AndroidHealthClinic

Age is just a number

Nou nou nou nou....
10 km/u op een loopband is echt easy peasy, a walk in the park. Ik weet nu in ieder geval dat ik (veel) te hard heb gelopen in mijn vorige pogingen. Dit zou ik ook direct na upper body kunnen doen in plaats van alleen op de rustdagen. Dat maakt de spreiding van de drie loopjes over de week al een stuk flexibeler.

Eerste looptraining:
(5)-1-(1)-1-(1)-2-(2)-2-(2)-3-(3)
Tussen haakjes zijn minuten stevig wandelen (6 km/u), daartussen minuten hardlopen (10 km/h)
In totaal dus 9 minuten 'hard' gelopen aan 10 km/h (= 1,5 km)
Daarom denk ik, op eigen tempo, afgewisseld met wandelen.
Nu gaan leren langzaam te lopen....kan ook blessures opleveren omdat je anders gaat bewegen.

Daarom denk ik, op eigen tempo, afgewisseld met wandelen.
Nu gaan leren langzaam te lopen....kan ook blessures opleveren omdat je anders gaat bewegen.
Waar haal je dat toch...
Langzaam leren lopen is de basis van alles. Slechts 10% van uw weekvolume mag boven het omslagpunt..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.967
Vandaag direct na upper body KT de looptraining gedaan op de loopband. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit gains zou gaan killen: in totaal 10 minuten joggen aan 10 km/u (1+2+2+2+3) minuten met even zo lange wandelpauzes aan 6 km/u als herstel. Uiteraard ga ik dit niet na een lower body KT doen.

Vandaag direct na upper body KT de looptraining gedaan op de loopband. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit gains zou gaan killen: in totaal 10 minuten joggen aan 10 km/u (1+2+2+2+3) minuten met even zo lange wandelpauzes aan 6 km/u als herstel. Uiteraard ga ik dit niet na een lower body KT doen.
Als je meer kcal binnenkrijgt dan behoefte gaat dat zeker geen gains killen.

Ik kan me dat daarentegen heel goed voorstellen.

Als je meer kcal binnenkrijgt dan behoefte gaat dat zeker geen gains killen.
Oppassen met teveel loopband wel. Je gebruikt op 1 of andere manier je adductoren bijna niet omdat de band meegeeft. Dit kan slecht vallen als je opeens eens buiten gaat lopen. Zou slechts 1 vd 3 trainingen op loopband doen. Je zou hem ook om dit te vermijden een beetje bergop kunnen zetten zegt men maar dat doe ik zelf ook niet.

Laatst bewerkt:
Het is niet dat je zonder hardlopen niet tot nauwelijks “gains maakte” dat het met hardlopen wel ineens lukt.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Boca
Gewicht afgelopen week gestagneerd. Gevoelsmatig eet ik 3300-3500 KCal/dag. Vandaag ga ik alles 1 dagje tracken om te kijken of dat gevoel klopt. Vervolgens iets ophogen voor de komende week.

Clipboard02.jpg
Je bent 1.80 en 54 jaar oud ? Hier is elke duursporter jaloers op.. Waarom proberen aan te komen tegen je natuur in? Is het geen optie om eens te proberen voor hardlopen te gaan? Binnenkort kom je in de 55+ categorie. Als je een jaar gericht traint kun je daar denk ik iedereen naar huis lopen met die stats en wielerachtergrond !! Doe waar je voor gemaakt bent, daar haal je altijd het meeste plezier uit is mijn tip. P**** doe je met laag gewicht niet minder of meer hoor.

Maar ok, maar eerst die 10 weken inleiding af. Daarna eens gericht naar een snelle 5 km trainen met de juiste intervals enzo erbij. Ik wil u gratis begeleiding geven met schema's als u wil. Wil ervaring op gaan doen als trainer.

Tip van de dag voor je krachttraining: Maak van uw quadriceps een natuurlijke brace met Bulgarian squats

Laatst bewerkt:
  • #2.974
Oppassen met teveel loopband wel. Je gebruikt op 1 of andere manier je adductoren bijna niet omdat de band meegeeft. Dit kan slecht vallen als je opeens eens buiten gaat lopen. Zou slechts 1 vd 3 trainingen op loopband doen. Je zou hem ook om dit te vermijden een beetje bergop kunnen zetten zegt men maar dat doe ik zelf ook niet.
Dank voor de tip. Toch zal ik, zeker de eerste paar weken, alles op de loopband blijven doen. Ik ken mezelf. Als ik de weg op ga, wordt het zeer lastig mezelf in te houden en ga ik toch weer het tempo opvoeren, vrees ik. De loopband dwingt me voorlopig tot een vast tempo van 10 km/u. Hoger tempo = hogere kans op overbelasting. Adductoren maak ik me geen zorgen over, die houd ik sterk met unilaterale legpress en adductor machine.

• #2.975
Weet wel over wie hij het heeft, heb daar ook een tijdje getraind

Nu zelfs wereldkampioen (uut Grunn)! :flexbiceps:

Terug
Naar boven