Fitness Seller

ecto to eckt groo'

Bezoekers in dit topic

Lijkt me wel leuk om een keertje te kijken

En lift jij echt 225 deadlift :eek: dat is voor een ecto toch super veel? Kom ik aan met mijn 50/80/100 :D.

Maar ik denk dat het je wel lukt, anders kan je nog wat Elliot kijken voor dat extra zetje:p
 
Lijkt me wel leuk om een keertje te kijken

En lift jij echt 225 deadlift :eek: dat is voor een ecto toch super veel? Kom ik aan met mijn 50/80/100 :D.

Maar ik denk dat het je wel lukt, anders kan je nog wat Elliot kijken voor dat extra zetje:p
Ik ben blij dat jij erin gelooft, ik krijg al een adrenaline kick bij het idee van die squat :o

Ik heb nog nooit 225 getild, maar als ik mijn 5RM doorreken zou het misschien net kunnen. Ik hoop mijn 5RM volgende week nog te verbeteren dan ben ik er iets geruster op.

Ik kan aardig deadliften doordat ik een redelijk kort torso en lange armen heb, een heel gunstige bouw dus. Daarnaast heb ik altijd al flinke glutes gehad dus kan ik daar ook lekker veel mee pullen. Iedereen heeft weer andere aanleg maar ik begon ook met een deadlift van <100, gewoon goed eten en veel liften. Vooral squatten lijkt mijn deadlift omhoog te knallen gek genoeg.

Ik zal Eliot eens checken, klinkt goed :D
 
Dus je hebt een 5RM met 190?! Dan lukt die 225 met gemak toch. Misschien zelfs wel 230kg.

Jou torso-arm is inderdaad super fijn voor deadlift. Korte ROM toch?:D

En je squat traint ook je onderrug en abs, dus waarschijnlijk dat je daarom meer kan deadliften.

Elliot Hulse (echte kanaal is Strenght Camp) is echt voor de motivatie. Maar qua advies is alan thrall de beste.
 
195 :D maar ik denk dat 200 in de komende twee weken wel kan, alleen hopen dat ik op se wedstrijd niet al kapot ben van de squats

Mijn squatvorm is een tijdlang ook meer een soort goodmorning geweest en dat draagt ziek veel over naar de deadlift. Het is iets minder goed voor je rug dus ik ben blij dat ik het niet meer doe maar het hielp zeker haha

Dat kanaal ziet er wel tof uit, ik zal het morgen voor de training opzetten :flexgrin:
 
Thanks dat je hem checkt man! Hij is net een commandant :D.

Goodmornings voor deadliften is inderdaad niet zo fijn voor je rug, daarom doe ik deadlift altijd als laatst (squat, bench, deadlift).
 
195 :D maar ik denk dat 200 in de komende twee weken wel kan, alleen hopen dat ik op se wedstrijd niet al kapot ben van de squats

Mijn squatvorm is een tijdlang ook meer een soort goodmorning geweest en dat draagt ziek veel over naar de deadlift. Het is iets minder goed voor je rug dus ik ben blij dat ik het niet meer doe maar het hielp zeker haha

Dat kanaal ziet er wel tof uit, ik zal het morgen voor de training opzetten :flexgrin:
Ga je een powerlift wedstrijd doen?
 
Ga je een powerlift wedstrijd doen?
Yes, geen officiële maar een miniwedstrijdje bij ons in de gym. Voor mij is het voorlopig gewoon een excuus om te maxen maar er zitten ook wel wat mensen tussen die echte wedstrijden draaien. Heel motiverend om te zien en mee te draaien :)
 
Yes, geen officiële maar een miniwedstrijdje bij ons in de gym. Voor mij is het voorlopig gewoon een excuus om te maxen maar er zitten ook wel wat mensen tussen die echte wedstrijden draaien. Heel motiverend om te zien en mee te draaien :)
Ahh oke, tof! Ik denk er zelf namelijk aan om misschien eens een beginnerswedstrijd te doen.
 
Ahh oke, tof! Ik denk er zelf namelijk aan om misschien eens een beginnerswedstrijd te doen.
Zou ik sowieso doen, de sfeer is op die wedstrijdjes bij ons enorm chill dus ik verwacht ook wel iets dergelijks op echte wedstrijden. Maakt niet uit hoe goed je bent, iedereen moedigt je aan als het een mooie strijd is :D een heel motiverende sfeer!

Heb je een al een wedstrijd op het oog?
 
Zou ik sowieso doen, de sfeer is op die wedstrijdjes bij ons enorm chill dus ik verwacht ook wel iets dergelijks op echte wedstrijden. Maakt niet uit hoe goed je bent, iedereen moedigt je aan als het een mooie strijd is :D een heel motiverende sfeer!

Heb je een al een wedstrijd op het oog?
Ik zag dat er in juni weer een officiele beginnerswedstrijd is van de KNKF.
Als ik mee ga doen wil ik wel winnen of iig hoog plaatsen :D
 
Dus je hebt een 5RM met 190?! Dan lukt die 225 met gemak toch. Misschien zelfs wel 230kg.

Jou torso-arm is inderdaad super fijn voor deadlift. Korte ROM toch?:D

En je squat traint ook je onderrug en abs, dus waarschijnlijk dat je daarom meer kan deadliften.

Elliot Hulse (echte kanaal is Strenght Camp) is echt voor de motivatie. Maar qua advies is alan thrall de beste.

Theoretisch zou het kunnen! Helaas weet ik uit de praktijk dat je eerst ervaring moet opdoen met 210,215, 220 etc..
Ik doe 6x180kg en 1x210 (met grote inspanning en niet heel nette vorm..)
Toch ben ook ik wel benieuwd of hij de 220 nu al kan trekken!
 
Ik zag dat er in juni weer een officiele beginnerswedstrijd is van de KNKF.
Als ik mee ga doen wil ik wel winnen of iig hoog plaatsen :D
Haha snap ik ook, wat zijn je stats op dit moment? Jij traint al aardig lang geloof ik, dus dan zul je wel aardig kunnen plaatsten.
Theoretisch zou het kunnen! Helaas weet ik uit de praktijk dat je eerst ervaring moet opdoen met 210,215, 220 etc..
Ik doe 6x180kg en 1x210 (met grote inspanning en niet heel nette vorm..)
Toch ben ook ik wel benieuwd of hij de 220 nu al kan trekken!
Dat is zeker zo! Vandaar dat het heel optimistisch ingeschat is :D 205 heb ik al getrokken een maand of wat geleden, en 210 zou toen misschien ook gelukt zijn. Ik maak mij vooral zorgen om de bench, ik heb erg moeite met de bodem van mijn competition bench, dus komende weken nog even veel paused benchpress doen.

Maar we gaan het zien, als het straks niet lukt dan de keer er op :D ik heb de tijd
 
Haha snap ik ook, wat zijn je stats op dit moment? Jij traint al aardig lang geloof ik, dus dan zul je wel aardig kunnen plaatsten.
Ik heb nooit echt specifiek powerlifting gericht getraind en doe ook nooit 1RM's. Mijn PR's gok ik ff op ongeveer 5x155 squat, 5x120 bench en 5x220 deadlift.
Met nog even oefenen en puur gefocused op 1RMs zou ik denk ik wel hoog kunnen scoren denk ik, maar wie weet :D
 
Ik heb nooit echt specifiek powerlifting gericht getraind en doe ook nooit 1RM's. Mijn PR's gok ik ff op ongeveer 5x155 squat, 5x120 bench en 5x220 deadlift.
Met nog even oefenen en puur gefocused op 1RMs zou ik denk ik wel hoog kunnen scoren denk ik, maar wie weet :D
Oh daar kun je zeker lekkere resultaten mee halen! Ik zou dan iig wat oefenen op gepauzeerd benchen, dat vond ik zelf erg onwennig om op te maxen. Ben benieuwd, ik ga je log volgen!
 
Zaterdag 21-1
Trainen met een dikke phenibutkater, niet heel prettig :o

Press
4x65
5x60
5x60
Even minder volume op de press zodat ik wat meer energie heb voor oefenen op mijn benchpress

Lb squat (beltless)
3x10x107.5

Chin ups
8xbw+15
6xbw+15
6xbw+15
Reset hier blijkt toch een goede keuze, met iedere rep vanuit een dead hang is dit zwaar zat, nu gewoon weer opbouwen

Paused benchpress
3x3x80

Spoto Press
3x5x75

Afgaande op laatste twee oefeningen zit mijn zwakke punt echt bij de pauze op mijn chest, daar ga ik komende twee weken flink op focussen :wl: iedere training een paused benchpress in een of andere vorm
 
Goed bezig man! Laat die wedstrijd maar komen :flexgrin:
 
Maandag 23-1

Benchpress
5x95 eerste rep paused
5x90
5x90
Solid

Lb squat (belt)
3x147.5
5x125
5x125
Beetje boos op mijzelf, vorm op rep drie zakte in en daarna durfde ik niet meer. Mentaal was ik gewoon zwak omdat ik dit weekend zo nodig een nacht moest feesten en daarna werken in de ochtend > 3.5 uur slaap+chemicaliën=nul herstel... Erg zonde dit, maar ik heb nog twee rondes om toch 5x150 te halen voor ik moet knallen dus we houden de moed er in!

Chin ups
8xbw+15
7xbw+15
6xbw+15

Dips
10xbw+20
12xbw+20 (pr?)
 
Gaat lekker hier!
 
Woensdag 25-1

Benchpress
3x8x82.5

Deadlift (belt)
3x200
40 sec rust >
1x200
40 sec rust >
1x200
5x170
5x170
Hierna was ik wel gefrituurd

Press
5x60
8x50
8x50

Merk dat ik wat ziekjes ben, en dat de hoge intensiteit op deadlift iets teveel van het goede was. Ik ga deadlift resetten naar 180 en weer opnieuw opbouwen.
Voor mijn mock wedstrijdje ga ik mijn verwachtingen ook wat bijstellen, ik ga voor een 160/165 squat, 220 deadlift en 105/110 bench, dat lijken mij mooie en vooral realistische doelen op deze korte termijn :D

Last but not least gaa de calorieën weer 100 omhoog on wat extra herstel te bevorderen, het is nu 4200 :D
 
4200 zowel op rust- als trainingsdagen? :) Welke EKV hoeveelheden houdt je ong aan? Zelf zit ik op rustdagen wat lager dan trainingsdagen vanaf vorige week. Dat bevalt een stuk beter :D.
 
Back
Naar boven