Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb gecut tot december toen een maand op onderhoud en vanaf januari weer lanzaam kcal verlagen naar cutten. Vandaag de dag weeg ik 82.1 maar aan het einde van de week ga ik het gemiddelde uitrekenen. Nu 2e week in waarin ik kcals heb laten zakken dus ik verwacht weer een daling in gewicht komende tijd. Er is ook geen plek meer voor excuseren want ik wil nu echt doorzetten tot ik dat onderste borstvet kwijt ben en droog genoeg ben om te gaan bulken voor een lange tijd.Wat weeg je nu eigenlijk, zie dat je al jaar bezig bent heb je constant gecut of?
Ik las dat <10% bf wilt, dan moet je echt doorzetten en aan een degelijk plan houden. Cut x maanden gewoon stevig zonder teveel ruis en eenmaal goed lean kan je eigenlijk zolang bulken dat je moe word van al het eten. Als je zo doorgaat ben je straks weer jaar verder, gevoelsmatig hard gewerkt en veel moeten laten en 2/3kg maar kwijt, dat schiet niet op.Ik heb gecut tot december toen een maand op onderhoud en vanaf januari weer lanzaam kcal verlagen naar cutten. Vandaag de dag weeg ik 82.1 maar aan het einde van de week ga ik het gemiddelde uitrekenen. Nu 2e week in waarin ik kcals heb laten zakken dus ik verwacht weer een daling in gewicht komende tijd. Er is ook geen plek meer voor excuseren want ik wil nu echt doorzetten tot ik dat onderste borstvet kwijt ben en droog genoeg ben om te gaan bulken voor een lange tijd.
En qua weekgemiddelde wat deed je voorgaand. Bovenstaand is behoorlijk laag al in kcal en je hebt nog wel ff te gaan. Weet niet hoeveel je afvalt, maar teveel/te snel zou ik niet adviseren.Ik ben daarom nu ook maar gezakt naar 2040/60 kcal op hoge kcal/carb dagen en 1540/70 op 3 lage dagen en dit goed vasthouden.
Weekgemiddelde zat ik op 2160 kcal en bleef ik op gewicht, werd nog wel langzaam minder vet op de onderbuik en borst. Toen at ik 4 dagen ongeveer 2360 kcal en 3 dagen 1760 kcal. Opzich eet ik nog best wel redelijk wat gezien het voedingschema hier boven en dat is berekend met de voedincentrum app.En qua weekgemiddelde wat deed je voorgaand. Bovenstaand is behoorlijk laag al in kcal en je hebt nog wel ff te gaan. Weet niet hoeveel je afvalt, maar teveel/te snel zou ik niet adviseren.
Gewichtsverloop bedoel ik meer, hoe is dit vd afgelopen weken/maanden?Weekgemiddelde zat ik op 2160 kcal en bleef ik op gewicht, werd nog wel langzaam minder vet op de onderbuik en borst. Toen at ik 4 dagen ongeveer 2360 kcal en 3 dagen 1760 kcal. Opzich eet ik nog best wel redelijk wat gezien het voedingschema hier boven en dat is berekend met de voedincentrum app.
Maaltijd 1
75g havermout, 75g banaan, 75g diepvries bosvruchten, 2 ei-eiwitten, 20g whey.
228,8 kcal
83,6 carbs
42 eiwit
10,9 vet
maaltijd 2
50g rijst ongekookt, 137,5g kipfilet, 75g paprika, 1,5 teen knoflook, 25g ui, 2,5g sambal, 7,5g ketjap, 2,5g wokolie, 10g kruiden, 100g broccoli.
427,1 kcal
48,9 carbs
41,7 eiwit
5,9 vet
Maaltijd 3 een klein tussendoortje.
70g grof volkorenbrood, 10g becel light, 25g beemster 30+ oude kaas, appel.
344,5 kcal
43,6 carbs
16,6 eiwit
9,8 vet
Maaltijd 4
50g rijst ongekookt, 137,5g kipfilet, 75g paprika, 1,5 teen knoflook, 25g ui, 2,5g sambal, 7,5g ketjap, 2,5g wokolie, 10g kruiden, 100g broccoli.
427,1 kcal
48,9 carbs
41,7 eiwit
5,9 vet
Maaltijd 5 kleine hap voor het slapen.
300g magere kwark, 10g pistache nootjes.
216 kcal
12,9 carbs
29,4 eiwit
5 vet
Totaal
2.043,9 kcal
237,9 carbs
171,4 eiwit
37,5 vet waarvan 12 verzadigd
34,2 vezels
4,3 zout
Schommelde tussen de 80.7 en 82.9 dus geen verlaging.Gewichtsverloop bedoel ik meer, hoe is dit vd afgelopen weken/maanden?
Maar je houd wel dagelijks nuchter je bw bij en dan elke week een weekgemiddelde zodat je na een week weet of je de juiste kant op gaat en ook daarop kan aanpassen indien nodigFitNotes Workout - dinsdag 22nd april 2025
** Barbell Row Supinated Grip **
- 20.0 kgs x 12 reps
- 50.0 kgs x 8 reps
- 70.0 kgs x 6 reps
- 92.5 kgs x 10 reps VPR
- 92.5 kgs x 9 reps
** Latpully Machine **
- 20.0 kgs x 12 reps
- 50.0 kgs x 8 reps
- 70.0 kgs x 6 reps
- 90.0 kgs x 8 reps PR
- 90.0 kgs x 7 reps
** Dumbbell Row **
- 42.5 kgs x 15 reps VPR
- 42.5 kgs x 14 reps
** Dumbell Shrug **
- 40.0 kgs x 15 reps VPR
- 40.0 kgs x 13 reps
** Barbell Curl **
- 30.0 kgs x 15 reps
- 30.0 kgs x 15 reps
- 30.0 kgs x 15 reps
** Behind the back cable curl **
- 53.0 kgs x 15 reps
- 53.0 kgs x 11 reps
** Rear Delt Machine Fly **
- 63.0 kgs x 14 reps PR
- 63.0 kgs x 11 reps
Rustig in de gym dus ik kon een foto maken haha.
![]()
Schommelde tussen de 80.7 en 82.9 dus geen verlaging.
Dit was altijd nuchter zelfde tijdstip na het plassen telken. Vanwege de stilstand dus maar wat gezakt nu heb ik wel 2 weken terug nog anderhalf week af en toe meer zooi gevreten en gezopen. Dat laatste ik nu ook helemaal achterwege.Maar je houd wel dagelijks nuchter je bw bij en dan elke week een weekgemiddelde zodat je na een week weet of je de juiste kant op gaat en ook daarop kan aanpassen indien nodig
Zou elke dag, omnabij zelfde tijd nuchter wegen. Met paar keer per maand wegen stuur je blindelings en met alles wat je ervoor moet geven is het zonde. Kleine aanpassingen maken het verschil alleen moet je wel weten wanneer je dit doet. Kan uit bovenstaand wel opmaken dat je laatste 2 maanden dus weinig progressie hebt geboekt en dat is gewoon zonde, je hiud je aan een dieet/traint immers met een doel.Dit was altijd nuchter zelfde tijdstip na het plassen telken. Vanwege de stilstand dus maar wat gezakt nu heb ik wel 2 weken terug nog anderhalf week af en toe meer zooi gevreten en gezopen. Dat laatste ik nu ook helemaal achterwege.
![]()
Ik ga je wijze raad zeker opvolgen. Moet soms een paar schoppen onder mijn reet hebben haha. Einde van de week ga ik de weekgemiddelden posten, iedere week. Buikomtrek ook 1 keer per week.Zou elke dag, omnabij zelfde tijd nuchter wegen. Met paar keer per maand wegen stuur je blindelings en met alles wat je ervoor moet geven is het zonde. Kleine aanpassingen maken het verschil alleen moet je wel weten wanneer je dit doet. Kan uit bovenstaand wel opmaken dat je laatste 2 maanden dus weinig progressie hebt geboekt en dat is gewoon zonde, je hiud je aan een dieet/traint immers met een doel.
<10% bf komt niet aanwaaien en je moet er gewoon serieuzer mee omgaan wil je dit doel bereiken.
Data is je navigatie en indien je bw straks enorm afneemt gemiddeld pw dan ben je te diep gegaan met kcal. Die moeilijke weken komen wel, maar als je de eerste helft vd cut met 2 vingers in je neus doet is dat mooi meegenomen.Ik ga je wijze raad zeker opvolgen. Moet soms een paar schoppen onder mijn reet hebben haha. Einde van de week ga ik de weekgemiddelden posten, iedere week. Buikomtrek ook 1 keer per week.
Yoo kan ik je inhuren als coach?Data is je navigatie en indien je bw straks enorm afneemt gemiddeld pw dan ben je te diep gegaan met kcal. Die moeilijke weken komen wel, maar als je de eerste helft vd cut met 2 vingers in je neus doet is dat mooi meegenomen.
Vaak bij cuts waar vooraf het duidelijk is dat dit een x maanden project gaat worden begint men te enthousiast en direct crash dieet en uiteraard nergens last van doordat je nog vol motivatie zit, maar dit neemt af naarmate het “zwaarder” word. Met een dagweging streep je ook alle variabele factoren weg oa iets meer vocht inname, macro wijzingen, meal timing en zelfs verbrand vd zonnebank dat je wat vocht vasthoud.
Navelomtrek zou ik ook meten (niet de dag na eventueel cheat) als 2de graadmeter, bw niet afgenomen en wel kracht progressie gemaakt in de gym dan zou ik niet direct kcal verlagen.
Ik zou zelf niet eens met hoog/laag werken op dit moment en dit pas toepassen wanneer het nodig is dieper in de cut. Gewoon elke dag x kcal, maar wat je onderhoud is weet je niet en daar zou ik 200 kcal dagelijks onder zitten. Je zit op trt dus hebt waars een hoge testosteron waarde en het is dan nog mogelijk om spiermassa te bouwen en vet te verliezen tot een bepaald punt. Onderhoud meet je door 2 weken exact hetzelfde te eten en weekgemiddelde van week 2 met week 1 vergelijken, is dit nagenoeg gelijk dan heb je een startpunt.@AK
Dus beter om eerst nog terug te gaan naar gemiddeld 2360x4 en 1760x3? Ik zit nu op de 2060x4 en 1560x4 kracht gain ik nu hier nog op afgelopen 2 week.
Je oogt voller op een hoge dag als de carbs meer dan normaal zijn, maar het is niet dat je lichaam dan extra spiermassa maakt.@AK
Ik heb zelf het idee dat het spiermassa aankomen juist gebeurde op gemiddeld 2140/60 kcal in de maand door de hoge 4 hoge kcal dagen van 2360 kcal, ik eet dan laag in vet en wat hoger in carbs. Op de lage dagen kan ik dan juist wat anders eten met meer vetten, die variatie vind ik wel fijn. Onderhoud was zon 2450-2500 kcal maar dat was in het begin toen ik net weer begon met trainen ik kwam zelf langzaam op aan.