- Waardering
- 3.237
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Ik lees nu voor het eerst mee, maar kan je uit ervaring vertellen dat je bij te lage kcal extreem veel meer trek in je favoriete ongezonde dingen gaat krijgen. Ik dacht ooit 1800 per dag te moeten eten, terwijl mijn onderhoud (incl veel beweging en training) uiteindelijk rond de 3500 bleek te liggen. Met horten en stoten viel ik wel af, maar dan wel met de hele achtbaan van schuldgevoelens en je gewoon belachelijk voelen dat je toch weer faalt. Ik viel dus netto af, terwijl ik soms voor 2000 kcal cheatte. Het tracken van die cheat-calorieen opende mijn ogen voor hoeveel te laag ik zat, en gaf ook begrip voor hoe logisch de te sterke verleiding was.Maandag dus alles beginnen tracken.
Gestart met 114,8kg
Ma. 2193kcal. 32%carbs 36%eiwit 25%vet
Di. 2085kcal 32%. 38% 30%
Woen voedsel niet opgeslagen maar aan voedingspatroon gehouden
Do. 2281kcal. 41% 29% 30%
Vrij 2113kcal 36% 37% 27%
Zat 2042kcal. 34% 33% 33%
Deze morgen 112,9kg.
Waarschijnlijk veel water verloren en weinig vet en het gaat waarschijnlijk te vlug.
Vandaag heb ik een goed ontbijt genomen, track ik geen voeding maar ik ga niet overdrijven door deze middag op een verjaardagsfeest alles te gaan willen eten.
Bedoeling is ook om niet meer te hervallen in de valkuil van zoetigheid. Als me dat lukt laat ik mij dan ook vanaf midden september begeleiden door een coach ( thx Alpina ).
Op dit moment (paar jaar later) zit ik in een matige bulk, en ik eet uiteindelijk nog gezonder ook, omdat ik veel minder trek heb in al die dingen. Gewoon een paar chippies in het weekend, zonder stiekem in m'n eentje de zak leeg te vreten.
Honger maakt het echt veel moeilijker!