XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Dat hebben we allemaal Gros.. probeer voor jezelf een goed ritme te vinden. Leuk weer wat van je te lezen!!

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Als de motivatie een beetje zoek is en mogelijk ook de energie plus blessuregevoeligheid (en niet te vergeten je leeftijd mbt herstel) mag je jezelf imo wel de vraag stellen of FB wel zo verstandig is en zeker 3x per week.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.983
Ik moet maar FF kijken of het wat is.
Nu had ik soms een borst training en soms door de drukte 10 dagen later pas weer. Dat is ook niet optimaal. Kan nu tenminste de spiergroepen aan het werk houden. Als het niet werkt dan ga ik weer aan de split

Ik moet maar FF kijken of het wat is.
Nu had ik soms een borst training en soms door de drukte 10 dagen later pas weer. Dat is ook niet optimaal. Kan nu tenminste de spiergroepen aan het werk houden. Als het niet werkt dan ga ik weer aan de split

Misschien het overwegen waard om dan alleen drie compounds te doen bv in een soort van piramide. En dan de ene keer beginnen met squat, de volgende keer met BOR, keer erop met BP, etc. Doel daarvan zal je vast begrijpen.

Squat (benen, core)
Barbell bent over row (gehele rug, core, schouders, biceps, onderarmen)
Bench press (borst, schouders, triceps)

Zo kan je de gehele workout voluit gaan, hou je fut over voor herstel, kan je als het moet een training skippen en je pakt toch alle spiergroepen.

Ik snap het wel. Soms lukt het wel en soms niet. Werk kan daar erg in mee spelen.
Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik merk het zelf ook. Ben me ook erg gaan richten op de compounds. Dan wat minder trainen maar zo wel alles kunnen pakken.
Goed dat je bezig blijft!

• #1.986
Ieder een gelukkig nieuwjaar
Hoop dat het een geznd en sportief 2016 gaat worden.Tijd niets laten horen maar ik train nog steeds
Ik heb momenteel een schema van 4 dagen die eigenlijk in 1 week gedaan moet worden maar ik doe er 3 in een week en dan de volgende in de week er na.
Voorlopig gaat dat goed dus hou ik daar maar aan vast :)

Gaat om UB en LB training waarbij 2 trainingen (UB+LB) kort op kracht zijn en de andere 2 trainingen dan minder zwaar zijn en langer (meer voor Hypertrophy) 3x12 sets zijn

voorbeeld van LB kracht
5x5 Squat
2x8 Legg Press
3x5 Deadlift
3x5 Legg curl
3x8 calf press

voorbeeld van UB kracht
5x5 BOR
2x8 pull ups
5x5 Bench press
2x8 chest dip
3x5 barbell militairy press
3x8 barbell curl

voorbeeld van UB Hypertrophy
3x12 Incline dumbbell press
2x12 dumbbell fly
3x12 chin up
2x12 seated cable row
3x12 dumbell press
2x12 cable standing deltoid raise
3x12 cable triceps push down
3x12 Barbel curl

voorbeeld van LB Hypertophy
3x15 walking lunges
3x12 leg extentions
3x12 SLDL
3x15 leg curls
3x12 calf press
3x12 squats

zal weer proberen wat meer te posten

Lekker bezig! Dat 2016 voor jou ook een goed jaar mag worden:)

Goed bezig Grosje!
Een heel goed 2016 en vooral gezond en zonder blessures! Wordt tijd dat dat ook een keer mag he!

• #1.989
Gaat mij nu om lekker bezig te blijven en niet te veel reacties op de trainingen te krijgen
Voeding moet ik weer wat beter regelen want de vetbuik is groter geworden :)
Doel dit jaar....heel blijven, plezier hebben en weer iets droger
Eind Mei ga ik een week naar de zon en dan wil ik er weer iets beter bij staan......zonder blessures

Beste wensen Gros. Gelukkig ben je nog altijd met plezier en zonder brokken bezig, en dat is het belangrijkste.
Ik zelf ga niet meer ijdeltuiten dit jaar. Het cutten vorig jaar heeft me al mijn gains van een jaar gekost, en ik maak er al zo weinig :(

• #1.991
I ja dat is jammer
Ik heb vooral op mijn buik gegained :)
Echt heel droog worden wil ik ook niet maar iets meer spier zien door iets droger fysiek kan geen kwaad. Denk dat ik nu op18 a 20% sta maar zie er nog steeds niet heel vet uit
Ouderdom maakt droog worden ook niet makkelijk. Zie wel waar ik kom

Het moet leuk blijven. :)
In shape blijven en genieten van het trainen zonder pijntjes is nummero uno he!

• #1.993
Trainen gaat nog steeds redelijk goed
had wel weer even een inzinking op de bovenrug maar naar wat extra rustdagen en een iets minder zware training gaat het weer aardig

Woensdag bovenlichaam getraind iets lichter dan normaal
Benchpress 5x 5x60
Bentover barbell row 5x 5x60
Pull ups 2x10
Chest dips 2x10
Barbell standing mil press 3x8x30
Barbell curl 2x10x25 8x30

Vrijdag benen
Squat 5x70 2x5x90 2x5x100
Deadlift 2x 5x110 2x5x120. 2x135 pr
Legg press 10x80 10x100 5x120
Seated leg curl 12x60 12x65 8x72.5
Calf press on legg press machine 12x120 12x127.5 12x135

Zaterdag
1 uur cardio op vetverbranding - 6.5 km p uur op de loopband wandelen
Diverse buikspieroefeningen

Kortom weer lekker bezig geweest

zo zie je maar... even een stapje terug om daarna weer vol erin te gaan en op te bouwen.
lekker dat je het zo oppakt. Je gaat in ieder geval lekker door!

• #1.995
Het is een kwestie van aanpassen naar wat mijn lichaam aangeeft. Soms kan ik lange tijd de trainingsstress aan en is het herstel goed...en dan heb ik weer iets gedaan wat mijn lichaam te veel vond en dan moet ik er voor boeten. Het blijft zoeken en aan passen...maar het lukt zo wel

Goed bezig nog altijd. En je moet maar denken, onderhand laten we 96% van onze leeftijdsgenoten in het stof bijten :)

• #1.997
weer een aantal dagen rustig aan gedaan en gisteren weer UB getraind
toch maar weer kort en krachtig

Chinnen brede grip 3x8 reps
BOR 3x8 x 60 kg

Cable straight arm push down 15x41kg 12x45.5 kg
Dumbbell incline bench 12x20 (40kg) 8x28 (56 kg) 6x28 (56kg)
Dumbbell flyes 2x15 x16 dumbbels

Barbell standing Mill press 8x30 8x30 10x30
Dumbbell lat raise 3x 8x7kg

Dumbbell biceps curl 12x10 12x12 10x14
Barbell lying triceps extention 3x12x 30kg

Buik leg raises op bankje met dumbbell 8kg tussen voeten

Vrijdag weer Benen

Laatst bewerkt:
  • #1.998
Goed bezig nog altijd. En je moet maar denken, onderhand laten we 96% van onze leeftijdsgenoten in het stof bijten :)

was het maar waar :)
Nee ben een beetje uit shape...buik is te slap
lijkt wel alsof de spieren niet sterk genoeg zijn en de darmen naar buiten gedrukt worden....echt zo een bolle buik :(
Moet dus een beetje oefeningen doen voor eenplattere buik - vacuum trekken van de buik schijnt te helpen...dus dat maar proberen

• #1.999

zoiets schijnt te helpen
maar eens proberen de komende tijd

zoiets schijnt te helpen
maar eens proberen de komende tijd

Goeie nieuwe titel van je log :)

Houd me op de hoogte of die stomach vacuums helpen. Ik ben benieuwd. Zelf heb ik ook wel een beetje bolle buik, maar denk dat er gewoon vet tussen de darmen ligt :(

Terug
Naar boven