Fitness Seller

ecto to eckt groo'

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat het wel een goed idee is om in dat geval wat setjes leg press in te voegen voor dem quads idd. Zelf merk ik iig dat frequentie echt de key naar progressie is nu. Na echt t*ring lang niet vooruit te zijn gegaan, gaat het nu ik om de dag squat eindelijk weer een beetje lekker.. Ik zelf kies trouwens niet voor leg press, omdat ik a) een horizontale heb staan hier in BF en b) het veel te makkelijk is om tot failure te gaan en dat vervolgens de progressie van squats in de weg zit :P
Daar heb je zeker een punt mee, wat dat betreft zouden lichte squats misschien een betere oefening zijn, ook om de vorm te verbeteren :)

Heb je je schoenen al binnen?

Nee, 2-4 dagen levertijd, dus komen waarschijnlijk dinsdag of woensdag, precies op tijd voor de eerste zware squatsessie :D

Maandag 4-7

Press
4x60 (te hoog in gezet, moest 3x5 zijn)
5x55 (lichte reset dus)
5x55
7x55 (laatste set is altijd repout)
Volgende training 2.5 omhoog

LB Squat
5x120 (nog erg rug/heup dominant)
5x110 (nu gebruik ik mijn benen goed, vanaf hier gaan we bouwen)
8x110 repout
Met squats weer even een kleine stap terug om beter verder te bouwen, benen zijn duidelijk de zwakke schakel. Volgende trainingen steeds 2.5/5 kilo er op afhankelijk van mijn gevoel.
Op aandringen van basma en sjaak toch maar iedere dag squatten, mijn deadlift zit toch wel goed [emoji14]

Chin ups
13, 10, 9, 8, 8xbw

Dips
15xbw
12x10
11x10
10x10

Deadlift
5x110
5x110
Gewoon voor de vorm, dit voelde tot mijn verassing best pittig in mijn benen, een teken dat die squats echt hun werk gedaan hebben ^^

Al met al heel lekker om weer eens wat meer volume te draaien, straks lekker uit eten en mij vol proppen [emoji14] morgen misschien een yoga lesje op aanraden van een vriend :D

Nice man, lekker 3 x p/w squaten!
Misschien had je het hier al aangegeven, maar wat is de reden dat je voor low-bar squats gaat ipv high-bar?
Je geeft aan moeite te hebben 'je benen goed te gebruiken'. Low-bar is natuurlijk meer glutes/heupen dan high-bar he!

Eetse ;). AYCE?

• Like
Waarderingen: cnh
Haha nee geen AYCE maar een grote plaat spareribs plus toetje op kosten van mijn ouders ^^ daar lukt het wel mee :D

De reden dat ik lowbar doe is omdat ik mij er sterker op voel, en de bar prettiger ligt, maar idd maakt het de beweging wel heupdominanter. Nu had ik het probleem met good morning squats ook toen ik nog high bar deed dus kies ik er maar voor om het hierbij te houden, het verschil zou niet heel groot moeten zijn.

Ik kreeg ook als tip om front squats te proberen, wie weet pas ik dat nog wel ergens in als lichte variant ofzo

Niiice. Zelf heb ik veel te lang geen ribs gehad :(

Oke, duidelijk. Voor mij was de high-bar squat ook heel erg wennen qua bar placement :o. Inmiddels gaat het wel aardig.
Het verschil is zoals je zelf al aangeeft minder groot dan dat sommige 'bro's' zeggen, dus als low-bar bevalt dan is het prima om dat aan te houden. Zolang die good-morning beweging maar uitblijft :D.

Front squats, goblet squats en split squats zijn allemaal erg fijne assistance oefeningen. Echter.. Een beetje lastig in te passen als je al 3 x per week reguliere squats doet imo. Ik zou graag wat split squats er naast doen, maar dat zit het herstel uiteindelijk alleen maar in de weg denk ik.

• Like
Ja dat is een beetje de issue nu, ik wil zo veel, maar ik kan zo weinig [emoji14] ik had in gedachten om op het moment dat squats weer zwaarder worden de front squat op mijn deadlift dag te pakken als assistance ipv reguliere squats, maar als eerst gaan we de reguliere squat weer even flink opbouwen!

Ja dat is een beetje de issue nu, ik wil zo veel, maar ik kan zo weinig [emoji14] ik had in gedachten om op het moment dat squats weer zwaarder worden de front squat op mijn deadlift dag te pakken als assistance ipv reguliere squats, maar als eerst gaan we de reguliere squat weer even flink opbouwen!

Dat lijkt mij een prima idee! Wat je kunt doen tot die tijd, is de techniek onder controle proberen te krijgen met louter de bar.

• Like
Dat lijkt mij een prima idee! Wat je kunt doen tot die tijd, is de techniek onder controle proberen te krijgen met louter de bar.
Ja, dat heb ik een tijd terug al eens gedaan, wat ik nu merk is dat ik met 'slechte' vorm, dus goodmornings, gewoonweg meer gewicht kan verplaatsen dan met echte squats, dus als ik tot mijn max ga ga ik automatisch weer verkeerd squatten, de zaak is nu om mijn benen sterker te maken zodat ik niet meer hoef te smokkelen. Met een lege bar slow reps kan idd wel een goede opwarming zijn, dan zit het er al een beetje in als ik aan de zware reps begin en minder kan denken [emoji14]

Chill dat je zo mee denkt man!

Ik doelde op FSQ's met lege bar he! Een hoop mensen hebben in het begin behoorlijke moeite om uberhaupt de barbell comfortabel te (ver)plaatsen namelijk :P.
Werken aan je techniek op de low-bar squats zou ik nu idd gewoon doen door het werkgewicht te verlagen naar 110. Als je er zeker van bent dat de techniek op dat gewicht goed zit komt het helemaal goed braaa! :D
np.

• Like
Woensdag 6-7

Benchpress
5x82.5
5x82.5
5x82.5 repout, zesde rep faalde net
Volgende sessie 1 kilo er bij, kijken of ik met micro loading progressie kan blijven maken.

Squats
5x115
5x115
8x115 repout (had misschien een meer gekund maar geen zin)
Voor het eerst op squatschoenen, diepte haalde ik veel gemakkelijker, de hele beweging voelde veel soepeler, mooie investering dus :D Af en toe nog steeds een goodmorning squat, maar de goede vorm begint wel makkelijker te gaan, een kwestie van chest omhoog en heup naar voren.

Chin ups
13, 12, 11, 8, 8

Dumbell Press
12x22
12x22
8x24

Lekkere sessie

Sterke chinups ;) ik vind high reps met chinups te vermoeiend hehe

• Like
Ja ik vond ze in het begin ook enorm zuur om te doen, maar het went ^^ in het begin cheatte ik ook wel een beetje, maar nu is het allemaal vanuit een dead hang, dus er zit een zekere mate van vooruitgang in :D

Zaterdag 9-7

Benchpress
5x83.5
4x83.5
3x83.5
Progressie blijft erg lastig, nog twee sessies om op 3x5 te komen, anders weer een reset.

LB Squat (Belt)
5x120
5x120
8x120
Diepte is geen issue meer, een lekkere bounce uit de bodem, ik ben tevreden.

Chin ups
13, 9, 9, 9
Niet echt lekker vandaag.

Dumbell Press
9x24
9x24
9x24

Pittig katertje, maar evengoed een aardige training :D

goed die squats

Maandag 11-7

Press
5x57.5
5x57.5
5x57.5 repout
Volgende training 58.5 proberen

LB Squat
5x125
5x125
7x125
ging weer lekker, mooi rechte rug ^^ volgende training 127.5

Benchpress
5x5x75

Chin ups
13,11,11,8,8

Facepulls
3x10x36

Deadlift
1x140, 150, 160, 160
Ging wat stroefjes, was al aardig gaar, maar wel chill om een beetje vorm te oefenen

Gewicht wil maar niet omhoog dus we gooien het op 4500 kcal, ik weet nog niet hoe ik dit voor elkaar ga krijgen maar het wordt een mooi excuus om te junken ^^

Woensdag 13-7

Bencpress
5x83.5
5x83.5
4x83.5
OMG zowaar een rep vooruitgang op die tyfusoefening :D vrijdag 3x5 en dan door naar 85 kilo

LB Squat (belt)
5x130
5x130
5x130 moest een repout worden maar ik dnek dat een zesde rep mijn vorm opgebroken had. vrijdag doe ik hem nog een keer op 130 Met een repout en dan gaan we weer doorbouwen naar de 140 :)

Press
5x5x50
op ~85% van mijn zware werksets, de dumbellpress gaf mij wat pijn in mijn pols en ik vind dit ook wel een fijne manier om volume te pakken.

Chin ups
14, 12, 9, 9, 8

Chin-up cardio approved :P. Heb je al vleugels inmiddels, hehe?

• Like
Haha al een beetje, ik had voor ik begon met krachttraining al een aardige basis in mijn rug van zwemmen dus die vleugels zijn altijd al een beetje aanwezig geweest, ze zijn nu wel echt eens tuk groter though :D als mijn armen nu eens meegroeiden zou ik helemaal blij zijn haha

Terug
Naar boven