Fitness Seller

gazearek's HIT log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mooie extensions!
 
Vanavond is Workout Three: Shoulders & Arms weer aan de beurt, heb dan in totaal 5 dagen gerust dus dat moet wel voldoende zijn lijkt mij, alle spierpijn in m'n benen is ook al een paar dagen weg dus dat betekent dat er zowel compensatie als overcompensatie heeft plaatsgevonden! Check de resultaten vanavond!
 
Workout Three: Shoulders and Arms

Datum: 03-09-2008
Gewicht: 73,0 kg

Shoulders:

Shoulder-Exercise 1: Dumbbell Lateral Raises 6-10 reps until failure --> 16 x 8 kg + 2 kg! :D

Shoulder Exercise 2: Cable Laterals 6-10 reps until failure --> 9 x stand 2

Arms:

Biceps Exercise 1: Palms-Up Pulldowns 6-10 reps until failure --> 12 x 40 kg + 3 reps! :D

Triceps Exercise 1: Triceps Pressdowns 6-10 reps until failure --> 24 x 15 kg

Superset with

Triceps Exercise 2: Dips 3-5 reps until failure --> 3 x BW + 1 rep! :D

Commentaar:

Training ging goed, Dumbbell Lateral Raises zwaarder gepakt, maar kan ik volgende keer nog wel 2 kg zwaarder doen. Vorige keer lukte de Bent-Over Dumbbell Laterals voor geen meter, dus dit keer maar kinesis kabels gebruikt (bij gebrek aan beter) en daarmee gekruisd reps gemaakt voor achterkant schouders... Beter iets dan niets... Daarna Palms-Up Pulldowns voor biceps, 3 herhalingen meer en de uitvoering ging ook veel beter, bij elke rep echt het midden van de borst aan kunnen tikken, kan volgende keer ook zwaarder dus! Triceps Pressdowns deed ik vorige keer 6 x met 17,5 kg maar ik kon nu alleen 15 of 20 kg doen (ander apparaat) dus omdat ik vorige keer maar net 6 x kon deed ik nu voor de zekerheid maar 15 kg maar dat bleek veel te licht te zijn. 24 reps heb ik gedaan maar ben daarbij wel tot positive failure gegaan. Meteen daarna toch maar de dips weer gedaan en nu kon ik 1 rep meer maar het blijft gevaarlijk op zo'n hoge toren dippen als je armen in de bovenste positie shaken als de billen van Jennifer Lopez! ;) In totaal 45 minuten getraind en maandag is het weer tijd voor benen + buik!
 
mooie shoulder workout!
 
mooie shoulder workout!

Vind je? ;) Die achterkant schouderoefenening stelde niet zoveel voor en dan blijft eigenlijk alleen de dumbbell lateral raises over die volgende keer wel weer 2 kg zwaarder kan ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke training, ook die 24 x 15. Heeft dat apparaat niet katrolletje meer datie wat lichter is, want dat is wel een heel groot verschil met 6 x 17,5.
 
Workout Four: Legs and Abdominals

Datum: 09-09-2008
Gewicht: 70,5 kg

Legs:

Leg Exercise 1: Leg Extensions 12-20 reps until failure --> 20 x 50 kg + 5 reps!

Superset with

Leg Exercise 2: Leg Presses 12-20 reps until failure --> 7 x 160 kg - 5 reps & - 10 kg!

Calf Exercise 1: Standing Calf Raises 12-20 reps until failure --> 12 x 10 kg

Abdominals:

Äbdominal Exercise 1: Sit-Ups 10-20 reps until failure --> 12 x 20 kg + 5 kg!

Commentaar:

Ben tussentijds van sportschool veranderd, dus dit was m'n eerste training daar dus is ook allemaal nog even wennen. Maar vond het niet zo lekker gaan, ik ben de laatste dagen echt supermoe, lig elke dag 10 uur in m'n bed en voldoende eten valt ook niet mee. Heel m'n ritme is van slag, omdat ik nu klaar ben met m'n stage en niet meer naar school toe hoef. Motivatie is ook verdwenen dus denk dat ik nu toch overtraind ben. Bij de leg extension kon ik geen statische fase vasthouden en bij de leg press was de bewegingsbaan iets groter dan normaal waardoor er veel meer spanning op mn spieren kwam te staan dus dit voelde veel zwaarder aan. Kuiten heb ik nu niet in de Smith gedaan maar gewoon in een daarvoor bestemd staande kuit machine dus vandaar een verandering in gewicht. Sit-ups heb ik wel zwaarder gedaan maar gingen ook niet echt comfortabel. Ik weeg nu nog maar 70-71 kg dus dat is ook ****ed up. Ik neem nu 2 weken rust en zorg dat ik weer een vast dagritme krijg en dan ga ik er daarna weer tegenaan!
 
2weken is inderdaad lang probeer eens weekje
 
twee weken rust is teveel

2weken is inderdaad lang probeer eens weekje

Er vanuit gaande dat ik aanstaande zaterdag weer wilde gaan trainen dan zou ik 8 x in de afgelopen 40 dagen hebben getraind dus dat is eens in de 5 dagen. Aanbevolen wordt om eens in de 4 tot 7 dagen te trainen. Je hebt namelijk tijd nodig om te herstellen en daarna ook nog tijd nodig om te groeien. Herstellen is vaak wel redelijk gelukt maar ik ben niet gegroeid dus ik denk dat ik steeds toch nog een paar dagen extra nodig had om te groeien.

De redenen dat ik nu een kleine 2 weken rust wil nemen zijn allereerst om er zeker van te zijn dat ik weer helemaal de oude ben en ten tweede omdat ik nu bij een nieuwe sportschool ga trainen en daar is het 21 september open dag en als je dan lid wordt dan betaal je geen 30 euro inschrijfkosten. Daarbij ga ik volgende week maandag en dinsdag naar 2 kennismakingsdagen van de studie lichamelijke opvoeding en bewegingswetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel en dat programma bestaat ook grotendeels uit sporten dus het is niet zo dat ik 2 weken echt helemaal niets ga doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je ervan uitgaat dat jij echt elke training tot failure gaat , dan is idd herstel nodig , maar als jij elke keer zolang nodig hebt moet je toch eens je schema posten , daar ben ik dan wel beniewd naar , misschien volg je wel hit , maar dat is toch wel voor de gevorderde bodybuilder?
 
als je ervan uitgaat dat jij echt elke training tot failure gaat , dan is idd herstel nodig , maar als jij elke keer zolang nodig hebt moet je toch eens je schema posten , daar ben ik dan wel beniewd naar , misschien volg je wel hit , maar dat is toch wel voor de gevorderde bodybuilder?

Ik ga elke set tot positive failure en volg de door Mike Mentzer opgestelde ideale workout van HIT en aangezien ik nu alleen nog maar tot positive failure ga gebruik ik niet de technieken die voor de gevorderde bodybuilders bedoelt zijn. Zij gebruiken namelijk ook technieken zoals negatieven, static-hold, rest-pause etc.
 
Denk dat ik wel ff kom kijken .. eens zien wie er nog meer gaat, heb dit keer in iedergeval een slaapplek :)

Ok relaxed man, dan zie ik je mss daar wel weer! :)
 
Back
Naar boven