XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.181
Ben nog niet eerder geweest, maar @Skatermarvin en Ron (weet even zijn gebruikersnaam hier niet..) zijn wel eerder geweest. Heb van beiden begrepen dat het erg leerzaam was en gewoon tof was om mee te maken.
Moet zeggen dat United Bodybuilding wel superleuke foto's op Facebook heeft staan van de vorige meetings. Het is wederom een pokke-eind reizen, maar heb het er voor over :).
Zwanenburg bij Haarlem toch, tja voor mij een uurtje rijden - je mag weer mee rijden hoor als je wil :)
Begreep via Ron dat je opgedeeld wordt in groepen en dat je met een PT door de zaal gaat voor een training waarbij je ook vragen kan stellen.
Ik ben geen podium materiaal maar nooit te oud om te leren :)

Beter in het kuiltje van je deltoids leggen...

staat dat de lying EZ bar triceps extension (skull crusher) maar vooral de overhead extensions, een isolatie oefening zijn voor vooral de long head,

Als je nou echt zoekt naar de 'beste' triceps massabouwer waarbij het accent op het lange hoofdje ligt, dan zou ik je de lying triceps extension behind te head willen aanbevelen.
In principe is dit een compound beweging, waarbij o.a. ook de lats en delen van de pecs flink meewerken.

Mijn eeuwig favoriete variant in dat opzicht is om deze te doen op een decline bench en met een EZ bar. (waardoor de polsen wat naar binnen gedraaid zijn) Hierdoor wordt het naast een triceps bouwer ook een hele goede voor de lats.

en dat dips een goede all-round triceps oefening zijn.

Klopt als een bus.

De skull crushers leggen nadruk op het deel dicht bij de elleboog (precies waar het bij mij ook pijnlijk wordt).

Ook daarom zou ik de 'behind the head' variant willen aanraden, omdat je daarbij een multijoint beweging creeert, waardoor de druklast niet te veel gefocust wordt op de ellebogen, maar verdeeld wordt over de ellebogen en het schoudergewricht.

Scheelt vast bij het behoud van onze senioren-pret in het trainen! :)

Zwanenburg bij Haarlem toch, tja voor mij een uurtje rijden - je mag weer mee rijden hoor als je wil :)
Begreep via Ron dat je opgedeeld wordt in groepen en dat je met een PT door de zaal gaat voor een training waarbij je ook vragen kan stellen.
Ik ben geen podium materiaal maar nooit te oud om te leren :)
Tof van je, dat scheelt mij een hoop reistijd! :D
Heb er weer zin in, precies als je zegt: je bent nooit uitgeleerd en steekt er allicht wat van op :).

• #2.185
Beter in het kuiltje van je deltoids leggen...
Front-Squat.jpg

Probeer het nu op deze manier want mijn handjes krijg ik niet op denormale manier op de bar
het blijft daardoor voor mij een klote oefening. Misschien buig ik ook te veel naar oren waardoor de bar op mijn biceps schuift
Toch maar eens de variant met de straps proberen ..al heeft deze dame meer bortspier als ik om de bar op te laten rollen , wink wink :)
toc
maxresdefault.jpg

Front_Squat1.png

• #2.186
Als je nou echt zoekt naar de 'beste' triceps massabouwer waarbij het accent op het lange hoofdje ligt, dan zou ik je de lying triceps extension behind te head willen aanbevelen.
In principe is dit een compound beweging, waarbij o.a. ook de lats en delen van de pecs flink meewerken.

Mijn eeuwig favoriete variant in dat opzicht is om deze te doen op een decline bench en met een EZ bar. (waardoor de polsen wat naar binnen gedraaid zijn) Hierdoor wordt het naast een triceps bouwer ook een hele goede voor de lats.

Klopt als een bus.

Ook daarom zou ik de 'behind the head' variant willen aanraden, omdat je daarbij een multijoint beweging creeert, waardoor de druklast niet te veel gefocust wordt op de ellebogen, maar verdeeld wordt over de ellebogen en het schoudergewricht.

deze bedoel je niet incline... maar decline dus met je hoofd naar beneden?

deze bedoel je niet incline... maar decline dus met je hoofd naar beneden?

Yep.

Is wel wat lastiger qua setup, maar effectiever qua schouder-extensie.

Schouder-extensie is een primaire functie van de Lats én de lange kop van de triceps.

Deze video laat exact zien wat ik bedoel....

• #2.188
Yep.

Is wel wat lastiger qua setup, maar effectiever qua schouder-extensie.

Schouder-extensie is een primaire functie van de Lats én de lange kop van de triceps.

Deze video laat exact zien wat ik bedoel....

Oke snap het en zie ook dat je je borst flink meenemt zo
soort van combi van de dumbbell pullover (voor je borst) en de triceps dumbell extentie ;)
Ga ik proberen

Oke snap het en zie ook dat je je borst flink meenemt zo
soort van combi van de dumbbell pullover (voor je borst) en de triceps dumbell extentie ;)
Ga ik proberen

Klopt, en door de decline stand werken de lats ook lekker mee.
Beetje zoals bij de nautilus lat pullover, +++ dus

• #2.190
Upper body kracht vandaag
Bench press 8x50 8x60 5x70 5x75 5x75 5x75
Bor 8x60 5x70 5x80 5x90 8x80
Chest dips 2x10 reps
Pull ups 2x10
Barbell standing mil press 10x30 5x40 5x40 5x40 5x45
Dumbbell lateral raises 3x10x7 kg
Barbell curl 3x10x30
Barbell lying triceps extention 3x10x30
Dumbbell concentration curl 3x10x10 kg
Dumbbell triceps stabding extention 12x16 12x18 12x20
Leg raise 3x15

Lekker getraind! :)
zo te horen ga jij ook naar BB United 4?
Het wordt bijna weer een reunie. :D

• #2.192
Lekker getraind! :)
zo te horen ga jij ook naar BB United 4?
Het wordt bijna weer een reunie. :D
Ja ga het wel proberen al voel ik me wel te oud.
Maar zo lang ik heel blijf wil ik weer iets opbouwen. Ik blijf echter op gewicht en vet daalt niet echt dus 26 juni is dan weer een richtpunt om een iets beter fysiek te krijgen :)

We zijn lekker bezig en dat is meer als 80 of 90% van de mannen van onze leeftijd. voel me af en toe echt te oud tussen al die 20ers die bij F4F staan te sporten
Leuk als ze wat willen vragen..meneer meneer bent U daar mee bezig? maar moet toegeven dat er ook soms gasten me aanspreken met... hey man ben jij daar mee bezig ....haha moet soms aan beide wennen
PS als ik al ouderen mannen boven de 50 zie sporten dan zitten ze alleen bij de isolatie apparaten of op de cardio toestellen en zelden aan het squaten of deadliften.
Ach dan vind ik mezelf nog niet zo slecht
Zeker ja, je bent een fitte ouwe lul, en je doet nog goed mee :D

Ben nog niet eerder geweest, maar @Skatermarvin en Ron (weet even zijn gebruikersnaam hier niet..) zijn wel eerder geweest. Heb van beiden begrepen dat het erg leerzaam was en gewoon tof was om mee te maken.
Moet zeggen dat United Bodybuilding wel superleuke foto's op Facebook heeft staan van de vorige meetings. Het is wederom een pokke-eind reizen, maar heb het er voor over :).
Tja, ik vond ook wel dat er veel hormoon bonken op de plaatjes stonden, maar het is natuurlijk wel leuk om jullie eens te zien :)

Klopt als een bus.

Goeie tip. Deze senior gaat hem eens uitproberen. Het is dus een skull crusher maar met de bar (en dus ellebogen) iets verder richting kruin.

Goeie tip. Deze senior gaat hem eens uitproberen. Het is dus een skull crusher maar met de bar (en dus ellebogen) iets verder richting kruin.

Meer dan dat, het is een combi tussen een pullover en een lying triceps extension.
De stang zakt helemaal achter het hoofd totdat de bovenarmen in een lijn liggen met de romp.

Bekijk het filmpje voor de duidelijkheid.

• #2.197
Heb hem vandaag gedaan alleen niet op een schuin bankje. Voel hem in borst en triceps.

Meer dan dat, het is een combi tussen een pullover en een lying triceps extension.
De stang zakt helemaal achter het hoofd totdat de bovenarmen in een lijn liggen met de romp.

Bekijk het filmpje voor de duidelijkheid.
O ja, zie je filmpje nu :thumb:

• #2.199
hmmmm heb nog steeds last van een plek in mijn rechter hamstring/glutes.
Afgelopen maandag benen gedaan en nu nog last..dat is niet goed

Straks voor de training even goed rekken en kijken hoe ik me voel
Heb eigenlijk vandaag de benen - kracht training dus 5x5 squat en deadlift. :(

Hmmm, dat klinkt niet al te positief :(.
Benieuwd of rekoefeningen kunnen helpen, houd de moed er in!

Terug
Naar boven