Daantje Groot
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 147
- Lengte
- 2m
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik snap echt niet waarom je dat cutten maar blijft uitstellen, hoe langer je zo door blijft "bulken" hoe langer je door moet cutten om op een redelijk vp te komen. Als ik jou was zou ik nu al beginnen met cardio na het trainen en dan langzaamaan je voeding bijschroeven. Niet verder kijken op die "gains" 0,1-0,2 cm kan net zo goed vocht zijn of vetgains.
Ik begrijp je echt volkomen, het is gewoon zo dat ik ook nog wel aan kracht zou willen winnen de komende weken en dat mijn pezen minder blessure gevoelig lijken/zijn bij een kcal surplus, uiteraard ook vanuit het beoogde standpunt dat strength gains equal mass gains...
Komt er dus in feite op neer dat ik gewoon niet de indruk heb dat ik qua kracht/massa alles uit deze 'bulk' heb gehaald en het daarom nog wat verleng.
Dan kan je eeuwig door blijven gaan, zolang je een surplus aan zal houden en steady blijft trainen dan zal je kracht/massa erbij krijgen.....
Dat blessuregevoeligheid lager ligt bij een surplus is discutabel, je traint meestal ietwat harder dus dan zou je kunnen zeggen dat je kans op blessures stijgt. Maar omdat je meer dan genoeg voeding binnen krijgt (en rust?) daalt dit weer ietwat. Bij een cut is het eigenlijk hetzelfde maar dan omgedraaid je traint meestal iets lichter wat de kans weer verkleint en de kcal deficit verhoogd het weer ietwat.
Daarom ook dat je niet van een overschot niet meteen naar een groot tekort moet zakken, gewoon overschot > onderhoud > tekort. Mack10 weet iniedergeval een stuk meer van voeding dan ik (als het goed is) dus die zou je hier wat meer advies voor kunnen geven.