Dankjewel Dominique!
Mijn verslagje van de Sterkste man van Nederland tot 105 kg. Ik denk dat ik straks nog even wat op de site van RPB ga zetten.
Ingewogen op 90 kg... kreeg de reactie: "Ohhhh, wat schattig"
OH Medley (100 kg log, 110 kg axle, 120 kg log, 130 kg Viking op reps):
Ik hoopte de 120 log te doen maar zette in op een snelle tijd op de eerste 2 onderdelen. Tot m'n grote verbazing knalde ik de 120 keihard omhoog en wist zelfs de 130 Viking 2x omhoog te grinden! Totaal flabbergasted en dik dik PR! Ik en het publiek konden samen lekker schreeuwen van vreugde

Hulde aan Gijs voor de 'tactical instructions'. 2e plaats achter Gijs!
Car deadlift (~250 kg) (1 vs 1):
Ik weet niet waarom, maar een hex bar positie deadlift ligt me zoveel beter dan een regular deadlift positie met een stang voor me. Een mega leuke verrassing was dat ik gewoon samen met Gijs dit mocht doen... Wie had dat gedacht na zo lang samen trainen? In de finale samen onze favoriete (en meest gehate) oefening te doen! Ik begon te liften en het ging echt verrassend makkelijk! Ik kon door blijven liften alleen begonnen m'n quads keihard vol te lopen waardoor ik een paar keer even moest rusten. Uiteindelijk 15 reps net achter Romario en een 3e plaats!
Weight for height (22,5 kg zak):
Dit was het onderdeel waar ik het meest tegenop zag. Op een of andere manier lukt het me niet om m'n kracht goed over te brengen. In training was 3.5m met onze +22 kg zak al bijna onmogelijk. We mochten in 90 sec tijd de hoogste hoogte proberen te behalen... uiteindelijk in één keer de 3.5m gehaald wat een PR was. 3.75m was net te hoog helaas en dat had me flink punten gekost omdat de meeste tot 3.75m kwamen. Balen, maar iets waar ik aan moet blijven werken. Ergens 9-10e plaats.
Wheel flip medley (4x350, 4x400):
Hele aparte tyres waren dit: breed, niet gemakkelijk vast te pakken en zonder tacky was vooral de 400 qua grip een monster. Uiteindelijk toch 5 flips weten te maken waarbij de 6e met de 400 tyre tot 2x toe net uit m'n handen glipten... Op zich niet verkeerd maar had verwacht dat ik wel wat meer door kon grinden. Rug en benen konden nog makkelijk door, maar grip was onvoldoende. Daar aan werken dus! Gedeeld 5e plaats.
Stones of strength (100, 110, 130, 150, 160, 180 op 1.40 / 1.45m):
Sinds m'n rug weer is hersteld sinds die langslepende blessure van vorig jaar gingen de stenen echt weer lekker in training. Maar nooit m'n PR van 1x160 kg op 1.32m in 2012 (!) weten te verbeteren. Normaliter bleef ik vaak in dit soort runs al hangen bij de 150 door vermoeidheid, maar vandaag was ik gebrand op de 160! Alleen Werner had voor mij ook de 160 stone weten te leggen dus ik wist wat ik moest doen. Uiteindelijk t/m 150 in 22 seconden erop gegooid en daarna in full r*tard mode de 160 kg erop geknald... ik hoorde Gijs nog roepen toen ik de 160 al tegen m'n kin had liggen: "Krikken, krikken, hoger, hoger!!"

Wederom een 2e plaats achter Gijs!!
Uitslag:
3e plaats overall!! Dit was mijn 3e keer op de finale en ook de zwaarste finale tot nu toe. De eerste twee keer niet hoger dan een 6e plaats weten te behalen en nu dit...Ik kan het nog steeds niet geloven. In 2009 ben ik samen met Gijs gaan trainen in de beginperiode van RPB in zijn garage, en nu stonden we samen in de finale op het podium.
"Luck is what happens when opportunity meets preparation"