MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.941
Werkt niet met mobiel :headbang:
Prut ding

Niet? Op ipad en iphone wel.

• #1.944
Ik heb maar een huawei..ben zielige oude arme man :)

Huawei... dewatte...?

Mijn huawei heeft er geen problemen mee. :)
Maar de I phone doet het wel beter. :o

• #1.947
Posten staat nog steeds op een laag pitje
Hoop vanaf volgende week weer in een normaal werkritme en trainingsritme te komen (dan is mijn collega weer terug van vakantie)
Laatste 3 weken elke dag wel 10 uur gewerkt en dan nog uur naar huis dus de tijd om te trainen dat was minder
Ondanks dat de afgelopen weken toch wel getraind maar niet echt regelmatig....2x of 3x per week

4x per week verdeelde ub lb trainen is het in ieder geval niet geworden..liep vanaf de eerste week al tegen herstelproblemen aan en had ook een blessure in de enkel na een zware beentraining
Weer terug naar het ouderwets split 1x p/week een spiergroep want dat gaat voor mij toch duidelijk beter.

Hoop dat het wat rustiger wordt voor je, al die reistijd erbij is ook niet lekker. Merk ook dat het op de weg een stuk drukker is sinds een maand.
Dan doe je toch weer lekker split :)

Ik hoop echt dat de rust wat terugkeert op je werk... herken het wel.. alleen heb ik bijna geen reistijd gelukkig.. een week terug gewoon 13 dagen achtereen gewerkt.. al waren er 2 niet volledige dagen bij maar toch.. het is wel veel allemaal.
Veel succes met je split. Bevalt mij toch ook het beste. .:)

• #1.950
Afgelopen week 3 x getraind
Dag 1
Bor 12x60 3x8x70
Wide grip pull down 12x55 2x10x63.5
Dumbbel row 10x22 2x10x24
Barbell cirl 3x12x25
Dumbbell hammer curl 3x10x12kg

Training 2
Bench press 10x60 8x70 2x5x70 tijdje niet gedaan dat merk je
Dumbbell incline bench 12x18 10x22 8x24 dumbbells
Dumbbell straight arm pullover 12x22 12x24 10x28
Dumbbell flyes 3x12x14 kg dumbbells
Lying triceps extentions 2arms 2dumbbels 2x12x14 10x14
Cable one arm extention 12x11.5 12x13.5 12x16
Cable standing extention 12x27.5 12x36 12x42.5

Dag 3
Barbell mil press 8x40 7x40 5x40 net ff te zwaar
Sitting barbell press 12x30 2x10x30
Dumbbell lateral raises 3x12x7kg
Dumbbell bent over 3x12x10 kg
Up right row 12x20 8x30 12x20

Geen beentjes deze week ivm hielblessure

• #1.951
Bovenstaande is om te laten zien dat ik nog leef

En (nog steeds) enorm veel sets doe...

Voor kleine spiergroepen giga en voor een grote als de rug relatief weinig ???

• #1.953
O dacht dat het wel mee viel
Probeer 3 of 4 voor de grote spiergroepen en 2 of 3 voor kleinere
Schouders was even apart omdat ik geen benen kon trainen...heb last van soort van hielpijn

Leven doe je wel en trainen ook!
Dat je geen tijd hebt om te loggen is niet erg toch? Als je maar tijd hebt om te trainen. ;)

Wel balen van je hiel... Maar wordt het wel al wat beter?

O dacht dat het wel mee viel
Probeer 3 of 4 voor de grote spiergroepen en 2 of 3 voor kleinere
Schouders was even apart omdat ik geen benen kon trainen...heb last van soort van hielpijn

Je moet natuurlijk doen wat je niet laten kunt, maar ik kon het niet laten mijn verbazing te posten...sorry.

Als je bedenkt dat je met borst en rug ook je schouders flink aanpakt dan lijkt mij je schoudertraining nogal overkill en niet bevorderlijk voor groei, sterker nog, imo overbelast je de altijd gevoelige schouders op deze manier. En overbelasting is nooit goed.

Naar mijn mening zijn 7-9 werksets voor grote spiergroepen (rug en benen) en 5-7 werksets voor de kleine spiergroepen (overige) optimaal.

Vervelend, de hielpijn. Kan je ook geen leg curl en leg extension doen?

Heb jij eigenlijk ook een log Eleiko? Ben zo benieuwd hoe jij traint!

Heb jij eigenlijk ook een log Eleiko? Ben zo benieuwd hoe jij traint!

Ik heb de afgelopen 35 jaar op zo'n beetje iedere manier getraind, gegeten en supps gebruikt. Heden ten dage train ik enkel voor functionele kracht, vitaal blijven en proberen er net een tikkie 'beter' uit te zien dan de gemiddelde man van mijn leeftijd (en jonger :)).

• #1.958
Ja weet niet waar die pijn vandaan kwam
2dagen geleden begon het..zal wel weer weg gaan

Qua trainen gaat het goed
Geheel 100% geven dat gaat niet altijd en ik moet me meer richten op de juiste uitvoering en daardoor minder op kracht rammen. Kleine dingen zoals bij benchen niet te veel kracht zetten vanuit mijn nek...dus niet te zwaar want dan druk ik mijn hoofd in het bankje. Maar verder gaat het aardig hoor

Trainen probeer ik juist minder sets te doen maar soms wel zo dat het bevredigend voelt
Mijn biceps en triceps kunnen wel meer aan zolang ik het niet uit mijn nek of bovenrug trek. 3 a 4 oefeningen met 3sets zit ik op 9 tot 12 sets voor de grote spiergroepen.
Biceps en triceps pak ik meestal nog eens 2 of 3 sets dus 6 of 9 sets.
Leek mij dus niet te veel.​

Waar ga ik dan de mist in, want voor bv schouders tel ik 15 sets en voor borst 12?!

Terwijl dat kleine spiergroepen zijn.

Grosje zei:
Dag 3
Barbell mil press 8x40 7x40 5x40 net ff te zwaar
Sitting barbell press 12x30 2x10x30
Dumbbell lateral raises 3x12x7kg
Dumbbell bent over 3x12x10 kg
Up right row 12x20 8x30 12x20

Laatst bewerkt:
  • #1.960
Weet niet waar je de mist in gaat? Wij denken alleen anders over grote en kleine spiergroepen
Borst zie ik ook als een grote spiergroep, op sommige krachtsites zoals mens health en eigen kracht staat zelfs ook de schouder als een grote spiergroep maar daar ga ik niet in mee

Zover ik weet zijn bij mij de grote spiergroepen benen rug en borst en daar heb ik 3 tot 4 oefeningen van 3 sets staan.
Deze week heb ik geen benen gedaan maar extra schouder thats all

Terug
Naar boven