XXL Nutrition

ecto to eckt groo'

• Topic Starter Topic Starter
Ja slechter dan nu kan het iig niet zijn, ik sta al maanden stil op mijn squats :(

Zondag 18-9 light

Press
5x63.5
4x63.5
4x63.5
ben van plan om press programmering iets om te gooien, een max effort set op 5 reps en daarna twee lichtere sets op 8-10 reps, zo kan ik hopelijk weer wat progressie maken

LB Squat (light)
2x5x90

Chin ups
7xbw+20
5xbw+20
5xbw+20
wat nettere reps dan eerst, waarschijnlijk blijf ik wel ff op dit gewicht zitten

Back extentions
3x10xbw+25

Dinsdag 20-9 heavy

Benchpress
5x93.5 pr
4x93.5
4x93.5
5x80

LB Squat (belt)
5x135 pr op squaaaaat madafakaaah!
3x5x80
heavy set voelde erg zwaar maar ook erg sterk :) heel tevreden, kreeg wel weer te horen dat het wat naar een goodmorning neigde, maar ik vind dit op een max effort setje niet zo erg, als ik zo op mijn sterkst ben is het maar zo. Daarna dus nog drie lichte sets gedaan emt focus op goede vorm, dit ging prima, maar mijn benen waren wel een stel spaghettislierten :P

Deadlift
1x180
5x140
oké dit werkt na een all out setje squatten dus niet :( moet misschien ff een ander moment kiezen om zwaar te deadliften, op mijn light/recovery dag lijkt mij niet heel slim, maar op mijn volume dag zal het mijn squat misschien weer in de weg zitten :/

Barbell Rows
3x8x65

Nog wat pompwerk voor bovenrug en biceps gedaan, mijn rug voelde nog iets te gaar voor chin ups

Twee Pr's HOPPAA! :D Lekker hoor.

Wat betreft die DL's zou ik je adviseren om de max DL in ieder geval op een andere dag te doen dan op je max squat dag. Idealiter pak je hem op je volume dag als eerste oefening om vervolgens volume te draaien op squats lijkt mij.

• Like
Waarderingen: cnh
Oké na wat puzzelen en SOGen Bij deze een trainingsplan:

Dinsdag Heavy
Benchpress 3x5 max effort
Squat 1x5 max effort 3x5 licht
Chin ups 3x5-10
Press 3x5 (~80-90% van max effort)
Pompwerk naar smaak toevoegen

Woensdag Boksen

Vrijdag Volume
Benchpress 3x5 max effort
Squat 5x5 ~80% van max effort (90 was toch iets té)
Deadlift 1x5 max effort
Press 3x5 (80-90% van max effort)

Zondag Licht
Press 1x5 max effort 3x5 ~90%
Squat 2x5 licht
Back extentions 3x8-10
Chin ups 3x5-10

Commentaar is uiteraard welkom

Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal prima uit man :).
Ik zou zelf alleen de verdeling tussen vrijdag en zondag een beetje anders doen. Volgens mij ga je vrijdag echt compleet naar de klote, waar je het zondag wel erg rustig aan kunt doen.

• Like
Dat is de bedoeling bij texas method ;) het is een mini stress adaptie cyclus, maar ik kijk even aan hoe het voelt, ben gister wel flink gaar

Dat is de bedoeling bij texas method ;) het is een mini stress adaptie cyclus, maar ik kijk even aan hoe het voelt, ben gister wel flink gaar

Oke! Het zal mij benieuwen hoe de vrijdag je gaat bevallen in ieder geval ;)
Persoonlijk vind ik het trouwens fijn om hard te gaan in de weekenden. Dat is ook een reden dat ik de rustige sessie zelf niet zo snel op zondag zou plaatsen.

Dat is inderdaad zo, alleen door hoe mijn werk en boksen valt moet ik het wel zo indelen, tussen zwaar en volume wil ik namelijk twee dagen om bij te komen :P
Voordeel is nu wel dat een kater op zondag niet zo heel erg is :D

Vrijdag 23-9 Volume

Voelde mij niet heel fit vanmorgen en helaas was het in mijn training ook wel te merken :/

Benchpress
4x93.5 erg jammer, had gewoon geen kracht
2x5x80
doorgegaan op ~85 % verder om mijzelf niet nog meer uit te putten en toch wat volume erin te houden.

LB Squat (Belt)
5x5x110
goed gefocust op recht blijven, voelde het flink in mijn quads en was echt zwaar, werd een beetje licht in mijn hoofd >.<

Chin ups
3x5xbw+20

Wide grip rows
3x8x60
beetje pompen, mijn glutes/kop waren al erg gaar dus een deadliftvariant leek mij niet heel effectief meer

Dus....geen deadlift op volumedag na squatten denk ik, een row variant is wel ok, en misschien binnenkort toch overwegen om UB via texas method te doen. Het voelde vandaag een beetje alsof ik teveel fatique had opgebouwd dat er nu uit kwam. Voeding was voldoende op 4700 kcal en gewicht stijgt langzaam, nu op 83.3 en vp lijkt niet echt te stijgen.

Zondag 25-9 licht

gisternacht gefeest tot in de vroege uurtjes met wat pep, dus verwachtte er vandaag niet te veel van, ging alsnog best aardig.

Press
4x63.5 niet verhogen
5x55
7x55 amrap

LB Squat (licht)
2x5x90

Chin ups
7xbw+20
6xbw+20
5xbw+20
10xbw

Dat was weer genoeg, conditie was overduidelijk erg ver te zoeken, maar de training voelde wel bevredigend :) dinsdag gaan we weer beuken :wl:

Dinsdag 27-9 Heavy

Benchpress
5x93.5
5x85
8x85 amrap
Mooie vorm, kont op de bank, volgende keer 95

LB Squat (belt)
1x137.5 (een rep om gewicht/vorm te testen, ging aardig)
1x137.5 (en toen was het ineens kk zwaar)
2x130
3x120
5x110
5x100
kracht helaas ver te zoeken, vorm wel aardig. Toen bleek dat 137.5 reppen het niet ging worden heb ik er maar een piramidesetje van gemaakt. Zal deels nog wel na effect vd pep van afgelopen weekend zijn. Ik moet even goed bij mijzelf te raden gaan of ik niet te zwaar bezig ben op dit moment, want dit was wel erg treurig.

Deadlift (licht)
5x160

Chin ups
3x5xbw+20

De bank gaat goed!!

Yes, die 93.5 had ik al een keer gehaald maar dat was met drie reps kont vd bank, dit telt wel iets meer :P
Nu gaat ik bench gewoon net als mijn press doen, dus 1 set zwaar, een set licht en een set licht AMRAP. Kijken of dit een beetje voortgang levert.

Vrijdag 30-9

Benchpress
4x95 :(
5x85
7x85 amrap

LB Squat (belt)
5x5x110
merk dat ik wat stijfjes ben, ik heb een tijdje mijn stretches verzaakt maar ga ze toch maar weer oppakken

Chin ups
7xbw+20
6xbw+20
6xbw+20

pompen op wide grip rows en side raises :)

Idee dat ik nog niet helemaal hersteld was, heb ook niet zo goed gegeten de afgelopen dagen dus dat zou het kunnen verklaren.

Ik ben de afgelopen drie weken 2.5 kilo zwaarder geworden terwijl ik daarvoor rond de 0.3-0.5 kilo per week zat, ben in die tijd minder gaan werken (terrasjes weer is wel een beetje voorbij) en weer begonnen met creatine dus ik heb echt geen idee wat ik nu aan echt gewicht aan heb gezet en hoeveel de creatine was. Ik ben een beetje aan het kloten met hoe ik mijn kcal moet zetten om niet onnodig vet te worden. Ik kijk het nu even aan op 4400.
Huidig BW tussen de 84.5 en 85 vp zal ergens tussen de 13-15 liggen

Zondag 2-10

Press
3x63.5 werd enorm dizzy bij eerste rep, daarna was de hele set verkloot :(
4x63.5 as usual
5x60
5x60

LB Squat (light)
2x5x90

Chin ups
7xbw+20
6xbw+20
5xbw+20

Leg Press
20x130
20x150
20x150
eens high reps voor de afwisseling, wel lekker pompen zo

Ja, ik hoop dat er door de squats al wat gewenning is opgetreden anders kan ik lopen wel vergeten morgen >.<

Hmm impv een walk-in fridge in dat geval maar eens op zoek naar een walking fridge :D.

• Like
Maandag 4-10- Heavy

Benchpress
5x95 pr
5x85
7x85 amrap

LB Squat (belt)
0x137.5 > tijd voor een reset want dit schiet niet op
5x125 > voelde zwaar, maar goed, zag er ook mooi uit
5x110