AndroidHealthClinic

Deadlift Powerlog => de zwaarste 1RM !

190 kg 1x conventional
woog toen 78,5 kg 1.72 m
20 jaar

200 kg is mine .. (als me lies genezen is..)

nofear train! zei:
Als ik dat zo lees pakken een aantal van de 275+ hem in sumo styl. Kan iedereen over het algemeen meer liften in sumo styl?
Hangt ervan af hoe je gebouwd bent, en hoe je spierkracht verdeling is. Als je erg sterke heupen hebt kun je erop rekenen dat sumo je beter zal afgaan, want de ROM is veel kleiner en je hebt een veel makkelijkere lock-out (omdat je niet zo tegen je benen hoeft op te trekken). Enige minpunt aan sumo is dus dat je erg sterke heupen nodig hebt om het gewicht van de grond te krijgen ... maar eens van de grond heb je normaal geen probleem meer dan ;)

Heupen...welke spieren bedoel je daar mee?

MonsterStrength zei:
Hangt ervan af hoe je gebouwd bent, en hoe je spierkracht verdeling is. Als je erg sterke heupen hebt kun je erop rekenen dat sumo je beter zal afgaan, want de ROM is veel kleiner en je hebt een veel makkelijkere lock-out (omdat je niet zo tegen je benen hoeft op te trekken). Enige minpunt aan sumo is dus dat je erg sterke heupen nodig hebt om het gewicht van de grond te krijgen ... maar eens van de grond heb je normaal geen probleem meer dan ;)

Als squaten redelijk goed gaat en ik daar redelijk sterk op zou zijn, kan ik dan concluderen dat mijn heupen sterk zijn?

nofear train! zei:
Als squaten redelijk goed gaat en ik daar redelijk sterk op zou zijn, kan ik dan concluderen dat mijn heupen sterk zijn?
Valt te zien of je sumo of dicht staat, of je naar achteren zit of recht naar beneden, ... ik zou het moeten zien (filmen?) om daar antwoord te kunnen op geven.

(Soulfly) zei:
Heupen...welke spieren bedoel je daar mee?
Hoofdzakelijk hamstrings en gluteus.

MonsterStrength zei:
Valt te zien of je sumo of dicht staat, of je naar achteren zit of recht naar beneden, ... ik zou het moeten zien (filmen?) om daar antwoord te kunnen op geven.

Hoofdzakelijk hamstrings en gluteus.

Ok, dat is duidelijk. Ik ga eens op internet zoeken naar een goede uitleg van hoe je een sumo dead het best kan doen. 1. mss pak ik daar wel meer op
2. mss pak ik daar niet meer op, maar dan is het altijd nog een goede afwisseling van de normale deadlift of niet?

Zeker en vast, als je sumo staat doe je best af en toe conventionals, en vica versa ;)

200kg conventioneel
1.82m
83-85kg

http://www.stumptuous.com/baddl.html

Kun je het verschil tussen sumo en conventioneel zien.

Ben sinds een maandje bezig met deadlift en zit op 160 klg 1 rm.Kon op de vorige gym nooit. Wat heb ik toch gemist al die jaren.

ikzelf 1x210. Rutger Smith in training 6x260K!!! hij gaat deze winter voor 300k max!!! Clean dus!!! pffffff

• Topic Starter Topic Starter
tijdens mijn training vanavond iets afgeweken van schema, omdat RichardV aan t deadliften was ( en dan is mijn nieuwsgierigheid gewekt !!)

eventjes geroken aan de 200 kilo..................zonder straps makkelijk van de grond tot halverwege, en toen was mijn grip weg:mad: )

zaterdag as word dus een topdag !!:D :D

Denk een jaar of 7 geleden. 8x220 DL. Heb nooit mijn 1RM uitgeprobeerd. Stats 1.95m nu 114 kilo. Destijds woog ik waarschijnlijk rond de 100.
Groet Robert

Laatst bewerkt:
een nieuwe gezet 3*170, hoop aan het eind van het jaar 200 te pakken. moet alleen opletten dat ik niet overbelast.

klusmier en maurice. fl**ker die 200k erop vrijdag of zaterdag en ga los dit wekeend als beloning!!!
Good luck gasten!

DL conventional 8*130

lengte 1.77
bw 74 Kg

heb gisteren 1RM geprobeert op 150Kg, met pijn en moeite nauwlijks omhoog.. maar beter nauwlijks dan niet :P

Sinlath, wie is dat op je avatar?
Volgens mij Kakashi he?

19 jaar 92.5kg 180 cm trek raw conventional 185kgs

Laatst bewerkt:
255kg sumo, woog toen 96kg 1.85m

Terug
Naar boven