cnh
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 1.305
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 86kg
Maar wat ik me nu toch nog afvraag is of dit je progress niet langzamer gaat maken dan 0,3 kg per week of iets dergelijks? Of gaat het dan gewoon om het idee dat hij op dit punt toch niet elke week PR's kan zetten dus daarom beter af is met rustig bulken?
Meer calorieën en meer gewicht aankomen per week betekend niet automatisch meer performance en al helemaal niet meer spiermassa. Als het puur om kracht te doen is dan kan je het beste inderdaad zoveel mogelijk eten en aankomen, al is het alleen maar omdat je leverages gunstiger worden. Het aankomen in spiermassa is nu eenmaal een tergend langzaam proces als je naturel bent en al een x aantal jaren traint.
Volgens mij wil Cnh behalve sterk zijn wel zijn vetpercentage onder controle houden. Je bent dan na een jaar "agressief" bulken maanden aan het cutten of je moet na iedere 2-3 maanden weer een mini cut doen. Dit is niet persé verkeerd maar ik ben van mening dat je dan beter een jaar lang een slow maar steady bulk kunt doen zodat je na een jaar bulken misschien maar 4-6 weken hoeft te cutten.
Een goede discussie dit. Het is voornamelijk wat Jaap zegt, ik kán op mijn ub lift gewoonweg niet meer wekelijks vooruit. Op mijn lb was het met regelmatige resets wel te doen maar ook aardig pittig (e1RM zit al rond de 180 squat en 220 deadlift). Dus echt bulken is sowieso minder praktisch in mijn geval, gezien ik uiterlijk ook wel een ding vindt
ik ben ook al 2 jaar aan het trainen en onderhand 15 kilo zwaarder, dus de makkelijke gains zijn er al een beetje uit (en alsnog ben ik 84 @ 1.92
)Ik merkte mijn laatste cut dat ik daar toch best wat aan kracht verlies en het weer even duurt voor dat terug is. Daarom wil ik slowbulken best eens een kans geven, we zullen zien wat voor resultaat het geeft

Als het tegen december nog nul heeft opgeleverd is een stevige cut/bulk altijd nog een optie

ik heb vooral een heel lekker kontje volgens mijn (vrouwelijke) collega's 

het komt !!!!