XXL Nutrition

gazearek's HIT log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lekkere korte training denk ik zo.
Wat is eigenlijk je bewegingssnelheid, is dat net zoals HIT heel langzaam? En doe je dan ook opwarmsetjes voor je werkset?
Als dippen echt niet gaat, kun je misschien smal bankdrukken (decline).
Succes woensdag met je been-training!

Kort maar krachtig ;)
Ik gebruik 2 seconden voor de concentrische fase, daarna 2 seconden statisch indien mogelijk en vervolgens 4 seconden voor de exentrische fase.
Opwarmen van de schouders deed ik dan gisteren met een paar lichtere herhalingen ervoor en bij de supersets is het de bedoeling dat je opwarmt met de 2e oefening, dus de compound oefening, zodat je zeker weet dat alle spieren opgewarmd zijn, dus in het geval van de Triceps Pressdowns-Dips warm je op met de Dips en bij Leg Extension-Leg Press warm je op met de Leg Press.

In zijn boek staat ook nog een heel hoofdstuk met substituting exercises en daar staan verschillende alternatieve oefeningen voor alle workouts. In plaats van die Bent-Over Dumbbell Laterals zou ik volgende keer Bent-Over Cable Laterals kunnen proberen. In plaats van Dips wordt inderdaad de Close-Grip Bench Press aanbevolen :)
 
En waarom ben je er na 6/7 weken mee gestopt want je geeft aan dat het wel werkt? Misschien verschijnselen van overtraining? Want ik zie dat je verschillende geavanceerde technieken van intensiteit gebruikte en dat sloopt je nog veel verder en dat betekent weer dat je nog meer moeten rusten om daarvan weer te kunnen herstellen!

Nee, vond er geen reed meer aan om telkens 4 dagen te wachten om weer te trainen:p
 
Zometeen Workout Four: Legs and Abs, ben benieuwd of ik sterker ben geworden :rolleyes:
 
ga ervoor kerel!
 
Workout Four: Legs and Abdominals

Datum: 20-08-2008
Gewicht: 70,7 kg (-1,8% vet, +0,8 kg VVM, +0,6 kg vocht)

Legs:

Leg Exercise 1: Leg Extensions 12-20 reps until failure --> 13 x 50 kg + 2 reps! :D

Superset with

Leg Exercise 2: Leg Presses 12-20 reps until failure --> 19 x 160 kg + 5 reps! :D

Calf Exercise 1: Standing Calf Raises 12-20 reps until failure --> 15 x 46 kg + 3 reps! :D

Abdominals:

Äbdominal Exercise 1: Sit-Ups 10-20 reps until failure --> 30 x 12,5 kg + 9 reps & + 2,5 kg! :D

Commentaar:

Ben net terug, was echt een brute training, mp3 speler aan en gaan :D Overal meer reps zoals je ziet, buik kan volgende keer makkelijk 15 kg of misschien zelfs wel 20 kg... Leg press kan volgende keer ook naar 170 kg want zit nu eigenlijk zo goed als aan de 20 rep range. Heb ook gemerkt dat wanneer je met mp3 speler aan traint en motiverende nummers draait dat mentaal ook zeer positief uitpakt. Ik had er nu Guano Apes - Open Your Eyes, Robert Tepper - No Easy Way Out en Foo Fighters - Times Like These op staan. Kent iemand misschien nog meer motiverende nummers die ik voor volgende keer kan toevoegen aan mijn afspeellijst? Volgende training is weer Workout One: Chest & Back en gaat waarschijnlijk aanstaande zondag of maandag plaatsvinden, waarschijnlijk maandag ;)
 
Nice workout!
Volgende keer alles verhogen! (behalve leg extension dan)
Trillen op die benen zeker?
 
Nice workout!
Volgende keer alles verhogen! (behalve leg extension dan)
Trillen op die benen zeker?

Thanks, nee ik verhoog volgende keer alleen de leg press en de sit-ups want je moet het gewicht pas verhogen wanneer je aan de bovengrens zit van het aantal herhalingen, dus ik verhoog de leg extensions pas als ik er 20 reps mee kan doen en datzelfde geldt voor de standing calf raises. M'n benen trilde inderdaad als een gek, zeker bij de laatste herhalingen van de leg press. Ook de 1,5 m "lopen" tussen de leg extension en de leg press is hilarisch om te zien volgens mij en na de leg press loop je ook nog 10 minuten als Johnny Depp die in de film Fear and Loathing in Las Vegas net van een zakdoek met ether heeft gesnoven :D

http://www.youtube.com/watch?v=7ioaXUPgAWQ
 
haha leuk dat je 1,5m moet lopen ik moet er 9 doen ik haal et niet altijd :D
 
In zijn boek staat ook nog een heel hoofdstuk met substituting exercises en daar staan verschillende alternatieve oefeningen voor alle workouts. In plaats van die Bent-Over Dumbbell Laterals zou ik volgende keer Bent-Over Cable Laterals kunnen proberen. In plaats van Dips wordt inderdaad de Close-Grip Bench Press aanbevolen :)

Over welk boek heb je het precies, 'Heavy Duty' ofzo? En waar heb jij het gekocht?
Er staat trouwens ook heel veel op Youtube over Heavy Duty trainingen, ongeveer precies dezelfde oefeningen die jij ook doet.
 
Over welk boek heb je het precies, 'Heavy Duty' ofzo? En waar heb jij het gekocht?
Er staat trouwens ook heel veel op Youtube over Heavy Duty trainingen, ongeveer precies dezelfde oefeningen die jij ook doet.

Ik heb het over het boek: High-Intensity Training the Mike Mentzer Way en ik heb het online gekocht bij muscletotaal.nl. Op Youtube staan inderdaad ook een aantal filmpjes over HIT, onder andere met Markus Reinhardt en dat zijn inderdaad vrijwel dezelfde trainingen als die ik momenteel doe...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Workout One: Chest and Back

Datum: 25-08-2008
Gewicht: vergeten te wegen, op dit moment 73 kg

Chest:

Chest Exercise 1: Dumbbell Flyes 6-10 reps until failure --> 11 x 22 kg + 2 kg! :)

Superset with

Chest Exercise 2: Incline Presses 1-3 reps until failure --> 0 x 46 kg - 1 rep! :mad:

Back:

Back Exercise 1: Straight-Arm Lat Machine Pulldowns 6-10 reps until failure --> 12 x 20 kg + 5 reps! :)

Superset with

Back Exercise 2: Palms-Up Pulldowns 6-10 reps until failure --> 3 x 40 kg - 3 reps! :mad:

Back Exercise 3: Deadlifts 6-10 reps until failure --> 6 x 52 kg - 2 reps! :mad:

Commentaar:

Training ging niet bepaald super, was dus toch nog niet helemaal hersteld van de beentraining en ga nu minstens een week rust nemen om te compenseren en te overcompenseren van beide trainingen. Als ik me over een week nog niet volledig hersteld voel dan neem ik nog een paar dagen extra rust. De dumbbell flyes gingen opzich wel goed, maar van de incline presses direct daarna kon ik maar een halve herhaling doen. Ik had het gewicht dus toch moet verlagen! De straight-arm lat machine pulldowns gingen opzich wel goed, maar ook bij de compound oefening daarna was m'n kracht verdwenen. De deadlift lukte voor geen meter, de concentrische fase gaat opzich wel goed, maar mijn excentrische fase zuigt big time. Het lukt me gewoon niet goed om deze fase goed uit te voeren dus deze ga ik volgende keer ook zeker lichter doen en nog beter letten op de uitvoering!
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken zou ik zeggen hoe houd je het vol om maar 1x pw te trainen .. snap
zelf niet eens hoe ik het 4 mnd heb uitgehouden zonder uberhaupt te trainen :haha:

Fysiek ben je goed vooruit gegaan sinds de YBF :thumbs:

Succes verder met je schema ;)
 
gaze keep it up!
 
Normaal gesproken zou ik zeggen hoe houd je het vol om maar 1x pw te trainen .. snap
zelf niet eens hoe ik het 4 mnd heb uitgehouden zonder uberhaupt te trainen :haha:

Fysiek ben je goed vooruit gegaan sinds de YBF :thumbs:

Succes verder met je schema ;)

Thanks man, ga je 19 oktober ook weer naar de YBF?
 
Workout One: Chest and Back

Datum: 25-08-2008
Gewicht: vergeten te wegen, op dit moment 73 kg

Chest:

Chest Exercise 1: Dumbbell Flyes 6-10 reps until failure --> 11 x 22 kg + 2 kg! :)

Superset with

Chest Exercise 2: Incline Presses 1-3 reps until failure --> 0 x 46 kg - 1 rep! :mad:

Back:

Back Exercise 1: Straight-Arm Lat Machine Pulldowns 6-10 reps until failure --> 12 x 20 kg + 5 reps! :)

Superset with

Back Exercise 2: Palms-Up Pulldowns 6-10 reps until failure --> 3 x 40 kg - 3 reps! :mad:

Back Exercise 3: Deadlifts 6-10 reps until failure --> 6 x 52 kg - 2 reps! :mad:

Commentaar:

Training ging niet bepaald super, was dus toch nog niet helemaal hersteld van de beentraining en ga nu minstens een week rust nemen om te compenseren en te overcompenseren van beide trainingen. Als ik me over een week nog niet volledig hersteld voel dan neem ik nog een paar dagen extra rust. De dumbbell flyes gingen opzich wel goed, maar van de incline presses direct daarna kon ik maar een halve herhaling doen. Ik had het gewicht dus toch moet verlagen! De straight-arm lat machine pulldowns gingen opzich wel goed, maar ook bij de compound oefening daarna was m'n kracht verdwenen. De deadlift lukte voor geen meter, de concentrische fase gaat opzich wel goed, maar mijn excentrische fase zuigt big time. Het lukt me gewoon niet goed om deze fase goed uit te voeren dus deze ga ik volgende keer ook zeker lichter doen en nog beter letten op de uitvoering!

Hoho, niet bij de pakken gaan neerzitten!
Merk op dat je bij de eerste oefeningen van de supersetten vooruit bent gegaan. Dat is natuurlijk belastender voor je lichaam, zodat je de 2e oefening minder kracht over hebt. Als je hetzelfde gewicht en hh had gedaan als van de vorige workout voor je 1e oef., zou je zeker meer hh gemaakt kunnen hebben voor je 2e oef. Vergeet dat niet! Met andere woorden; je bent sterker geworden, alleen moet je het gewicht aanpassen van je 2e oef. als je daarmee meer hh wilt maken.
Dus imo heeft dat niets te maken met dat je niet helemaal hersteld bent van je afgelopen workout.

Succes,
Remko.
 
Hoho, niet bij de pakken gaan neerzitten!
Merk op dat je bij de eerste oefeningen van de supersetten vooruit bent gegaan. Dat is natuurlijk belastender voor je lichaam, zodat je de 2e oefening minder kracht over hebt. Als je hetzelfde gewicht en hh had gedaan als van de vorige workout voor je 1e oef., zou je zeker meer hh gemaakt kunnen hebben voor je 2e oef. Vergeet dat niet! Met andere woorden; je bent sterker geworden, alleen moet je het gewicht aanpassen van je 2e oef. als je daarmee meer hh wilt maken.
Dus imo heeft dat niets te maken met dat je niet helemaal hersteld bent van je afgelopen workout.

Succes,
Remko.

Ik denk dat je wel gelijk hebt man, die Incline Presses had ik gewoon moeten verlagen en van die Palms-Up Pulldowns kon ik er de vorige keer ook maar net 6 herhalingen... Ik ga nu toch maar weer benen + buik trainen en post straks de resultaten!
 
Workout Two: Legs and Abdominals

Datum: 29-08-2008
Gewicht: 73,0 kg

Legs:

Leg Exercise 1: Leg Extensions 12-20 reps until failure --> 15 x 50 kg + 2 reps! :D

Superset with

Leg Exercise 2: Leg Presses 12-20 reps until failure --> 12 x 170 kg + 10 kg! :D

Calf Exercise 1: Standing Calf Raises 12-20 reps until failure --> 17 x 46 kg + 2 reps! :D

Abdominals:

Äbdominal Exercise 1: Sit-Ups 10-20 reps until failure --> 23 x 15 kg + 2,5 kg! :D

Commentaar:

Het was zwaar, maar ben zoals je ziet bij elke oefening in reps of in gewicht vooruit gegaan! :D Ben nu wel misselijk, maar het was het waard! ;) Volgende week weer Workout Three: Shoulders & Arms :fire: Zometeen voor de overzichtelijkheid nog even een tabel maken met de oefeningen, data, gewicht en herhalingen...
 
Back
Naar boven