XXL Nutrition

ecto to eckt groo'

Bezoekers in dit topic

Maar wat ik me nu toch nog afvraag is of dit je progress niet langzamer gaat maken dan 0,3 kg per week of iets dergelijks? Of gaat het dan gewoon om het idee dat hij op dit punt toch niet elke week PR's kan zetten dus daarom beter af is met rustig bulken?

Meer calorieën en meer gewicht aankomen per week betekend niet automatisch meer performance en al helemaal niet meer spiermassa. Als het puur om kracht te doen is dan kan je het beste inderdaad zoveel mogelijk eten en aankomen, al is het alleen maar omdat je leverages gunstiger worden. Het aankomen in spiermassa is nu eenmaal een tergend langzaam proces als je naturel bent en al een x aantal jaren traint.

Volgens mij wil Cnh behalve sterk zijn wel zijn vetpercentage onder controle houden. Je bent dan na een jaar "agressief" bulken maanden aan het cutten of je moet na iedere 2-3 maanden weer een mini cut doen. Dit is niet persé verkeerd maar ik ben van mening dat je dan beter een jaar lang een slow maar steady bulk kunt doen zodat je na een jaar bulken misschien maar 4-6 weken hoeft te cutten.

Een goede discussie dit. Het is voornamelijk wat Jaap zegt, ik kán op mijn ub lift gewoonweg niet meer wekelijks vooruit. Op mijn lb was het met regelmatige resets wel te doen maar ook aardig pittig (e1RM zit al rond de 180 squat en 220 deadlift). Dus echt bulken is sowieso minder praktisch in mijn geval, gezien ik uiterlijk ook wel een ding vindt :P ik ben ook al 2 jaar aan het trainen en onderhand 15 kilo zwaarder, dus de makkelijke gains zijn er al een beetje uit (en alsnog ben ik 84 @ 1.92 :()

Ik merkte mijn laatste cut dat ik daar toch best wat aan kracht verlies en het weer even duurt voor dat terug is. Daarom wil ik slowbulken best eens een kans geven, we zullen zien wat voor resultaat het geeft :)

Als het tegen december nog nul heeft opgeleverd is een stevige cut/bulk altijd nog een optie
 
Hoop voor je dat het gaat werken in ieder geval. Klinkt wel veel handiger en beter als het goed zou uitpakken :).
 
Ik had trouwens niet in de gaten dat je nog geen 2 jaar trainde, goede krachtstats dan al voor zo'n korte tijd! Misschien zou ik dan toch iets agressiever bulken en mikken op minimaal een halve kilo per maand, maximaal een kilo. De eerste paar jaar trainen zou ik maximaal willen uitmelken. Een recomp methode is nog steeds een prima idee maar ik zou dan wel proberen te zorgen dat je ook op rustdagen boven onderhoud of in iedergeval op onderhoudsniveau eet.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Hoop voor je dat het gaat werken in ieder geval. Klinkt wel veel handiger en beter als het goed zou uitpakken :).
We gaan het zien :D

Ik had trouwens niet in de gaten dat je nog geen 2 jaar trainde, goede krachtstats dan al voor zo'n korte tijd! Misschien zou ik dan toch iets agressiever bulken en mikken op minimaal een halve kilo per maand, maximaal een kilo. De eerste paar jaar trainen zou ik maximaal willen uitmelken. Een recomp methode is nog steeds een prima idee maar ik zou dan wel proberen te zorgen dat je ook op rustdagen boven onderhoud of in iedergeval op onderhoudsniveau eet.
Dank je :D
In dat geval mik ik op 0.5-1 per maand, dat moet goed te doen zijn. Ik ben benieuwd naar de krachtgains eind vd zomer :)
 
Maandag 12-7
Slechte nacht gehad, maar we gaan max effort op squat!

Squat belt
3x160
Nog steeds niet over mijn 8x145 record heen, maar wel voor het eerst dat ik op dit soort gewichten kan reppen. Vorm was ook goed, geen goodmorning. Voor mijn volgende cyclus neem ik ~175 als begin e1rm. Het is mij wel duidelijk dat ik een stuk sterker ben op high reps als het om squats gaat, dus veel oefenen op low reps deze zomer :wl:

Deadlift beltless
4x150
4x155
2x160
Waarom dit moest snap ik ook niet helemaal, misschien als oefening voor maxen op de deadlift ofzo.
 
Word gewoon jaloers op je squat man haha, dat gewicht had ik anders nu ook moeten kunnen doen :O :P.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Dinsdag 13-6

Bench tng
3x3x95
Heel zwaar maar gelukt

Bb row
10x75
8x80
8x80
6x85

Lage pinpress
5x80
5x80
5x80
5x85

Pull ups bw+15
3x6
 
Donderdag 15-6

Deadlift belt
Max testen
1x190
1x200
1x210
1x220
0x230
Geen pr :(

Legpress
4x15
 
Jammer man, volgende keer beter!
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Je zit maar 30kg onder die ene powerlifter van mijn gym met deadlift. En hij is echt een tank.

Echt knap dat je 220kg kan man. Je rug is waarschijnlijk net een KLM vliegtuig :P.
 
Je zit maar 30kg onder die ene powerlifter van mijn gym met deadlift. En hij is echt een tank.

Echt knap dat je 220kg kan man. Je rug is waarschijnlijk net een KLM vliegtuig :P.
Was het maar zo :o ik heb vooral een heel lekker kontje volgens mijn (vrouwelijke) collega's :D
 
Was het maar zo :o ik heb vooral een heel lekker kontje volgens mijn (vrouwelijke) collega's :D
Wat :roflol:
In plaats van te zeggen
"Wow cnh wat heb jij grote biceps"
Zeggen ze
"Lekker kontje"

Ik ga echt stuk:roflol:

Dus daarom doe je geen Dumbbel curls :emo:
 
Wat :roflol:
In plaats van te zeggen
"Wow cnh wat heb jij grote biceps"
Zeggen ze
"Lekker kontje"

Ik ga echt stuk:roflol:

Dus daarom doe je geen Dumbbel curls :emo:
Ik heb van goede bronnen gehoord dat een kontje sexier is dan dikke biceps :D maar ik doe wel wat curls hoor, met een barbell, lekker langzaam en focus op de biceps activeren
 
Je zit maar 30kg onder die ene powerlifter van mijn gym met deadlift. En hij is echt een tank.

Echt knap dat je 220kg kan man. Je rug is waarschijnlijk net een KLM vliegtuig :P.

Komt aardig in de buurt.
 
Vrijdag 16-7

Bench tng
5x97.5 pr
5x3x90

Rows
8x80
8x80
6x82.5

Press
3x5x50

Pull ups bw+15
6
7
8

Zootje curls en facepulls
 
Lekker zeg :D.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Vrijdag 16-7

Bench tng
5x97.5 pr
5x3x90

Rows
8x80
8x80
6x82.5

Press
3x5x50

Pull ups bw+15
6
7
8

Zootje curls en facepulls

:cheer: het komt !!!!
Het mooiste was dat ik het ook totaal niet verwachtte, al een week best slechte nachten door stress en teveel koffie, maar blijkbaar heeft al dat banken wel geholpen :)
 
Maandag 19-6

Bench
10x60
10x70
8x80
6x82.5

Bb row
10x60
10x80
8x80
6x85

Press
12x40
12x45
10x50
8x52.5

Pull ups
12xbw
12xbw+5
10xbw+10
8xbw+10
 
Back
Naar boven