MuscleMeat

Drbrik from fat to shred

Ach... beetje doordouwen, volgende week lach je erom (misschien) :)

• Topic Starter Topic Starter
Mijn geshred is/was even gestopt. Veel gebeurd hier. Nee geen details niet naar vragen aub.

Eind van het verhaal, kan praktisch niet meer naar de sportschool.
Plaats/geld voor degelijke home gym niet beschikbaar.

Aangeklooid met bw oefeningen. En eens wat verder gezocht en resistance tubes tegen gekomen. Nu een raffel oefeningen bij elkaar gezocht waarmee ik best een fijn schema'tje mee in elkaar heb gedraaid. Upper en lower split met 2 varianten.

Nu een weekje proefgedraaid voelt eigenlijk best goed!

Nee niet optimaal. En nog tig argumenten tegen te verzinnen. Maar voor mij is het nu even alles beter dan niks.

En met een vastberaden geest en wat vindingrijkheid is er toch wel een intensieve training neer te zetten.

Er zullen altijd onverwachte dingen tussenkomen, goed dat je de handdoek niet in de ring geworpen hebt en toch nog iets probeert te doen. Succes.

Er zullen altijd onverwachte dingen tussenkomen, goed dat je de handdoek niet in de ring geworpen hebt en toch nog iets probeert te doen. Succes.
Thanks wordt alleen een beetje lastig loggen. Want t valt gewoon niet te vergelijken met losse gewichten.

Wel door een heel pakket aan tubes toch een soort progressieve overload toe te passen.

Log gewoon kort de oefeningen die je doet. Goed dat je doorgaat. Zeker voor Upper Body kan je *heel* veel doen met BW oefeningen. Maar hopelijk kan je op een gegeven moment ook weer terug naar de gym. Sterkte ermee.

keep up collega

Zal mijn programma dadelijk wel eens er op zetten. Ps setje van bodylastics via fitness seller. Kun je toch erg veel mee. Binnekort nog een workout stick er bij halen, voor squats een andere oefeningen

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:31 ----------

Voorlopig houd ik dit schema aan. Kan nog genoeg weerstand toevoegen met de banden die ik heb. En werkt dat niet meer dan gaan we naar single leg en single arm varianten over!

upper1
push up (met extra band) 3x10
decline fly 2x12
incline fly 2x12
pull up 3xf(bw)
Rows 3x10
shoulder press 3x10
reverse fly 2x12
shrugs 3x10
Bicep curl 2x12
tricep ext 2x12

lower 1
squat 5x10
sldl 3x10
leg ext 3x10
calf raise 3x12
kneeling crunch 3x20
twist 3x12
side bend 3x12

upper2
Incline press 3x10
decline press 3x10
pull over 2x12
chin up 3xf
Face pull 3x12
front raise 3x10
lateral raise 2x12
1 arm preacher 2x10
kneeling tri ext 2x10
curl supp. grip 2x10

lower 2
donkey kick 3x12
reverse lunge 3x10
ham curl 3x12
calf raise 3x12
pull trough 3x12
woodchop hl 3x12
bycicle 3x12

Log gewoon kort de oefeningen die je doet. Goed dat je doorgaat. Zeker voor Upper Body kan je *heel* veel doen met BW oefeningen. Maar hopelijk kan je op een gegeven moment ook weer terug naar de gym. Sterkte ermee.

Absoluut, maar ook voor lower body. Denk aan 1 benige lunges of bulgarian squats. Als BW te makkelijk wordt kan je een rugzakje met stenen of zakjes/waterflessen zand als gewicht gebruiken.
Er zijn altijd mensen die creatief met je mee willen denken.
Sterkte met alles, ouwe ;)

---------- Toegevoegd om 15:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:29 ----------

PS je schema ziet er al leuk uit! Gaat best werken zo ;)

Absoluut, maar ook voor lower body. Denk aan 1 benige lunges of bulgarian squats. Als BW te makkelijk wordt kan je een rugzakje met stenen of zakjes/waterflessen zand als gewicht gebruiken. Er zijn altijd mensen die creatief met je mee willen denken. Sterkte met alles, ouwe ;) ---------- Toegevoegd om 15:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:29 ---------- PS je schema ziet er al leuk uit! Gaat best werken zo ;)
Can confirm.... met een weerstandsband erbij waren mijn laatste reps heerlijk bibberend en puffend omhoog! Valt me echt mee, heb echt het gevoel dat ik toch echt wel efficient kan trainen zo, alleen even out of the box thinking toepassen. En ja ik kan nu geen stoere stats meer rondstrooien :P

Thanks, ja nu eerste weekje er op zitten. Beviel erg goed. Nu nog niet op volle kracht. Ik merk namelijk dat je toch ook wel een beetje op techniek moet letten, en bij sommige dingen speelt stabiliteit ook nog wel een rol. Gewoon per training een repje meer erbij de 10reps naar 15 reps en dan elastiekie erbij, De 12 naar 18 reps en dan verzwaren. En de 15 naar de 20 reps is de bedoeling vooralsnog.

Nou ja....jammer dan van de stoere praatjes.
Het gaat om het eindresultaat :D

Ps zijn verschillende banden. Heb eens zitten tellen, kan redelijk precies de weerstand vergroten.

Er zijn nameljik kilo's trekkracht aan verbonden per kleur.
Hieruit kun je het volgende progressie model opmaken:

Ik heb:

geel 2 kg
groen 3 kg
rood 6 kg
blauw 8,5 kg
zwart 10 kg
oranje (2x) 13,5 kg

Hiermee kun je maken:

geel 2 kg
groen 3 kg
groen+geel 5 kg
rood 6 kg
rood+geel 8 kg
blauw 8,5 kg
rood+groen 9 kg
zwart 10 kg
blauw+ geel 10,5 kg
Rood+groen+geel 11 kg
blauw+groen 11,5 kg
zwart+geel 12 kg
zwart+groen 13 kg
oranje 13,5 kg
blauw+rood 14,5 kg
zwart+groen+geel 15 kg
oranje+geel enz
enz

Vanmorgen gewogen 95,1 niet verwonderlijk dat het gewicht omhoog is. Omdat ik hopeloos vast hing met cutten eens een weekje de touwtjes behoorlijk wat losser gelaten niet absurd veel kcals meer, maar minder clean allemaal. (biertjes worst kaas carbs lekker limburgs bourgondisch)

Het gewicht is dan wel wat omhoog, maar in de spiegel zie ik er eigenlijk weinig van. Volgens mij dus een goede keus geweest. Vanaf gisteren echt weer netjes aan mijn voeddingsschema houden en hopen dat er weer een mooie dalende lijn ontstaat.

Training van gisteren

Upper body 1

Push up met rode band (6kg) 3x11 zwaar maar nog geen faal in de buurt volgende keer 3x12
Decline fly met zwart (10kg) 2x13 erg goed te doen nog 2x14 volgende keer
incline fly met blauw (8,5kg) 2x13 errug zwaar hoop volgende keer 2x14 te doen
Pull up 6/5/5 (vorige keer 5/5/4 dus waren er weer 2 erbij)
row zwart met rood (16kg) 3x11 goed te doen, maar voelde ik hem goed op mijn ruggetje, heerlijk! volgende keer 3x12
shoulder press blauw (8,5kg) 3x11 goed om uithouding te trainen in mijn schouders, is nodig
volgende keer 3x12
reverse fly groen (3kg) 2x13 oef op het tandvlees maar door naar 2x14
shrugs oranje (13,5kg) 3x15 lekker volgende keer 3x16
Curl blauw (10,5kg) 2x13 zo dan flinke pomp lekker volgende keer 3x14
triceps ext (staand) groen (3kg) 2x13 was flink doortrekken volgende keer 3x14

het rare idee dat ik wat met elastiekjes sta te spelen was er wel van af. Stevig door moeten werken om alles te halen en was toch behoorlijk zwaar en door de langzame reps ook langzame negs toch behoorlijk intensief. Erg lekkere training!

Klinkt allemaal goed. Je hebt een hele set van die banden zo te zien. En je kan natuurlijk ook 2 banden nemen als het te makkelijk wordt. Er is nog veel mogelijk ;)

Klinkt allemaal goed. Je hebt een hele set van die banden zo te zien. En je kan natuurlijk ook 2 banden nemen als het te makkelijk wordt. Er is nog veel mogelijk ;)
Ja idd. Is ook echt vanwege plaatsgebrek en veiligheid dat ik voor die banden gekozen heb.
Is namelijk ivm kids en diensten niet meer te doen zo vaak naar de sportschool.
Dit is veilig voor de kids, als ze aan zo'n band zitten kunnen ze nooit meer kracht tegen hunzelf krijgen als ze zelf kunnen genereren.
En het is een tasje van 30x30x15 en een pull up bar die ik in de deur kan hangen. Binnenkort nog een 'halter' erbij halen die je vast kunt maken aan die banden. En voor mijn verjaardag is de bedoeling een inklapbaar verstelbare bench te halen, ook makkelijk op te bergen. Als het dan allemaal bij elkaar in het hoekje van de kelder staat neemt het dan nog geen vierkante meter plaats in. (ja we zijn klein behuisd helaas)

Voor nu even op dit soort herhalingen te blijven gaan, Als ik helemaal in de groove zit met op deze manier trainen wil ik kijken om toch voor een soort dogcrapp cq myo rep variant te gaan om ff flink door te trekken in de cut.

En aan het einde van de cut wil ik eigenlijk eens kijken of ik toch een soort hst achtig schema op kan zetten hiermee, maar daar heb ik de bench en 'halter' wel voor nodig.

Dus nu heb ik
http://www.fitness-seller.nl/bodylastics-set-extreem/

met een extra lvl 6 oranje band

En ik wil nog halen

'halter'
http://www.fitness-seller.nl/bodylastics-workout-stick/

bankje
http://www.fitness-seller.nl/marbo-inklapbare-trainingsbank-ms-l114/

En dan kan ik toch voorlopig even vooruit.

In ieder geval vertrouwen in dat ik zo mijn metamorfose nog een redelijk effectief door kan zetten

Ja, een bankje en zo'n pushup bar aan de deur heb ik ook. Ik doe ook alles thuis, maar heb inmiddels wel een hoop halters+gewichten.
Verder kan je nog allerlei pushup variaties op de grond doen, bv met voeten op een bankje om het moeilijker te maken.

Lkkr bezig collega

Ja, een bankje en zo'n pushup bar aan de deur heb ik ook. Ik doe ook alles thuis, maar heb inmiddels wel een hoop halters+gewichten.
Verder kan je nog allerlei pushup variaties op de grond doen, bv met voeten op een bankje om het moeilijker te maken.
Ja zou ik ook graag willen, maar ik heb de plek er niet voor. En ik draag graag mijn gezonde levrnsstijl uit, maar om nu gewichten in de woonkamer te laten liggen gaat net wat ver [emoji13]

---------- Toegevoegd om 09:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:39 ----------

Thnx collega! Ps greetings from 15

Training van gisteravond

Lower body 1

Squat oranje band (13,5kg) 5x11 laatste 2 setjes trokken lekker door volgende keer 5x12
sldl oranje band (13,5kg) 3x15 mwah voel m pas te laat in de beweging. Volgende keer 3x12 pull through met gestrekte benen eens proberen.
Leg ext zw+bl (18,5kg) 3x11 lekker, laatste setje met 80%-90% rom net niet terug de spanning er af laten. Voelt erg goed volgende keer 3x12 op die manier doen
Calf raise zwart (10kg) single leg 3x15 Fail! single leg volgende keer met 3x12 blauw (8,5kg)
Kneeling crunch rood (6kg) 3x22 lekkere squeeze onderin volgende keer 3x25 door tot de 30 en dan verhogen
Twist rood (6kg) 3x12 nice lekker zwaar zo volgende keer 3x13
Side bend rood (6kg) 3x12 erg opletten is een 'foetel' gevoelige oefening. Heel rustig opbouwen en op uitvoering blijven letten.

Al met al een lekkere training, en de benen toch wel goed te pakken gehad. Dit was mijn grootste zorg namelijk, dat ik de benen niet goed zou kunnen trainen thuis. Maar voordeel met deze banden is dat je squats ook lekker langzaam kunt uitvoeren. Falen is nu geen probleem geen stuiterende halter of zo iets, gewoon die elastiek van de schouder af laten zakken en klaar is kees. Wel wennen dat als je klaar bent met je setje squats je toch even nog moet zakken om de spanning zo ver mogelijk van de elastiek te laten.

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:17 ----------

ben ook steeds meer aan het denken om dit allemaal iets te verzwaren en myo-reps toe te passen. Met de auto-regulerende versie.

10-15 3x voor 'zware' oefeningen.
15-20 4x voor medium
20-25 5x voor licht

zou dus worden

upper1
push up (met extra band) 10-15 3x
decline fly 15-20 4x
incline fly 15-20 4x
pull up 10-15 3x (nu nog amrap 2x lol)
Rows 10-15 3x
shoulder press 10-15 3x
reverse fly 15-20 4x
shrugs 20-25 5x
Bicep curl 20-25 5x
tricep ext 20-25 5x

lower 1
squat 10-15 3x
stiff legged pull through 15-20 4x
leg ext 15-20 4x
calf raise 20-25 5x
kneeling crunch 20-25 5x
twist 10-15 3x
side bend 20-25 5x

upper2
Incline press 10-15 3x
decline press 10-15 3x
pull over 15-20 4x
chin up 10-15 3x (nu nog amrap 2x lol)Face pull 3x12
front raise 15-20 4x
lateral raise 15-20 4x
preacher 20-25 5x
kneeling tri ext 20-25 5x
curl supp. grip 20-25 5x

lower 2
donkey kick 10-15 3x
reverse lunge 10-15 3x
ham curl 15-20 4x
calf raise 20-25 5x
pull trough 10-15 3x
kneeling crunch 20-25 5x
twist 10-15 3x

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:48 ----------

upper 2

incline press blauw (8,5kg) 16+3+3+3+3+3 -> volgende keer zwart (10kg)
decline press zwart+blauw (18,5kg) 15+3+3+3+3+3 -> Volgende keer oranje+blauw (22kg)
pull over oranje (13,5kg) 20+4+4+4+4+4 -> volgende keer oranje+geel (15,5kg)
chin up 9+2+2 toen ging de telefoon dus uit de groove
front raise groen (3kg) 18+4+4+4+4+4 -> volgende keer meer uit startset halen
lat raise groen (3kg) 14+4+4+4+4+3
preacher curl blauw (8,5kg) 22+5+5+5+4
triceps kickback blauw (8,5kg) 25+5+5+5+5+5 -> volgende keer zwart (10kg)
overhandse curl blauw (8,5kg) 20+5+5+5+4

Heerlijke train. I think me gonna like norwegian myo stuff :p

Lekker bezig drbrik. Mooi dat je een goed alternatief hebt gevonden

Terug
Naar boven