Fitness Seller

De progressielog van EatAndSquat!

Hebben jullie de week hierna pas vakantie? Ach, lekker van genieten. Kan je de week erna weer lekker knallen. Lekker uitrusten.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, vakantie zit erop. Maar goed ook, want begon het toch wat te gaan missen.
Morgen heb ik 2 basketmatchen, dus zondag begin ik terug met trainen en eten.

training van 7/11

Squat
1x5x20kg
1x5x35kg
1x5x45kg
1x5x57.5kg
3x5x60kg Was ervan verschoten, had toch wel een beetje krachtverlies verwacht na 2 weken stilliggen.

Bench Press
1x5x20kg
1x5x30kg
1x5x40kg
3x5x42.5kg laatste set op de 4e rep gefaald

Deadlift
1x5x75kg

Bench Dips
1x12xBW+15kg
1x8xBW+20kg Hier had ik het lekker zwaar voor me gemaakt en had weer zieke pomp in mn triceps:D

Commentaar: Happy to be back!

Goed dat je het weer zo snel op pakt! Ga zo door

Goed dat je het weer zo snel op pakt! Ga zo door

Thx.

Training van 9/11

Squat
1x5x20kg
1x5x30kg
1x5x40kg
1x5x50kg
1x5x60kg
3x5x62.5kg Was lekker zwaar. Op naar de 65kg en dat is toch wel een speciaal getal voor mij omdat ik dan de dikke schijven van 20 kilo er mag ophangen:)

BOR
1x8x20kg
1x8x30kg
3x8x40kg

Military Press
3x5x30kg Geen faals, ging redelijk goed, behalve de 2e set was wat zwaarder.

Chin-ups
1x5
1x7

Ok, sorry dat ik ff was vergeten te loggen, dit is er in tussentijd gebeurd:

Woensdag 10/11
Veel pijn in de onderrug, vermoedelijk door squatten

Donderdag 11/11
Niet getraind door te druk

Vrijdag 12/11
Uit schuldgevoel dat ik de donderdag niet getraind heb, toch nog wat leg curls en leg extensions gedaan. Squats niet gedaan door nog altijd de rugpijn.

Zondag 14/11
Rugpijn is over en als laatste test toch nog de 65kg gesquat. Ben niet echt diep geweest, en had maandag 15/11 nog de helft rugpijn als de week ervoor.

Dinsdag 16/11 (vandaag)
Na aanleiding van dit topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/na-squatten-last-onderrug-259262/ schema een beetje aangepast:

Leg extension
2x8x30kg

Leg curl
2x8x20kg

Verschillende BW oefeningen voor de bilspieren te versterken, want die zijn waarschijnlijk degene die de rugpijn veroorzaken.

Chin-ups
2x failure

Tot op dit moment voelde ik me echt k*t. Weer die rugpijn die ik een tijdje terug ook al had, het gevoel dat het maar niet opschiet. Was het op dit moment echt beu. Ook effe getwijfeld of ik nog de MP zou doen. Maar dacht dan: met het niet te doen ga je zeker niet groot worden.

MP
3x5x32.5kg (PR!!!:D)
Was echt wat ik nodig had

miss dat een weekje rust helpt voor je rug ?

Kan je niet is iemand vragen in je sportschool om je techniek te controleren want het is wel appart dat je elke keer zo'n last van je rug hebt na een setje squatten.

miss dat een weekje rust helpt voor je rug ?
Misschien wel, maar ik doe ook basketbal en als ik daar eens verkeerd spring (wat eigenlijk elke training gebeurt) dan doet m'n rug ook pijn, dus veel rust zal hij dan niet krijgen. En het is ook niet dat ik het uitschreeuw van de pijn, maar ik voel gewoon duidelijk dat er iets verkeerd zit...

Kan je niet is iemand vragen in je sportschool om je techniek te controleren want het is wel appart dat je elke keer zo'n last van je rug hebt na een setje squatten.

Train helaas thuis. Zal binnenkort eens een filmpje posten.

Weet niet of het er echt mee te maken kan hebben, maar mijn voeten staan een beetje naar binnen en dat geeft misschien een verkeerde basis, waardoor mijn rug ook scheef trekt?
Anders ligt het aan techniek en dan denk ik te veel naar voor buigen, maar dat verklaart ook de pijn op basketbal niet.
Of anders is mijn rug gewoon te zwak, maar hier had ik vroeger geel last van bij basketbal...

Pff, daar word ik echt down van als het niet goed gaat met trainen:(

Btw donderdag 19/11 niet getraind door school.

Ik zelf heb mijn voeten altijd naar buiten staan, dan sta je volgens mij ook een stuk stabieler.

Ik heb zelf ook mijn voeten naar buiten gericht staan. Volgens mij is dat de juiste manier en is naar binnen niet correct dacht ik.

Ik zelf heb mijn voeten altijd naar buiten staan, dan sta je volgens mij ook een stuk stabieler.

Heb het verkeerd verwoord. Ik bedoel als ik gewoon rechtsta, dan kantelt de binnenkant van mijn voeten naar binnen. Ik moet ook steunzolen dragen, maar die draag ik niet als ik train.

Als je denkt dat je een blessure hebt opgelopen: Starr Rehab volgen. Het versnelt het genezingsproces van je blessure.

Normaal is het zoiets van: 3x25 (veel reps voor de doorbloeding)*BW of lege bar als je dat aankan. Daarna elke training opbouwen met 5kg denk ik ;)

Ok, nog even een update:

Omdat ik het de laatste tijd zo druk heb gehad met school en terwijl ook nog een examen moest afleggen voor scheidsrechter in basketbal, heb ik spijtig genoeg geen tijd gehad om te trainen.

Mijn rug is nog altijd hetzelfde, nog wel af en toe pijn. Ik heb een afspraak gemaakt bij de ostheopaat, omdat ik het idee heb dat 'er iets vastzit', maar dit is pas over 3 weken...

Vandaag terug getraind:
Ik heb wat geprobeerd te squaten, maar dit ging niet zo goed. Enkel met de bar en ik was het helemaal kwijt. De bar gleed constant van me af, geen idee of mijn rug nu goed zat of niet.

Daarna nog wat gebenched
3x5x40kg

Deadlift niet gedaan ivm rug.

Commentaar: Voel me k*t!

Ok, nog even een update:

Omdat ik het de laatste tijd zo druk heb gehad met school en terwijl ook nog een examen moest afleggen voor scheidsrechter in basketbal, heb ik spijtig genoeg geen tijd gehad om te trainen.

Mijn rug is nog altijd hetzelfde, nog wel af en toe pijn. Ik heb een afspraak gemaakt bij de ostheopaat, omdat ik het idee heb dat 'er iets vastzit', maar dit is pas over 3 weken...

Vandaag terug getraind:
Ik heb wat geprobeerd te squaten, maar dit ging niet zo goed. Enkel met de bar en ik was het helemaal kwijt. De bar gleed constant van me af, geen idee of mijn rug nu goed zat of niet.

Daarna nog wat gebenched
3x5x40kg

Deadlift niet gedaan ivm rug.

Commentaar: Voel me k*t!

Zou je eens een filmpje kunnen maken van je squat techniek? Mischien dat je de oefening verkeerd uitvoert met rugpijn als gevolg.

Training van 30/11

Squat:
Heb een filmpje gemaakt. Is een .avi, maar ik heb hem geprobeerd te uploaden, maar lukte niet. Iemand raad?

BOR
3x8x40kg

MP (zittend omdat ik geen plaats had buiten mijn powerrack)
3x8x25kg

Chin-Ups
1x5
1x4

Vandaag echt pijn in mijn rug :s. Komt volgens mij door de Military presses, want kreeg toen pijnscheuten in mijn rug. Pffff

AVI kan je op youtube of tinypic uploaden ;)

die anders keer op shoulder press machine.

Terug
Naar boven