XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Die oefening had ik nog nooit gezien idd.
De triceps heeft 3 koppen, zoals de naam al zegt. Ik moet altijd nog een keer uitzoeken of er oefeningen zijn die alle 3 de koppen goed meepakken, of dat je altijd nog een bepaalde isolatie oefening nodig hebt als toevoeging. Ik heb eigenlijk het idee dat die skull crushers een deel van de triceps pakken, dat bij mij ook een beetje achterloopt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.162
Goed voor je borst ook die oefening
Lijkt op de close grip bench

Even wat huiswerk gedaan :)
De lange kop zit aan je schouderblad, de mediale en laterale kop zitten aan het opperarmbeen http://www.exrx.net/Muscles/TricepsBrachii.html. Tussen 1 + 3 en 2 zit een stukje niks, het beroemde hoefijzer. Ze komen alledrie op de zelfde knobbel op je elleboog uit (olecranion process).
In https://www.t-nation.com/training/old-school-triceps staat dat de lying EZ bar triceps extension (skull crusher) maar vooral de overhead extensions, een isolatie oefening zijn voor vooral de long head, en dat dips een goede all-round triceps oefening zijn. De skull crushers leggen nadruk op het deel dicht bij de elleboog (precies waar het bij mij ook pijnlijk wordt). Helaas noemen ze de kickbacks niet.
Jouw semi-supinated db press, en ook de close grip bench zijn goed voor de medial head, die laatste ook nog voor de laterale kop.

• #2.164
Even wat huiswerk gedaan :)
De lange kop zit aan je schouderblad, de mediale en laterale kop zitten aan het opperarmbeen http://www.exrx.net/Muscles/TricepsBrachii.html. Tussen 1 + 3 en 2 zit een stukje niks, het beroemde hoefijzer. Ze komen alledrie op de zelfde knobbel op je elleboog uit (olecranion process).
In https://www.t-nation.com/training/old-school-triceps staat dat de lying EZ bar triceps extension (skull crusher) maar vooral de overhead extensions, een isolatie oefening zijn voor vooral de long head, en dat dips een goede all-round triceps oefening zijn. De skull crushers leggen nadruk op het deel dicht bij de elleboog (precies waar het bij mij ook pijnlijk wordt). Helaas noemen ze de kickbacks niet.
Jouw semi-supinated db press, en ook de close grip bench zijn goed voor de medial head, die laatste ook nog voor de laterale kop.
geef je een 10 voor je huiswerk :)

train die triceps ook al met de borst en schouders en dippen doe ik ook dus en dan af en toe de lange kop no er bij pakken met de skull crusher of overhead extention.
Grootste deel van je arm is toch je triceps dus die valt op als het goed getraind is

Hi hi, thanks. Het is dat ik het zelf ook eens wilde weten :o

• #2.166
Benen gedaan voor de hypertrofie, god wat had ik het zwaar
Merk nu toch dat conditie door de griep echt een stuk minder is.
5 reps op kracht is veel makkelijker als 12 of meer reps

Dumbbell walking lunges 3x30 stappen 28 kg pfff hartslag skyhigh
Barbell stiff legged deadlift 3x12x60 kg
Leg press plate loaded 3x10x80 kg
Leg extention 15x67.5 15x73
Seated leg curl 3x10x73 kg
Calf press op leg press 12x134 12x141 12x148

Ab crunch met beentjes omhoog 3x30 reps
Liggend hiel aan raken voor de schuine buikspieren 3x30
Plank 3x1 min

Blij dat ik klaar was. Die eerste sets lunges had mij al kapot gemaakt

Laatst bewerkt:
Lunges zijn idd killing :) En flinke crunches en planks nog op het eindje!

• #2.168
Lunges zijn idd killing :) En flinke crunches en planks nog op het eindje!
Klopt, hartslag was gelijk hoog en ik heb eigenlijk tot de laatste benensets het moeilijk gehad.
Ook nog tussendoor de frontsquat geprobeert maar vandaag kreeg ik het niet onder controle, stang lag niet lekker en na 3 reps en 4 reps ben ik gestopt

Als de FSQ niet lukt omdat je lichaam naar voren kiept (en de stang dus ook naar voren rolt), wil dat volgens mij zeggen dat je ofwel de core strenth mist of heup flexibiliteit om je lichaam rechtop te houden tijdens de squat. Dat is dan een puntje om aan te werken, kan met een klein(er) gewicht ook prima natuurlijk :)

• #2.170
Als de FSQ niet lukt omdat je lichaam naar voren kiept (en de stang dus ook naar voren rolt), wil dat volgens mij zeggen dat je ofwel de core strenth mist of heup flexibiliteit om je lichaam rechtop te houden tijdens de squat. Dat is dan een puntje om aan te werken, kan met een klein(er) gewicht ook prima natuurlijk :)
Vrijdag ga ik het weer proberen. Normaal lukt 50 kg wel en dan 8 reps.
Had nu geen geduld en was misschien door lunges al afgemat
flexible in de heup....denk dat ik inderdaad niet meer zo flexible ben als toen ik 20 was :)

Laatst bewerkt:
  • #2.171
Ik ga naar bodybuilding United 25 juni
Denk dat ik dat wel heel leuk ga vinden. Wie gaan er nog meer?

• #2.173
Nou ben wel een stijve hark
Altijd voetbal gespeeld en daardoor vrij korte spieren. Door kruisband scheuren gestopt en na operatie gaan fitnessen...was toen in de 30.
Ben niet veel flexibeler geworden

Nou ben wel een stijve hark
Altijd voetbal gespeeld en daardoor vrij korte spieren. Door kruisband scheuren gestopt en na operatie gaan fitnessen...was toen in de 30.
Ben niet veel flexibeler geworden
Ik ben altijd stijve hark geweest, maar door fitnessen zijn heupen en enkels iets verbeterd :o

frontsquat terwijl je conditie ruk is door griepje, betekent vaak dat je moeite hebt met spannen van je core.
Buiten gebrek aan flexbiliteit zorgt dat ook voor inbalans.
Next time better ;)

• #2.178
frontsquat terwijl je conditie ruk is door griepje, betekent vaak dat je moeite hebt met spannen van je core.
Buiten gebrek aan flexbiliteit zorgt dat ook voor inbalans.
Next time better ;)
nou hoop ik dan maar dat het de volgende keer beter gaat
Loop ook te klooien met de grip, doe nu een gekruisde grip maar stang rolt vande borst op de armen
Neet doet een grip met straps... ga misschien maar eens kijken of ik dat onder de knie kan krijgen

• #2.179
Ik ben altijd stijve hark geweest, maar door fitnessen zijn heupen en enkels iets verbeterd :o
We zijn lekker bezig en dat is meer als 80 of 90% van de mannen van onze leeftijd. voel me af en toe echt te oud tussen al die 20ers die bij F4F staan te sporten
Leuk als ze wat willen vragen..meneer meneer bent U daar mee bezig? maar moet toegeven dat er ook soms gasten me aanspreken met... hey man ben jij daar mee bezig ....haha moet soms aan beide wennen
PS als ik al ouderen mannen boven de 50 zie sporten dan zitten ze alleen bij de isolatie apparaten of op de cardio toestellen en zelden aan het squaten of deadliften.
Ach dan vind ik mezelf nog niet zo slecht

haha zien wij elkaar in ieder geval daar.
ben jij al eens eerder geweest? weet totaal niet wat me te wachten staat
Ben nog niet eerder geweest, maar @Skatermarvin en Ron (weet even zijn gebruikersnaam hier niet..) zijn wel eerder geweest. Heb van beiden begrepen dat het erg leerzaam was en gewoon tof was om mee te maken.
Moet zeggen dat United Bodybuilding wel superleuke foto's op Facebook heeft staan van de vorige meetings. Het is wederom een pokke-eind reizen, maar heb het er voor over :).

Terug
Naar boven