Noem dan eens usernames van mensen die beweren dat een 130kg wegende bodybuilder een getrainde bokser aan kan?
De enigen die dat zeggen doen zelf geen bodybuilding maar trainen in de sportschool voor het zelfvertrouwen (dus ook bij ruzies). Door anderen (bankhangers) worden bodybuilders vervolgens bevooroordeeld en in een groep geplaatst van 'traag en niet kunnen vechten'. Ik heb er nog nooit een vechtsporter over gehoord, de bankhangers klagen erover omdat ze iedereen graag in een hokje plaatsen m.b.v. vooroordelen en stereotypes.
Een ding blijft zeker en dat is dat een 130kg wegende bodybuilder in de meeste gevallen meer weerstand kan bieden en vaak beter kan vechten dan de gemiddelde geen sport bedrijvende persoon. Dat de bodybuilder (of wielrenner, zwemmer etc.) het vervolgens aflegt op het 'vakgebied' van een vechtsporter lijkt me niet meer dan normaal. De zwemmer kan beter zwemmen en de bodybuilder heeft vaak een meer ontwikkeld fysiek.
Als laatste valt nog te zeggen dat het per individueel verschilt, zo zal een mma vechter (ben niet thuis in die wereld, kan ik Alistair Overeem noemen?) ook een goed ontwikkeld fysiek kunnen hebben en zal Dorian Yates zich goed staande kunnen houden in een engelse pub.
Als je het niet eens bent met mijn post, gelieve tegenargumenten te geven