Fitness Seller

Droger en sterker fysiek

• Topic Starter Topic Starter
Als je meerdere kut sessies achter elkaar hebt is het tijd om te deloaden. Kunt sessies 50% kracht doen of volume halveren, maar zelf zou ik gewoon 3/7 dagen geen KT doen en na paar dagen kijken hoe je jezelf voelt.

Dat laatste ga ik indd doen als ik maandag nog niet uitgerust ben en met een hoge hartslag blijf zitten. Zou het de mk-677 kunnen zijn, vind niet veel terug over een hoge rusthartslag direct na inname?

Dat laatste ga ik indd doen als ik maandag nog niet uitgerust ben en met een hoge hartslag blijf zitten. Zou het de mk-677 kunnen zijn, vind niet veel terug over een hoge rusthartslag direct na inname?
Alles kan, eventueel verkouden. Structureel slechte sessies of onverklaarbare krachtverlies waar je eigenlijk sterker zou moeten worden is gewoon herstel issues. Zie het als een emmer, elke dag 3 druppels erin dan zit ie keer vol.

Ik zou sowieso me niet laten leiden door zo'n horloge.

Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso me niet laten leiden door zo'n horloge.
Maar hartslag is dan weer een variabele die zo'n horloge juist wèl nauwkeurig kan meten (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de slaapfases, waarvoor je eigenlijk professionele apparatuur nodig hebt). Bij een verhoging van 9 (63 in plaats van 54 slagen) is er echt wel iets aan de hand en zou ik niet zwaar gaan trainen. Veel coaches in de duursport vinden dat je een verhoging van 5 of meer slagen van je rustpols altijd serieus moet nemen.

Maar hartslag is dan weer een variabele die zo'n horloge juist wèl nauwkeurig kan meten (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de slaapfases, waarvoor je eigenlijk professionele apparatuur nodig hebt). Bij een verhoging van 9 (63 in plaats van 54 slagen) is er echt wel iets aan de hand en zou ik niet zwaar gaan trainen. Veel coaches in de duursport vinden dat je een verhoging van 5 of meer slagen van je rustpols altijd serieus moet nemen.

Vandaag zit ik al weer op 3 slagen hoger dan de basislijn. Ik verdenk mijn slechte 1,5 week waarin ik af en toe wat los ging met alcohol en het laaste weekend (zondag) had ik ook nog regelijk veel gedronken en maandag, dinsdag en woensdag ben ik weer maximaal ging trainen en dus nog wat extra aanslag op het lichaam. Vandaag heb ik nog een rustdag dus ik hoop dat de vannacht de hartslag rond de basislijn ligt.

Laatst bewerkt:
Ja wel interessant. Komt ook terug in "geen sterke verhalen". Is dat een goed boek want ik zit er aan te denken om dat boek te kopen waarin alles haarfijn wordt uitgelegd?
Ik haal mijn info allemaal van sociale media bij mensen die zelf in shape zijn. Boeken verouderen snel en wat 10 jaar geleden wel werkte is wellicht hedendaags al ouderwets.

Bodybuilding is geen duursport en hoe ik me voel als ik wakker wordt zegt mij meer dan een horloge.

Heb zelf een garmin en als ik naar dat ding zou luisteren zou ik geen enkele dag kunnen trainen.

Bodybuilding is geen duursport
Ik maak uit de openingspost op dat @Fappie en combinatie van kracht en cardio doet:
Verder ben ook bezig met een 5km hardloopschema waarbij ik 2 keer per week ga hardlopen. Verder wandel of fiets ik ook dagelijks minimaal een half uur heel vroeg in de morgen of ergens in de avond.

en hoe ik me voel als ik wakker wordt zegt mij meer dan een horloge.
Heb zelf een garmin en als ik naar dat ding zou luisteren zou ik geen enkele dag kunnen trainen.
Uiteraard is hoe je je voelt ook belangrijk. Ik zeg ook niet dat alleen maar blind op je smartwatch moet varen.

Ik loop 2 keer per week 5km indd om de conditie op pijl te houden en voir hart en bloedvaten, maar ik blijf onder de anaerobe drempel om het niet te gek te maken.

Ik blijf nu steken rond de 80-82kg maar werd nog wel iets minder vet op de onderbuik, ik heb uiteindelijk toch de kcal inname wat verlaagt. Op 4 hoge kcal/carb dagen zit ik nu op 2060 kcal en op 3 lage kcal/carb zit ik op 1560 kcal. Het is wel erg laag maar ik ben met stapjes hier gekomen. Eerst kijken waar ik niet aan kom of af val dat was vorig jaar ongeveer 2450-2500 kcal en ik woog toen in het begin 92-93kg met behoorlijk wat vet rond de buik billen en benen. Ik schatte het zeker wel rond de 30-32% aan de hand van fotos op internet.

Toen een lange tijd van 1+ jaar rond 2160 kcal gezeten gemiddeld over de maand, met lage en hoge kcal/carb dagen. Uiteindelijk woog ik nog 76kg-77kg. Ik ben er van overtuigd dat ik in die tijd ook spiermassa heb opgebouwd (spiergrheugen). Ik heb toen een tijdje op onderhoud gezeten, minder goed opgeled, in die periode is mijn gewicht richting de 82kg gegroeit maar het mooie is dat mijn vet rond de buik als nog wel daalde dat zie ik aan de onderbuik rand die verdwijnt.

Ik heb wel een doel dat is echt droog zijn en rond de 80kg uitkomen dat moet toch wel te doen zijn ongeacht leeftijd? 173cm 80kg 8% vet op zijn laagste? Daar voor zal ik nog wel spiermassa moeten gainen en vet kwijt raken dus ik ga eerst door met cutten want de 2 gaan niet meer samen zoals nog wel in het begin het geval was.

Mooie dag om te herstellen en dat herstel versnellen door een rondje te wandelen.

Laatst bewerkt:
Je screenshot is maar 150 pixels breed en daarmee vrijwel onleesbaar.

Ik had het door is niet klikbaar. Ik ga de volgende keer een kleiner gedeelte uploaden.

Niet heel bijzonder gewoon een rustige wandeling.

1000009895.jpg

Voedingschema voor 4 hoge kcal/carb dagen om hier in mijn log ook even op te slaan. Met groente wissel ik af waardoor de macro's en kcal wat kan schommelen. Soms een ei of tonijnsalade in plaats van kaas op brood, of aardappelen met kip of rundertartaar en ik eet dan geen whey bij het ontbijt om de macro's en kcal ongeveer gelijk te houden.

Op lage carb kcal dagen hou ik niet echt een schema aan omdat ik dan heel gevarieer eet. Wat ik wel doe die 3 dagen is de kcal en eiwit gelijk houden en eet ik de ene keer wat meer vet en de andere keer wat meer carbs maar ik blijf dan onder de 100g carbs die dag. Die dagen zal ik los wel posten anders is het geen beginnen aan. Ik eet op die dagen 1560 kcal, 170g eiwit de rest schommeld.

Maaltijd 1
75g havermout, 75g banaan, 75g diepvries bosvruchten, 2 ei-eiwitten, 20g whey.
228,8 kcal
83,6 carbs
42 eiwit
10,9 vet

maaltijd 2
50g rijst ongekookt, 137,5g kipfilet, 75g paprika, 1,5 teen knoflook, 25g ui, 2,5g sambal, 7,5g ketjap, 2,5g wokolie, 10g kruiden, 100g broccoli.
427,1 kcal
48,9 carbs
41,7 eiwit
5,9 vet

Maaltijd 3 een klein tussendoortje.
70g grof volkorenbrood, 10g becel light, 25g beemster 30+ oude kaas, appel.
344,5 kcal
43,6 carbs
16,6 eiwit
9,8 vet

Maaltijd 4
50g rijst ongekookt, 137,5g kipfilet, 75g paprika, 1,5 teen knoflook, 25g ui, 2,5g sambal, 7,5g ketjap, 2,5g wokolie, 10g kruiden, 100g broccoli.
427,1 kcal
48,9 carbs
41,7 eiwit
5,9 vet

Maaltijd 5 kleine hap voor het slapen.
300g magere kwark, 10g pistache nootjes.
216 kcal
12,9 carbs
29,4 eiwit
5 vet

Totaal
2.043,9 kcal
237,9 carbs
171,4 eiwit
37,5 vet waarvan 12 verzadigd
34,2 vezels
4,3 zout

FitNotes Workout - maandag 21st april 2025

** Flat Barbell Bench Press **
- 20.0 kgs x 12 reps
- 50.0 kgs x 8 reps
- 70.0 kgs x 6 reps
- 92.5 kgs x 10 reps VPR
- 92.5 kgs x 8 reps

** Incline Bench Press Smith Machine **
- 80.0 kgs x 8 reps Machine loopt wat stroef
- 80.0 kgs x 5 reps

** Lateral Dumbbell Raise **
- 18.0 kgs x 10 reps VPR
- 18.0 kgs x 10 reps

** Lateral Cable Raise **
- 12.0 kgs x 12 reps
- 12.0 kgs x 10 reps

** Parallel Bar Triceps Dip **
- 15.0 kgs x 9 reps
- 15.0 kgs x 8 reps

** One Arm DB OH Triceps Extension **
- 12.0 kgs x 16 reps VPR
- 12.0 kgs x 12 reps

Weighted dips....
Een van de mooiste oefeningen om te zien ❤️
K#@€ om te doen 🤣 voelt altijd te breed op de een of andere manier. Dan eindigen altijd gelijk mijn gedachte dat ik voor een vrouw aardig brede schouders had
fail season 4 GIF by PBS

Weighted dips....
Een van de mooiste oefeningen om te zien ❤️
K#@€ om te doen 🤣 voelt altijd te breed op de een of andere manier. Dan eindigen altijd gelijk mijn gedachte dat ik voor een vrouw aardig brede schouders had
fail season 4 GIF by PBS

We hebben een smalle en een verstelbare in de gym. Brede zou ik voor chestdips toepassen

Gisteren:
Totaal kcal 2790
Carbs 334,5
Eiwit 205,9
Vet 59,9

Stappen en slaap energie.
1000010032.jpg

5km hardlopen
Screenshot_20250422_104843_Polar Flow.jpg

Krachttraining
Screenshot_20250422_105012_Polar Flow.jpg