AndroidHealthClinic

ecto to eckt groo'

• Topic Starter Topic Starter
4200 zowel op rust- als trainingsdagen? :) Welke EKV hoeveelheden houdt je ong aan? Zelf zit ik op rustdagen wat lager dan trainingsdagen vanaf vorige week. Dat bevalt een stuk beter :D.
vetten rond de 125, eiwit 200, carbs 550 (pak m breed). Ik krijg het allemaal prima weg, wordt zelfs met redelijke honger wakker :D
Op de dagen dat ik boks gooi ik er nog 400 calorieën bovenop aan whatever ik op dat moment wil, omdat ik dit vaak wissel tussen niet, een of twee keer is er in mijn wekelijks onderhoud lastig rekening mee te houden :P

Ook lekker hoog in vetten begijp ik. Dat maakt het leven een stuk makkelijker! :D

Dus op dagen dat je aan boksen doet, eet je zelfs meer dan op KT dagen begrijp ik.
Zelf vind ik de verbranding met cardio/werk altijd lastig in te schatten. Gisteren bijv een dagje gewerkt, 4400 kcals op, en toch een tikke lichter vanmorgen. Het vreet schijnbaar behoorlijk energie!

Ook lekker hoog in vetten begijp ik. Dat maakt het leven een stuk makkelijker! :D

Dus op dagen dat je aan boksen doet, eet je zelfs meer dan op KT dagen begrijp ik.
Zelf vind ik de verbranding met cardio/werk altijd lastig in te schatten. Gisteren bijv een dagje gewerkt, 4400 kcals op, en toch een tikke lichter vanmorgen. Het vreet schijnbaar behoorlijk energie!
Ja ik vind het zelf ook lastig te schatten, en in een bulk overschat ik het liever dan dat ik het onderschat dus vandaar dat ik het redelijk ruim neem voor een uurtje :P
Het is bij mij ook steeds een struggle nu mijn rooster bijna wekelijks omgegooid wordt, de ene week doe ik veel meer dan de andere en dus heb ik totaal geen zicht op hoeveel ik nu eigenlijk nodig heb, mijn gewicht blijft ook al een paar weken steken :(
Maar over een week komt er weer wat ritme in dus dan hoop ik weer goede gains in gewicht te zien :)

Ja ik vind het zelf ook lastig te schatten, en in een bulk overschat ik het liever dan dat ik het onderschat dus vandaar dat ik het redelijk ruim neem voor een uurtje :P
Het is bij mij ook steeds een struggle nu mijn rooster bijna wekelijks omgegooid wordt, de ene week doe ik veel meer dan de andere en dus heb ik totaal geen zicht op hoeveel ik nu eigenlijk nodig heb, mijn gewicht blijft ook al een paar weken steken :(
Maar over een week komt er weer wat ritme in dus dan hoop ik weer goede gains in gewicht te zien :)

Ik ben dus niet de enige die een beetje problemen heeft met een veranderend ritme.
Op dagen dat je vrij weinig uitvoert is het stouwen, terwijl het op andere dagen misschien te weinig is :'). Het is een goed idee om alles maar een beetje te overschatten inderdaad! Ik ben van nature toch wel een beetje een undereater. Zonder tracken zit rond de 4K. Dingen als groentes, sausjes en drankjes niet tracken vind ik persoonlijk wel fijn :thumb:

Zodra je weer in een constant ritme zit, zal het inderdaad een stuk makkelijker zijn om gains te maken :). Veel succescolle bodybuilders, powerlifters en andere krachtsporters hebben niet voor niets een saaie 9-5 job er naast.

• Like
Waarderingen: cnh
Ik ben dus niet de enige die een beetje problemen heeft met een veranderend ritme.
Op dagen dat je vrij weinig uitvoert is het stouwen, terwijl het op andere dagen misschien te weinig is :'). Het is een goed idee om alles maar een beetje te overschatten inderdaad! Ik ben van nature toch wel een beetje een undereater. Zonder tracken zit rond de 4K. Dingen als groentes, sausjes en drankjes niet tracken vind ik persoonlijk wel fijn :thumb:

Zodra je weer in een constant ritme zit, zal het inderdaad een stuk makkelijker zijn om gains te maken :). Veel succescolle bodybuilders, powerlifters en andere krachtsporters hebben niet voor niets een saaie 9-5 job er naast.
We're all gonna make it ;) gewoon een extra portie snoep er in douwen :D

Inderdaad. Niet moeilijker maken dan het al is ;)!

Vrijdag 27-1

Press
5x65
5x60
5x60

Lb squat (beltless)
3x10x107.5
Beethe geëxperimenteerd met wijdere stance en voeten meer naar buiten, lijkt wel lekker te gaan dus ik ga het met mijn zware sets ook eens proberen, ik blijf veel rechter op

Chin ups
8xbw+15
6xbw+15
6xbw+15
Vanuit dead hang is dit zo motherffing zwaar O.o mijn hele rug is ook gaar, als ik het zo naar 25 terug krijg moet ik echt zieke gains hebben :D

Paused en spoto bench om het af te maken

Vrijdag 27-1

Press
5x65
5x60
5x60

Lb squat (beltless)
3x10x107.5
Beethe geëxperimenteerd met wijdere stance en voeten meer naar buiten, lijkt wel lekker te gaan dus ik ga het met mijn zware sets ook eens proberen, ik blijf veel rechter op

Chin ups
8xbw+15
6xbw+15
6xbw+15
Vanuit dead hang is dit zo motherffing zwaar O.o mijn hele rug is ook gaar, als ik het zo naar 25 terug krijg moet ik echt zieke gains hebben :D

Paused en spoto bench om het af te maken

Lekker bezig man! Ik heb ook gruwelijk veel zin om weer de sportschool in te gaan. Ik voel me dan ook mega schuldig dat ik 1 week geskipped heb vanwege tentamens. Hoe doe jij dat met tentamens enz?

Lekker bezig man! Ik heb ook gruwelijk veel zin om weer de sportschool in te gaan. Ik voel me dan ook mega schuldig dat ik 1 week geskipped heb vanwege tentamens. Hoe doe jij dat met tentamens enz?
Een rustweekje af en toe kan ook geen kwaad voor je vooruitgang, dus schuldig zou ik je niet voelen.
Ik ga zelf in mijn tentamen week juist graag trainen, lekker na het leren om even stoom af te blazen, daarna een bak eten en in coma in bed liggen. Tijdens tentamenperiodes ben ik altijd eventjes een kluizenaar... Gelukkig is het laatste tentamen van mijn hele master komende donderdag :D

5 x 65 press

• Like
Een rustweekje af en toe kan ook geen kwaad voor je vooruitgang, dus schuldig zou ik je niet voelen.
Ik ga zelf in mijn tentamen week juist graag trainen, lekker na het leren om even stoom af te blazen, daarna een bak eten en in coma in bed liggen. Tijdens tentamenperiodes ben ik altijd eventjes een kluizenaar... Gelukkig is het laatste tentamen van mijn hele master komende donderdag :D

Cnh ik heb nu een ander probleem. Ik heb een nieuwe baan als afwasser en gisteren was mijn eerste werkdag. Ik moest van 17:00 tot 01:00 werken! Opzich is dit niet erg maar ik kwam pas rond 2 uur thuis. Ik kan maximaal tot 8 uur slapen omdat dan mijn ouders en hond en zusje wakker worden en echt ziek veel lawaai maken. Hoe moet ik nu meer gaan slapen? Want ik heb maar 5-6 uur slaap per dag omdat mijn ouders rond 23:00 van werk komen en dan pas rond 00:00 gaan slapen en mijn zusje weer om 6:00 eruitgaat voor school. Vandaag kan ik dan weer niet naar de sportschool want ben t*ring moe.

Sorry voor dit lange verhaal maar de reden dat ik vaak niet train (eigenlijk de enigste reden), is omdat ik te weinig slaap. Ik heb echt 7-8 uur slaap nodig, anders ben ik net een zombie. Echt om te janken gewoon gvd

Laatst bewerkt:
houd het even bij de DB's

Cnh ik heb nu een ander probleem. Ik heb een nieuwe baan als afwasser en gisteren was mijn eerste werkdag. Ik moest van 17:00 tot 01:00 werken! Opzich is dit niet erg maar ik kwam pas rond 2 uur thuis. Ik kan maximaal tot 8 uur slapen omdat dan mijn ouders en hond en zusje wakker worden en echt ziek veel lawaai maken. Hoe moet ik nu meer gaan slapen? Want ik heb maar 5-6 uur slaap per dag omdat mijn ouders rond 23:00 van werk komen en dan pas rond 00:00 gaan slapen en mijn zusje weer om 6:00 eruitgaat voor school. Vandaag kan ik dan weer niet naar de sportschool want ben t*ring moe.

Sorry voor dit lange verhaal maar de reden dat ik vaak niet train (eigenlijk de enigste reden), is omdat ik te weinig slaap. Ik heb echt 7-8 uur slaap nodig, anders ben ik net een zombie. Echt om te janken gewoon gvd
Dat klinkt zuur man. Ik ken de frustratie van slecht slapen (ik heb zelf een tijd in het nachtleven gewerkt en moest dan door de weeks om 9 uur op college zijn > een totaal verneukt ritme als gevolg). In jouw geval kan ik je een ding aanraden: Koop slaap-oordoppen. Bij de etos/kruidvat hebben ze erg fijne in verschillende maten en ze ksoten geen drol (paar euro). Als je ze draagt hoor je praktisch niks meer. Ik kan er mee zelfs slapen als mijn huisgenoten een feest met muziek een kamer verderop houden :D

Daarnaast probeer ik vaak toch te trainen als ik moe ben met een goede bak koffie of twee (of als je dat smerig vindt energy drankjes of caffeine pillen oid), maar het is wel duidelijk minder als ik gaar ben en mijn herstel is veel slechter.

Case in point van moe trainen :(

Maandag 30-1

Bench
4x97.5 (1e rep paused)
1x100 paused test voor volgende week, kwam omhoog, maar vorm was niet goed :(

Lb squat (belt)
3x147.5 > knalde tegen een vanger aan op rep vier en toen was het helaas gedaan, heel kut want ik had de vijf gekund voor mijn gevoel :mad:
2x147.5
1x147.5
10x110
Iets wijdere stance geeft wel veel betere vorm, iig iets positiefs aan vandaag...

Chin ups
8xbw+15
6xbw+15
5xbw+15

Dips
10xbw+20
12xbw+20

Nu snipverkouden en moe vreten en mijn bed in :(

Schijthekel aan als dat gebeurd, als je stang tijdens het squatten ergens tegenaan komt.
Ik had zelf laatst dat de gewichten tegen een andere stang aan kwamen wat ik totaal niet had verwacht.

Toch lekkere training!

• Like
Woensdag 1-2
Na boksen moest ik nog iemand aanmoedigen voor een 5x120 bench poging dus ben zelf ook maar wat push werk gaan doen. Morgen dus wat extra tijd voor benen :)

Benchpress
8x82.5
8x82.5
8x82.5
8x75
8x75

Glose grip benchpress
8x60
8x60
8x60
Lekker alternatief op dips zo na het boksen, scheelt flink op de schouders :D

Donderdag 2-2

Ff een lichte training om wat extra te herstellen van de afgelopen paar zware weken

Deadlift
5x170

Pull ups
3x8xbw
flink moeilijker dan chin ups :(

BB rows (wide grip)
3x10x60

Probeerde ook nog bulgarian split squats, ging nog niet heel fantastisch :/ ik ben een beetje op zoek naar een fijne lichtere been oefening voor na deadlifts, suggesties zijn welkom

bulgarian split squats, goblet squats, elevated reverse lunge, box/bench step ups vind ik zelf fijn om te doen. Leuke basic trainingen, lekker bezig!

• Like
Terug
Naar boven