Fitness Seller

ecto to eckt groo'

Haha, 5 x 135 kilo squatten en dan een single met 2,5 kilo meer falen. Het is toch wat met jou. Maar okay Bench gaat de goede kant op.

• Topic Starter Topic Starter
Zal wel komen doordat mijn squat "setje" meer dan een paar minuten duurt, beetje hetzelfde als met de deadlifts vorig jaar ;)

ik ga wel gewoon voor de beachboy look, nooit meer benen trainen, gewoon meer benchen :P

Over beachboy look gesproken, ik heb besloten dat het weer tijd is voor een kleine cut, ik ga vanaf volgende week maandag om ~3500 kcal cutten en ernaast twee maal per week boksen als cardio, Qua krachttraining gooi ik de "lichte" dag er uit en ga ik op volume dag pressen. Het ziet er dan als volgt uit:

MA boksen
DI rust
WO boksen
DO heavy: bench>squat>deadlift
VR rust
ZA rust
ZO volume: press>squat>chin ups

Het doel is om zo'n 3/4 kilo te verliezen zodat ik de rest van de winter weer lekker door kan bulken, ik ga voor ~0.5 kilo per week

EDIT:
wegens agenda shizl gaat dit schema helaas niet passen de komende maand :(
wordt waarschijnlijk als volgt

MA rust
DI bench>squat>deadlift
WO boksen
DO rust
VR Press>deadlift>squat
ZA rust
ZO lichtjes pompen

Laatst bewerkt:
Vrijdag 7-10 (volume)

Bench
5x96 pr
5x85
7x85 amrap
grappig dat mijn amrap niet vooruit gaat terwijl mijn max wel stijgt, blijkbaar toch erg gaar na die ene zware set, ach ja, zolang de max stijgt is het prima :P

LB Squat (belt)
5x5x110
mijn heup/been gewricht zit rechts vast en steekt :( strekken leek weinig te helpen, hoop dat het niet aanhoudt want het stoort enorm tijdens zwaardere sets

Chin ups
8xbw+20 (soort pr gezien ik flink wat kilo's zwaarder ben :D)
6xbw+20
6xbw+20

pompen op press en face pulls

Op de zondag wel compounds, of alleen assistance werk?

Bank gaat mooi zo!

Ik denk op zondag bench, dips, chins, rows en leg press dus wel vooral compound bewegingen maar meer de focus op lekker veel herhalingen ipv intensiteit.
Bench gaat idd heel chill ^^ ik hoop stiekem in mijn cut nog een pietsie kracht te winnen, maar 5x100 zal nog even moeten wachten :P ik vind vet droppen nu iets belangrijker, ik wil gvd een keer goede definitie :fire:

Haha, sta je droog ofwa?! :P

Zonder Gein, ik snap het wel hoor. Je komt op een gegeven moment toch wel op n pint dat je de vetjes zat bent. Cut alleen niet te lang en té diep, want daar ga je spijt van krijgen op termijn ;)

• Like
Waarderingen: cnh
Haha, sta je droog ofwa?! :P

Zonder Gein, ik snap het wel hoor. Je komt op een gegeven moment toch wel op n pint dat je de vetjes zat bent. Cut alleen niet te lang en té diep, want daar ga je spijt van krijgen op termijn ;)
Nee niet bepaald, maar ik ben de vetjes een beetje zat, en vooral het feit dat er niks aan verandert (niet zo gek natuurlijk :P) waarschijnlijk ga ik een maand of een/twee door, kijken hoe lang ik het leuk vindt :D over het algemeen kan ik gelukkig best makkelijk cutten

Leef de ecto leef :thumb:. Cutten op hamburgers, friet en ijs.

• Like
en vergeet bier niet ^^ als ik toch in een kcal deficit zit mag er ook wel wat alcohol in :D

Zondag 9-10 licht
Vertiefd zware kater en ochtend train, that's not it. Gister begonnen met cutten op 3500, merk nog weinig honger :)

Press
5x63.5
5x57.5
6x57.5
door naar de 65!

LB Squat (licht)
2x5x90
weer steken in mijn rechterheup, begint echt vervelend te worden, ff advies gevraagd van een trainer en wat strek/warming up advies gekregen. Kijk ff een weekje aan of het helpt.

Leg press
3x20x160
lekker dit ^^

Chin ups
3x7xbw+20

Dinsdag 11-10

Bench
4x97.5
5x85
5x85 amrap (goed kapot)

LB Squat (belt)
5x127.5
5x110
5x110

Deadlift (belt)
5x170

Lekkere gewichten man. Mooie training zo met bp sq en dl.

• Like
Thanks, was wel flink zwaar haha, beetje verkouden en slecht geslapen maar we hebben het weer gehad, helaas geen energie over voor het leukere pompwerk maar dat komt na mijn minicut wel weer

Helaas weer een blessure, de pees van de heup abductor in mijn rechter been lijkt ontstoken te zijn. Mijn huisgenoot is fysiotherapeut en heeft er even naar gekeken. het is nog niet zo erg dat het in rust ook steekt maar squatten lijkt het wel erger te maken. Zijn advies: opnieuw met licht gewicht gaan squatten tot het weer goed voelt en daarna verhogen. Ook raadde hij mij aan om op hogere reps te gaan squatten gezien ik hier wel vaker last van heb. Ik heb boksen vandaag ook maar moeten overslaan :( Hoop dat ik niet na het cutten al mijn beenkracht kwijt ben met dit gekloot >.<

Dus......we gaan twee keer in de week deadliften, een keer zwaar op 1x5 reps met 2x5 lichter erachteraan, en een keer 3x8-10. De derde training houd ik de legg press er in, gewicht steeds 10 kilo omhoog, reps als het moet omlaag tot ik aan ~8 reps zit en dan weer op 20 reps beginnen met hopelijk een hoger gewicht.
Daarnaast gaan we dus alle dagen lichtjes squatten op hogere reps. twee dagen 3x10, een dag 3x20. Zo gauw mijn pees geen pijn meer geeft kan het gewicht weer omhoog (opnieuw :o)

Dus dan krijgen we:
A
Benchpress 5,5,5+
Squat 10,10,10
Deadlift 5,5,5+
Chin ups 3*AMRAP

B
Press 5,5,5+
Squat 20,20,20/15,15,15 (ff aankijken wat fijn voelt)
Romanian Deadlift 10,10,10
Chin ups 3*AMRAP

C
Benchpress 10,10,10
Squat 10,10,10
Leg press 3*8-20
Chin ups 3*AMRAP

Op het eerste gezicht t*fus veel volume op de squat, maar gezien het niet om echte werkgewichten gaat maar eerder rond 50-60 kilo moet dit wel gaan. Ik ben wel benieuwd hoe ik zou gaan op dit soort volume als werksets, lage reps lijken bij mij meer gedoe dan vooruitgang te geven namelijk :o afin, eerst maar weer normaal kunnen squatten dan ben ik tevreden

Laatst bewerkt:
Balen kerel :( Het zit ons niet mee!
Echter zijn er ook nog altijd mensen die zweren bij high-rep training in de cut, huehue :P

• Like
Sterkte man. En don't worry, jij krijgt je kracht wel weer..

• Like
Vrijdag 14-10

Press
4x65 voelde wel aardig, maar durfde nog niet voor de vijfde rep te gaan, volgende week proberen we het :) PR in het voorutizicht ^^
5x57.5
5x57.5
merk dat hoe zwaarder mijn eerste set wordt hoe lastiger het wordt om daadwerkelijk meer dan vijf reps op mijn amrap te halen :o misschien iets lager gewicht pakken voor de laatste twee sets

LB Squat (vorm)
3x15x50
poeh he, dit is wel even wat anders dan 5 reps beuken :eek: helemaal buiten adem! mijn heup zeurde nog wel wat maar had er achteraf minder last van dan bij zware sets dus hoop dat het op deze manier beter wordt, lekker veel reps om op vorm te trainen was ook wel eens fijn :) ik zie mijzelf dit wel er in houden :D

Romanian Deadlift
3x10x110 (mixed grip om en om)

Dips
2x10xbw+20

Chin ups
7xbw+20
5xbw+20

BW is onderhand 1.2 kilo omlaag tov zaterdag, dus het cutten gaat lekker :)

Wel eens geexpirimenteerd met high-bar? Allicht dat dit beter voelt in de heupen!

Ik heb ooit high bar gedaan, ik vind het met laag gewicht prima, maar als het richting de 100 kg gaat heb ik liever de extra stabiliteit van een low bar :o daarnaast heb ik erg veel moeite om in een rechtop positie diep genoeg te squatten (front squat is echt niet te doen) ik zou ze wel eens afwisselend kunnen doen, iets voor zondag :)

Terug
Naar boven