XXL Nutrition

Age is just a number

Nee, een fysiotherapeut is in feite een paramedisch beroep.
Je hebt helemaal gelijk maar dat is in feite semantiek. Vanuit de allopathische geneeskunde is het alternatief wat zij doen. In Nederland erkennen we het als meer dan alternatief, noemen het dan paramedisch. Is ook deels cultureel gebonden en hoe een dergelijk vakgebied is gegroeid binnen de maatschappij over de jaren

Als je in de VS kijkt zien ze bijvoorbeeld chiropractoren en osteopaten als op bijna gelijke voet met de allopathische geneeskunde, met jarenlange studies die je dan moet volgen. Is in nederland heel anders en noemen we het alternatief, terwijl het hetzelfde discipline is in feite.

Ik spreek wel eens fysiotherapeuten die uit eigen beweging (bijna) alleen evidence based interventies uitvoeren en zij spreken over die andere fysio’s met nogal een minachting.

Wat je als arts mag uitproberen is nogal dichtgetimmerd door interne afspraken (richtlijnen, best practice), er is natuurlijk altijd wat variatie in de keuzes die artsen maken maar als je heel creatief gaat doen en zeker als het dan fout gaat, dan kom je snel in de problemen

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.023
Er zit nog steeds weinig schot in, dus de intake gaat ook deze week weer omhoog, van 3600 naar 3700 KCal/dag.

Clipboard01.jpg
This shoots not up so! :(

Laatst bewerkt:
Ik kwam vandaag deze bodybuilder tegen op Instagram. Hij is een jaar ouder dan ik (55). Zou dit naturel mogelijk zijn? In veel van zijn posts gebruikt hij de hashtag #naturalbodybuilding

https://www.instagram.com/julianmolteno/
Nog niet eens misschien. Al zet ie er #vegan neer moet ie zelf weten, maar geloof niet alles wat men zegt. Ik vermoed dat ie niet hoog blast, maar zeker een “trt+” dosering doet.

Al met al zeer nette shape en dit komt ook niet met gear aanwaaien.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.039
O.K., genoeg gedold, weer terug on topic.

De rug herstelt langzaam maar zeker weer. Zie deze post voor de aanleiding. Gisteren, op dag 11, weer volledig zonder pijnstilling een upper body training kunnen doen. Nog wel een aangepaste training, 100% op machines, voor een maximale controle van de bewegingen. Pullups doe ik bijvoorbeeld op een assisted pullup machine, om een voorbeeld te noemen. Na zo'n training is de rug wel weer iets gevoeliger, dus ik moet nog wel uitkijken niet te veel te doen. Vooral 's nachts is het omdraaien in bed nog vrij pijnlijk, dus platte rust en niks doen is ook niet aan te raden. In de loop van de ochtend wordt de rug door beweging weer soepeler.

O.K., genoeg gedold, weer terug on topic.

De rug herstelt langzaam maar zeker weer. Zie deze post voor de aanleiding. Gisteren, op dag 11, weer volledig zonder pijnstilling een upper body training kunnen doen. Nog wel een aangepaste training, 100% op machines, voor een maximale controle van de bewegingen. Pullups doe ik bijvoorbeeld op een assisted pullup machine, om een voorbeeld te noemen. Na zo'n training is de rug wel weer iets gevoeliger, dus ik moet nog wel uitkijken niet te veel te doen. Vooral 's nachts is het omdraaien in bed nog vrij pijnlijk, dus platte rust en niks doen is ook niet aan te raden. In de loop van de ochtend wordt de rug door beweging weer soepeler.
Ik wilde net uitvoerig vertellen hoe ik met subtiele fraude inderdaad summa cum laude geslaagd ben - dan maar niet.

Terug
Naar boven