MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.661
  • #12.662
Front to back
week 7 dag 4 LB
di 21:15

week 1+4+7: superset 1: K (kracht), ss 2+3: G (groei), set 4: K

1 LB compound

squat warm up:
15x BW kg squat WU ATG
10x 40 kg squat WU ATG
8x 60 kg squat WU
6x 80 kg squat WU => scheurend gevoel in linker lies, gestopt.

Back Squat
K: 3 x 4x 105 kg => niet gedaan
alweer een onprettig gevoel in mijn linker lies, dat is nu al een maand of 2/3
moet dat echt niet zwaar belasten merk ik.

2 LB compound

Deadlift
1 x 8x 70 kg WU => gestopt na de warm op
G: 3 x 8x 90 kg => niet gedaan

3 glute/hams vs quads
4x (BW Glute bridges ss. Leg Extension)

Glute bridges:
10 sec Links
10 sec Rechts
10 sec 2 benig
ss.
Leg Extension
G: 8x 40 kg @ 2 sec -> 5 kg erbij

4 abs vs hams
4x (Leg Curls ss. AB-wheel roll out)

Leg Curl
K: 5x 30 kg @ 2 sec -> 3 x 1 rep erbij
ss.
AB wheel: 10x vanaf tenen :fire:

Opm:
Bij leg extensions goeie burn in de quads.
Balen weer van de lies :(

FitBit 65 min - 106 avg 149 max hr - 343 kC

Front to back
week 7 dag 4 LB
di 21:15

week 1+4+7: superset 1: K (kracht), ss 2+3: G (groei), set 4: K

1 LB compound

squat warm up:
15x BW kg squat WU ATG
10x 40 kg squat WU ATG
8x 60 kg squat WU
6x 80 kg squat WU => scheurend gevoel in linker lies, gestopt.

Back Squat

2 LB compound

Deadlift
1 x 8x 70 kg WU => gestopt na de warm op
G: 3 x 8x 90 kg => niet gedaan

3 glute/hams vs quads
4x (BW Glute bridges ss. Leg Extension)

Glute bridges:
10 sec Links
10 sec Rechts
10 sec 2 benig
ss.
Leg Extension
G: 8x 40 kg @ 2 sec -> 5 kg erbij

4 abs vs hams
4x (Leg Curls ss. AB-wheel roll out)

Leg Curl
K: 5x 30 kg @ 2 sec -> 3 x 1 rep erbij
ss.
AB wheel: 10x vanaf tenen :fire:

Opm:
Bij leg extensions goeie burn in de quads.
Balen weer van de lies :(

FitBit 65 min - 106 avg 149 max hr - 343 kC
Wel goed truc, dat "niet gedaan". Ga ik ook doen/niet doen.

• #12.664
Pijn lijkt de overgang pees-spier van de adductors te zijn (rol tussen knieen klemmen en dan knieen tegen elkaar drukken is pijnlijk).

Dan moet je de Copenhagen adductie doen zie ik ..... heb je wel een mattie bij nodig. Zal kijken wat ik kan doen.

Laatst bewerkt:
Klinkt niet goed man, scheurend gevoel. Eerder last van gehad? Lijkt me sterk dat als het pijn doet tijdens squatten dat je dat dan oplost met meer krachtoefeningen voor die regio... Scheurend gevoel komt niet van te weinig kracht in je adductors imo.

En volgens mij kan je 80% van de rom van die oefening doen als je een been op de keukentafel ligt?

• #12.668
Klinkt niet goed man, scheurend gevoel. Eerder last van gehad? Lijkt me sterk dat als het pijn doet tijdens squatten dat je dat dan oplost met meer krachtoefeningen voor die regio... Scheurend gevoel komt niet van te weinig kracht in je adductors imo.

En volgens mij kan je 80% van de rom van die oefening doen als je een been op de keukentafel ligt?
Scheurend is wat dramatisch.... klikkend, krakend. Misschien wat vocht of verklevingen in het weefsel. Maar de squats gaan al een paar maanden niet lekker meer. Bij eerste passen hardlopen merk ik het soms ook, maar dat trekt snel weg.
Ja, tafel zat ik ook aan te denken, of been op de bank of stoel, als een tafel nog te hoog is.
Je kan ook met een elastiek de adductor oefenen, beetje licht beginnen natuurlijk.

Pijn lijkt de overgang pees-spier van de adductors te zijn (rol tussen knieen klemmen en dan knieen tegen elkaar drukken is pijnlijk).

Dan moet je de Copenhagen adductie doen zie ik ..... heb je wel een mattie bij nodig. Zal kijken wat ik kan doen.

Kan ook op krukje, stoel, barbell in een rack, smith machine of in een TRX ;)

dat is weer jammer dan, dacht dat je er al wat vaker last van hebt gehad in het verleden?, is wel een zwakke plek geworden/gebleven dan.
misschien proberen om wat verandering aan te brengen in je uitvoering of een andere variant kiezen, of misschien zelfs zoals @Nootmuskaatje zegt, eruit gooien, en niet naar een blessure toe gaan werken.

ik weet het is keihard om te zeggen neet :D, maar we worden ouder, en dan moet je soms keuzes maken in wat er nog wel/niet gaat.
heb dat zelf een hele tijd geleden met deadlift moeten doen, conventioneel ging bij mij ook niet meer, dus sumo it is.

heb dat zelf een hele tijd geleden met deadlift moeten doen, conventioneel ging bij mij ook niet meer, dus sumo it is.
426cil.png

Scheurend is wat dramatisch.... klikkend, krakend. Misschien wat vocht of verklevingen in het weefsel. Maar de squats gaan al een paar maanden niet lekker meer. Bij eerste passen hardlopen merk ik het soms ook, maar dat trekt snel weg.
Ja, tafel zat ik ook aan te denken, of been op de bank of stoel, als een tafel nog te hoog is.
Je kan ook met een elastiek de adductor oefenen, beetje licht beginnen natuurlijk.
Hardlopen en krachttraining gaan ook niet samen. Je hebt een blessure dus basis is rust en dan ook niet gaan hardlopen en als je een 6-tal weken verder bent dan misschien starten met air-squats.

• #12.674
Misschien er uit gooien als het niet lekker gaat? Voordat het naar erger gaat.
ik denk dat het daar op neer gaat komen
dat is weer jammer dan, dacht dat je er al wat vaker last van hebt gehad in het verleden?, is wel een zwakke plek geworden/gebleven dan.
misschien proberen om wat verandering aan te brengen in je uitvoering of een andere variant kiezen, of misschien zelfs zoals @Nootmuskaatje zegt, eruit gooien, en niet naar een blessure toe gaan werken.

ik weet het is keihard om te zeggen neet :D, maar we worden ouder, en dan moet je soms keuzes maken in wat er nog wel/niet gaat.
een 3 jaar geleden heb ik een ernstige spierscheuring aan rechter adductor gehad, nu is het links en het lijkt toch ook wel op een milde scheuring
blijkbaar is het een zwakke plek, hoewel ik vroeger wel aardig wat geschaatst en geskate heb, dat doe je met die adductors. Het is wat het is....

Hardlopen en krachttraining gaan ook niet samen. Je hebt een blessure dus basis is rust en dan ook niet gaan hardlopen en als je een 6-tal weken verder bent dan misschien starten met air-squats.
klopt, en zeker herstel zit elkaar in de weg en helemaal als je ouder bent. dan laat ik de squats wel vallen

• #12.675
Uit een onderzoek:
Over het algemeen is het herstel van liesblessures traag. Daarnaast herstelt niet iedereen goed; na een
gemiddelde duur van 28 maanden heeft 84% een gunstig behandeleffect.3 Het is van belang om dit al
in een vroeg stadium met de sporter te bespreken, zodat deze weet wat verwacht kan worden van een
behandeltraject. Sporters met een eerdere liesblessure blijven, ook na terugkeer in de sport, vaak
kampen met aanhoudende symptomen.10,11

Uit een onderzoek:
Over het algemeen is het herstel van liesblessures traag. Daarnaast herstelt niet iedereen goed; na een
gemiddelde duur van 28 maanden heeft 84% een gunstig behandeleffect.3 Het is van belang om dit al
in een vroeg stadium met de sporter te bespreken, zodat deze weet wat verwacht kan worden van een
behandeltraject. Sporters met een eerdere liesblessure blijven, ook na terugkeer in de sport, vaak
kampen met aanhoudende symptomen.10,11
blijf alert!! en doe wat kan zonder risico's, dus geen grenzen verleggen, wees blij dat je KAN sporten :)

• #12.677
  • #12.678
Vandaag een rustig rondje hard gelopen om te proberen. Het ging eigenlijk wel, dus iets verder doorgelopen. Je mag licht doortrainen met een lichte liesblessure, zolang de pijn onder de 2 uit10 blijft. Voelde iets mijn linker adductor trekken/stijf gevoel (klopt met beschrijving), maar geen pijn in de lies.

18/08/22 495 kCal = 210 kC fietsen KR 7 km
+ 385 kCal hardlopen 4.76 km, 4990 steps, 31'30, 149 avg 172 max hr (2 min vetverbranding, 22 min cardio, 7 min piek zone)

• #12.679
Straks upper body. De enige vraag zal zijn: kan ik genoeg tegendruk geven met benchen, anders moet dat ook afgeschaald worden. De rest zal wel gaan.

Straks upper body. De enige vraag zal zijn: kan ik genoeg tegendruk geven met benchen, anders moet dat ook afgeschaald worden. De rest zal wel gaan.
Je kan ook met je benen over elkaar brunchen, old Skool concentratie oefening.

Terug
Naar boven