XXL Nutrition

een goede bokser is zo veel sterker dan een straatvechter

koop een speedball, als je daar eventjes mee aan het kloten bent dan heb je er toch weer wat voordeel uit gehaalt.

Iemand een idee wat iemand als ik kan doen om wat "sterker" te worden? Dan heb ik het niet echt over krachttraining maar sterker in de zin van een straatgevecht waar je bijvoorbeeld wordt aangevallen door een ongewapende man. zou ik terug wat gaan boksen?

Als je techniek/snelheid beter is dan die andere heb je daar meer aan naar mijn idee. Heb zo'n vier/vijf jaar gebokst, enigste meisje dat met mij trainde was zo'n 40 kg zwaarder denk ik dus als ze me goed raakte was ik de lul. Enigste nadeel wat ze had was dat ze vrij lomp en sloom was door haar gewicht waardoor ik haar nog makkelijk aankon.

Ook altijd tegen mannen gespard,onverwachts uit de hoek komen,niet vaak dezelfde combinaties achter elkaar maken,snelheid,veel beweging en je komt een heel eind.

Zal je gaan richten op het opbouwen van conditie en uithoudingsvermogen. Touwtje springen, sprinten --> 10 pushups --> sprinten --> situps etc.
Goede focus leggen op techniek m.b.t. slaan maar ook m.b.t. verdedigen, vergeten veel mensen..

Zozo dat is een hele lijst aan vechtsporten, je horizon verruimen en meer dan 1 vechtsport beoefend hebben lijkt me sowieso beter dan aan 1 trouw blijven. Hoewel er inderdaad een paar tussen zitten die niet echt een aanvulling zijn op jouw vechtskills. (met name no contact en degene met teveel assumpties waar de 'technieken' ook nog eens te complex zijn om in een echt gevecht toe te passen)

Heb vroeger de no-contact karate versie gedaan, 4jaar lang, god wat een tijd verspilling. Ik ben dan ook ineens gestopt omdat ik het saai vond. vooral die kata's vond ik er zo idioot uitzien. Men broer heeft een tijdje geleden mma gedaan(heeft; hij is allergisch aan een sport langer dan 3maanden aan één stuk te beoefenen) en moet zeggen dat dat me wel wat lijkt. Spijtig dat ik op dit moment bij touwtje springen al gewrichtsklachten krijg, laat staan dat een gevechtssport op dit moment een optie is.

no contact :roflol: ik snap daar het doel niet helemaal van

Calyptus welke sport vond jij de leukste/beste sport?

Kata's zijn toch niet belachelijk??? Er vette kata is echt baas vind ik (kyokushin)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Er is een muy thai club, niet zo ver van mijn huis. Even gaan luisteren. Ik vraag me wel af in welke mate ik die conditietrainingen zal kunnen volgen. HEt is toch al een jaar of 3 dat ik, vooral door mijn gebroken ruggenwervel, nog aan cardio heb gedaan. Vroeger was ik het type die ik nu zo een beetje terug zie bij crossfitters. Ik kon 90 min aan krachttraining doen, en diep gaan, en daarna nog 90 min cardio (30 min crosstrainer, 30 min lopen, 30 min fietsen) Een beetje hallucinant als ik er aan terugdenk.

Waarschijnlijk kon hij die kata's niet en vind hij ze daarom belachelijk ;)

Er is een muy thai club, niet zo ver van mijn huis. Even gaan luisteren. Ik vraag me wel af in welke mate ik die conditietrainingen zal kunnen volgen. HEt is toch al een jaar of 3 dat ik, vooral door mijn gebroken ruggenwervel, nog aan cardio heb gedaan. Vroeger was ik het type die ik nu zo een beetje terug zie bij crossfitters. Ik kon 90 min aan krachttraining doen, en diep gaan, en daarna nog 90 min cardio (30 min crosstrainer, 30 min lopen, 30 min fietsen) Een beetje hallucinant als ik er aan terugdenk.
Eerste trainingen zal je afzien, maar je conditie komt wel terug. No worries

Waarschijnlijk kon hij die kata's niet en vind hij ze daarom belachelijk ;)

Eerste trainingen zal je afzien, maar je conditie komt wel terug. No worries
kwil niet stoefen, dus ga dat ook niet doen ;) maar laat ik het erbij houden dat ik niet slecht was in kata's of welk ander aspect van deze sport ook.

Yasmine, laat het liggen.
2 opties: of je doet het zelf en je draait een paar jaar de bak in
of je laat het iemand anders doen voor wat geld.

Techniek/ervaring > massa/kracht.

wat is voor jou sterker......rakere klappen geven dan een ander sinds wanneer is dat een teken van sterker zijn.. it's all about the bench!

**** kickbox dude nooit je zelf wegtrekken en gewoon duiken tegen de persoon met wie je zal vechten de eerste hit die je raakt maakt hem bang en hy zal op grond liggen en wegrenne.

Zou goed zijn voor je zelfvertrouwen, niet gek eigenlijk. Als je je daar zo belachelijk maakt(lees: kata's) schaam je je echt nergens meer voor.

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jul 2012 om 12:59 ----------

Voetbal

Is dat no contact dat je met 30 man in een zaal voor de spiegel bewegingen maakt ofsow?

Ik heb vroeger een half jaar op jujutie gezeten maar dat vond ik ook niet echt wat. Enige wat ik nog kan is trappen afweren en een schouderkoprol:D

Veel laffe aanvallen van achter of opzij of doortrappen tegen iemand zijn kop terwijl die al K-O is. Heel erg laag! :mad:

of **** it koop gewoon een gannoe swaaaa pop hem door ze knie en hy is geen reet meer.

• Topic Starter Topic Starter
wat is voor jou sterker......rakere klappen geven dan een ander sinds wanneer is dat een teken van sterker zijn.. it's all about the bench!

Ik legde toch uit wat ik bedoelde??!! Ik schreef:
"Iemand een idee wat iemand als ik kan doen om wat "sterker" te worden? Dan heb ik het niet echt over krachttraining maar sterker in de zin van een straatgevecht waar je bijvoorbeeld wordt aangevallen door een ongewapende man. zou ik terug wat gaan boksen?"

Ik zou in ieder geval niet een echt pistool gaan gebruiken, misschien kan je met een spijkerpistool een aantal keer in ze poten schieten.

Terug
Naar boven