XXL Nutrition

ecto wants to grow -eerste logje

• Topic Starter Topic Starter
Ja bedankt :D
Tegen september zullen onze stats vergelijkbaar zijn dus :p
(sommige van jou zullen hoger zijn al, maar je bent goed bezig man :D)

Zojuist 8xbw pull-up gedaan... Met toch een redelijke wide grip.
Vandaag beetje aan mijn pull-ups werken, misschien nog wat power cleans, als het droogt blijft ga ik ze buiten doen.

Haha nee, dan zijn mijne een stuk hoger! :D

Als iemand zich afvraagt of ik nog train : in zekere zin ja, maar niet echt meer zoals het hoort.

Ben net terug van vakantie (streek rond de Mont Ventoux :cool: )
Voor de komende 'warme' maanden zal het vooral training met de fiets worden, dus bijkomen zit er al niet in...

Ik ga wel weer beginnen met wat krachttraining, om mijn stats niet te fel te laten zakken. Vooral dan bench press, dips, pull-ups, rows, ...

Tegen halfweg oktober (als het seizoen afgelopen is) zal de krachttraining weer de bovenhand nemen, en heb ik tijd tot april om zoveel mogelijk bij te komen.

Oke, succes! :D

Terug er tegenaan. Komt snel allemaal terug.

Succes :thumb:

Terug er tegenaan. Komt snel allemaal terug.

Succes :thumb:

Thanks.
Inderdaad, mijn stats zal ik zoveel mogelijk gelijk proberen houden.
En dan vanaf oktober weer alles zoveel mogelijk verhogen.

Komt wel in orde :D

Ja het is moeilijk om het te combineren :p
Aan de ene kant wil ik mijn rennerscapaciteiten behouden, en een goede klimmer blijven -wat niet moeilijk is met een gewicht van 60 kg :o- (begin juli 63 , nu alweer 59)

Maar aan de andere kant wil ik ook wel mijn doel van 85 kg zo snel mogelijk bereiken...
Dus dit zal een beetje zoeken worden naar een evenwicht tussen de 2; in de winter zoveel mogelijk bulken, op een heel korte tijd (5 maand) en dan weer snel cutten (voeding zal niet zo veel veranderen want om te koersen moet je ook veel eten, en ik laat niets weg uit mijn eetpatroon, maar de levensstijl op zich zal een belangrijke rol spelen)

Je fietst ook wedstrijden?

Het is kiezen, je kunt het niet allebei doen...

kiezen kiezen kiezen. Een goede renner en klimmer heeft een ander lichaam dan een BB-er. Ik denk ook niet dat je wat aan 85 KG heb om mee te zeulen in je eind sprint naar de finisch. Ik zie bij mij op mijn werk de maratonners zo licht moglijk blijven, terwijl ik aan het bulken ben.

Sprinters zijn over het algemeen juist best zwaar hoor...

kiezen kiezen kiezen. Een goede renner en klimmer heeft een ander lichaam dan een BB-er. Ik denk ook niet dat je wat aan 85 KG heb om mee te zeulen in je eind sprint naar de finisch. Ik zie bij mij op mijn werk de maratonners zo licht moglijk blijven, terwijl ik aan het bulken ben.

Ik wil dan ook geen profrenner worden, ik zoek gewoon een evenwicht tussen bulken in de winter, maar toch goed kunnen rijden tijdens het seizoen.

Sprinters zijn over het algemeen juist best zwaar hoor...

Inderdaad, wat extra spiermassa kan je altijd gebruiken dan.

Maar jij had het over klimcapaciteiten net, dan heb je liever niet zoveel kilo...

Zijn er mensen die iets afweten van hartslagen?

Mijn pa zijn hartslag in rust is 61.
Die van mij ligt hele tijd rond de 85 (veel te hoog, maar dat weet ik dat dit zo is bij mij)

Ik ga een eindje fietsen, rustig opbouwen, en ik kijk hoeveel ik haal als ik een heuvel opsprint ; maximum 182 (denk dat mijn max 194 is)
Dan 5 minuutjes heel rustig tempo losgereden, en toen haalde ik een hartslag van 57.

Als ik recupereer op de fiets is mijn hartslag VEEL lager dan mijn hartslag thuis in totale rust.

Hoe komt dit?

Niemand?

Ik zou het niet weten. Ik weet alleen dat je hartslag hoger is als je conditie slechter is, helpt dat misschien? :D

Ok... we gaan eens kijken hoe het nog zit met de stats.
Even schematje plaatsen en kijken hoe het staat met mijn spiergeheugen :p
Bulken was normaalgezien gepland voor halfweg oktober - maart.
Maar het fietsen wordt mij redelijk beu.
Nu ja, het fietsen niet, het ****ing skinny zijn, dat wordt afgezaagd :o :D

Vandaar ga ik terug de trainingen weer goed hervatten.
Ik hoop tegen begin/halfweg september weer op mijn oude niveau te zitten (qua kracht).
Maar dat zal afhangen van hoe goed het opbouwen lukt.

Bon, het schema dus ;)
Het wordt ingedeeld volgens A-B-C1/C2

maandag A

BP (5x5)
Incline BP (12-12-10-8)
Dips (3x max)

dinsdag
rust

woensdag B

BB Rows (5x5) of Inverted rows (naam kan fout zijn :p)
BB curls (21en)
Hammer curls of DB concentration curls (2x10)
Chins (3x max)

donderdag
rust

vrijdag
fietsen en zwemmen

zaterdag

C1

Incline BP (12-12-10-10)
Flys (3x12)
Pullovers (3x12)

C2

Row (15-15-12-12-10)
(geïmproviseerde oefening met mijn leg extension, doelgebied: rug+biceps)
MP (5x5)
DB rows (3x8)

Zondag
fietsen

Op- of aanmerkingen ?

Ook wil ik nog een dag wat ondersteunende oefeningen doen, vooral op aanraden van kine (voor rug en knieën)

Shrugs
Floorwipers
Back extension
Leg extension
Kine oefeningen voor knie (4-tal oefeningen met BW)
Calf raises
Leg raises / crunches / situps / reversed situps
Goodmornings
Side bridge
Prone brigde

Op welke dag zou ik deze best doen denken jullie?
(zelf denk ik op vrijdag)

Terug
Naar boven