AndroidHealthClinic

Age is just a number

Alleen praat ze volgens mij niet als een Groningse, ze heeft die smerige Gooische "r". Geeft niet, maar ik verwachte iets heel anders.

Beestachtige prestaties, mooie vrouw.
Waarschijnlijk komt ze dan uit Haren, klein dorpje vlak onder Groningen, chique volk, lekkere hockey wijfen :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.986
Nou, deze jongen zit sinds zaterdag weer in de ziekenboeg. De manier waarop deze blessure ontstond was wel vreemd en onverwacht. Toen ik in de sportschool (het was upper body day) de loaded barbell (55 kg) uit het rek wilde tillen, iets wat ik al honderden keren heb gedaan, voelde ik een vreemde 'twitch' in m'n middenrug, rechts van het midden. Toch ging de barbell row nog prima.

De schade merkte ik pas toen ik de volgende ochtend opstond. Een diffuse pijn in de middenrug en daarnaast kan ik ook geen hoge druk op m'n wervelkolom hebben. Wandelen gaat, maar springen moet ik absoluut niet proberen.

Vandaag maar begonnen met paracetamol om de dag iets prettiger door te komen.

Was het soms koud (in de gym, of jijzelf)?
Beterschap?

• Like
Waarderingen: horn
Het is dinsdag

• #2.990
Sorry, mijn hoofd stond er niet naar vanwege die blessure, zoals je misschien kunt begrijpen. Maar hier is ie dan! Intake deze week omhoog van ±3500 naar ±3600 KCal/dag.
Clipboard01.jpg

• #2.991
Een diffuse pijn in de middenrug en daarnaast kan ik ook geen hoge druk op m'n wervelkolom hebben. Wandelen gaat, maar springen moet ik absoluut niet proberen.
Ik ben donderdag weer voorzichtig upper body gaan trainen. Het zijn niet de lats, want chest supported rows geven nul pijn. Het is ook niet de erector, want back extensions geven ook nul pijn. Waarschijnlijk een kleinere spier ergens in de middenrug. Als ik een seated chest press machine doe, moet ik zeer gecontroleerd het gewicht weer laten zakken, anders kan er een soort krampachtige pijn in mijn middenrug schieten. Hardlopen gaat voorlopig ook nog niet. 's Ochtends bij het opstaan flink stijf in de middenrug. Probeer pijnstilling tot een minimum te beperken; momenteel red ik het op 400 mg ibuprofen per dag. Kortom, niks ernstigs. Het zal op den duur wel weer verdwijnen...

Ik ben donderdag weer voorzichtig upper body gaan trainen. Het zijn niet de lats, want chest supported rows geven nul pijn. Het is ook niet de erector, want back extensions geven ook nul pijn. Waarschijnlijk een kleinere spier ergens in de middenrug. Als ik een seated chest press machine doe, moet ik zeer gecontroleerd het gewicht weer laten zakken, anders kan er een soort krampachtige pijn in mijn middenrug schieten. Hardlopen gaat voorlopig ook nog niet. 's Ochtends bij het opstaan flink stijf in de middenrug. Probeer pijnstilling tot een minimum te beperken; momenteel red ik het op 400 mg ibuprofen per dag. Kortom, niks ernstigs. Het zal op den duur wel weer verdwijnen...
Neem je magnesium?

• #2.997
De kramp kan toch ook gewoon het gevolg zijn van die verrekking ('twitch' zoals ik het zelf noemde) een week geleden? Ik vroeg chatGPT of spiertrauma krampen kan veroorzaken en hij zei o.a.:

Een spierverrekking is het uitrekken of scheuren van spiervezels. Dit kan leiden tot spierspanning en krampen in het getroffen gebied. Het lichaam probeert de beschadigde spier te beschermen door de spieren rondom de verwonde spier aan te spannen, wat kan resulteren in krampen.

Wat zegt de fysio?

Terug
Naar boven