MuscleMeat

Droger en sterker fysiek

• Topic Starter Topic Starter
Met een paar uurtjes naar het ZKH in Assen en dan word dit aangemeten bij de kaakchirurg of iig die afdeling.

Mijn herstel zit weer redelijk goed en hopelijk word mijn slaap ook veel beter door de MRA beugel. Ik negeer het een beetje maar ik ben eigenlijk dagelijks behoorlijk moe en op maar dat ben ik inmiddels wel gewend waardoor het normaal is geworden en ik toch nog kan functioneren.

Screenshot_20250423_071524_Polar Flow.jpg

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Loca
Ik heb zelf een cpap vanwege apneu en het is niet alleen goed voor je slaap maar ook bloeddruk, hematocriet etc.

Ik heb zelf een cpap vanwege apneu en het is niet alleen goed voor je slaap maar ook bloeddruk, hematocriet etc.

Bloeddruk mag indd ook wat beter bij mij. Zit nu op 132-76 gemiddeldmaar heb ook wel eens hoger gezeten met een 24 uurs meting. 142-83 2 jaar terug.

Ik heb ook 135-70 gemiddeld, maar dat is ook wanneer ik off ben.
Als ik mezelf heel erg rustig maak, ogen dicht en rustig ademhalen en dan meten, dan kan ik een meting van 120-125/70-75 krijgen

Aww kan je je weer beetje tiener voelen met een beugeltje.
Succes zo

Inmiddels terug van WZA en krijg indd dat beugeltje voor in de nacht. Ik vroeg nog of mijn ademstops ook nog word getest maar dat gaan ze niet meer doen waarschijnlijk omdat ik 9 ademstops heb is het niet ernstig genoeg. Mag de beugel niet werken dan kunnen ze eventueel wel iets operatief doen omdat mijn gehemelte te slap is of zo. Het komt niet door verdrukking van overgewicht of een te dikke nek.

Inmiddels terug van WZA en krijg indd dat beugeltje voor in de nacht. Ik vroeg nog of mijn ademstops ook nog word getest maar dat gaan ze niet meer doen waarschijnlijk omdat ik 9 ademstops heb is het niet ernstig genoeg. Mag de beugel niet werken dan kunnen ze eventueel wel iets operatief doen omdat mijn gehemelte te slap is of zo. Het komt niet door verdrukking van overgewicht of een te dikke nek.
9 valt wel mee, ik zat op 45 stops en had het idee dat ik narcolepsie had aangezien ik gewoon constant in slaap viel zelfs tijdens een gesprek :roflol:

Had me dag wel vandaag maar ben ook wat moe want was ook erg vroeg op. Tot ik naar de gym moest ging er in eens een knopje om dikke focus en zette de ene na de andere PR.

FitNotes Workout - woensdag 23rd april 2025

** Barbell Full Squat **
- 20.0 kgs x 8 reps
- 50.0 kgs x 6 reps
- 70.0 kgs x 4 reps
- 92.5 kgs x 9 reps VPR
- 92.5 kgs x 7 reps

Squat zat wel wat meer in maar was nog wat terughoudend. Ik had beter meer gewicht kunnen pakken maar dat doe ik volgende week woensdag wel.

** Leg Press **
- 147.5 kgs x 10 reps
- 157.5 kgs x 6 reps PR +7,5kg

** Seated Leg Extension Machine **
- 90.0 kgs x 11 reps PR +5kg
- 90.0 kgs x 8 reps
- 90.0 kgs x 8 reps

** Lying Leg Curl Machine **
- 37.5 kgs x 12 reps +2,5kg
- 37.5 kgs x 8 reps

** Hyperextension **
- 16.0 kgs x 10 reps PR+2kg
- 16.0 kgs x 8 reps

** Standing Calf Raise Machine **
- 90.0 kgs x 12 reps VPR
- 90.0 kgs x 9 reps

** Seated Calf Raise Machine **
- 110.0 kgs x 12 reps VPR
- 110.0 kgs x 8 reps

** Crunch **
- 16.0 kgs x 16 reps
- 16.0 kgs x 14 reps
- 16.0 kgs x 10 reps

Dit moet 3000 kcal zijn volgens chat gpt. Maar als ik het in de voedings app in vul kom ik op nog geen 23 kcal.
Screenshot_20250424_180406_ChatGPT.jpg

f**k chat gtp en gebruik fitness pal ✌️
Schijnt dat myfitnesspal ook niet feilloos is, als je producten selecteert die door andere gebruikers (foutief) zijn ingevoerd?
Daarom gebruikte ik zelf altijd de Voedingscentrum app. De data daarin is door hen geverifieerd.

f**k chat gtp en gebruik fitness pal ✌️
Indd dat werkt een stuk beter na mijn idee, haast gelijk aan de app van voedingcentrum. Al vulde ik wat verkeerd in en kom als nog wel richting de 2800 kcal maar met totaal andere macro's, te hoog in eiwit. Was even een testje.

Schijnt dat myfitnesspal ook niet feilloos is, als je producten selecteert die door andere gebruikers (foutief) zijn ingevoerd?
Daarom gebruikte ik zelf altijd de Voedingscentrum app. De data daarin is door hen geverifieerd.

Zit sws wel veel verschil in de producten qua calorieën. Daarom kijk ik altijd de verpakking en selecteer die het meest overeen komt daarmee en voer die in. Gezien ik bijna altijd hetzelfde eet is het na die ene x kwestie van 2 letters typen.

Maar denk dat je door deze keuze dichtbij zit.

Daarnaast zou ik alles wegen als je de foutmarges zo klein mogelijk wilt houden. Dus ook je fruit en dat 'dunne' 🤥 laagje pindakaas op brood. En ook dit:
klein beetje olie of roomboter
klein handje noten
stukje pure chocolade

Laatst bewerkt:
Gewoon MFP gebruiken en goed de voedingswaarde van het product dat je vast hebt lezen voor de zekerheid. Als het niet klopt gewoon zelf aanmaken in de app 👌🏻

Daarnaast zou ik alles wegen als je de foutmarges zo klein mogelijk wilt houden. Dus ook je fruit en dat 'dunne' 🤥 laagje pindakaas op brood. En ook dit:
klein beetje olie of roomboter
klein handje noten
stukje pure chocolade
Dit is ook zeker een ding, ik gebruik zelf 100% pure chocola van 600kcal/100g bijvoorbeeld, zit je er 10g naast 5 dagen per week is dit gewoon 300. 1 stuk fruit, als je elke dag dezelfde eet maakt het vrij weinig uit, ga je 10 dagen lang bananen eten in plaats van kiwi’s maakt het wel degelijk een verschil

Ik weeg ook alles af alleen gebruik ik voedincentrum app. Wat ik nog wel lastig vind te berekenen is vet waar ik in bak. Als ik gebakken aardapelen maak met 10 gram vloeibare margarine schrijf ik ook 10 gram op maar met vlees en vis blijft er altijd een gedeelte van het vet achter in de pan. Ik weeg dan wel het vet of boter af maar dan tel ik ongeveer de helft mee van wat ik op eet.

En nog even wat mijn urine zuur is sterk verbeterd afgelopen jaar. Ik heb regelmatig jight gehad meerdere keren per jaar maar mijn urinezuur in mijn bloed is flink gedaald terwijl ik wel veel eiwit eet en soms los ga met alcohol. Mijn urinezuur was altijd rond de 55-60 mmol maar is gezakt naar 39 mmol. Ik heb nu altijd medicatie tegen jight ontsteking klaar liggen "Colchicine" maar ik krijg dan na 5 dagen gebruik van 2x0.5mg ook last van de buik en slechte ontlasting maar werkt bij mij binnen 2 dagen heel goed tegen de jight aanva en kan dan blijven trainen. Nu maar hopen dat mijn urinezuur ook mooi laag blijft.

Zero cooking spray of boter gebruiken en wat je in de pan doet noteren. Achter de rest boter nog gaan nawegen word allemaal wel erg extreem en ga je het jezelf wel onnodig moeilijk maken.

Zero cooking spray of boter gebruiken en wat je in de pan doet noteren. Achter de rest boter nog gaan nawegen word allemaal wel erg extreem en ga je het jezelf wel onnodig moeilijk maken.

Welke kooking spray raad je aan, qua merk. Ik zag ze wel bij de AH maar daar zit nog 60% vet in, olijfolie smaak was dat geloof ik?

Terug
Naar boven