XXL Nutrition

ecto to eckt groo'

• Topic Starter Topic Starter
Dan zitten wij aardige op dezelfde lijn qua voeding :thumb:. Jij eet ook weinig 'bro-foods' toch?
Niet bijzonder veel nee, ik eet vooral waar ik zin in heb maar probeer wel minstens 300 gram groente per dag te eten. Nu vind ik broccoli en wortels best lekker dus dat is geen probleem :D

Omdat ik redelijk op budget leef (pauperstudent enzo) kom ik wel vaak uit op iets van rijst/ havermout, maar daar doe ik wel sausjes etc bij om er iets smakelijks van te maken, curry is wel een van mijn favoriete gerechten :D, ik probeer alleen mijn zoutinname laag te houden omdat ik het gevoel heb dat ik dan opblaas, en bij mij in de familie komt een te hoge bloeddruk redelijk veel voor dus het is ook deels preventief.

Niet bijzonder veel nee, ik eet vooral waar ik zin in heb maar probeer wel minstens 300 gram groente per dag te eten. Nu vind ik broccoli en wortels best lekker dus dat is geen probleem :D

Omdat ik redelijk op budget leef (pauperstudent enzo) kom ik wel vaak uit op iets van rijst/ havermout, maar daar doe ik wel sausjes etc bij om er iets smakelijks van te maken, curry is wel een van mijn favoriete gerechten :D, ik probeer alleen mijn zoutinname laag te houden omdat ik het gevoel heb dat ik dan opblaas, en bij mij in de familie komt een te hoge bloeddruk redelijk veel voor dus het is ook deels preventief.

Haha prachtig, je hebt echt precies dezelfde insteek als ik :P! Toen ik pas begon met trainen was ik wel altijd (dagelijks) aan het preppen trouwens, maar dat is nogal zonde van de tijd aangezien het niet per se noodzakelijk is.
Zout inname is alleen wel een beetje een probleem. Momenteel eet ik elke dag een compleet turks brood of stokbrood + vleeswaren/kaas en daarnaast ook een hoop cereals.. :o Echter heb ik eigenlijk nooit meer last van het vasthouden van vocht. Misschien dat het lichaam went aan meer zout?

Goed man, 200 op de wedstrijd

Haha prachtig, je hebt echt precies dezelfde insteek als ik :P! Toen ik pas begon met trainen was ik wel altijd (dagelijks) aan het preppen trouwens, maar dat is nogal zonde van de tijd aangezien het niet per se noodzakelijk is.
Zout inname is alleen wel een beetje een probleem. Momenteel eet ik elke dag een compleet turks brood of stokbrood + vleeswaren/kaas en daarnaast ook een hoop cereals.. :o Echter heb ik eigenlijk nooit meer last van het vasthouden van vocht. Misschien dat het lichaam went aan meer zout?
Dat is volgens mij wel mogelijk, als je standaard een bepaalde hoeveelheid zout eet zal je lichaam daar aan aanpassen, als je dan een tijdje minder gaat eten zul je wel lekker droog ogen ineens ;)
Klinkt wel als een heerlijke bulk zo :D

Goed man, 200 op de wedstrijd
Who knows, gewoon verstand op nul aan aan die bar janken, dat werkt wel echte het beste merkte ik :D

Donderdag 23-6 UB: Press

Press
5x47.5
3x55
4x60 repout
8x47.5 repout

Benchpress
1x85 (opener testen)
8x3x70 (pauzed)

Chin ups
12
10
10
9
9

Dips
4x10
1x15

face pulls
3 sets

Maandag 27-6 LB: Volume

afgelopen vrijdag t/m zondag helemaal naar de vinkentering gegaan op Down the Rabbit Hole dus vandaag heel licht gehouden met de hoop dat ik donderdag voor mijn wedstrijdje weer hersteld ben.

LB Squats
3x130
echt loodzwaar, vorm compleet kut, gewoon niet de kracht om het goed te doen >.<
1x130
1x130
5x105 (beltless)
5x105 (beltless)
Verrekte mijn hamstring bij de laatste set

Leg press
15x200 bar
15x200 bar
15x200 bar

Deadlift
5x150
soepeltjes als een veertje

Hamstring curls
4x10 reps, langzame uitvoering

Legg extentions
4x10 reps, langzame uitvoering

Echt een zure training, verbaasde mij niet maar toch jammer :(

Haha. Stiekem hoop je na zo een festival toch gewoon een knal training neer te zetten hé! :P. Hoe is t nu met je hamstring trouwens? Zo vlak voor die wedstrijd zit je niet te wachten op blessures natuurlijk.

• Like
Waarderingen: cnh
Haha ja je hoopt tegen beter weten in ;) mijn hamstring voelt weer ok aan, waarschijnlijk was het een goed idee om te stoppen en voorzichtig te stretchen, het heeft nu nog twee dagen rust dus ik denk dat dat wel los loopt. Ik voel mijn benen wel aardig van alle isolatie gisteren, fijn dat de training nog wel ergens goed voor was [emoji14] vanmiddag upper body en dan nog een totale rustdag voor de wedstrijd ^^

Het zal mij benieuwen. Succes donderdag :thumb:

• Like
Gaat nog steeds goed hier, keep it up !

• Like
Dinsdag 28-6 UB: volume

Benchpress
8x70
8x70
10x70
7x75
5x75 (paused)
4x75 (paused)

Press
3x5x50

Chin ups
50 reps pompen

Nu een rustdag en donderdag wedstrijdje. Voel mij veel fitter dan gister gelukkig dus ik heb er vertrouwen in :) een report zal donderdagavond volgen :D

Donderdag 30-6 wedstrijdje

Squat
1x135 (afgekeurd op diepte)
1x135 (afgekeurd op diepte)
1x135 (goedgekeurd, maar werd wel gematst)
Erg jammer want qua kracht gibg het makkelijk, ik kon de diepte gewoon niet bereiken. Ga waarschijnlijk squatschoenen kopen en wat meer aan mijn diepte werken.

Benchpress
1x82.5
1x87.5
1x92.5 (fail)
Komende zomer vooral op mijn bench focussen, die mag echt wel beter op mijn bodyweight

Deadlift
1x185 easy
1x195 easy
1x200 lift voltooid maar afgekeurd omdat ik een hitch had :( tel hem wel als nieuwe pr :D

Afgesloten met wat chin ups.

Al met al een vette ervaring en zeker ieys dat ik vaker ga doen!

Gewicht vanmorgen was 81.0 morgen rustdag en dit weekend een rustige training om te herstellen. De week er op ga ik proberen weer iets agressiever progressief te laden. Trainingsschema volgt nog.

200 deadlift. Yeaa buddy! :D Nu zsm squatschoenen aanschaffen en voor je het weet squat je 3 platen ;)

• Like
Exact! Ga ze vanmiddag bestellen ^^

Duuuus ik ga voor nu de zomer over op het greyskull LP programma:

Maandag:
Press 3x5 (laatste set repout)
Curls/Chin ups 3xmax
Deadlift 1x5 (repout)
Weighted Dips 3xmax

Woensdag/zaterdag:
Benchpress 3x5 (laatste set repout)
Chin ups ~50 reps
Squats 3x5 (laatste set repout)
Dumbell Press 3x8-12

Progressie
Bench en press verhoog ik met 1 kilo per training, squat en deadlift met 2.5 per training. Als ik bij de repouts merk dat er veel meer gewicht bij kon kan ik met meer verhogen. Als ik de 3x5 niet haal gaat er 10% van het gewicht af en daarna weer verhogen tot het oorspronkelijke gewicht in iets grotere stappen, 2.5 voor bench en press, 5 voor squat en deadlift.

Dit schema legt veel focus op de bench en squat omdat ik vindt dat dit mijn achterlopende lifts zijn. Na een maandje gaan we evalueren hoe goed dit werkt :) Ik begin op de squat met een kleine reset omdat mijn vorm nog wel wat beter kan, de benen moeten veel meer werk gaan doen. Hopelijk gaat dit met mijn nieuwe schoenen lukken ^^

Vandaag een beetje aangekloot met trainen omdat ik nog steeds flink gaar was van de wedstrijd van donderdag. Vooral maar gefocust op volume draaien en vorm.

Zaterdag 2-7 Squat/Bench

Benchpress
5x82.5
4x82.5
4x82.5
8x70 (30 sec rust en door >)
8x60

Chin ups
6 sets ~50 reps

LB Squats
3x5x105
Ik merk dat ik erg moeite heb om mijn benen goed te gebruiken, misschien deels doordat ze gewoon te zwak zijn t.o.v. mijn rug en deels omdat ik een stijve hark ben en niet goed in positie kom :P maandag zet ik in op 3x5x115 kilo squats met de focus op perfecte vorm en dan weer met 5 kilo verhogen tot ik weer op 130 zit.

Dumbell press
3x9x22

Goed idee om te gaan focussen op squats. Je deadlifts gaan Hierdoor hoogstwaarschijnlijk ook automatisch vooruit.
Echter.. waarom dan niet elke training squaten?!

Dit heb ik een tijd geprobeerd toen ik starting strength deed en ik merkte dat ik dan net niet goed herstelde, vooral mijn zenuwstelsel trok het niet zo goed toen het zwaar begon te worden. Dus ik denk dat ik met twee keer per week en minstens twee dagen rust tussen squat sessies net wat makkelijker vooruit ga omdat mijn herstel dan optimaal is.

Dit heb ik een tijd geprobeerd toen ik starting strength deed en ik merkte dat ik dan net niet goed herstelde, vooral mijn zenuwstelsel trok het niet zo goed toen het zwaar begon te worden. Dus ik denk dat ik met twee keer per week en minstens twee dagen rust tussen squat sessies net wat makkelijker vooruit ga omdat mijn herstel dan optimaal is.

Oké! Veel stress/activiteit buiten het trainen om dan?

Ja mijn slaap is verre van optimaal geweest de afgelopen maanden, en veel druk vanuit mijn studie/stage. Maar misschien moet ik ook niet zo janken en gewoon wat meer adaptie forceren :P ik ben de afgelopen maand niet echt vooruit gegaan en dat heeft vast een reden...

Ik probeer het eerst een maandje met twee keer squatten een keer deadlift omdat het schema dat voorschrijft en ik zo kan kijken of dit schema iets voor mij is. Als ik merk dat dit goed te doen is kan ik extra squats invoegen. Voorlopig kan ik op maandag nog leggpress pompen achteraf.

Ik denk dat het wel een goed idee is om in dat geval wat setjes leg press in te voegen voor dem quads idd. Zelf merk ik iig dat frequentie echt de key naar progressie is nu. Na echt t*ring lang niet vooruit te zijn gegaan, gaat het nu ik om de dag squat eindelijk weer een beetje lekker.. Ik zelf kies trouwens niet voor leg press, omdat ik a) een horizontale heb staan hier in BF en b) het veel te makkelijk is om tot failure te gaan en dat vervolgens de progressie van squats in de weg zit :P

Terug
Naar boven