XXL Nutrition

Droger en sterker fysiek

Nou noem je de leg press wel als meest extreme voorbeeld waar idd 500kg of 502.5kg weinig uitmaakt.
Op een leg extension zal iemand bijvoorbeeld met een halve kilogram kunnen verhogen. Het punt is dat een (minimale) verhoging in gewicht vele malen makkelijker is dan elke training een herhaling extra. Hoewel ook dit uiteindelijk stopt kan dit best zes a negen maanden progressie betekenen.

Het ding blijft wel dat wij geen van allen te vergelijken zijn met heren als JP en er dus onze eigen wending aan zullen moeten geven. Zeggen dat het pertinent onmogelijk is is echter bewezen incorrect.

Jordan Peters is het niet met jou eens. Een enkele kilogram extra op bijvoorbeeld een 400 kilogrammen leg press valt bijna niet op en kun jij waarschijnlijk voor evenzoveel herhalingen. Dit is op grote oefeningen erg lang vol te houden. Uiteraard niet op bijvoorbeeld curls.
5kg op 400kg is 1,25%. Dan bevestig je toch wat @AK zegt? Plus 1,25% komt bij menig oefening neer op een paar reps extra.

Op 100kg is dat 625gr per kant, niet genoeg om op te hogen.

5kg op 400kg is 1,25%. Dan bevestig je toch wat @AK zegt? Plus 1,25% komt bij menig oefening neer op een paar reps extra.

Op 100kg is dat 625gr per kant, niet genoeg om op te hogen.
Ik heb het nergens over vijf kilogrammen, ik vermeldde een enkele kilogram. Tevens vermeldde ik reeds dat het op een oefening als een curl inderdaad wat lastig wordt om elke training gewicht bij te pakken.

Tevens hoeft de door jou genoemde 1.25 kilogram niet door de helft gedeeld te worden. Zo een klein schijfje kan perfect ergens op de slede liggen bij vrijwel elke legpress. Indien dit niet kan is er ook niets mis met dat schijfje aan een enkele kant te hangen, hoewel ik daar zelf ook te autistisch voor ben.

Ik heb het nergens over vijf kilogrammen, ik vermeldde een enkele kilogram. Tevens vermeldde ik reeds dat het op een oefening als een curl inderdaad wat lastig wordt om elke training gewicht bij te pakken.

Tevens hoeft de door jou genoemde 1.25 kilogram niet door de helft gedeeld te worden. Zo een klein schijfje kan perfect ergens op de slede liggen bij vrijwel elke legpress. Indien dit niet kan is er ook niets mis met dat schijfje aan een enkele kant te hangen, hoewel ik daar zelf ook te autistisch voor ben.
Goed, 1kg dus. Dan bevestig je toch evengoed wat @AK zegt? 🤷🏼‍♀️

Goed, 1kg dus. Dan bevestig je toch evengoed wat @AK zegt? 🤷🏼‍♀️
Oh ja? AK zegt in de reactie waar ik op reageer dat hij de eerste moet tegenkomen die maandelijks gewicht kan ophogen. Vervolgens geef ik, met voorbeelden, aan dat dit prima kan. Iets dat vrijwel continu wordt bewezen door iemand waar ook AK regelmatig naar refereert, te weten TrainedbyJP.

Dus, waar zeg ik dat het niet mogelijk is om maandelijks gewicht toe te voegen?

Oh ja? AK zegt in de reactie waar ik op reageer dat hij de eerste moet tegenkomen die maandelijks gewicht kan ophogen. Vervolgens geef ik, met voorbeelden, aan dat dit prima kan. Iets dat vrijwel continu wordt bewezen door iemand waar ook AK regelmatig naar refereert, te weten TrainedbyJP.

Dus, waar zeg ik dat het niet mogelijk is om maandelijks gewicht toe te voegen?
Hij zegt ook dat meer reps progressie is, dus het is maar net hoe je het leest. Als je overal één of een paar procent vooruit gaat, dan is het bij de ene oefening een vooruitgang in gewicht en bij de andere een vooruitgang in reps. Zo moeilijk is het moet.

Rare discussie dit.

Hij zegt ook dat meer reps progressie is, dus het is maar net hoe je het leest. Als je overal één of een paar procent vooruit gaat, dan is het bij de ene oefening een vooruitgang in gewicht en bij de andere een vooruitgang in reps. Zo moeilijk is het moet.

Rare discussie dit.
Zoals vaker ben jij de enige die er een rare discussie van maakt. Geeft verder niets, jij hebt vast vele andere kwaliteiten. Fijne avond!

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk gaat mij het makkelijker af om meer herhalingen toe te voegen voor dat ik pas meer gewicht kan gaan toevoegen Volgens mij is dat ook het hele idee van progressive overload. Ben benieuwd, want daar voor kan ik beter ook gaan bulken wat ik zit nu wel redelijk tegen een plafond aan na een jaar cutten. Met oefeningen die ik een tijd niet heb gedaan ga ik nog wel makkelijk vooruit of spieren die ik minder goed heb kunnen trainen door blessures gaan ook nog wel wat vooruit in kracht.

FitNotes Workout - woensdag 16th april 2025

** Barbell Full Squat **
- 90.0 kgs x 8 reps
- 95.0 kgs x 5 reps

Iets minder reps dan 2 weken terug op de eerste set. Dan maar 5kg er bij op en met moeite nog 5 reps kunnen maken.

** Leg Press **
- 145.0 kgs x 8 reps
- 145.0 kgs x 7 reps

** Seated Leg Extension Machine **
- 87.5 kgs x 10 reps PR
- 87.5 kgs x 8 reps

** Lying Leg Curl Machine **
- 35.0 kgs x 12 reps
- 35.0 kgs x 10 reps

** Standing Calf Raise Machine **
- 90.0 kgs x 10 reps PR
- 90.0 kgs x 8 reps

** Seated Calf Raise Machine **
- 110.0 kgs x 10 reps PR
- 110.0 kgs x 8 reps

Kuiten gaan nu ook goed vooruit want lange tijd geen voet klachten gehad.

Powh een heel jaar cutten, knap hoor

Mijn huidige training schema met minder volume per spiergroep bevalt wel. Ik doe nu 8 werksetjes per per spiergroep per week alleen iets minder voor de armen met 6 werksetjes. Ik twijfel om daar ook 8 vaan te maken. Ook even geen dumbbells vanwege het omhoog gooien met de omdat het de blessure triggert.

Maandag PUSH.

Bench press 2
Incline bench press smith machine 2
Machine flyes 2
Schoulder press machine 2
Lateral raise machine 2
Dippen 2
Overhead extention 2

Dinsdag PULL.

Barbell row 2
Latpulldown machine 2
Dumbbell row 2
Reardelt machine reverse flyes 2
Dumbbell shrug 2
Barbell curl 2
Cable curl 2

Woensdag Leg (meer quads gericht) en core.

Barbell squat diep 2
Legpress 2
Legextention 2
Legcurl 2
Standing calfraise 2
Seated calfraise 2
Legraise 2
Crunch met gewicht 2

Donderdag rust. Rustig fietsen voor herstel en 21 minuten statisch stretchen.

Vrijdag upperbody.

Benchpress 2
Barbell row 2
Schoulderpress machine 2
Dumbbell latreral raise 2
Face pull 2
Preacher curl 2
Dumbbell hammer curl 2
Dippen 2
Reverse pusdown 2

Zaterdag leg (hamstring glute gericht) + core.

RDL 2
RSS assistance met 1 dummbell 2
Squat machine diep 2
Hyperextension 2
Standing calfraise 2
Seated calfraise 2
Side plank elke kant 2
Plank 2

Zondag fapdag, ik bedoel rustdag😂 Nee ook even rustig fietsen om te herstellen en wederom statisch stretchen van voornamelijk de benen wat rug.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe jou armen en of kuiten zijn, maar ik zou ruilen, minder kuiten en meer armen. De seated schijnt niet zo veel te doen. Maar ik las ook iets over minder voetklachten :thumb:

Ik weet niet hoe jou armen en of kuiten zijn, maar ik zou ruilen, minder kuiten en meer armen. De seated schijnt niet zo veel te doen. Maar ik las ook iets over minder voetklachten :thumb:

Ja ik heb behoorlijk lang last van de enkel/voet gehad waardoor ik de kuiten lange tijd niet heb getraind of heel erg licht getraind. Armen ga ik sowieso ook nog een extra oefening voor toevoegen 👍

Opzich een goede training want een paar volume PR's gemaakt. Maar voor de rest voelde ik me vermoeid want Ik ben nog wat van de regel door de week er voor want heb de hele week ook niet langer dan 5 uur geslapen en dat heb ik altijd als ik uit mijn ritme raak. Ik dacht van dan maar een blikje Bulit maar dat was geen goed idee want werd er overprikkeld door en mijn hartslag kwam niet meer onder de 130 tijdens rust tussen de setjes. De 2x12 en 2x15 deed ik bewust want voelde nog iets van de blessure maar is nu bijna genezen. Verder nog andere oefeningen in het schema verwerkt.

FitNotes Workout - vrijdag 18th april 2025

** Flat Barbell Bench Press **
- 90.0 kgs x 11 reps VPR
- 90.0 kgs x 8 reps

** Barbell Row Supinated Grip **
- 90.0 kgs x 12 reps VPR
- 90.0 kgs x 9 reps

** Machine Schoulder Press **
- 70.0 kgs x 12 reps VPR
- 70.0 kgs x 6 reps

** Lateral Dumbbell Raise **
- 16.0 kgs x 16 reps
- 16.0 kgs x 10 reps

** Cable Face Pull **
- 28.0 kgs x 12 reps
- 28.0 kgs x 12 reps

** Standing Dumbbell Curl **
- 18.0 kgs x 10 reps
- 18.0 kgs x 8 reps

** Machine Preacher Curl Elastic **
Stand 12 - 15 reps
Stand 12 - 15 reps

** Parallel Bar Triceps Dip **
- 10.0 kgs x 15 reps
- 10.0 kgs x 10 reps

** Reverse Triceps Pushdown **
- 28.0 kgs x 15 reps
- 28.0 kgs x 12 reps

Misschien had ik vandaag beter niet kunnen trainen want mijn herstel is niet optimaal of ik heb wat onder de leden. Gisteren ook al een hogere hartslag waar ik van dacht dat het aan de Bulit lag omdat ik dat soort zooi nooit zuip maar in had toen ook al een hogere hartslag in de nacht zoals op het plaatje. Morgen een rustdag en zie het maandag wel aan of de hartslag weer wat is gedaald in de nacht. Ik heb me wat ingehouden met de training vandaag want dat leek me het verstandigst om te doen.

Screenshot_20250419_140520_Polar Flow.jpg

FitNotes Workout - zaterdag 19th april 2025

** Romanian Deadlift **
- 100.0 kgs x 8 reps
- 100.0 kgs x 8 reps
- 100.0 kgs x 8 reps

** Bulgarian Split Squat **
- 40.0 kgs x 8 reps
- 40.0 kgs x 8 reps
- 40.0 kgs x 8 reps

** Hyperextension **
- 8 reps
- 8 reps
- 8 reps

** Squat Machine **
- 110.0 kgs x 8 reps
- 110.0 kgs x 8 reps

** Standing Calf Raise Machine **
- 90.0 kgs x 8 reps
- 90.0 kgs x 8 reps

Als je meerdere kut sessies achter elkaar hebt is het tijd om te deloaden. Kunt sessies 50% kracht doen of volume halveren, maar zelf zou ik gewoon 3/7 dagen geen KT doen en na paar dagen kijken hoe je jezelf voelt.

Terug
Naar boven