Ik lees hier veel interesante zaken.
Ik moet zeggen dat ik redelijk goed kan incasseren (nog nooit KO gegaan, nog nooit 1 sec teruggedeinsd na een slag op mijn slaap, kaak, kin. éen keer wel een tiende van een seconde sterretjes gezien door een reus van een hooligan op de trein die mij twee slagen op de slaap gaf. Maar omdat hijme vasthield viel ik niet, en toen heb ik hem doen bloeden. Ik ben ook redelijk rap, maar merk wel dat ik toch iets te weinig core strenght heb. Daarmee bedoel ik dat ik bijvoorbeeld standing barbell curl kan doen met 50 kilo, maar mijn vrouw (die 60 kilo weegt) als een bruid over een drempel dragen, voelt zwaar aan, wat ik trouwens niet begrijp. Zou dit wel willen verhelpen maar weet niet hoe.
Iemand had het ook over agressie, vechtlust en ver willen gaan. ik moet zeggen dat toen ik jonger was, tot mijn 18 de of zo, heel vaak vocht op straat. Ook nooit verloren en nooit gevochten tegen iemand die bang was of die niet wou vechten. Daar zou ik me slecht bij gevoeld hebben. Ik denk dus wel dat ik mijn mannetje zou kunnen staan tegen die ex maar zoals ik reeds zei, in een gevecht is NIKS zeker. En ook, als het tot een gevecht zou komen (en ik vermoed dat dit er wel zal komen) dan zal ik heel ver moeten gaan om hem bang genoeg te maken dat hij geen wraak neemt. Ik zou nooit wapens of "vuile" technieken (ogen uitsteken,...) gebruiken. Ik vermoed dat het gevecht als volgt zou gaan: hij zou snel naar voren stormen en me bij mijn keel proberen grijpen om me dan te slaan en op de grond te krijgen, en dan te schoppen. Wat ik zou doen is een front kick, een voorbereidende linkse jab en dan afwerken met een rechtse hoek. Daarna dichter komen, knietje in de buikstreek en als hijzich dan bukt, neermeppen; Dan zijn keel vastgrijpen terwijl hij op de grond ligt en hem verwittigen.
(ik weet het, dergelijke scenario's zijn belachelijk omdat je niks kan voorspellen en idereen voelt zich een warrior in zijn voorbereidende verbeelding) Echter heb ik wel gemerkt, in het verleden dat ik er vaak in slaag dergelijke voorbereidende stappen kan uitvoeren. Ik zou tevens graag willen weten hoe mijn kracht zich verhoudt tegenover die ex. ALs we elkaar rechtstaand vastpakken, wie zou er dan de andere in bedwang kunnen houden. Hij is wel zwaar maar heeft dunne bovenarmen, en veel vet.