Ben Sheiko aan het lezen en lijkt me wel leuk om straks te proberen. Moet het schema wel even aanpassen aan mijn voorkeuren maar de basis wat betreft opbouw van de bench, squat en deadlift lijkt me wel mooi om te proberen.
Vandaag laatste WOD van the Open:
Roeien + 45 kg Thrusters (front squat + push press)
27 Kcal roeien (~3 min) + 27 thursters
21 Kcal roeien (~3 min) + 21 thursters
15 Kcal roeien (~3 min) + 15 thursters
9 Kcal roeien (~3 min) + 9 thursters
Tijd: 14 min. Heb hiermee toch een best mooie score neergezet dacht ik zo. Denk wel top 4/5 van de box (38 personen).
Dit was tevens ook mijn laatste Crossfit WOD voorlopig. Na 3-4 maanden Crossfit ga ik weer 4x per week krachttraining doen en hooguit wat lichte conditioning op zondag. Dit was een leuk uitstapje en vind deze manier van inspannen (meer aerobisch) lekker en vooral het sociale component is erg leuk. Echter is het bijna onmogelijk goed te combineren met serieuze krachttraining op het niveau waar ik nu ben, laat staan sterkste man (wedstrijden). Vooral het principe "expect the unexpected" is voor mij lastig om er op vrij hoog niveau krachttraining erbij te doen: bijv. op dinsdag 3x50 reps hyper extensions en sit ups doen verneuken mijn squats en deadlifts enorm op woensdag. Misschien ligt het ook aan mij als persoon, maar ik houd van structuur en plannen waarbij ik van tijd tot tijd wat kan afwijken maar altijd een geplande basis heb (niet gek als IT-er op een control afdeling

)
Mijn hart ligt bij zware gewichten tillen en sterker worden; ik mis het zwaar squatten, deadliften, log en benchpressen en schreeuwend 150/160 kg stones erop te smijten...en heb nog steeds de droom om ooit 300 kg te deadliften met mijn BW. Maar dan moet ik me toch gaan specificeren. Aangezien ik nu nog de tijd heb om hier zoveel energie in te steken wil ik me hierop gaan focussen. Wellicht als sporten straks een meer recreatieve vorm gaat krijgen en ik niet meer die krachtdoelen kan stellen dat ik weer ga crossfitten. Voor nu was het een leuk uitstapje.