterker te zijn en breed te zijn tegen de match (basket) die ik moet spelen binnenkort tegen een ex-klasgenoot. Maar heb nu door dat dat niet een realistisch doel is aangezien dat al in oktober is.

Daarom nu dus een fris begin met focus op techniek en met het oog op lange termijn.

training van 23/9

Squat:
Techniek (was al ietsje beter, maar mijn hamstrings zijn nog altijd niet flexibel genoeg)

Bench Press
Eerst op techniek en daarna gewichten stilletjes verhoogd tot mijn maximale gewicht zonder techniekverlies.
3x5x35kg

Deadlift
Techniek(ook hier zijn mijn hamstrings niet flexibel genoeg)

Commentaar: Stom dat ik nu op techniek moet trainen, maar het is wel nodig op lange termijn denk ik.

Je moet zeker niet alle 15 de reps halen (5-5-5). Als je er minder dan 2 reps hebt gefailed (vb: 5-5-4 of 5-4-4), mag je verhogen. Als je er meer hebt (5-3-3 of 5-4-3), doe je dat gewicht nog een keer opnieuw, de volgende training ;)

Training van 26/9

BOR
3x10x30kg met goede techniek. Wil eigenlijk meer reps doen op de BOR, gewoon omdat het beter voelt.

Military Press
Hier heb ik een beetje creativiteit gebruikt
1x8x20kg en bleef het telkens 5 seconden boven mijn hoofd houden
1x10x20kg hier ook boven hoofd blijven houden
1x5x25kg ook boven hoofd blijven houden

Chin-Ups tot failure

Commentaar: Voelde de BOR goed in mijn lats en had echt een zieke pomp in mijn schouders door de MP!

---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Je moet zeker niet alle 15 de reps halen (5-5-5). Als je er minder dan 2 reps hebt gefailed (vb: 5-5-4 of 5-4-4), mag je verhogen. Als je er meer hebt (5-3-3 of 5-4-3), doe je dat gewicht nog een keer opnieuw, de volgende training ;)

Thx, maar ben momenteel nog bezig met de juiste techniek

28/9

Squat
Techniek (Begint goed te komen, denk dat ik nog 1 training op techniek ga doen en dan lichtjes beginnen met verhogen)

Bench Press
3x5x37.5kg (heb getwijfeld of ik zou verhogen, maar gedacht van **** it en de 2.5 kilo er toch bijgesmeten:D Techniek was goed en voel het vandaag wel:))

Deadlift
Techniek

Dips (tussen 2 bankjes weliswaar)
2x8 BW+5 kilo Deze ging echt goed, altijd zo diep mogelijk gegaan en harde pomp in mijn triceps erna:D

Commentaar: Motivatie die even weg was, is nu helemaal aan het terugkomen

Training van 30/9

Squat
Techniek (was nog redelijk, maar nog altijd niet perfect)

BOR
2x8x27.5kg
2x8x30kg

Military Press
1x8x20kg
1x10x20kg
1x5x25kg met telkens weer 5 seconden aanhouden vanboven (schouders hadden hele goede pomp:D, weet eigenlijk niet echt of deze methode zo geschikt is voor massa... maar het geeft een goed gevoel en het maakt mijn schouders helemaal kapot)

Chin-ups
tot failure

Dat 5 seconden aanhouden vanboven is niet zo goed. Als je een dumbbell van 5kg curled en middenin 5 seconden vasthoud krijg je dat effect ook. Maar dat is totaal de bedoeling van SS niet.

Het is de bedoeling dat je kracht gaint en niet zit te spelen met 5 sec boven je hoofd: je spieren verzuren er door en je gaint geen extra kracht (of massa zelfs).

In het begin moet je elke training 5kg verhogen (behalve bij de press, daar is het 2,5kg). Als je 100kg squat, verhoog je met 2,5kg elke training (alle oefeningen).
Zo ga je vooruit gaan in kracht en massa (op voorwaarde dat je heel goed eet: je word niet zo sterk als een beer als je niet eet als een beer!).

Laatst bewerkt:
Dat 5 seconden aanhouden vanboven is niet zo goed. Als je een dumbbell van 5kg curled en middenin 5 seconden vasthoud krijg je dat effect ook. Maar dat is totaal de bedoeling van SS niet.

Het is de bedoeling dat je kracht gaint en niet zit te spelen met 5 sec boven je hoofd: je spieren verzuren er door en je gaint geen extra kracht (of massa zelfs).

In het begin moet je elke training 5kg verhogen (behalve bij de press, daar is het 2,5kg). Als je 100kg squat, verhoog je met 2,5kg elke training (alle oefeningen).
Zo ga je vooruit gaan in kracht en massa (op voorwaarde dat je heel goed eet: je word niet zo sterk als een beer als je niet eet als een beer!).

Ok, bedankt. Ik wijk wel een beetje af van de 'klassieke SS' (ik doe bijvoorbeeld 8herh. op de BOR).

Heeft dat aanhouden boven je hoofd geen enkele toevoeging? Ik mat mijn schouders er helemaal mee af (=massa?)en heb het idee dat ik met minder gewicht en aanhouden vooral mijn schouders gebruik en bij meer gewicht zonder aanhouden meer mijn core.

Je moet niet met minder gewicht je schouders meer willen afmatten, maar juist met meer gewicht (= krachtwinst, en dus ook massawinst, want je spieren moeten zich aan het nieuwe gewicht aanpassen) zo weinig mogelijk willen afmatten (kan je meer herhalingen met het hogere gewicht -> krachtwinst).

training van 2/10

Squat
Begin nu terug met gewichten te verhogen. Ironisch want net vandaag is mijn techniek het hardst verbeterd: ik legde altijd de barbell onder mijn schouders en stond dan voorovergebogen, had last van mijn polsen die het gewicht moesten ondersteunen en geen spanning in mijn onderrug. Vandaag dus tot de conclusie gekomen als ik de barbell echt op mijn schouders legde ik veel rechter sta met borst vooruit en mijn rug recht blijft.
3x5x25kg

Bench Press
3x5x37.5kg

Deadlift
1x5x65kg

Dips
2x15xBW

Commentaar: lekkere training!

Misschien dat 25kg veel te licht voor je is. Als je opwarmt met lege bar, heb je vaak een slechte techniek omdat het haast niks weegt :p

Je bench is hoger dan je squat, normaal zit je squat hoger.
Je hebt meer in je mars dan je denkt ;)

het programma zit al zo in elkaar dat je de oefeningen leert terwijl je verhoogt. Er was absoluut geen noodzaak om niet te verhogen een aantal trainingen.

Maargoed, probeer nu elke training 5 kilo er bij te doen. Verhoudingen is niks om je zorgen over te maken, die trekken vanzelf bij.

Misschien dat 25kg veel te licht voor je is. Als je opwarmt met lege bar, heb je vaak een slechte techniek omdat het haast niks weegt :p

Je bench is hoger dan je squat, normaal zit je squat hoger.
Je hebt meer in je mars dan je denkt ;)

Was idd lichtjes, zat voorheen op 60kilo en nu even terug verhogen met 5kg per training.

training van 5/10

Squat
3x5x30kg

BOR
3x5x35kg

MP
3x5x30kg ( de 2e set faalde ik bij de 4e rep)

Okay! Gaat goed komen, nu doorzetten.

Over een 2 maandjes terugkijken en zien hoever je bent gekomen. Gaat hard hoor.

MP is relatief best zwaar, geen schande dat je daar bijna vastloopt. Zelf begon ik met 20kg, ik vond 25kg te zwaar tijdens mijn eerste training.

Training van 7/10
Squat
1x10x20kg
1x5x25kg
1x5x30kg
1x5x35kg
3x5x40kg(Dacht eerst 35 kg te doen, maar het ging heel goed dus heb er maar 40 van gemaakt)

Bench Press
1x15x20kg
1x12x25kg
1x9x30kg
1x5x35kg
3x5x40kg ( 3e set wel op de 4e rep gefaald)

Deadlift
1x5x70kg

Dips
2x15x BW ( was niemand om gewicht op mijn buik te leggen en heb dan maar wat meer reps gedaan)

Commentaar: Had echt een heel goed gevoel toen ik met de squat bezig was. Vorige training waren mijn schouders niet gewend om op een andere manier het gewicht te ondersteunen, maar vandaag hadden ze zich al goed aangepast. Heb zoals elke Training A weer een zieke pomp in mijn triceps:)

Relatief zware Presses heb jij hoor.
Mooi hoor dat je zoveel dips kan.

Let je wel op dat je die bar op de juiste plek legt. Van Rip mag je een lowbarpositie gebruiken, maar is geen ramp als je het niet doet.

Terug
Naar boven