XXL Nutrition

Age is just a number

Ontbijt: 250 gram havermout, vermengd met volle yoghurt, siroop, water, lijnzaad en kaneel tot een stevige pap. (>1000 KCal)
Eet je dit serieus als ontbijt? 250gr havermout is wel erg veel en ken eigenlijk niemand die zoveel havermout wegkrijgt als ontbijt. Zit zelf op 100gr icm 500gr magere melk en wat rozijnen, whey en pindakaas en dit is al een stevig ontbijtje/pwo meal voor me.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.942
Eet je dit serieus als ontbijt? 250gr havermout is wel erg veel en ken eigenlijk niemand die zoveel havermout wegkrijgt als ontbijt. Zit zelf op 100gr icm 500gr magere melk en wat rozijnen, whey en pindakaas en dit is al een stevig ontbijtje/pwo meal voor me.
Ja, die 250 gram havermout is correct (een half pak dus).

Maar de verhoudingen zijn wel anders bij mij. Ik meng de rauwe havermout met de andere ingrediënten die ik net noemde en eet het dan direct op (als stevig papje), waarbij de meeste calorieën uit de havermout komen. De exacte verhoudingen heb ik nu niet paraat.

• Like
Waarderingen: AK
150G met liter melk kan prima en 60g rozijnen, chap ik ook weg. 250g is wel erg veel, als je dat om 07u eet heb ik om 11u nog geen trek

Dat is wel nieuws, voor het eerst zeggen mensen dat OP teveel eet.
:roflol:

Teveel op het verkeerde moment, kan wel een goede tip zijn. Misschien helpt het toch om alles hier ook te melden?

• #2.945
Dat is wel nieuws, voor het eerst zeggen mensen dat OP teveel eet. :roflol:
Dat lees ik niet. Ik zie enkel wat verbazing.

Verder lijkt het mij logisch dat je je 'eating window' zo groot mogelijk maakt als je veel moet eten en dus 's ochtends vroeg direct begint met een stevig ontbijt (wat dat betreft dus eens met @Bullshark). Omgekeerd is het toch ook zo dat het succes van intermittent fasting deels komt doordat je maar een beperkt 'window' hebt om je calorieën naar binnen te werken?

Verder lijkt het mij logisch dat je je 'eating window' zo groot mogelijk maakt als je veel moet eten en dus 's ochtends vroeg direct begint met een stevig ontbijt (wat dat betreft dus eens met @Bullshark). Omgekeerd is het toch ook zo dat het succes van intermittent fasting deels komt doordat je maar een beperkt 'window' hebt om je calorieën naar binnen te werken?
Maar heb jij meer dan 3 eetmomenten op een dag?

Er stond een smiley, het meer serieuze gedeelte stond eronder.

Je eet voor het ontbijt blijkbaar meer dan @Bullshark en @ak, dat is best opmerkelijk. Tegelijk geeft @Kathlinoo aan dat zij juist een groot ontbijt vermijdt.

Mogelijk is jouw ontbijt (en andere maaltijden) te groot of kan je dingen anders timen. Als je je window zo groot mogelijk maakt dan zit het einde van de dag en het begin van de andere ook erg dicht bij elkaar. Om maar eens een willekeurige gedachte te noemen.

Ik denk echt dat eens kritisch kijken naar niet alleen wat je eet, maar ook hoe en wanneer mogelijk zou kunnen helpen bij andere inzichten en strategieën. Dan heb je ook kans dat er niet alleen gezegd wordt dat je meer moet eten, maar ook wat, wanneer en waarom.

Daarmee is door 3 bovengenoemden in feite al een voorschot in genomen.

Just my 2cts.

Laatst bewerkt:
06:15u opstaan: grote shake met 52g eiwit, 4g carbs, 1g vet en banaan 20g carbs (~310kcals
07:30u Ontbijt: 1L halfvolle melk (480Kcals - 46-37-16) 150g brinta(520kcals - 96-21-3) 60g rozijnen(205kcals- 48-2-1)
nog 2L water erbij.

• #2.952
Ik ben sinds kort weer helemaal klachtenvrij wat betreft hardlooppijntjes en ga komende week beginnen met het schema dat Oom Oli me heeft aangereikt (zie afbeelding hieronder). Ik ga sowieso beginnen op de loopband in de sportschool en niet buiten op de weg. Natuurlijk loop ik liever in de frisse buitenlucht, maar ik doe dit omdat mijn tempo buiten waarschijnlijk te hoog lag. Op de loopband kan ik de snelheid exact afstellen. Het schema bouwt alles zeer voorzichtig op. Mocht ik hiermee weer overbelast raken, dan zet ik definitief een streep onder het hardlopen.

STR-Beginner.png

Bovenstaand schema gaat uit van 3x p/w lopen.
Daarnaast blijf ik natuurlijk gewoon krachttraining doen, 4x p/w LB/UB.

Succes 💪

Dat zijn 2 LB dagen en 3 hardloopdagen op een week, dat is 5x dat je je benen belast elke week. Dat lijkt mij wat teveel van het goede gezien je leeftijd.
Maar toch, succes en sterk dat je het volhoud hoor!

• #2.957
Nou nou nou nou....
10 km/u op een loopband is echt easy peasy, a walk in the park. Ik weet nu in ieder geval dat ik (veel) te hard heb gelopen in mijn vorige pogingen. Dit zou ik ook direct na upper body kunnen doen in plaats van alleen op de rustdagen. Dat maakt de spreiding van de drie loopjes over de week al een stuk flexibeler.

Eerste looptraining:
(5)-1-(1)-1-(1)-2-(2)-2-(2)-3-(3)
Tussen haakjes zijn minuten stevig wandelen (6 km/u), daartussen minuten hardlopen (10 km/h)
In totaal dus 9 minuten 'hard' gelopen aan 10 km/h (= 1,5 km)

Nou nou nou nou....
10 km/u op een loopband is echt easy peasy, a walk in the park. Ik weet nu in ieder geval dat ik (veel) te hard heb gelopen in mijn vorige pogingen. Dit zou ik ook direct na upper body kunnen doen in plaats van alleen op de rustdagen. Dat maakt de spreiding van de drie loopjes over de week al een stuk flexibeler.

Eerste looptraining:
(5)-1-(1)-1-(1)-2-(2)-2-(2)-3-(3)
Tussen haakjes zijn minuten stevig wandelen (6 km/u), daartussen minuten hardlopen (10 km/h)
In totaal dus 9 minuten 'hard' gelopen.
Wel goed dat je daar nu achter bent.

10 km/u is wat mij betreft al erg snel om te beginnen. Dat dit jou lukt komt ongetwijfeld door je cardio-verleden, maar je lichaam heeft meer tijd nodig dan je longen.

Goed bezig! :thumb:

Dat zijn 2 LB dagen en 3 hardloopdagen op een week, dat is 5x dat je je benen belast elke week. Dat lijkt mij wat teveel van het goede gezien je leeftijd.
"Hardloopdagen".. 🤣🤣🤣
@imnewhere dat is een goede opbouw denk ik. Zo kan er weinig misgaan.

Zolang het hardlopen op lage intensiteit is en het volume rustig wordt opgebouwd en niet te hoog wordt is dat noodzakelijk een probleem. OP loopt nu effectief 9 minuten hard per sessie op een tempo van 10 km/u.

Wellicht suboptimaal voor hypertrofie van de benen, maar dat is een keuze.

Terug
Naar boven