dumba
Huge Freak
- Waardering
- 385
Hardlopen:1-5-8-15-22-29 april.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Waarom zou je kiezen voor de barbell deadlift, en waarom zou de kans op verschuiving van de wervels groter zijn bij dumbbell deadlift dan bij barbell deadlift?

Dat gedoe donderdag is natuurlijk voor het herstel superslecht, maar om van een hoop gezeur af te zijn doe ik het.
Ik vraag me toch af of zo'n dumbbell deadlift wel goed is voor je rug. Lijkt mij dat de excentrische belasting op je wervels de kans op verschuiving van de wervels groter maakt. Ik denk dat je beter af bent met een barbell deadlift.
Marco, ik vraag me af, wat doe jij in het daagselijke leven ?
klinkklare onzin.
Verschuiving van wervels is onzin. Als wervels verschuiven is dit een ernstige orthopaedische afwijking (antro of retro lystehsis). Dit komt alleen door een ernstig trauma of aangeboren afwijking voor.
)

Geniale gastklinkklare onzin.
Verschuiving van wervels is onzin. Als wervels verschuiven is dit een ernstige orthopaedische afwijking (antro of retro lystehsis). Dit komt alleen door een ernstig trauma of aangeboren afwijking voor.
Geniale gast
Deze afwijkingen kunnen misschien de aanleiding tot het probleem zijn maar de oorzaak is het tillen van zware gewichten. Zeker wanneer je deze met 1 hand omhoog trekt is de belasting op je rug niet gelijkmatig verdeeld.
Soms vraag ik me werkelijk af waar jij je algemene kennis vandaan haalt.
Geniale gast
Deze afwijkingen kunnen misschien de aanleiding tot het probleem zijn maar de oorzaak is het tillen van zware gewichten. Zeker wanneer je deze met 1 hand omhoog trekt is de belasting op je rug niet gelijkmatig verdeeld.

Geniale gast
DDL lijkt me safer. Kunnen de ratjes ook makkelijker op mijn schouders blijven zitten.
Goed dat je er alles aan doet een wedstrijdsituatie zo realistisch mogelijk na te bootsen in training. Hebben dumbi en flappie al zin in de wedstrijd?

Ben off-line dus niet te veel posten svp.

Geef dan eens antwoord meneer de Fysio, waarom is het beter de Barbell DL te doen dan de DDL inzake kans op verschuiving van de wervels door de excentrische belasting??
Zijn jullie nou nog niet klaar met die spelletjes?Of bedoel je excentrische contractie?
Wat is het nou?

Schlagers, medailles, bekers en een ratofiel... Het gaat goed hier!

Zijn jullie nou nog niet klaar met die spelletjes?
Heb het allemaal al eens uitgelegd dus ga daar niet meer aan beginnen. Mogen jullie lekker weer dumba onder handen nemen... gezellie![]()

Zijn jullie nou nog niet klaar met die spelletjes?
Heb het allemaal al eens uitgelegd dus ga daar niet meer aan beginnen. Mogen jullie lekker weer dumba onder handen nemen... gezellie![]()
Zelfstandig ondernemer en de boekhouding van div. bedrijven.

naar aanleiding van de kickback en dumbbell row discussie, hoop ik dat dit wat acurater zal zijn dan....![]()

Dus je denkt dat er mensen zijn die het bij inschrijving al niet geloofden.
Ik sta nog steeds op de lijst, maar okee als dat de reden zou zijn ben ik blij dat ik dat weet. Met de rug is top 5 niet meer mogelijk, maar zo 7e-10e moet evengoed wel lukken.Zal Wim ff mailen of er nog medailles/bekers zijn en of ik misschien een paar nrs. kan zingen, als het nog wat beter gaat.
Thanx mate.