Fitness Seller

een goede bokser is zo veel sterker dan een straatvechter

Calyptus welke sport vond jij de leukste/beste sport?

zoals haai zegt, voetbal.

Qua vechtsport, degene die creativiteit in tactiek en techniek toelaat, ipv een gebonden set regeltjes en technieken te gebruiken.

MMA is de meest vrije, maar ik heb persoonlijk het meeste plezier gehad aan mn bronstijl, boksen.

Zo simpel en toch zo complex. Iedereen kan een slag geven, en toch is de tactiek die je in de ring gebruikt om een voordeel te halen zo belangrijk.

Is dat no contact dat je met 30 man in een zaal voor de spiegel bewegingen maakt ofsow?

Ik heb vroeger een half jaar op jujutie gezeten maar dat vond ik ook niet echt wat. Enige wat ik nog kan is trappen afweren en een schouderkoprol:D

ja alleen zonder die spiegel.

Ga maar eens een lesje kickboxen doen als bodybuilder of als bodybuilder wannabe.

Dan zie je zelf hoe hopeloos je eigenlijk bent tegen een vechter met enige kennis van zaken en ervaring. Ook al ben je 130 kg spier, je verliest gewoon tegen een boxer omdat die al jouw slagen kan ontwijken en ook belangrijk, als je geen vechttraining doet kun je niet incasseren.

http://www.youtube.com/watch?v=HBHK-2ZHbag&feature=player_embedded

prachtig voorbeeld van een wat iel ogende jongen die BJJ beheerst. De kalmte straalt er van af en hij domineert de positie. Beide partijen blijven daardoor relatief ongedeerd. Op een gegeven ogenblik zet hij voor korte duur een RNC (choke) aan waardoor deze zwarte jongen (duidelijk de agressor) bijna het bewustzijn verliest (het gaat om een bloed " choke" en niet waarbij je iemand de zuurstof ontneemt, wat zeer gevaarlijk kan zijn). Het enige wat ik uniek vind in deze situatie is dat er blijkbaar een aantal omstanders zijn die deze zwarte jongen kennen. Ze vinden het volgens mij prima dat hij een lesje geleerd krijgt, maar ook de BJJ-gast zijn kalmte en zijn uitleg dat hij hem alleen onder controle probeert te houden helpt hierbij denk ik. Het zou maar zo 180 graden kunnen draaien waarbij iedereen zich op hem focust. Maar goed, ik heb verder geen details. Ook deze van Ryan Hall is mooi om te zien: http://www.youtube.com/verify_age?next_url=/watch?v=GJX9QnrZtfc

Beetje verstand van basic takedowns. Een beetje kunnen boxen en op de grond goed zijn in positie en jezelf kunnen verdedigen is all it takes.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 12:50 ----------

photo1.jpg
Oja Ryan Hall heeft natuurlijk wel meer dan een beetje basic verstand van deze dingen. Maar je zou aan zijn verschijning niet zeggen dat hij 95% van de normale man in de kreukels legt.

Hij kan hem beheersen omdat die n*ger niets doet buiten cheap shot geven. Als die n*ger zou flippen kan die jongen niets meer doen DENK ik.

maar het is idd een mooi voorbeeld :)

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:05 ----------

Het tweede filmpje is wel mooi :)

@4.45, met zijn bek recht tegen die deur xD
@6.05 :roflol: die serveerster met dat plastieke mes

maar deze mannen zen wel van een ander niveau ;)

http://www.youtube.com/watch?v=DSUf-hHWRJA

http://www.youtube.com/watch?v=DSUf-hHWRJA

Laatst bewerkt:
die n*ger " flipt" al een aantal keer. Oke, het ziet er uit alsof hij behoorlijk aan het spazzen is en geen idee heeft wat hij aan het doen is, maar dat is mijn punt eigenlijk ook. De meeste mensen (hoe badass ze er ook uit zien) hebben geen idee hoe vechten werkt. Ze zwaaien met armen en weten niet hoe ze hun balans moeten bewaren en kracht inzetten. Elke ervaring met vechtsport waarbij fullcontact wordt gesparred, is al mooi meegenomen in een dergelijke situatie.

En een dronken tegenstander hebben helpt ook al enorm ;)

Als het echt een gevecht tussen jou en hem is moet je altijd voor de ogen & nek gaan. Juiste klap op je nek of je ogen in je kassen duwen krijg je zelfs de grootste jongens mee op de grond.

Niet dat ik denk dat je dat nodig hebt voor die dikke. Dat win je nl redelijk gemakkelijk op basis van conditie (en natuurlijk de eerste tik uitddelen)

lijkt meer op gay knuffelen

Gewoon een nadeel dat je tegenwoordig gelijk als eerste iemand KO moet slaan..
Doe je dat niet krijg je zelf onverwachts een hoek op je neus/kaak of slaap (Zelfs de grootste gaan neer)..
Doe je dat niet en winnen ze het niet krijg je tegenwoordig toch een mes in je rug of 9mm lood tussen je ogen..

Of hoewel.. Als je zus is mishandeld moet ze aangifte doen, je bent vader en moet aan je gezin denken..

Als ik een marokaan zie met deze filmpjes en de reden ect ect denk ik gelijk aan eerwraak haha

Ga maar eens een lesje kickboxen doen als bodybuilder of als bodybuilder wannabe.

Dan zie je zelf hoe hopeloos je eigenlijk bent tegen een vechter met enige kennis van zaken en ervaring. Ook al ben je 130 kg spier, je verliest gewoon tegen een boxer omdat die al jouw slagen kan ontwijken en ook belangrijk, als je geen vechttraining doet kun je niet incasseren.

Noem dan eens usernames van mensen die beweren dat een 130kg wegende bodybuilder een getrainde bokser aan kan?

De enigen die dat zeggen doen zelf geen bodybuilding maar trainen in de sportschool voor het zelfvertrouwen (dus ook bij ruzies). Door anderen (bankhangers) worden bodybuilders vervolgens bevooroordeeld en in een groep geplaatst van 'traag en niet kunnen vechten'. Ik heb er nog nooit een vechtsporter over gehoord, de bankhangers klagen erover omdat ze iedereen graag in een hokje plaatsen m.b.v. vooroordelen en stereotypes.

Een ding blijft zeker en dat is dat een 130kg wegende bodybuilder in de meeste gevallen meer weerstand kan bieden en vaak beter kan vechten dan de gemiddelde geen sport bedrijvende persoon. Dat de bodybuilder (of wielrenner, zwemmer etc.) het vervolgens aflegt op het 'vakgebied' van een vechtsporter lijkt me niet meer dan normaal. De zwemmer kan beter zwemmen en de bodybuilder heeft vaak een meer ontwikkeld fysiek.

Als laatste valt nog te zeggen dat het per individueel verschilt, zo zal een mma vechter (ben niet thuis in die wereld, kan ik Alistair Overeem noemen?) ook een goed ontwikkeld fysiek kunnen hebben en zal Dorian Yates zich goed staande kunnen houden in een engelse pub.

Als je het niet eens bent met mijn post, gelieve tegenargumenten te geven :)

Ik zet in dat geval toch mijn geld op de gemiddelde vechtbaas in de kroeg, die al honderden gevechten achter zijn naam heeft staan, dan op Yates (in de veronderstelling dat hij nog nooit heeft deelgenomen aan een straatgevecht).

Op de mat merk ik ook dat veel kracht en massa in combinatie met weinig ervaring en techniek niet veel uithaalt tegenover een ervaren vechter.

Ten eerste is dit een non-argument, want een open gevecht is geen lesje kickboksen.

ten 2de: empirisch bewijs: bob sapp.

Als 130kg spier je bullrushed heb je veel kans om te verliezen hoor. Leuk dat je technisch goed slaagt en kan ontwijken en blokken, maar ommenduur is er toch een raak.

http://www.youtube.com/watch?v=jRJVLVfPBKM
zn eerste gevecht, hij had nog geen maand getraind. DQ.

http://www.youtube.com/watch?v=EUqCSmWh_OY&feature=related

2de gevecht, cyrill abidi, geen garnaal op k1niveau.

ten 3de: nog teveel variabelen om te zeggen wie er wint. Een mid-level puntvechter kickbokser van 60kg gaat niks beginnen tegen een reus van 130kg die zin heeft om te vechten en een beetje tactisch inzicht heeft. Beetje trekken en duwen en die kickbokser vliegt door de lucht.

ten 4de is kunnen incasseren voornamelijk aangeboren.

Laatst bewerkt:
prachtig voorbeeld van een wat iel ogende jongen die BJJ beheerst. De kalmte straalt er van af en hij domineert de positie. Beide partijen blijven daardoor relatief ongedeerd. Op een gegeven ogenblik zet hij voor korte duur een RNC (choke) aan waardoor deze zwarte jongen (duidelijk de agressor) bijna het bewustzijn verliest (het gaat om een bloed " choke" en niet waarbij je iemand de zuurstof ontneemt, wat zeer gevaarlijk kan zijn).

je verwardt adem met zuurstof.

Bloodchoke sluit bloed af naar de hersenen waardoor ze geen zuurstof krijgen, airchoke sluit luchtaanvoer af, waardoor ommenduur ook de hersenen geen zuurstof krijgen.

Grootste verschil is dat bloodchoke na paar seconden al werkt(geen bloedtoevoer naar hersenen), terwijl een airchoke pakken langer duurt(zit nog zuurstof in bloed en de lucht in de longen) en het extra risico op beschadiging van de luchtpijp.

Beiden veroorzaken dood als je ze aanhoudt.

Het enige wat ik uniek vind in deze situatie is dat er blijkbaar een aantal omstanders zijn die deze zwarte jongen kennen. Ze vinden het volgens mij prima dat hij een lesje geleerd krijgt, maar ook de BJJ-gast zijn kalmte en zijn uitleg dat hij hem alleen onder controle probeert te houden helpt hierbij denk ik.

geeft ook meteen de zwakte van grondvechten aan.

Het zou maar zo 180 graden kunnen draaien waarbij iedereen zich op hem focust. Maar goed, ik heb verder geen details. Ook deze van Ryan Hall is mooi om te zien: http://www.youtube.com/verify_age?next_url=/watch?v=GJX9QnrZtfc

Beetje verstand van basic takedowns. Een beetje kunnen boxen en op de grond goed zijn in positie en jezelf kunnen verdedigen is all it takes.

Dacht ik vroeger ook. En dat zou zo zijn als de variabelen enkel zouden bestaan uit kunde van vechten. Zo werkt het helaas niet.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 16:53 ----------

Op de mat merk ik ook dat veel kracht en massa in combinatie met weinig ervaring en techniek niet veel uithaalt tegenover een ervaren vechter.

dan is mijn ervaring anders.

Meestal lukt het nog vrij aardig tot de buffe kerel moe wordt. Dan is hij fair game.

Stel ik altijd direct de vraag bij: hoe vaak heb je al een straatgevecht van langer dan 10-20 seconden gezien.

iets waar steeds op gehamerd wordt bij bjj: position voor submission. In sport ideaal, als het op zo snel mogelijk afwerken aankomt niet.

Laatst bewerkt:
Noem dan eens usernames van mensen die beweren dat een 130kg wegende bodybuilder een getrainde bokser aan kan?

De enigen die dat zeggen doen zelf geen bodybuilding maar trainen in de sportschool voor het zelfvertrouwen (dus ook bij ruzies). Door anderen (bankhangers) worden bodybuilders vervolgens bevooroordeeld en in een groep geplaatst van 'traag en niet kunnen vechten'. Ik heb er nog nooit een vechtsporter over gehoord, de bankhangers klagen erover omdat ze iedereen graag in een hokje plaatsen m.b.v. vooroordelen en stereotypes.

Een ding blijft zeker en dat is dat een 130kg wegende bodybuilder in de meeste gevallen meer weerstand kan bieden en vaak beter kan vechten dan de gemiddelde geen sport bedrijvende persoon. Dat de bodybuilder (of wielrenner, zwemmer etc.) het vervolgens aflegt op het 'vakgebied' van een vechtsporter lijkt me niet meer dan normaal. De zwemmer kan beter zwemmen en de bodybuilder heeft vaak een meer ontwikkeld fysiek.

Als laatste valt nog te zeggen dat het per individueel verschilt, zo zal een mma vechter (ben niet thuis in die wereld, kan ik Alistair Overeem noemen?) ook een goed ontwikkeld fysiek kunnen hebben en zal Dorian Yates zich goed staande kunnen houden in een engelse pub.

Als je het niet eens bent met mijn post, gelieve tegenargumenten te geven :)
Ben het met je eens (en dat op een internet forum :p). Maar wat ik probeerde zeggen is dat de stoere boys die 120 of 130 kg spier zijn een groot probleem hebben als ze tegen een mannetje staan van 80 kg die goed kan (kick)boksen. Dat heb ik al vaak genoeg gezien tijdens kickboks training, stoere mannetjes met veel spieren, die niet kunnen incasseren of ontwijken en een gevecht verliezen tegen iemand die qua fysiek en spieren een stuk kleiner is maar toch wint door minimaal een jaar ervaring in vechtsporten.

Ben het met je eens (en dat op een internet forum :p). Maar wat ik probeerde zeggen is dat de stoere boys die 120 of 130 kg spier zijn een groot probleem hebben als ze tegen een mannetje staan van 80 kg die goed kan (kick)boksen. Dat heb ik al vaak genoeg gezien tijdens kickboks training, stoere mannetjes met veel spieren, die niet kunnen incasseren of ontwijken en een gevecht verliezen tegen iemand die qua fysiek en spieren een stuk kleiner is maar toch wint door minimaal een jaar ervaring in vechtsporten.

Daar heb je gelijk in, maar je vergeet dat dat op kickbox regels is. De meeste mensen die buff zijn, zijn geen bodybuilder grootte waarop mensen die opmerkingen baseren en zullen dus alsnog redelijk soepel en beweeglijk zijn. Daarnaast weet ik nog van sparren dat als je dichtbij kwam, de slappere vechters helemaal niks konden en vooral als je ook nog mocht werpen. Daarnaast zegt calyptus t juist, hoe vaak heb je een lang straatgevecht gezien en ook amper gevechten die niet eindigen op de grond, daar heb je voordeel met veel krachttraining. Sparren op kickboxles is totaal niet te vergelijken met straatgevechten

Terug
Naar boven