MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Met een beetje logisch nadenken kan je zelf ook wel bedenken wat een 'grote' en wat een 'kleine' spiergroep is, daar hebben we Men's Health en Eigen Kracht toch niet voor nodig :)

Zoals eerder geschreven pak je voor- en achterkant schouders optimaal mee met borst en rug. Je medial delts zou je dan nog kunnen trainen met cable raise of lying side raise. (Probeer voor de gein eens te bedenken hoe een spier nou precies werkt, dan zal je ontdekken wat je kan verbeteren).

Je moet het allemaal zelf weten, maar ik lees nu al jaren over werkgerelateerde stress en blessuretjes. Verbaast me niets omdat je naast werk (en privé?) stress nog eens extra stress op je lichaam zet door zo extreem en onnodig je lichaam te belasten. (Dat is alleen weggelegd voor de enkele genetische mazzelkont).

Ga lekker door waar je mee bezig bent, ik blijf me wel verbazen, maar zal je 'de les' niet meer lezen ;)

Laatst bewerkt:
Gros! Waar ben je... ;)

Volgens mij heeft Eleiko hem weggejaagd. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.965
Ben nog aan het trainen hoor
Terug naar 3x p week. Gaat redelijk... Heel blijven is belangrijk en dat gaat goed. Pijntjes gaan nooit helemaal weg maar daar heb ik mij bij neer gelegd. Kritiek heb ik wel soms moeite mee want er is er maar 1 die weet hoe ik me voel en wat ik juist niet doe om blessures te voorkomen. Ja mijn werk is druk en stress zorgt ook voor last...maar daar verdien ik geld mee..ik kan daar niet mee stoppen. Werkdruk is niet altijd veel werk maar ook hoe lang heb je nog werk..dus ik kan niet te veel klagen. Ook hier wil ik niet te veel klagen vandaar minder post. Had ook niet het idee dat iemand op mij zat te wachten.

• #1.966
Training van deze week 3sets p oefening 12a10 reps per set...niet tot max dus
Training 1
BOR
Deadlift
Cable straight arm pull down
Dumbbell incline bent over row
Barbell biceps curl
Cable biceps curl

Trainig 2
Bench press
Dumbbell incline bench
Dumbbell fly
Dumbbell straight arm pullover
Cable rope triceps push down
Cable rope overhead triceps extention

Training 3
Leg press plate loaded
Dumbbell lunges
SLDL
Leg press machine
Calf press op leg press machine

Morgen of zondag nog ff snell schouders..had ik vandaag geen tijd voor

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft Eleiko hem weggejaagd. ;)

Nee toch, alleen omdat ik mijn verbazing af en toe 'hardop' meedeel.

En eigenlijk bedoel ik het nog goed ook, in dit geval om Gros niet nog verder de vernieling in te helpen.

Ik begrijp dat hij het anders opvat dan ik bedoel dus zal 'm niet meer plagen.

Gros, het ga je goed ;)

• #1.968
Nee toch, alleen omdat ik mijn verbazing af en toe 'hardop' meedeel.

En eigenlijk bedoel ik het nog goed ook, in dit geval om Gros niet nog verder de vernieling in te helpen.

Ik begrijp dat hij het anders opvat dan ik bedoel dus zal 'm niet meer plagen.

Gros, het ga je goed ;)

Geen probleem verder hoor
Ik wordt alleen zelf ook moe van mijn probleem in de rugregio
Wil niet altijd klagen maar ik wil gewoon knallen..en vroeger kon ik dat wel maar nu niet meer.
Dat bedoel ik ook met je inhouden tijdens trainingen, ik doe veel minder dan ik eigenlijk wil omdat ik weet dat net iets te zwaar of net iets te veel mij weer in de lappenmand doet belanden.
Het ging ff niet goed ..mentaal...maar ik begin altijd weer
Nu doe ik weer gewoon split..1x p week 1 spiergroep en voor mijn doen niet te zwaar niet te veel
Tot nu toe gaat dat redelijk. Heb nu ook een foamroller waarmee ik een aantal keren p week mijn bovenrug rol. Baat het niet dan schaad het niet. :)

Op zich is er niets mis met 1 x per week een spiergroep. Al zal (bijna) iedereen hier op het forum me tegenspreken.
Het meer willen maar niet kunnen is maar al te bekend... maar soms moet je ook kunnen accepteren dat je doet wat je kan en dat je daar ook prima mee kan leven. Het is alleen even een knop omzetten. En dat is lastig.

Werk en werkdruk is altijd lastig... en het uit zich vaak lichamelijk.. spanning gaat dan in nek, schouder en rug zitten.
Maar ook daar kan je toch wel een weg in vinden denk ik dan. Hier op het werk is het nu ook erop of eronder.. letterlijk... en ik zet me er ook dubbel voor in zeg maar.
Maar mijn uurtje training neemt niemand me af. Je moet ook je grenzen aan kunnen en durven geven. Vaak doen mensen dat niet en als het dan echt niet meer gaat... dan zit jij thuis en het bedrijf gaat vrolijk door.. dat wil je ook niet. Dus pas goed op jezelf Grosje. Er is maar 1 JIJ! ;)

Je traint toch die 3 x per week. Leuk om dat te lezen. En je hoeft niet max te gaan om verder te komen. Iets lager gewicht.. langzaam excentrisch bewegen. Voelt als lood.
Dus lekker doorgaan en zo nu en dan eens loggen :)

Misschien zit niet iedereen op je te wachten, maar het is wel leuk af en toe een teken van leven te horen zoals nu :)
Een split van 1x per week is ook een goed compromis. En een lekker moment voor jezelf om even los te gaan.

Ben nog aan het trainen hoor
Terug naar 3x p week. Gaat redelijk... Heel blijven is belangrijk en dat gaat goed. Pijntjes gaan nooit helemaal weg maar daar heb ik mij bij neer gelegd. Kritiek heb ik wel soms moeite mee want er is er maar 1 die weet hoe ik me voel en wat ik juist niet doe om blessures te voorkomen. Ja mijn werk is druk en stress zorgt ook voor last...maar daar verdien ik geld mee..ik kan daar niet mee stoppen. Werkdruk is niet altijd veel werk maar ook hoe lang heb je nog werk..dus ik kan niet te veel klagen. Ook hier wil ik niet te veel klagen vandaar minder post. Had ook niet het idee dat iemand op mij zat te wachten.
Dat heb ik nou ook, daarom ben ik gestopt met loggen. En had het de laatste tijd ook wel erg druk met de studie.

• #1.972
Ach het is ook maar een hobby
Fysiek schommelt het een beetje .
Vetje hier en daar maar dat komt wel weer goed
Het is dat uurtje ontspanning door inspanning met als beloning een beter gevoel over je zelf en toch een beter fysiek fan de gemiddelde 50er
Moet alleen niet te fanatiek worden tijdens het trainen...:)

Imo kan je best fanatiek zijn tijdens de training, maar hou dat fanatisme in balans met je herstelvermogen.

Als is gebleken dat je herstel wat minder is door blessures, leeftijd, stress dan kan een korte fanatieke training imo geen kwaad.

Dat heb ik nou ook, daarom ben ik gestopt met loggen. En had het de laatste tijd ook wel erg druk met de studie.
Ben ik het eigenlijk niet echt mee eens... Loggen doe je uiteindelijk voor jezelf! En mogelijk steek je wat op van tips en of opmerkingen.
Maar geen tijd door werk/studie is weer wat anders.

• #1.975
Imo kan je best fanatiek zijn tijdens de training, maar hou dat fanatisme in balans met je herstelvermogen.

Als is gebleken dat je herstel wat minder is door blessures, leeftijd, stress dan kan een korte fanatieke training imo geen kwaad.
Dat herstel is het probleem, ik merk wel dat als ik regelmatig train in een lekker ritme het herstel ook beter is.
Ben ook de laatste maand bewust meer vet (geen snack :). ) gaan eten en vitamine slikken voor een beter test niveau en herstel. Heb het idee dat het helpt al is het maar het gevoel...kan het nergens mee bewijzen
Probeer in ieder geval kort te trainen, 1 uur in de sportschool dus 25 min echte trainingstijd

Precies, korte trainingen en zorgen voor goed herstel door rust en de voor jou geschikte voeding en eventueel supps.

Je zou eens Rhodiola kunnen proberen, mogelijk heb je daar baat bij.

• #1.977
Moet weer meer gaan doen voor de vetjes dus even terug gezocht naar mijn laatste berekening van januari
Denk dat ik daar weer naar terug moet.
Als ik het zo lees dan heb ik zelfs het idee dat ik te weinig eet...en als ik eet..de verkeerde dingen :(
Kortom er is werk aan de winkel.
Cardio heb ik ook al een jaar niet gedaan..dus ik ben zo lui als de pest geworden, conditie is waardeloos.
Vandaag maar weer begonnen met wat hardlopen maar het werd meer wandelen hardlopen wandelen hardlopen enz enz. Maar goed het was een begin.
Trainingen hou ik nog steeds kort om de spieren te sparen.
Maar ik ben terug gaan lezen en begin dit jaar liep het een lange tijd erg goed, ik verloor vet en trainingen liepen gesmeerd...daarna viel ik weer in een gat en zal de bovenrug weer tegen.
Kortom ik moet 3x p week trainen op een manier waarbij ik heel blijf en meer cardio en op mijn eten letten.
Pijntjes in rug zijn gelukkig niet te heftig de laatste tijd maar hekemaal weg is het niet.
Moet op werkhouding, zit houding in auto, en niet te veel op mijn gsm kijken want al die houdingen geeft aanspannende spieren en stress in de nek en traps.
Heb vandaag nieuwe whey isolaat, bcaa en vit D bestelt en net 3 bakken kip rijst groente klaar gemaakt en dan moet ik maar weer aan de gang.
Moet maar weer kijken hoe het gaat.

He Grosje.. het zit bij jou ook niet zo mee he...
Je weet wat je moet doen om weer terug te komen naar waar je wilt. Maar je moet wel blijven leven en ervan genieten.
Het draait echt niet allemaal om bakken rijst met kip... je kan veel meer eten dan alleen die dingen. ;)

Beetje cardio oppakken en ook je eten gewoon lekker houden en dan trainen hoe je het beste kan maakt het leven een stuk leuker.
Probeer dat een beetje erin te bouwen. Dat deed je eerder ook.. ;)

Zet hem op Grosje! en ik hoop dat de pijntjes weg zullen blijven.

Jeeej Grosje is back, gezellig. :) Dan moet ik ook maar weer vaker een kijkje nemen hier, mijn zin om te loggen is helaas ook alweer verminderd.
Lastig he om te accepteren dat het niet zo gaat als je graag zou willen. Ik zit ook alweer weken te kloten met mijn knieën. Maar... het is wat het is en je moet niet te hoge eisen aan jezelf stellen. Gewoon lekker bezig blijven om een manier dat je er plezier in houdt. En wat dat vetjes verminderen betreft, dat ging je de vorige keer heel goed af dus dat zal nu ongetwijfeld weer als een speer gaan! Wat dacht je... nog even voor de kerst wat eraf...? ;)

• #1.980
Zin om te loggen is weg
Train nog wel maar door drukte of ongeregelde werktijden is het erg moeilijk om een ritme te vinden. Ik heb besloten om een tijdje met een fb schema te gaan werken. Probeer 5x5 4x8 en een 3x12 training in 1 week en als het niet in 1 week gaat
dan maar in een langere tijd
Nu 1 week op gang en het is wel zwaar ondanks de korte trainingen. Ben in ieder geval nog bezig en zie wel waar het schip stranden gaat

Terug
Naar boven