XXL Nutrition

Dumba, vrienden en familie ratpowerlogje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Waarom zou je kiezen voor de barbell deadlift, en waarom zou de kans op verschuiving van de wervels groter zijn bij dumbbell deadlift dan bij barbell deadlift?

DDL lijkt me safer. Kunnen de ratjes ook makkelijker op mijn schouders blijven zitten.

Triathlon gedaan: Speed (=binnen 1 minuut) Rolling Thunder L+R 3x33/3x47/2x57, sauna 20 min en 20 min massagemat.;)

Ik ga overigens max. 5 dingetjes doen donderdag; voor de rest lekker met taekwonboxer en mo mass trainen.
db row,db kickb, 1 hand chin of RT, 1 hand Pinchblok en misschien nog 1 of 2 vreselijk bedachte medley's; vergis je niet. Als de jongens weg zijn moet ik voor de rug nog flink hypers/reverse doen om weer recht te kunnen lopen.:) Dat gedoe donderdag is natuurlijk voor het herstel superslecht, maar om van een hoop gezeur af te zijn doe ik het.;)

Laatst bewerkt:
Marco, ik vraag me af, wat doe jij in het daagselijke leven ?

Ik vraag me toch af of zo'n dumbbell deadlift wel goed is voor je rug. Lijkt mij dat de excentrische belasting op je wervels de kans op verschuiving van de wervels groter maakt. Ik denk dat je beter af bent met een barbell deadlift.

klinkklare onzin.

Verschuiving van wervels is onzin. Als wervels verschuiven is dit een ernstige orthopaedische afwijking (antro of retro lystehsis). Dit komt alleen door een ernstig trauma of aangeboren afwijking voor.

Marco, ik vraag me af, wat doe jij in het daagselijke leven ?

Zelfstandig ondernemer en de boekhouding van div. bedrijven.
Nu 2 dagen vrij.

klinkklare onzin.

Verschuiving van wervels is onzin. Als wervels verschuiven is dit een ernstige orthopaedische afwijking (antro of retro lystehsis). Dit komt alleen door een ernstig trauma of aangeboren afwijking voor.

Klopt. 1 been is cm langer als de ander en ik heb een rug die bijna niet hol te trekken is. (+pipoplatvoeten;))

Wervels kunnen overigens tot max.2cm scheef gaan staan (dan kun je je sokken niet eens aantrekken.Ook als je een beetje normaler in elkaar steekt als mijn lichaampje kan je dit overkomen.
DB row 3x85. Bwegingsrom 55cm ong.Eet smakelijk iron d.;)
3,5km crosstrainer nog even gedaan. Rustig aan, want morgen hardlopen en donderdag D-day.
Ik ruik zweet.:D

klinkklare onzin.

Geniale gast

Deze afwijkingen kunnen misschien de aanleiding tot het probleem zijn maar de oorzaak is het tillen van zware gewichten. Zeker wanneer je deze met 1 hand omhoog trekt is de belasting op je rug niet gelijkmatig verdeeld.

Soms vraag ik me werkelijk af waar jij je algemene kennis vandaan haalt.

Geniale gast :o

Deze afwijkingen kunnen misschien de aanleiding tot het probleem zijn maar de oorzaak is het tillen van zware gewichten. Zeker wanneer je deze met 1 hand omhoog trekt is de belasting op je rug niet gelijkmatig verdeeld.

Uit me studieboeken/opleiding.

Geniale gast

En natuurlijk hoef je daar niet platvoeten o.i.d. voor te hebben.
Sommigen gaan door hun rug bij het tillen van een krat bier.

Pas op, anders doe ik die 90+ nu al.:D

Geniale gast

Geef dan eens antwoord meneer de Fysio, waarom is het beter de Barbell DL te doen dan de DDL inzake kans op verschuiving van de wervels door de excentrische belasting??

Of bedoel je excentrische contractie?

Wat is het nou?

DDL lijkt me safer. Kunnen de ratjes ook makkelijker op mijn schouders blijven zitten.

Goed dat je er alles aan doet een wedstrijdsituatie zo realistisch mogelijk na te bootsen in training. Hebben dumbi en flappie al zin in de wedstrijd?

Goed dat je er alles aan doet een wedstrijdsituatie zo realistisch mogelijk na te bootsen in training. Hebben dumbi en flappie al zin in de wedstrijd?

Altijd. Gaan ze met hun tweetjes Wheelflip of erop slapen.;)
Met Wim 3 april ong. afgesproken om te beslissen of er heen gaan zin heeft.
Mijn vrouw heeft vele studies gedaan, dus ik vraag haar straks het antwoord op voorgaande stellingen dan hebben we 100% zekerheid.
Ga even km. of 8 hardlopen.

Greetzzz:D Ben off-line dus niet te veel posten svp.:eek:;)

Schlagers, medailles, bekers en een ratofiel... Het gaat goed hier!

Geef dan eens antwoord meneer de Fysio, waarom is het beter de Barbell DL te doen dan de DDL inzake kans op verschuiving van de wervels door de excentrische belasting??

Of bedoel je excentrische contractie?

Wat is het nou?
Zijn jullie nou nog niet klaar met die spelletjes?

Heb het allemaal al eens uitgelegd dus ga daar niet meer aan beginnen. Mogen jullie lekker weer dumba onder handen nemen... gezellie :D

Zijn jullie nou nog niet klaar met die spelletjes?

Heb het allemaal al eens uitgelegd dus ga daar niet meer aan beginnen. Mogen jullie lekker weer dumba onder handen nemen... gezellie :D

Geef nou eens concreten antwoorden mc. chick. In ieder log doe je also je de professor van DBB bent met zeer ongefundeerde teksten. Voor jou is dit normaal waarschijnlijk om jezelf neer te zetten als zogenaamde "kennicoïtuspert". Maar andere leden prikken daar niet zo makkelijk doorheen en gaan ervan uit dat alles klopt wat jij schrijft. Weten dus niet dat jij heel vaak zomaar dingen opschrijft en nemen jouw advies klakkeloos over.
Dit kan zelfs gevaarlijk zijn. Mijn advies; wees voorzichtig met wat je schrijft en waarover je advies geeft als je het niet weet.

naar aanleiding van de kickback en dumbbell row discussie, hoop ik dat dit wat acurater zal zijn dan....;)

Had ik die zelf uitgelokt dan???:D
Gewoon geloven wat mensen schrijven of niet lezen/commentaar geven. (als je het niet gelooft)
Doe ik zelf ook altijd. Tuurlijk ga ik niet 120+ doen donderdag. Kan ik weer foto's laten maken van mijn rug, maar 80-90 is wekelijks werk voor diegenen die mijn log goed lezen.:D

Dus je denkt dat er mensen zijn die het bij inschrijving al niet geloofden.
Ik sta nog steeds op de lijst, maar okee als dat de reden zou zijn ben ik blij dat ik dat weet. Met de rug is top 5 niet meer mogelijk, maar zo 7e-10e moet evengoed wel lukken.;) Zal Wim ff mailen of er nog medailles/bekers zijn en of ik misschien een paar nrs. kan zingen, als het nog wat beter gaat.
Thanx mate.

Go for it

images.jpg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven