MuscleMeat

Get fit

Misschien ligt het teveel voor de hand maar ik ga het toch benoemen.
Als je zoveel moeite hebt met je zelf beheersen als je honger hebt helpt het wellicht om ervoor te zorgen dat je geen ongezonde troep in huis hebt, wat er niet is kun je ook niet eten.
Een tip die helpt om minder troep te kopen is nooit boodschappen doen met een lege maag. Met een volle maag maak je in de winkel vaak gezondere keuzes dan wanneer je trek hebt.
En je kunt natuurlijk best weleens wat lekkers eten, hier kun je ook gewoon ruimte voor maken in je schema voor de dag. Het is toch ook nog niet zo dat je volgende week het podium op moet.
Ik denk dat het vooral op de langere termijn erg belangrijk is dat je een normale, gezonde relatie met voedsel blijft houden of misschien ontwikkelt. Ik ben hier geen expert in maar je schuldig voelen elke keer als je ''verboden'' voedsel eet is niet erg bevorderlijk en zal je ook niet helpen om je doelen te behalen.

Om te cutten moet je karakter hebben en volhouden, indien geen van deze begin je er beter niet aan

• Like
Waarderingen: GVW
Om te cutten moet je karakter hebben en volhouden, indien geen van deze begin je er beter niet aan
Ja en nee. Er is een discipline-aspect, maar heel vaak ook een inzicht-aspect. Te weinig eten, binges niet meer kunnen managen, schuldgevoel en dus nóg minder eten, repeat...
Hameren op het karakter-aspect is vooraf leuk, maar na 15 x falen (ondanks goede voornemens) ga je op een gegeven moment concluderen dat het blijkbaar voor jou niet mogelijk is, blijkbaar niet het juiste karakter.

Je moet op basis van inzicht zorgen dat het discipline-aspect zo klein mogelijk is, als dat blijkbaar steeds te moeilijk is.

En dat inzicht gaat vooral over:

- hoeveel kcal per week heb je echt nodig (dus: eten én cheats bijhouden om dit in beeld te krijgen)
- welke voedingsmiddelen zijn handig: verzadiging in verhouding tot de hoeveelheid calorieën, smaak etc.
- wat zijn jou persoonlijke voorkeuren/momenten dat je graag eet (ochtend/avond , 6 kleine of 3 grotere eetmomenten etc)

En voor in ieder geval een deel van de mensen ook over:

- Waardoor is voeding zo'n moeilijk punt voor je? Heeft dit te maken met stress, zelfbeeld, aangeleerde gewoontes, etc.

Ja en nee. Er is een discipline-aspect, maar heel vaak ook een inzicht-aspect. Te weinig eten, binges niet meer kunnen managen, schuldgevoel en dus nóg minder eten, repeat...
Hameren op het karakter-aspect is vooraf leuk, maar na 15 x falen (ondanks goede voornemens) ga je op een gegeven moment concluderen dat het blijkbaar voor jou niet mogelijk is, blijkbaar niet het juiste karakter.

Je moet op basis van inzicht zorgen dat het discipline-aspect zo klein mogelijk is, als dat blijkbaar steeds te moeilijk is.

En dat inzicht gaat vooral over:

- hoeveel kcal per week heb je echt nodig (dus: eten én cheats bijhouden om dit in beeld te krijgen)
- welke voedingsmiddelen zijn handig: verzadiging in verhouding tot de hoeveelheid calorieën, smaak etc.
- wat zijn jou persoonlijke voorkeuren/momenten dat je graag eet (ochtend/avond , 6 kleine of 3 grotere eetmomenten etc)

En voor in ieder geval een deel van de mensen ook over:

- Waardoor is voeding zo'n moeilijk punt voor je? Heeft dit te maken met stress, zelfbeeld, aangeleerde gewoontes, etc.

TS is al bijna 1 jaar bezig en is bijna niets afgevallen.....
in 1j tijd kan je een compleet andere persoon worden mits wat discipline en karakter

• Topic Starter Topic Starter
Ik zeg alleen dat TS het alleen niet zal kunnen en beter een coach zou nemen.
Van Februari tot heden slechts 1kg kwijt
Daar denk ik over na. Maar als de wilskracht er niet is zal die coach er niks aan veranderen of ik eet nog te weinig dan wat men lichaam vraagt.
Ik hou momenteel alles bij in een spreadsheet en zal dit volgende week eens delen.
Momenteel 114,5 voor 185cm

Te weinig zal je niet eten anders was je een pak meer kwijt
Ik denk gewoon dat je momenten hebt waar je je niet aan je schema houdt en dan gewoon te veel kcal's naar binnen werkt en zo blijf je bezig
Een kennis van mij met hetzelfde gewicht maar 10cm kleiner dan jouw verliest 500gr per week op 2850kcal
Doet anders niks van sport buiten wandelen en gaan werken

Je moet consest zijn, maak een haalbaar schema en hou daar op aan, max in cheatmeal per week en de kilo's vliegen eraf

• Like
Zoek alsjeblieft een goede coach. Deze zal je juist kunnen helpen met je wilskracht en het trainen hiervan. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe moeilijk het is om jarenlange conditionering van je hersenen en hormoonhuishouding daadwerkelijk is, helemaal als je van ver moet komen. Gun jezelf de ervaring en kennis van een coach, het zal je zoveel meer resultaat opleveren dan zo door blijven modderen.

Daar denk ik over na. Maar als de wilskracht er niet is zal die coach er niks aan veranderen of ik eet nog te weinig dan wat men lichaam vraagt.
Ik hou momenteel alles bij in een spreadsheet en zal dit volgende week eens delen.

een goede coach kan je motiveren, en je legt 'verantwoordelijkheid' aan hem af elke week.

Je moet wel zelf willen en daar is niet zo veel ' wilskracht ' voor nodig, mits je weet wat je doet. Een coach kan je op het juiste spoor helpen, maar je moet het uiteindelijk zelf doen, én voor jezelf doen.

• Like
Naar mijn gevoel. Goed getraind zonder gejaagd te zijn met ook voor rust tussen de sets. Wat is de ideale rustperiode tussen de sets?

FB 2
Sunday, 13 October 2024 at 07:19

Cardio Opwarmen
Set 1: 10:00

Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 9
Set 3: 50 kg × 10

Notes: Flat medium grip pronated

Squat (Machine)
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10
Set 3: 72,5 kg × 10

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 52 kg × 10
Set 2: 52 kg × 10
Set 3: 56,6 kg × 10

Notes: Close grip

Bench Press (Dumbbell)
Set 1: 16 kg × 10
Set 2: 16 kg × 10
Set 3: 16 kg × 10

Seated Leg Curl (Machine)
Set 1: 52 kg × 10
Set 2: 52 kg × 10
Set 3: 54,3 kg × 10

Leg Extension (Machine)
Set 1: 45 kg × 10
Set 2: 45 kg × 10
Set 3: 52 kg × 10

Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 25 kg × 10
Set 2: 25 kg × 10
Set 3: 25 kg × 10

Notes: EZ bar medium grip

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 22,5 kg × 10
Set 2: 22,5 kg × 10
Set 3: 22,5 kg × 10

Cardio Fietsen
Set 1: 15:00
https://strong.app.link/OXX63z3HENb
IMG_4048.jpeg

Ideale rustperiode bestaat denk ik niet, het hangt sterk van de oefening af en de intensiteit van je training. Deadlift en Romanian deadlift neem ik vaak richting de 3 minuten bij de zwaarste sets, concentration curl en andere kleine oefeningen eerder 1-1,5 minuten.

Sinds gisteren pijn in aan de schouder. Ik mag dus de eerste afspraak met PT uitstellen tot dit verholpen is. Alvast vandaag geen KT gedaan enkel cardio 🤬🤬

Ik vermoed een slijmbeursontsteking.
Morgen alvast naar de huisarts.
Kzal wel al eens contact leggen met de PT en horen wat hij zegt maar ergens denk ik dat het best afwachten is.

Je kan best een voorschrift voor de kine vragen.
Ik heb het ook voorgehad te wijten aan te weinig of geen opwarming van de schouders.
Nu doe ik altijd rek oefeningen als opwarming
Klachten zijn zo goed als weg

• Like
Terug
Naar boven