Fitness Seller

Droger en sterker fysiek

#leidraad

• Topic Starter Topic Starter
Maar als je weet dat het niet accuraat is, waarom dan als richtlijn gebruiken? Je kunt het niet als richtlijn gebruiken :dunno:

Als bepaalde waarden juist veel stijgen of dalen dan is dat ook zo. Maar gewicht en vooral buikomtrek is het belangrijkste waar ik naar kijk. Ik ben ook niet heel benieuwd wat ik over de week meet maar wat het over een maandje of zo is.

Ja maar als je gewicht verliest, buikomvang kleiner wordt, maar vetmassa tegelijkertijd toeneemt en spiermassa en botmassa afneemt..

Waarom überhaupt moeite doen?

Misschien ook gewoon leuk voor de cijfertjes ik raak er in ieder geval niet door van slag. Ik snap je punt wel verder dat het niet 100% accuraat is maar stel mijn bf is met een maand of 2 20% op de weegschaal dan is dat een teken dat het wel aan het dalen is. Het kan het wel met 2% schommelen tussen de metingen en daar lig ik niet wakker van.

Misschien ook gewoon leuk voor de cijfertjes ik raak er in ieder geval niet door van slag. Ik snap je punt wel verder dat het niet 100% accuraat is maar stel mijn bf is met een maand of 2 20% op de weegschaal dan is dat een teken dat het wel aan het dalen is. Het kan het wel met 2% schommelen tussen de metingen en daar lig ik niet wakker van.

Doe dan gewoon alleen gewicht en buikomvang en caliper of 1x per maand vetpercentage.
Onnodig om alles op te schrijven..mja, jouw keuze ;)

Vandaag rug en schouders

T-BAR
12x10
8x20
6x30
4x40
4x50
5x70 +2,5
7x65
9x60

Latpulldown
8x57
6x67
4x67
2x77
6x82 +2,5kg
6x77
9x72

One arm machine row
11x50 +1 HH
9x50
9x50

Seated dumbbell schoulderpress
8x16
6x20
8x27,5
8x27,5
7x27,5

Dumbbell sideraise dropsets
18x8
16x9
11x10

Reardelt machine flyes dropsets
18x42 +4,5kg
16x42
14x42

20 minuten rustige cardio.

Sorry voor de late reactie. Waneer ik de butwink ga ik nog niet dieper.

Een butwink ontstaat wanneer het bekken instabiel is.
Dit is belastend voor je onderrug en gaat ten koste van prestaties.
Je kán ermee trainen, maar ik zou in ieder geval niet dieper gaan.

Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor je butwink.
Meestal zijn het een zwakke core en zwakke ab/adductoren.
Dingen die de meeste mensen liever niet trainen dus.
Er kunnen echter ook andere oorzaken zijn.

Als je beter wilt worden in de squat zou ik daar wat aan doen.
Dan kan je i.c.m. de juiste stance strak ATG leren squaten.
Als je puur de quads wil trainen zou ik net boven parallel stoppen.
Daarvoor moet je je ego alleen wel opzij kunnen zetten.

Laatst bewerkt:
Hierbij een goede en volledige samenvatting:

Drop eens een sneak preview vd shape, 24% bf wat je weegschaal aangeeft is wel veel. Denk dat het wel wat minder is.

Een butwink ontstaat wanneer het bekken instabiel is.
Dit is belastend voor je onderrug en gaat ten koste van prestaties.
Je kán ermee trainen, maar ik zou in ieder geval niet dieper gaan.

Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor je butwink.
Meestal zijn het een zwakke core en zwakke ab/adductoren.
Dingen die de meeste mensen liever niet trainen dus.
Er kunnen echter ook andere oorzaken zijn.

Als je beter wilt worden in de squat zou ik daar wat aan doen.
Dan kan je i.c.m. de juiste stance strak ATG leren squaten.
Als je puur de quads wil trainen zou ik net boven parallel stoppen.
Daarvoor moet je je ego alleen wel opzij kunnen zetten.
Ego opzij zetten maar muscles gainen. :thumb:

Vanmorgen een lange wandeling gemaakt. Ik had enkel 750cc water gedronken en een espresso. Toen ik thuis was gelijk maar een banaan en whey shake met magere melk gepakt en straks eerste maaltijd.

1000010838.jpg

Hierbij een goede en volledige samenvatting:

Informatief filmpje.
Toevallig doe ik onderandere deze stretches ook op rustdagen. Maar is het beter om ze juist vlak voor het squaten te doen? Het planken kan ik indd ook wel eens weer toevoegen sus bij deze.

Informatief filmpje.
Toevallig doe ik onderandere deze stretches ook op rustdagen. Maar is het beter om ze juist vlak voor het squaten te doen? Het planken kan ik indd ook wel eens weer toevoegen sus bij deze.
Of dat "beter" is weet ik zo niet zeker. Waarom stretch je de adductoren op rustdagen?
Het is sowieso handig om ze voor te bereiden op de squat, want de adductoren spelen onderin en grote rol in het omhoog komen.

Als je de plank goed uitvoert kan het, vooral i.c.m. een diafragmatische ademhaling, wel echt een aanwinst voor je brace, en daarmee squat, zijn.

Mij is wel een gezegt dat stretches voor het trainen kracht prestaties kan beïnvloeden pf kans op blessures dus ik neem het zekere voor het onzekere. Als het onzin is ga ik ook zeker voor het trainen stretches doen.

Vandaag ging de squat wel lekker.

5x20
5x30
5x40
5x50
5X60
5x65
5x65
5x65
3x70
3x70

Mij is wel een gezegt dat stretches voor het trainen kracht prestaties kan beïnvloeden pf kans op blessures dus ik neem het zekere voor het onzekere. Als het onzin is ga ik ook zeker voor het trainen stretches doen.
Waarom rek je ze (op je rustdagen)?

Om de boel los te houden en de spieren lang zodat het squaten makkelijk gaat met een goede houding.
Duidelijk, en als ik het goed begrijp wil je graag beter leren squaten.

Vaak wordt de mobiliteit van de adductoren door het zenuwstelsel beperkt omdat ze zwak zijn.
De adductoren mobiel maken en dan gaan trainen zorgt altijd voor meer risico.
Dit risico kun je verminderen door ze stapje voor stapje in een groter bereik te belasten.
Een manier die je hiervoor kunt gebruiken is de sumo deadlift, waarbij je steeds breder gaat staan.
Doe dit dan op platte, stevige schoenen en probeer af te zetten met je hak en buitenkant voet.
Dit activeert ook de abductoren, en voorkomt "strain" in de adductoren vanwege inbalans.
Ook zou je aan een Copenhagen plank kunnen denken om ze te trainen bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven