Fitness Seller

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.783
Schouders hebben spierpijn, dus wel goed bezig geweest gisteren :)

• #12.785
Vandaag lekker weertje om hard te lopen, dus in plaats van beentraining leek het me deze avond verstandiger een bockbiertje te pakken :D

08/10/22 571 kCal = 160 kC fietsen singel + 411 kCal hardlopen 5.08 km, 5340 steps, 33', 152 avg 186 max hr
2 min vetverbranding, 17 min cardio, 13 min piek zone

• #12.787
Het probleem in mijn linker lies bestaat nu al heel lang en ik begin toch te vermoeden dat het niet een verrekking of scheurtje in een (adductor)spier is maar het labrum. Dat kan versleten zijn bij ouderen, door impingement verzwakt (dat vermoed ik niet want heb in het verleden eigenlijk nooit impingementklachten in de heup gehad), of door trauma een scheurtje opgelopen. Dat kan omdat ik een keer bij het squatten een krak voelde diep in de lies.
In ieder geval lijkt squatten voor mij niet meer een goede oplossing nu het niet 'vanzelf' overgaat.
Ik zie dat er wel chirurgie mogelijk is om een beschadigd labrum te repareren, al lijkt dat vooral bij trauma te werken, en niet bij ouderdomsslijtage..... maar even wat info inwinnen :(

Het probleem in mijn linker lies bestaat nu al heel lang en ik begin toch te vermoeden dat het niet een verrekking of scheurtje in een (adductor)spier is maar het labrum. Dat kan versleten zijn bij ouderen, door impingement verzwakt (dat vermoed ik niet want heb in het verleden eigenlijk nooit impingementklachten in de heup gehad), of door trauma een scheurtje opgelopen. Dat kan omdat ik een keer bij het squatten een krak voelde diep in de lies.
In ieder geval lijkt squatten voor mij niet meer een goede oplossing nu het niet 'vanzelf' overgaat.
Ik zie dat er wel chirurgie mogelijk is om een beschadigd labrum te repareren, al lijkt dat vooral bij trauma te werken, en niet bij ouderdomsslijtage..... maar even wat info inwinnen :(
je moet er maar mee leren leven dan? upff :(

klinkt als lastig neet, in ieder geval squat maar even laten voor wat het is, en kijken of er nog verbetering in komt.
kan ook zo zijn dat je het een beetje in stand hebt gehouden door toch te squatten, en dat je het iedere keer opnieuw weer triggert, dan krijgt het ook steeds net niet de tijd om echt vanzelf over te gaan.

• #12.790
je moet er maar mee leren leven dan? upff :(
aan die conclusie ben ik nog niet toe :(
klinkt als lastig neet, in ieder geval squat maar even laten voor wat het is, en kijken of er nog verbetering in komt.
kan ook zo zijn dat je het een beetje in stand hebt gehouden door toch te squatten, en dat je het iedere keer opnieuw weer triggert, dan krijgt het ook steeds net niet de tijd om echt vanzelf over te gaan.
ja, de blessure toch maar wat meer rust geven. Idd geen squats. Bij het hardlopen voel ik een beetje stijfheid in het begin, maar dat gaat eigenlijk vrij snel over, dat wil ik toch wel blijven doen.
leg extension en curls gaan prima, daar kunnen je benen ook aardig op groeien toch?

Sorry als ik iets gemist heb, maar is er al onderzoek geweest?

Heb je enkel bij backsquat last? Of ook bij andere oefeningen?

• #12.794
Alle squatvarianten eigenlijk wel, maar omdat je backsquat met een hoger gewicht kan pakken dan bulgarian, goblet of frontsquat (ik althans) is dat de pijnlijkste.
Misschien overstappen op een hacksquat en de rest laten voor wat het is. Heeft geen zin om elke keer geblesseerd te raken omdat je perse squats wilt uitvoeren. Er zijn meer beenoefeningen die grote benen maken.

• #12.796
  • #12.797
UB-LB dag 2 = LB ma 21:15

1 rug

Jefferson curls
4 x 7x 18.5 kg -> 2 kg erbij, 6s neer 3s op

2 LB quads

Leg extension 47.5 kg
4 x 10x @ 1s hold -> 2.5 kg erbij
lekker brandende quads :fire: probeer vastus lateraal en mediaal beiden 5x te pakken

3 LB stretch
sidebridge leg raises, 1s hold, voor de abductors (glute medius enz)
3 x 11x L+R

staande hip adductions, 1s hold
3 x 14x L+R oranje elastiek
ook licht pijnlijk voor de linker lies, ik weet bijna niet wat ik nog wél kan doen, dit kan toch geen zware belasting zijn.....

4 quads
4x (Goblet squat) -> hele set erbij :)

16x 20.5 kg ATG goblets
die ging dan weer aardig goed, zelfs met de poep op de stoep

5 kuiten
3x (Standing Calf raises)

Standing One Leg Calf raises
G: (19xL + 19xR) BW+35 kg @ 1s .... brandende kuiten

FitBit 78 min - 117 avg 182 max hr - 519 kC

staande hip adductions, 1s hold
3 x 14x L+R oranje elastiek
ook licht pijnlijk voor de linker lies, ik weet bijna niet wat ik nog wél kan doen, dit kan toch geen zware belasting zijn.....
Probleem met heupen is dat een beweging niet zwaar hoeft te zijn om last van te hebben... maar is wel klote :( ...

• #12.799
  • #12.800
UB-LB Dag 3 wo 21:30
UB 2

Gewicht: 74.4 kg, 14.0% vet, BMI 25.2 kg/m2
Goed vetpercentage om richting Kerst te gaan :p

elastiek schouder mobiliteitsshizzle:
elastieken schouder stretch overhead geel elastiek 12R+12L, oranje elastiek 12R+12L
schouder rondjes draaien 12x vooruit, 12x achteruit met resp. 0, 1.25 en 2 kg schijfjes

Pendlay Overgebogen Roeien (BOR):
1x8 42 kg DBs opwarm
1x8 56 kg opwarm
4x6 76 kg -> pfff pittig, ook voor rug en hams :)

BB Bench Press:
12x 42 kg opwarm
5 x 5x 72 kg
12x 62 kg (68%) pomp set -> goeie afmaker :o

Standing (bent over) Rear Delt raises
18+8+6+6+6+6 (50x) 8kg myo-rep stijl -> behoorlijke pomp :o

Standing DB shoulder bombs
4 x 6x 8kg

Front raises met schijf:
15+7+7+7+7+7 (50x) 10kg @ 1 sec, myo-rep stijl
pfff ... brandende schouders daar ga ik nog wel wat van voelen :o

Face pulls ringen, BW (laag hangend, 30°)
4 x 10x :fire:

Opm:
Weer lekker getrained.

FitBit 82 min - 118 avg 170 max hr - 618 kC

Terug
Naar boven